przez :alfan: » piątek, 25 lip 2003, 00:47
Z tego co pamietam to przyspieszenie do 100 w okolcach 13-14s maja tez(przynajmniej wedlug danych fabrycznych) Pug 106 1.1, Ford Ka 1.3 ,Seat Arosa 1.4 ,Renault Twingo 1.2..cos by sie jeszce znalazlo...auta niewiele wieksze i ciezsze od SC/CC , wszystkie zas o mocy 60 KM(glupie 5 koni wiecej). Z autopsji nie wiem,ale slyszalem ze najlepiej wypada tu Pug,ktory jest najlzejszy,ale ma tez najstarszy konstrukcyjnie silnik.
Wiec to Matiz tu odstaje,czegos temu silniczkowi brakuje najwyrazniej.Albo ktos zawalil przy doborze przelozen.Skoro te 13,5 s podawane prze Fiata moga byc przegieciem,to nie widze przyczyny dla ktorej Daewoo nie mogloby naciagac danych Matiza.
Poniewaz SC to male auto,dlatego wlasnie ja tez nie sadze aby wprowadzono jakies znaczne zmiany w konstrukcji,stosowanych materialach itd ktore umozliwily by znaczne zejscie z masa.I dlatego uwazam ze te 200 kg musi sie kryc w duzej mierze we wzmocnieniach,wygluszeniach i tego typu duperelach,ktore tylko na pozor niewiele waza.Kiedys przejechalem sie moim maluszkiem kiedy wywalilismy tapicerke,wygluszenia,i mase roznych rzeczy bo cos tam robilismy,i tzreba bylo przetestowac...roznica w osiagach byla zaskakujaca.Nie nalezy zapominac o tym ze obiektywnie rzecz biorac SC/CC to lekkie auto,i nawet niewielka zmiana masy jest odczuwalna.
Roznice osiago poszcegolnych egzemplarzy CC/SC ktorymi mialem okazje sie poruszac(fakt,nie bylo ich wiele) byly tak duze,ze podejrzewalem ze niektore nic mialy powazne problemy z silnikiem,a wedlug wlascicieli byly tip-top
A jak chodzi o modyfikacje A-grupy..to juz temat rzeka a jak do tej pory przez wiekszosc czasu dywagowalem o serii,czy tam ewentualnie Nce.
Aha jesli chodzi o homologacje..Pzmot owszeme ale jesli ktos chcialby wystartowac CC w RSMP.Dla niektorych liczy sie,ze moga pojawic sie na zawodach tej rangi,moze to zyciowe marzenie.
404 podpis niedostępny