liczenie punktów: zaczynamy od 0, później 15, 30, 40 i kolejna piłka wygrana to gem. Jeśli dwóch zawodników wygra po 3 piłki (stan 40:40) jest równowaga (ang. deuce) i od tego momentu żeby wygrać gema trzeba zrobić sobie przewagę dwóch punktów. Pierwszy zdobyty punkt do tzw. przewaga (ang. advantage), kolejna to zdobyty gem. W przypadku gdy jeden zawodnik zrobi advantage i przegra kolejną piłkę jest znów deuce (równowaga) i tak aż do wygrania gema
Żeby wygrać set trzeba wygrać 6 gemów i do tego 2 gemy więcej od przeciwnika (czyli możliwe wyniki to wszystkie od 6:0 do 6:4 i dodatkowo 7:5 gdy przy stanie 6:5 uda się wygrać gema). Przy czym przy stanie 6:6 rozgrywa się tie breaka, czyli gem w którym punktacja idzie co 1 i trzeba zdobyć 7 punktów i jednoczśnie conajmniej 2 więcej niż rywal - czyli od 7:0 do 7:5 i później 8:6, 9:7 itd. Gem wygrany przy serwisie rywala to przełamanie (ang. break), a w tie-breaku 'mini-break'.
Gra się do 2 lub do 3 wygranych setów. W przypadku ostatniego seta (trzeciego lub piatego) nie rozgrywa się tie brake'a tylko gra się aż do zdobycia dwóch gemów przewagi.
Typowe zagrania to
-serwis - zagrywa się do na przemian z lewej lub prawej strony kortu i trzeba trafić w "małe" pole po przekątnej. Trafienie w siatkę tak że piłka wyląduje w polu to powtórka serwisu, net lub out to błąd serwisowy. Po drugim błędzie przeciwnik dostaje punkt. Standardowo serwuje się na przemian ze zmianą co gem. W przypadku tie-breaka pierwszy serwuje zawodnik który serwował poprzedni gem, a następnie na zmianę po 2 serwisy
-backhand - uderzenie piłki kierując rakietą "od siebie" czyli zewnętrzną stroną rakiety
-forehand - uderzenie piłki kierując rakietę do siebie
-smash - uderzenie "z góry" najczęściej grane przy siatce przy wysokiej piłce
-drop-shot - zagranie w którym piłka spada tuż za siatką, często z rotacją wsteczną lub boczną (uzyskaną podcięciem, czyli zagraniem "slice") tak że piłka odbija się prawie w miejscu lub leci w bok
- slice czyli podciecie moze też być zagrane dalej w pole przeciwnika w celu spowolnienia akcji
- lob - przerzucenie przeciwnika który znajduje się przy siatce
- cross - uderzenie piłki po przekatnej kortu
- volley - uderzenie piłki zanim odbije się od ziemi, czyli zazwyczaj przy siatce