Clio, Saxo VTS, 106, AX GTI... - co lepsze na początek

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez klim » środa, 3 paź 2007, 19:32

Hej. Na początku chcę się przywitać z wami bo to mój pierwszy post na tym forum. Jezeli chodzi o początek to mogę polecić puga 205 gti. Włąsnie osobiście szykuję te autko na przyszły sezon do kjsów. Auto udało mi się kupić praktycznie za grosze bo dałem 1500zł i mam do roboty wymiane półosi, poduszek tylnej belki, łączników stabilizatora (standart), wydechu i parę innych drobiazgów. Planuję tez zrobić klatkę, płytę pod silnik i zbiornik. Zawias jak będzie zbędna kasa. Myślę ze auto ma duzy potencjał zeby się pogonić na kjsach, mam go 3 tygodnie i jestem pod wrazeniem osiągów.
klim
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 1 paź 2007, 08:20
Lokalizacja: RYBNIK


Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 4 paź 2007, 15:44

Napewno recepta na sukces w kjs jest niska waga i troche mocy. Mam kilka typow, ale nie wiem co byloby lepsze.

Na poczatek Peugeot 106 XSi. Moc okolo 100 km, waga okolo 800kg. Potencjal jest napewno, tylko pytanie brzmi jak blachy i zawieszenie? Troche jednak boje sie francuza, wydaje mi sie zbyt "miekki", ze tak to okresle.

Nastepna jest Honda Civic gen.4, nie CRX, ale ta zwykla hatchback. Dlaczego? w najmocniejszej wersji dostajesz 124km, i 980 kg. Niby bez rewelacji, ale Honda ma bardzo nisko polozony srodek ciezkosci, co daje jej naprawde niesamowita trakcje no i oczywiscie osiagi sa tez nienaganne. W hondzie natomiast boje sie o dol, bo jednak wysokoobrotowe silniki w kjs nie sa preferowane, gdzie ma sie duzo wyjsc z nawrotow i takich dziwnych miejsc kiedy moc jest potrzebna w dolnym zakresie obrotow.

ostatnia jest Corsa A GSi, Opel oczywiscie :) Wazy jak mnie pamiec nie zawodzi 750kg, a dysponuja moca 104km i ciagnie od dolu. Tylko w tym samochodzie najwiekszym problemem sa oczywiscie blachy, ktorych poprostu nie ma :) Zdecydowana zaleta Opla jest dostepnosc czesci i odpornosc. Sa to naprawde trwale auta, ale jednak wiek juz nie ten.

Qbus, napisz prosze jakies info dotyczace dostepnosci i orientacyjne ceny czesci do 106 XSi i generalnie jak te auta znosza trudy kjs i czy sa mocno awaryjne przy sportowej jezdzie.

Jesli ktos ma Honde i uzywa jej do kjs niech tez sie wypowie, im wiecej fahcowych opini tym lepiej.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez qbus » czwartek, 4 paź 2007, 16:29

Qbus, napisz prosze jakies info dotyczace dostepnosci i orientacyjne ceny czesci do 106 XSi i generalnie jak te auta znosza trudy kjs i czy sa mocno awaryjne przy sportowej jezdzie.


Z dostepnoscia... jak szukasz to znajdziesz, generalnie sporo czesci to te same co w AX'ie GTi, Saxo VTS czy 106 Rallye oraz S16. Ceny... polosie sa drogie, reszta przypuszczam ze w takich samych cenach jak do innych samochodow. Sprzęgło 310 zł... nic innego waznego narazie u siebie nie wymienialem, jakies gumy w zawieszeniu, simering przy skrzyni itp ale to kosmetyka i raczej sa to groszowe sprawy. Ja narazie przejechalem swoim 2 kjsy i 2 kreciolki, nic sie nie urwalo, nie zepsulo(tfu odpkuac), jedynie zbieznosc sie rozjechala ale to chyba w kazdym samochodzie moze sie zdarzyc.

A co do hondy... z wlasnego doswiadczenia... jak nie vti to dol da rade.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 4 paź 2007, 21:30

a w pugu rozporki sa? warto zalozyc przy wyczynowej jezdzie.

Kurcze, tak sobie mysle co kupic zeby w miare konkurencyjne bylo. Ze sie tak nidyskretnie podpytam, ktory rocznik Peugocika? :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez qbus » czwartek, 4 paź 2007, 21:53

Jak bedziesz mial org belke od XSi to z tylu jest stabilizator, z przodu tez. Rozporek nie ma... ja poki co tez do siebie sie nie dorobilem.

1992... dzis odebralem auto od mechanika, wymienilem łacznik stabilizatora z prawej strony, silentblock z prawej strony i oslone przegubu z lewej strony, za czesci zaplacilem ok 100 zl. W sumie to ten lacznik stabilizatora tlukl sie odrazu po zakupie a byl jakos przeoczony.

Na poprzednim kjsie stanalem na swiatlach obok 1.6 rallye... 1 poszly rowno, 2 rejlak zaczal sie wychylac, pol dlugosci przede mna... 3... dlugosc i powoli zaczynal uciekac.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez fydi » czwartek, 4 paź 2007, 22:28

Jeśli chodzi o 106 xsi z silnikiem 1.6 8v to z częściami nigdy nie było problemu. Ceny normalne i dostępność w porządku. Jest chyba wolniejszy od twojego qbus, ale do kjs równie dobrze się nadaje. Nad rallye ma jedną przewagę. Posiada wspomaganie kierownicy.
fydi
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 29 wrz 2007, 21:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 5 paź 2007, 14:40

hmmm, dochodze do wniosku, ze opcja zakupu takiego autka wymaga przemyslenia :) dzieki za info chlopaki.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez qbus » piątek, 5 paź 2007, 19:51

1.6 xsi jest wolniejsze od 1.4 z powodu... skrzyni :) jest cholernie dluga i zdecydowanie nie daje rady, silnik to jest ten sam motor co w rallye 8v... zmieniasz tylko skrzynie na taka jak ja mam (14/60) lub krotsza troszeczke 13/59 i masz rallye ze wspomaganiem i elektrycznymi szybami :)

frydi -> kupiles to rc czy nie? :D chwal sie jezeli kupiles, to w przyszlym roku gonimy sie w jednej klasie? :D
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez fydi » sobota, 6 paź 2007, 11:49

qbus napisał(a):1.6 xsi jest wolniejsze od 1.4 z powodu... skrzyni :) jest cholernie dluga i zdecydowanie nie daje rady, silnik to jest ten sam motor co w rallye 8v... zmieniasz tylko skrzynie na taka jak ja mam (14/60) lub krotsza troszeczke 13/59 i masz rallye ze wspomaganiem i elektrycznymi szybami :)

frydi -> kupiles to rc czy nie? :D chwal sie jezeli kupiles, to w przyszlym roku gonimy sie w jednej klasie? :D


kupiłem go w piątek i w piątek brat go rozbił. buda do kasacji
fydi
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 29 wrz 2007, 21:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez qbus » sobota, 6 paź 2007, 11:54

kurde... no to zupelnie niedobrze... odezwij sie na gg jak mozesz bo generalnie nie mam do Ciebie zadnego kontaktu.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez fydi » sobota, 6 paź 2007, 11:58

qbus napisał(a):kurde... no to zupelnie niedobrze... odezwij sie na gg jak mozesz bo generalnie nie mam do Ciebie zadnego kontaktu.


jest cholernie niedobrze, a nawet gorzej... całe szczęście, że nic mu się nie stało, bo drzewo wlazło do środka samochodu zaraz za siedzeniem kierowcy. gg nie mam googletalk mam tylko
fydi
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 29 wrz 2007, 21:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ptakwrc » sobota, 6 paź 2007, 15:09

ajaj wazne ze ludzie cali, reszta to tylko zelaz....
panowie - wlaczajac sie do dyskusji - 106 1.6 8v rallye nie ma wspomagania ?
RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez martin.h » sobota, 6 paź 2007, 15:26

ptakwrc napisał(a):panowie - wlaczajac sie do dyskusji - 106 1.6 8v rallye nie ma wspomagania ?


Tak, nie ma. Choć pewnie możnaby je zamontować, ale troche roboty by przy tym było.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez qbus » sobota, 6 paź 2007, 15:47

Byla wersja ze wspomaganiem... na szwajcarski i wloski rynek, ale to jest odsetek rejlakow ktore jezdza po ulicach, trafic na takiego to jak wygrac 6 w totka.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez fydi » sobota, 6 paź 2007, 16:47

Masz racje najważniejsze że wszyscy cali. To jest moja 106-stka, a raczej to co z niej zostało...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
fydi
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 29 wrz 2007, 21:15
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość