koło zamachowe

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

koło zamachowe

Postprzez robcio102 » poniedziałek, 26 mar 2007, 20:55

mam pytanko dla praktyków bądż teoretyków, czy odchudzanie koła zamachowego ma jakieś negatywne skutki na osiągi silnika i od czego zależy wielkość redukcji masy tego koła?
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46


Postprzez matadorRS » poniedziałek, 26 mar 2007, 23:37

negatywnym sklutkiem jets to ze auto szybciej wytraca predkosc obrotowa. tak samo jak szybciej sie wkreca to o tyle szybciej wytraca :)
Avatar użytkownika
matadorRS
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa, 21 mar 2007, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez RallyMAN » wtorek, 27 mar 2007, 04:14

tak jak pisze kolega... jezeli autko ma seryny silnik i nie dłubany to bedzie sie szybciej wkrecac na obroty w postoju, podczas jazdy super duzej roznicy nie bedzie... pod górke bedzie trzeba redukować bo szybko straci moc...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez robcio102 » wtorek, 27 mar 2007, 21:02

chodzi mi o przygotowanie silnika do rajdów więc co nieco auto będzie dłubane więc o ile takie koło odchudzić aby nie było negatywnych zachowań i co przy tej okazji zmienić przecież moc auta zalezna jest od masy części wirujących tak w skrócie
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46

Postprzez RallyMAN » wtorek, 27 mar 2007, 22:54

mi sie wydaje, ze wiecej by Ci dało wyważenie całego korbowodu itd... a koło odelżyć, ale bez wariowania... bo za lekkie moze tylko pogorszyć sytuacje... nieznam sie na tym do konca... mowie to co slyszalem bo sam kiedys chcialem u siebie odelzyc, ale mi odradzili... z tym, ze mam seryjny motor...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez chodek » wtorek, 27 mar 2007, 23:26

Po odelżeniu koła spadnie przede wszystkim moment obrotowy, (kręcące sie koło przy np 2000 obrotach będzie posiadało mniejszą energię kientyczną, niż te o seryjnej masie. Silnik ładniej będzie wchodził na obroty, ale myślę, że samochód wcale szybciej nie będzie jechał, napewno będzie go trzeba kręcic wyżej. Tak jak napisał RallyMAN w seryjnych jednostkach nie jest to najlepszy pomysł, najlepiej jakby w temacie wypowiedział się ktoś, kto buduje jednostki napedowe do sportu, albo miał z tym doczyniena.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez schwepes » wtorek, 27 mar 2007, 23:40

chodek napisał(a):Po odelżeniu koła spadnie przede wszystkim moment obrotowy

wykres chojnackiego pokazuje dokładnie coś odwrotnego (kolor ciemniejszy - koło ponad 2kg cięższe) ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez chodek » środa, 28 mar 2007, 00:26

Fakt, trochę pokręciłem :evil:

W sumie w mojej wypowiedzi, jest część prawdy, bo powyżej 5500 obrotów/min krzywa momentu przebiega gorzej niz w serii :wink:

Chyba silnik będzie lepiej wchodził na obroty na poszczegolnych biegach, ale za to obroty będą szybciej opadać z powodu mniejszej bewładnosci kola zamachowego.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez RallyMAN » środa, 28 mar 2007, 00:37

ale fakt faktem na seryjnym motorze oszałamiającej zmiany nie bedzie...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez chodek » środa, 28 mar 2007, 00:53

C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez Kisiel » środa, 28 mar 2007, 17:37

Tak się składa, że profesor na praktykach dzisiaj nam to tłumaczył :)
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez chodek » środa, 28 mar 2007, 18:35

No to słuchamy, co ciekawego miał do powiedzenia, bo o kołach zamachowych słyszałem wiele różnych rzeczy, często ze sobą sprzecznych :wink:
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez robcio102 » środa, 28 mar 2007, 23:11

skąd wzieło się moje zapytanie? w homologacji jest miń masa koła 7,5kg a seryjne koło waży 11,5 więc zmiana jest zdecydowana jak to gdzieś przeczytałem masę koła obliczyła fabryka ale homologację też pisze fabryka i co wy na to? z mojego doświadczenia niestety na maluchu efekt jest piorunujący przynajmniej na 1 i 2
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46

Postprzez chodek » środa, 28 mar 2007, 23:13

Jaki to samochód? Homologacja odnosi sie oczywiscie do grupy A? Pewnie taka modyfikacja ma sens, jesli w parze pojdą inne zmiany w silniku, np ostre wałki.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez misiek_wrc » czwartek, 29 mar 2007, 15:20

Kisiel napisał(a):Tak się składa, że profesor na praktykach dzisiaj nam to tłumaczył :)


Ale co z tego wynika.... ???? Podaj szczegóły cóż nowego nauczyłeś się na zajęciach... :?
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość