Klasa RWD w PPZM

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez cmpr » czwartek, 2 lis 2006, 19:31

Pomysł RWD jest wręcz genialny. Wezmy np. Niemcy i ich puchary, ot chociaż Puchar BMW 318 iS - Koszta przygotowania auta wahają się pomiędzy 2500-4000 euro, ale tylko dzięki temu, że jest życiowy regulamin. Najważniejsze rzeczy, które wg. mnie powinny znaleźć się w naszym regulaminie RWD:
-fotele z utraconą homologacją
-komibinezony z utraconą homologacją
-bielizna co najwyżej zalecana z utraconą homologacją
-kaski niech będą z aktualną homologacją
-pasy z utraconą homologacją
-dwie gaśnice po 2kg każda zamiast systemu (tak było w RSP PZM do niedawna)
-wyłącznik prądu
Nie żebym odkrył amerykę, bo wzoruje się na innych regulaminach (oczywiście nie z polski ;-) ) ale skoro da się tak jeździć w innych krajach i jakoś nie jest to tam uważane za niebezpieczne, może czas to wprowadzić i u nas? A tak właściwie to wystarczy wrócić do przepisów np. RSP PZM z 2002 roku.
No i oczywiście wpisowe nie przekraczające 500zł.
To takie pierwsze przemyślenia, mam nadzieję, że coś z tego będzie bo kupuję 318 iS :-)
Avatar użytkownika
cmpr
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): środa, 3 lis 2004, 10:51
Lokalizacja: Polska


Postprzez voytec » piątek, 3 lis 2006, 17:01

cmpr napisał(a):Pomysł RWD jest wręcz genialny.
[ciach] Najważniejsze rzeczy, które wg. mnie powinny znaleźć się w naszym regulaminie RWD:
-fotele z utraconą homologacją
-komibinezony z utraconą homologacją
-bielizna co najwyżej zalecana z utraconą homologacją
-kaski niech będą z aktualną homologacją
-pasy z utraconą homologacją
-dwie gaśnice po 2kg każda zamiast systemu (tak było w RSP PZM do niedawna)
-wyłącznik prądu


Propozycja regulaminowa IMHO calkiem niezla, chociaz znajac zapedy GKSSu pewnych rzeczy nie odpuszcza - miedzy innymi bielizny i odziezy z homologacja, zwlaszcza obowiazujaca, podobnie z systemem gasniczym (to taki "dupochron" w razie czego) . Z fotelemi i pasami moze byc o promil lepiej, czyli nikla, ale jednak teoretyczna szansa jest. Ja bym do tego dodal wazny aspekt - mozliwosc punktowania w tej klasie zawodnikow z licencja miedzynarodowa - wtedy np. wspomniany wczesniej M.Trzemecki, czy inny Omles :wink: nie jezdziliby takich eliminacji wylacznie dla przyjemnosci, a mozliwosc zbierania punktow i sportowa rywlizacja "o cos" stanowilyby kolejna motywacje, takze dla tych, ktorzy kaski zawiesili na kolku. Do przedyskutowania bylby system punktacji, w tym wprowadzenie wspolczynnikow handicapowych - trudno wymagac rownorzednej rywalizacji PF126p z BMW 325, czy Lada VFTS. Oczywiscie takie rozwiaznie ma plusy i minusy, stad koniecznosc mozliwie najsprwiedliwszego ustalenia przelicznikow.
Na razie tyle :wink:

Pozdrawiam,
voytec
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez cmpr » piątek, 3 lis 2006, 17:22

Propozycja regulaminowa IMHO calkiem niezla, chociaz znajac zapedy GKSSu pewnych rzeczy nie odpuszcza - miedzy innymi bielizny i odziezy z homologacja, zwlaszcza obowiazujaca, podobnie z systemem gasniczym (to taki "dupochron" w razie czego) ...


Ale właśnie o to chodzi, żeby skończyć z przepisami typu "dupochron" i zacząć życiowo podchodzić do sprawy. Wystarczy przeanalizować, które elementy wyposażenia wraz z wygaśnieciem homologacji tracą jakiekolwiek własności bezpieczeństwa i takie owszem nakazać używać z aktualną homologacją. Reszta z racji wieku powinna być kontrolowana na BK organoleptycznie i tyle.
Wiem, że to brzmi dość banalnie, ale właśnie tak to wygląda w praktyce. Miałem przyjemność startować w drugoligowym rajdzie w Niemczech w 2004 roku i tak moje auto, w którym mam utraconą homologację na pasy, jeden kubeł i kombinezon bez problemu przeszło BK.

Co do kwestii punktacji, zamiast systemu handicapowego, myślę że lepiej byłoby wprowadzić zwykły podział na klasy pojemnościowe, z osobną klasą wyłącznie dla Maluchów.
Avatar użytkownika
cmpr
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): środa, 3 lis 2004, 10:51
Lokalizacja: Polska

Postprzez Marmetal » piątek, 3 lis 2006, 19:56

cmpr napisał(a):Co do kwestii punktacji, zamiast systemu handicapowego, myślę że lepiej byłoby wprowadzić zwykły podział na klasy pojemnościowe, z osobną klasą wyłącznie dla Maluchów.


Zgadzam się. Coś w rodzaju H9, H10, H11, H12. System handicapowy nie sprawdza się w dzisiejszych czasach. Podział na klasy i "generalka" aut historycznych/RWD powinien być dobrym rozwiązaniem. Tak w ogóle to jestem za utworzeniem klasy historycznej w PPZM, także dla aut z napędem na przednią oś. Wszystko zależy od PZM, przepisy muszą być liberalne, bo inaczej będziemy mieć taką sytuację jak w mistrzostwach aut historycznych w RSMP, a każdy wie co się działo... Trzymam kciuki.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez voytec » piątek, 3 lis 2006, 21:23

cmpr napisał(a):Ale właśnie o to chodzi, żeby skończyć z przepisami typu "dupochron" i zacząć życiowo podchodzić do sprawy. Wystarczy przeanalizować, które elementy wyposażenia wraz z wygaśnieciem homologacji tracą jakiekolwiek własności bezpieczeństwa i takie owszem nakazać używać z aktualną homologacją. Reszta z racji wieku powinna być kontrolowana na BK organoleptycznie i tyle.


Ja to wiem i rozumiem, Ty to wiesz i rozumiesz i pewnie niemale grono forumowiczow tez. Problem w tym, ze wlodarze rozgrywek nie podzielaja naszych sadow. Niestety, ale powyzej opisalem jaki jest "trend" w PZM, a nie wyrazalem "myslenie zyczeniowe". Chociaz de facto tego wlasnie bym sobie zyczyl.

Co do kwestii punktacji, zamiast systemu handicapowego, myślę że lepiej byłoby wprowadzić zwykły podział na klasy pojemnościowe, z osobną klasą wyłącznie dla Maluchów.


Tak tez mozna, ale obawiam sie, ze, przynajmniej na poczatku, kiepsko byloby z frekwencja na jedna porzadna klase, a co dopiero kilka.. Wiem jak jest, wszyscy tutaj popieramy te idee, ale faktyczny stan moze zweryfikowac lista startowa 1 elemincji..A fajnie byloby miec motywacje do rywalizacji od poczatku, prawda? Nie twierdze, ze archaiczny system handicapowy to zloty srodek - to byl tylko przyklad, a wlasciwie przyczynek do dalszej dyskusji :wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez cmpr » piątek, 3 lis 2006, 22:34

Tak w ogóle to jestem za utworzeniem klasy historycznej w PPZM, także dla aut z napędem na przednią oś.

W Pucharze PZM mogą startować wszystkie auta, które kiedykolwiek uzyskały homologację FIA, także tak czy siak sam Puchar jest w pewnym sensie trochę historyczny ;-) A problem, że prawie nikt nie jeździ "pełnoletnimi" autami tkwi w tym, że koszty przygotowania auta są na podobnym poziomie w przypadku Astry GSI (którą walczy się o generalkę pucharu) i np. 25-letniego Golfa I GTI, którym już ciężko się wbić do czołówki. I tu wracamy do problemu wyposażenia bezpieczeństwa - jakiego auta nie kupisz, koszta są bardzo zbliżone.

Rozwiązaniem mógłoby być coś w rodzaju Pucharu Youngtimera, z regulaminem podobnym do tego, który proponowałem dla RWD + minimalny wiek auta np.20 lat i bardzo ograniczoną możliwością przeróbek auta.
Avatar użytkownika
cmpr
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): środa, 3 lis 2004, 10:51
Lokalizacja: Polska

Postprzez Felix » poniedziałek, 6 lis 2006, 11:55

No ok ale co z tym listem otwartym ? Bo gdybac sobie mozemy jeszcze przez 10 lat i na tym sie skonczy :wink:
Avatar użytkownika
Felix
N1
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2005, 15:38
Lokalizacja: Knurów

Postprzez cmpr » poniedziałek, 6 lis 2006, 15:02

Poniższy cytat pochodzi z regulaminu Rallycrossowego FIA na 2007rok, ale czy to nie jst to o co walczymy dla Pucharu PZM? Wprowadzają nową dywizję Rallycross Cup dla tylnonapędówek. Czyli jednak można...

Rallycross Cup: Touring cars
Group A with rear-wheel drive and a normally aspirated engine, conforming to Appendix J.
Group A (Articles 251 to 255), the modifications listed in Articles 2 and 3 below are permitted.
Division 1 / 1A / 2 / Rallycross Cup
Cars not homologated with the FIA but produced in series and regularly on sale in the EEC through a
recognised commercial network are also eligible.
These models will feature on a list drawn up by the FIA.
It will be up to the applicant to supply the elements necessary for proving the eligibility of a model.
The application will be submitted to the FIA for approval through the applicant’s ASN.
In order to approve the addition of a model to this list, it must be confirmed that:
- the model has 4 seats with cockpit dimensions in conformity with Article 2.3 of the FIA homologation
regulations for Group A ;
- the model has a bodywork/bodyshell, including doors, in steel, or in any material produced in large quantities
and approved by the FIA ;
- the model has been granted a road-type approval from an EEC country, the explanatory documents relating
to this homologation being supplied.
Avatar użytkownika
cmpr
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): środa, 3 lis 2004, 10:51
Lokalizacja: Polska

Postprzez Marmetal » poniedziałek, 6 lis 2006, 19:36

Wiesz cmpr, FIA a PZM to co innego, Europa a Polska także... Swoją drogą, fajny pomysł, rallycross będzie jeszcze bardziej widowiskowy (o ile to jeszcze możliwe ;)).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Konrad » wtorek, 7 lis 2006, 02:14

Omleś i ja, zaliczyliśmy w zeszłym tygodniu oficjalną audiencję u przewodniczącego GKSS - prezesa Tonderskiego. Zaprezentowaliśmy naszą wersję regulaminu, oczywiście do przedyskutowania.

Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym nastawieniem, dlatego jestem w stanie powiedzieć, że PZM utworzy tę klasę. Może będą negocjacje, ale dotyczące szczegółów. Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, źe rajdów nie utrzyma nawet dwadzieścia bogatych zespołów!

Czekamy na wszelkie wsparcie i sugestie!

A pod poniższym linkiem możecie zobaczyć wstępny regulamin RWD Trophy. W sprawie punktu o oponach - tylko cywilne! Wstępnie, jedna japońska firma jest zainteresowana. Wielkie koncerny pewnie sprawę oleją, bo niszowa!

http://www.dzielnicowy.pl/rwd.doc
(regulamin wstępny)
Konrad
N2
 
Posty: 169
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Buncol » wtorek, 7 lis 2006, 08:09

Myślę, że regulamin jest dobry. 700 pln wpisowego, jakiś kompromis pomiędzy 500 a 1000. Wszystkie zapisy dotyczące utraconych homologacji to podstawa aby stworzyć taką klasę. Mam nadzieje, że wszystko się uda i w przyszłym roku będziemy oglądać przynajmniej kilka aut RWD.

A co z listem kibiców? Czy jest ktoś wstanie zrobic taką stronę, żeby każdy mógł się podpisać?
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mroowa » wtorek, 7 lis 2006, 12:40

Może skorzystać z strony petycje.pl lub coś podobnego...
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez Felix » czwartek, 9 lis 2006, 22:32

a moze ktorys z internetowych serwisow rajdowych objąłby patronat nad ta akcją zbierania podpisów?Taka akcja to dodatkowa reklama dla serwisu a dla nas pewność, że stronka będzie działać szybko i bez zarzutów :P
Avatar użytkownika
Felix
N1
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2005, 15:38
Lokalizacja: Knurów

Postprzez MSG Racing » czwartek, 9 lis 2006, 23:42

Róbcie róbcie tą klasę a będzie fajnie
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Felix » czwartek, 16 lis 2006, 18:05

W zwiazku z tym projektem napisalem maila do redakcji rajdy.hoga.pl
No i jest odzew :P
LINK

Moze ktos z Was ma jakies "wtyki" albo chcialoby mu sie napisac maila w tej sprawie do innych serwisow rajdowych?? Im wiecej pojawi sie wzmianek o tym projekcie tym wieksze bedzie zainteresowanie a co za tym idzie szansa na powstanie tej klasy. :)

Pozdrawiam
Felix
Avatar użytkownika
Felix
N1
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2005, 15:38
Lokalizacja: Knurów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości