Kilka pytań o efekty akustyczne w rajdówce

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez michalck » czwartek, 1 lis 2007, 19:37

wiec tak ten temat raczej nie jest dobrym miejscem do umieszczenia tego postu, ale nie moglem znalesc odpowiedniego, ani wolalem nie zakladac nowego tematu, zeby nie zasmiecac forum dlatego pisze tutaj. Mianowicie chcialem sie dowiedziec pare rzeczy na temat przygotowania, czy tez budowy rajdowego auta, moze nie do konca budowy bo wiele rzeczy juz wiem. Rajdami interesuje sie od dawna, ale jakos nigdy nie zaglebialem sie do tego, zeby dowiedziec sie cos na temat powstawania tego samochodu. Moje pytania brzmia nastepujaco: 1. chcialbym sie dowiedziec jak jest zbudowany wydech typowo rajdowy o barwie dzwieku takiego pierdu czy taz metalicznego dziewieku (nie wiem jak to nazwac) :roll: 2. chodzi o taki gwizd, albo moze piskliwy dziewk dochodzacy z silnika, czy tez skrzyni podczas przyspieszania rajdowki np na tym filmiku (w szczegolnosci 3,4,5 bieg) cos takiego slychac http://youtube.com/watch?v=GwCx1k7nsaE wiem ze dla niektorych urzytkownikow tego forum moja pytania beda smieszne, ale przymknijcie na to oko i uswiadomcie swierzaka niech wzbogaci swoja wiedze :D z gory dziekuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce


Postprzez schwepes » czwartek, 1 lis 2007, 20:22

michalck napisał(a):wiec tak ten temat raczej nie jest dobrym miejscem do umieszczenia tego postu, ale nie moglem znalesc odpowiedniego, ani wolalem nie zakladac nowego tematu, zeby nie zasmiecac forum.

Jak sam zauważyłeś tamten temat NIE BYŁ DOBRYM MIEJSCEM do zadawania takich pytań, więc jeśli nic podobnego nie znalazłeś, NALEŻAŁO ZAŁOŻYĆ NOWY TEMAT. Zadawanie pytań nie dotyczących tematu jest zaśmiecaniem forum.

ad 1) im mniejsza pojemność tłumików, tym "wyższy" będzie dźwięk

ad 2) wydaje mi się, że to może być skrzynia na prostych zębach
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez prezes-tk » czwartek, 1 lis 2007, 20:32

Kolego, chyba chodzii Tobie o wycie przełożenia głównego lub ewentualnie skrzyni (np. na prostych zębach). Czasem podobne efekty dźwiękowe wydają niektóre opony (np. slick Markguma). Ale w tym przypadku przekłądnię słychać również przy ruszaniu (przy tej poprzedzającej Astrze). Opony słychać tylko przy wyższych prędkościach.
Ale może ktoś ma inne zdanie.
Pozdrawiam
Prezes-tk
Dopisano: widzę, że jak tworzyłem odpowiedź, ktoś mnie wyręczył.
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez michalck » czwartek, 1 lis 2007, 20:59

z tego co wiem taka skrzynia (na prostych zebach) nazywa sie klowa :) dzieki wielkie za odpowiedz
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce

Postprzez schwepes » czwartek, 1 lis 2007, 21:05

michalck napisał(a):z tego co wiem taka skrzynia (na prostych zebach) nazywa sie klowa :) dzieki wielkie za odpowiedz

Nie, nie nazywa się kłowa. Nazywa się skrzynią na prostych zębach.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez michalck » czwartek, 1 lis 2007, 23:24

:oops: chcial blysnac ale mu nie wyszlo
Avatar użytkownika
michalck
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2007, 14:14
Lokalizacja: kielce

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 2 lis 2007, 15:51

1. Dzwiek zalezy od silnika a nie od wydechu. Mozna wplywac srednica na ton dzwieku, ale i tak dzwiek daje silnik.

2. na filmiku wyraźne sluchac opony, szpera albo szkrzynia ma nieco inny dzwiek.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez RallyMAN » sobota, 3 lis 2007, 01:25

Albert(Zambrów) napisał(a):1. Dzwiek zalezy od silnika a nie od wydechu. Mozna wplywac srednica na ton dzwieku, ale i tak dzwiek daje silnik.

2. na filmiku wyraźne sluchac opony, szpera albo szkrzynia ma nieco inny dzwiek.


Wydaję mi się, że na tym filmiku jednak to nie są opony, choć dźwięk jest podobny. Zauważ, że gdy kierowca zmienia bieg to 'świst' cichnie więc raczej to nie opony.
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez asterix » sobota, 3 lis 2007, 02:37

Akurat w tym przypadku "swist";) jest spowodowany prostymi zebami na przelozeniu glownym , i nie ma w tym ani odrobiny romantyzmu ,po prostu: produkcja takich kol zebatych jest tansza i o ile sie orientuje takie rozwiazanie jest bardziej wytrzymale niz skosne zeby , w cywilu sie tego nie stosuje bo jazda z takimi wynalazkami to czysty obled , no chyba ze ktos jest gluchy;)
asterix
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:49

Postprzez zwibel » sobota, 3 lis 2007, 09:09

Heh no to macie odpowiedź z samego źródła :lol:
Avatar użytkownika
zwibel
N2
 
Posty: 164
Dołączył(a): piątek, 31 sie 2007, 14:30
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez wrobel321 » wtorek, 25 gru 2007, 13:23

schwepes napisał(a):
michalck napisał(a):z tego co wiem taka skrzynia (na prostych zebach) nazywa sie klowa :) dzieki wielkie za odpowiedz

Nie, nie nazywa się kłowa. Nazywa się skrzynią na prostych zębach.

A jaka jest różnica pomiędzy skrzynią kłową a skrzynią o prostych zębach??
Janusz Kulig Forever - Nigdy nie zapomnimy!
wrobel321
A5
 
Posty: 552
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2005, 13:15
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Postprzez schwepes » wtorek, 25 gru 2007, 13:57

wrobel321 napisał(a):A jaka jest różnica pomiędzy skrzynią kłową a skrzynią o prostych zębach??

Skrzynia 'na prostych zębach' ma koła zębate o zębach prostych, w przeciwieństwie do skrzyni z kołami zębatymi o zębach skośnych ;). Zaletą zębów prostych jest łatwość wykonania i brak składowej osiowej obciążenia, natomiast główną wadą jest hałas.

Skrzynia kłowa zamiast klasycznych synchronizatorów (ciernych), ma sprzęgła kłowe. Dzięki nim można wbijać biegi bez używania sprzęgła.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tomeQ_ » wtorek, 25 gru 2007, 14:32

Warto dodac, ze skrzynia klowa moze miec kola zebate o zebach prostych lub skosnych. Proste zeby na kolach minimalizua ryzyko zakleszczenia sie skrzyni i uszkodzenie lozysk.
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron