Klasa RWD w PPZM

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez cieply » niedziela, 26 lis 2006, 11:58

Witam wszytskich,

jako że to mój pierwszy post na forum to najpierw trochę o mnie. Mam 27 lat jestem trochę zawodnikiem (K), trochę działaczem (działałem głównie w Olsztynie przed przeprowdzką do Warszawy gdzie teraz mieszkam i pracuję).
Ale wracają co dyskusji w tym wątku. Odnośnie całego puchru RWD mam mieszane uczucia. Z jednej strony zgadzam się że taki puchar może podnieść poziom widowiska jakim są rajdy samochodowe. Ale z drugiej strony mam pewne obiekcje co do samej formy. Konrad pisze, że docelowo ma powstać z tego trzecia liga rajdowa w polsce. Ok RWD Trophy chce mieć swoją odrębną klasyfikację nie ma problemu tylko dla czego od razu robić nowe rajdy tylko dla RWD. Czy nie sądzicie, że po powstaniu trzeciej ligi z pucharu PZM pod względem liczebności załóg zrobią się dzisiejsze RSMP? I docelowo będziemy mieli w Polsce RSMP z ilością 30 starujących załóg, PPZM z ilością 40 stratujących załóg i PRWD z ilością startujących 40 załóg, przy czym zawody te odbywają się w różnych terminach. I teraz kibic, który ma średnio około 300km w jedną stronę na zawody jest w kropce bo tak na prawdę nie będzie mu się opłacało pojechać na żadne zawody. Po prostu koszt zobaczenia przejazdu jednego samochodu będzie dla przeciętnego kibica za wysoki. Czy nie lepiej zrobić z RWD Trophy osobnej klasyfikacji w ramach PPZM. Najpierw jadą zawodnicy PPZM, którzy kolor numerów startowych mają zielony. Po końcu tej stawki zaraz za ostatnim zawodnikiem jadą znowu samochody organizatora(przy czym pierwszy jeśli dogoni ostatniego zawodnika z PPZM może bez problemu zwolnić i jechać za nim), mające na celu utrzymanie kibiców na miejscach(żeby nie dochodziło do takich sytuacji jak na Magurskim w tym roku). I po trzecim samochodzie organizatora rusza stawka RWD Trophy mająca numery startowe w kolorze czerwonym. Przy czym dla mnie nie jest istotne, która klasyfikacja będzie jechała pierwsza, a która druga. Dzięki temu udało by się zorganizować zawody, w których w sposób naturalny startowało by na początku około 100 załóg.
Jednocześnie w PPZM w dużej mierze startują zawodnicy o niezbyt dużym doświadczeniu, którzy dopiero sie uczą rajdowego rzemiosła. W RWD Trophy też pewnie będzie spory procent takich zawodników. W tym punkcie zgadzam się z krist759, który proponuje:

najwyżej ograniczyc predkosci na os, krete trasy, szykany, szutry po odkrytym terenie i takie tam


Takie rozwiązanie będzie korzystne dla wszyskich, wolniejsze bezpieczniejsze OS'y (pozostaje tutaj jedynie problem zawodników z licencją M startujących w RWD i mających już doświadczenie). Jednocześnie spowolnienie OS'ów moim zdaniem spowoduje naturalny odpływ zawodniów bardziej doświadczonych z mocniejszymi samochodami do RSMP i zmniejszy ilość gości, którzy startują w PPZM według mnie dla tego, że trasy są te same lub bardzo zbliżone stopniem trudności do RSMP, zawsze są w czołówce i łatwej jest im zaistnieć medialnie niż w przypadku startu w RSMP. Wymuszenie na organizatorach stosowania tras wolnieszych bezpieczniejszych (innych niż w RSMP) musi zaowocować wynajdywaniem nowych. Na początku pewnie będą to tylko szykany na dotychczasowych odcinkach ale wierzę, że w kolejnych edycjach imprez będą nowe trasy jak i w to, że przy takich ograniczeniach nie znajdą się nowe imprezy w regionach, które do tej pory nie miały tras na poziomie RSMP.

Kończąc mój przydługi zakręcony post, jak dla mnie RWD Trophy jak najbardziej tak. Tworzenie trzeciej ligi rajdowej jak najbardziej nie. Połączenie PPZM i RWDT jak najbardziej tak. Zmniejszenie stopnia trudności połączonych rozgrywek w stosunku do RSMP jak najbardziej tak.

Pozdrawiam
Hubert 'Cieply' Ciepluch
Avatar użytkownika
cieply
 
Posty: 22
Dołączył(a): piątek, 6 sty 2006, 22:23
Lokalizacja: Kosewo


Postprzez Konrad » poniedziałek, 27 lis 2006, 02:12

Cieply: W większości spraw zgadzam się z Tobą, ale...

Jest wiele wspaniałych miejsc rajdowych - jak choćby Nowe Miasto Lubawskie. Znakomite szutry, trudna technicznie trasa, generalnie ciepłe przyjęcie władz lokalnych. RWD Trophy ma być autonomicznym cyklem, gdzie kalendarz ustawiają pod siebie ci, którzy mają startować. Jeśli, a tu popieram projekt Ryszarda Krawczyka, dojedzie do realizacji sprawa "100 km" (czy jak to się oficjalnie zwie), to nie wykluczone, że cała brać się podepnie pod te rozgrywki. Dlaczego? Bo tańsze (wpisowe do 300), mało katowania aut po dojazdówkach, i fajne oesy! Jeden dzień zabawy! A kilometrów oesowych niemal tyle samo...

Zresztą o czym my gadamy? Chcecie widzieć booooooki, czy nie? Dlaczego kilku znakomitych szoferów w Maluchach ma być od startu skazanych na pożarcie przez Seje w N0?

Można wystartować w PPZM za kierownicą BMW 318IS. Jasne, ale wyniki możesz zrobić tylko na przyczepnej nawierzchni! Wytłumacz sponsorowi, że masz wydać kilkadziesiąt tysięcy złotych, a na sniegu i tak ci jakaś ośka wklepie. Zresztą to samo dotyczy asfaltów. Dobry szofer w TypeR, nie ma prawa przegrać z żadnym wiekowym BMW (nie licząc naprawdę fachowych sprzętów spod znaku fabrycznego M3)!
Konrad
N2
 
Posty: 169
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Robecki » poniedziałek, 27 lis 2006, 03:21

O co chodzi z tym projektem Ryszarda Krawczyka "100 km" :?: Słyszał ktoś o czymś takim :?: Mogę się tylko domyślać o co chodzi. Konrad, czy możemy wiedzieć coś więcej od Ciebie na ten temat :?: :)
Avatar użytkownika
Robecki
N3
 
Posty: 465
Dołączył(a): piątek, 4 cze 2004, 18:48
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 27 lis 2006, 10:39

Dla mnie RWD Trophy, powinno jechac jako odrebna klasyfikacja, a le w PPZM. Razem z zawodnikami ktorzy walcza o generalke pucharu, RWDowcy rez beda mogli powlaczyc, ale beda klasyfikowani odzielnie w swojej klasie RWD. Bo jak dla mnie, nie warto tworzyc nowego cyklu rozgrywek, bo jak napisal ciepły, przecietny kibic, nie bedzie w stanie zobaczyc wszystkiego. Ja osobiscie wolałbym jechac na eliminacje Pcharu PZM zeby zobaczyc Chmielewskiego, Trębickiego czy Kramara, ale fajnie byłoby gdyby rozgrywki były połaczone. w tym roku były imprezy łączone mp i pzm, wszystko sie powiodło, wiec dlaczego nie połaczyc rwd z pzm :?: według mnie to chyba najroządniejsze wyjscie.

A co do zwalniania oesów, to chory pomysł. Człowiek po to wyłazi z KJSów zeby szybciej posmigac. Pseudo argumetancja dbania o bezpieczeństwo zawodnikow, kazdy kto startuje wie ze tam gdzie jets szybko, jest niebespiecznie. A pozatym, jede szybki rajd nauczy wiecej niz dwa wolne.

Podsumowując, dla mnie ideł to połączyc RWD z PPZM i broń Boże, nie zwalniać oesów :!: :!: :!:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Polonez » wtorek, 28 lis 2006, 13:45

Lewar ma absolutną rację, rwd może pogonić fwd na asfalcie, nawet mokrym, ale w pełnym błocie, gdzie ledwo ośka przechodzi rwd stanie w miejscu, na lodzie podobnie... I koszt przygotowania takiego Poloneza wcale nie jest mniejszy niż BMW ani mniejszej ośki, a ponadto znacznie ciężej o jakieś pro części do sportu. Poza tym wystarczy że Zaleski wystawi swojego strucla a właściwie 2, bo podobno buduje drugiego i raczej żaden Polonez/Fiat/Łada nie da mu rady. Ew. jakieś mocniejsze Bmw, no ale w GSMP objeżdżał przecież Prosiaka Polonezem więc ciężko będzie... Anyway mam nadzieję że będzie taki puchar, tak bardzo bym tego chciał...
Avatar użytkownika
Polonez
N2
 
Posty: 149
Dołączył(a): środa, 16 lis 2005, 21:48

Postprzez Lasse » czwartek, 30 lis 2006, 01:09

Panowie, przecież RWD już od dawna jest już tylko napędem wyścigowym. Gdyby były szanse powalczenia nową trójką BWM z nowoczesnymi "ośkami", to Niemcy z pewnością dokonywaliby cudów, a nie koncentrowali się tylko na wyścigach. W tych ostatnich (WTCC) idzie im zresztą znakomicie, ale...

Mimo zaawansowanych technologii, autem RWD i FWD - porównywalnej mocy - ten sam kierowca pojedzie tak: RWD dla zabawy i widzów, a FWD na czas. Nawet jakby było odwrotnie - i tak wygra FWD! Przykre, ale prawdziwe...
LASSE
Avatar użytkownika
Lasse
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 00:07
Lokalizacja: daleka północ

Postprzez lewar » czwartek, 30 lis 2006, 09:51

RWD nie jest tylko napędem wyscigowym. Ja twierdzę, że na szutrach może konkurować z ośkami, tylko trzeba dobrego drivera do RWD na szutry, a taki w polsce jest jeden o którym wiem :) (escort...)
Poza tym to jeśli się nie mylę to w zeszłym roku lub 2 lata temu jakieś BMW wygrało w Belgii (chyba) rajd w generalce, pokonując miśki i inne 4WD... Ale nie pamiętam gdzie i kiedy to było ani czy było ;)
--- www.cecot.pl ---
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa

Postprzez Marmetal » czwartek, 30 lis 2006, 20:14

lewar napisał(a):RWD nie jest tylko napędem wyscigowym. Ja twierdzę, że na szutrach może konkurować z ośkami, tylko trzeba dobrego drivera do RWD na szutry, a taki w polsce jest jeden o którym wiem :) (escort...)
Poza tym to jeśli się nie mylę to w zeszłym roku lub 2 lata temu jakieś BMW wygrało w Belgii (chyba) rajd w generalce, pokonując miśki i inne 4WD... Ale nie pamiętam gdzie i kiedy to było ani czy było ;)


Jasne, że RWD nadaje się do rajdów. Przecież kiedyś ten właśnie napęd dominował na rajdowych trasach. Wiadomo, czasy się zmieniają, ale napęd na tył wciąż może być konkurencyjny w imprezach rangi Pucharu PZM. Pamiętacie jak w tym roku na Magurskim rewelacyjne czasy robił zawodnik jadący naszym Fiatem 126p. Na luźnej, śliskiej nawierzchni auto z ciężkim tyłem i napędem RWD jest w stanie konkurować, a nawet i wygrywać z ośkami napędzanymi na przód. Takie jest moje zdanie, auta RWD nie są skazane z góry na porażkę, dobry kierowca może zdziałać cuda ;). A z tym BMW w Belgii to prawda :).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Kamińsky » czwartek, 30 lis 2006, 20:19

Konrad rób wszystko co się da żeby ten puchar wszedł w życie!!! Trzymam Kciuki!!!

To kolejne pokolenie malkontentów miej w nosie (bo brzydko nie powiem), najlepiej jest krytykować i narzekać jasne!!!
Tak KAŻDY POTRAFI!!! :!:

ALE ŻEBY COŚ SAMODZIELNIE WYMYŚLIĆ TO NIE, A BO TO SIE NIE UDA, A BO TO SIĘ NIE DA, A BO TO ŹLE WYMYŚLONE ITD. - niektórych tylko na to stać!

Stoją potem na oesie i narzekają "ale na okrągło jedzie, zero polotu i fantazji", no ośki to do siebie mają że tak jeżdżą :!:

RWD przeciwnie nie raz już przed zakrętem kierowca musi zarzucić auto bokiem żeby skręcić i bokiem odchodzi, zachęcam do obejżenia klipów z rajdów na węgrzech gdzie RWD żyje! a kibice kochają Łady VFTS i inne tylnonapędowe auta!!!

Moim zdanie pierwszy rok pucharu jeśli wejdzie to powiniem wyglądać tak jak wymyślił go sobie jego twórca czyli Konrad, a później wspólnie z zawodnikami jeżdżącymi w pucharze przedyskutować jak widzą kolejne sezony i ewentualnie coś zmieniać!!!

Pozdrawiam Kamil
Avatar użytkownika
Kamińsky
N3
 
Posty: 202
Dołączył(a): środa, 17 gru 2003, 12:44
Lokalizacja: Brenna

Postprzez MSG Racing » piątek, 1 gru 2006, 11:28

Jeezuu ale sie rospisaliście :shock: a i gorąco tu jak nie wiem gdzie.
Ja powiem tylko tyle że puchar ma pojechać bo to jest szansa dla wielu mniej zamożnych zawodników (maluszki) i dla kibiców aby zobaczyć tylny napęd w akcji ale nie tylko od święta jak to było do tej pory.

Powodzenia
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Konrad » sobota, 2 gru 2006, 04:22

Cały czas robimy co w naszej mocy! Jednak wszystko w rękach GKSS PZM...

A tak przy okazji - nie jestem twórcą RWD! To puchar, który starają się stworzyć zainteresowani startami zawodnicy (a w tej chwili będzie już ponad 25 kierowców!). Ja pełnię tylko zaszczytną rolę rzecznika całego przedsięwzięcia.

Jest także wiele osób, które starają się wspierać inicjatywę na różne sposoby. Nie wymienię wszystkich, ale bardzo im dziękuję.

A jeśli chodzi o krytykę - każda konstruktywna jest oczywiście mile widziana. Tak jak każdy dobry pomysł, wsparcie czy ciepłe słowa!

Już za kilka dni czeka nas robocze spotkanie z działaczami. Część z nich wykazuje pozytywne nastawienie, więc jesteśmy dobrej myśli. Mam nadzieję, że uda się wypracować kompromis i uruchomić te rozgrywki w przyszłym sezonie!
Konrad
N2
 
Posty: 169
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kuba_k » sobota, 2 gru 2006, 10:47

Z tego co wiem, RWD w przyszłym roku raczej będzie. Oczywiście głowy za to nie dam :), ale na to się zanosi. Jest tylko kwestia uzgodnienia zasad na jakich to ma się odbywać.
Pozdrawiam
Kuba Kozal
kuba_k
N2
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 26 mar 2005, 01:49
Lokalizacja: Katowice

Postprzez jalowa » niedziela, 3 gru 2006, 15:23

moim zdaniem jesli pzm zgodzi sie na wprowadzenie RWD to na takich samych zasadach jak jedzie PPZM czyli wszystkie rzeczy homologowane wpisowe 1000 itd, dlatego ze po pewnym czasie zniknely by wszystkie auta z PPZM ( co by bylo fajnie bo sam zamierzac startowac w rwd ) bo starty by byly jakies dwa razy tansze i przygotowanie auta by bylo tansze. Ale to tylko moje zdanie.
Avatar użytkownika
jalowa
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 10 lis 2004, 19:58

Postprzez pigal » niedziela, 3 gru 2006, 17:53

mysle ze jesli puchar powstanie to potrzebna bedzie wypozyczalnia dla zawodnikow ktorzy jezdza teraz przednionapedowkami dla samej satysfakcji.ja bym sie chetnie taka forma zaineteresowal.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez lewar » poniedziałek, 4 gru 2006, 10:48

Oj, biedna taka wypożyczalnia by była... Nie chcę źle oceniać, ale 90% kierowców jeżdżących przednionapędówkami, rozbiłoby RWD na 1 oesie..
Wierzcie mi, wiem co mówię ;)
--- www.cecot.pl ---
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości