przegrzane hamulce

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

przegrzane hamulce

Postprzez denzel » czwartek, 15 cze 2006, 13:23

mam małe pytanko
Czy po przypaleniu hamulców należy wymienić płyn? Zdarzyło mi się spalić hamulce przy szybkim zjeździe serpentynami. Śmierdziało jak cholera i przez chwilę praktycznie nie miałem hamulca. Teraz mam wrażenie że pedał jest lekko elastyczny a hamulce jakby słabsze ale moze to tylko takie wrażenie bo nie jeżdzę tym samochodem na codzień. Dodam, że od przypalenia hamulców samochód przejechał jakieś 1 tys km.
denzel
N3
 
Posty: 221
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 18:21
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 18 cze 2006, 20:02

zalezy co masz na mysli przypalic hamulec :?:

bo mozna zagotowac płyn, albo klocki usmarzyc. Jesli klocki, to looz, ostygne i znowu hamuja tak jak powinny. Jak płyn, to chyba tez nie powinno byc problemow, ostynie i looz. A jesli wydaje ci sie ze hamuje słabiej, sprawdz servo albo pompę, bo moze od temperatury jakis przewód wypalilo, chco jak dla mnie to malo prawdopodobne, chybaze masz płyt dot 5.1 i seryjne przewody.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez voytec » środa, 21 cze 2006, 15:22

Albert(Zambrów) napisał(a):zalezy co masz na mysli przypalic hamulec :?:
bo mozna zagotowac płyn, albo klocki usmarzyc. Jesli klocki, to looz, ostygne i znowu hamuja tak jak powinny.


No z tym to tez roznie moze byc - zalezy jak bardzo je przypalisz. Jesli tak, ze powierzchnia cierna kolcka "zeszkli sie", tym bardziej. jesli glebiej w strukture, to po ostygnieciu nie odzyskasz nominalnej sprawnosci. Plytko i gdzeniegdzie miejscowo to faktycznie w czasie dalszej, spokojnej eksploatacji moze sie udac poprostu zetrzec w/w warstwe. Jezeli glebiej, na znaczacej czesci powierzchni/calopowierzchniowo to ratunkiem (zabieg celowy, o ile grubosc klocka jest wystarczajaca) jest demontaz klockow z zaciskow i usuniecie "szkliwa", za pomoca papieru sciernego, az do powierzchni wlasciwej. W innym przypadku taki komplecik poprostu powinien poleciec do kosza.
Co do plynu ham. to ogolnie jest rzeczywiscie tak, jak wspomniales, z tym ze kazde kolejne zagotowanie obniza sukcesywnie wlasciwe parametry tej cieczy.

--
Pozdrawiam,
voytec
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 22 cze 2006, 14:48

NIe no tak, wiadomo ze jak je zagotujesz konkretnie to juz nie bedzie to samo. ALe jesli po trzech hamownaiach tracisz klocki i zaraz konczysz hamowac ostro, czekasz az sie wychłodzą, to wróca do fabrycznej sprawnosci.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez denzel » poniedziałek, 17 lip 2006, 21:29

dojrzałem do wymiany płynu i kocków
pytanie: JAKIE?
Nie chcę inwestować większych pieniędzy bo samochodem na codzień jeździ ktoś inny i robi to raczej delikatnie.
Jaki płyn i jakie klocki do codziennej jazdy, czasami trochę szybszej?
denzel
N3
 
Posty: 221
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 18:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez voytec » wtorek, 18 lip 2006, 01:20

Wobec powyzszych kryteriow nasuwa sie na mysl zestaw dobrych, odpowiednio wydajnych, ale wciaz "cywilnych" klockow + odporny termicznie plyn hamulcowy. Czyli subiektywnie moglby to byc komplet np. Ferodo Premier + np. Motul DOT 5.1 Brake Fluid lub Ferodo Racing DOT 5.1 - to tak z nawiazka, bo swiezy, markowy plyn DOT 4 zazwyczaj ma wstarczajace parametry do zastosowan, jakie poruszyles.
[Chociaz takze wsrod standardu DOT 4 mozna spotkac produkty celujace w wyczyn, np. Motul RBF600, ale taka aplikacja IMHO bylaby w tym wypadku przerostem formy].
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Shiro » wtorek, 18 lip 2006, 02:15

voytec napisał(a):moglby to byc komplet np. Ferodo Premier + np. Motul DOT 5.1 Brake Fluid lub Ferodo Racing DOT 5.1


A czy DOT 5.1 nie rozpuszcza juz przypadkiem gumowych elementow, typu seryjne przewody i uszczelki?
Avatar użytkownika
Shiro
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2006, 01:11
Lokalizacja: że znowu!

Postprzez voytec » wtorek, 18 lip 2006, 02:35

Shiro napisał(a):A czy DOT 5.1 nie rozpuszcza juz przypadkiem gumowych elementow, typu seryjne przewody i uszczelki?


Sluszna uwaga, o ktorej warto pamietac, ale dotyczy standardu DOT 5 i wszelkich plynow opartych na bazie silikonowej. DOT 3; 4; 5.1 ze wzgledu na sklad chemiczny maja byc bezpieczne dla el. gumowych i tworzyw pochodnych oraz na ogol sa wzajemnie mieszalne (a niemieszalne z DOT 5 i LHM - mineralnym).
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Shiro » wtorek, 18 lip 2006, 04:49

Dzieki za szybka i konkretną odpowiedz:) Musze zalac czyms uklad u siebie w aucie przed wypadem na tor. Nie zdazylem juz zajac sie kompleksowo hamulcami, wiec zaleje chociaz dobry plyn (tonacy brzytwy sie chwyta) Wspomniales o trzech plynach:

Motul DOT 5.1 Brake Fluid
Ferodo Racing DOT 5.1
Motul RBF600

Czy ktorys z tych trzech konkretnie powinienem wlac, przy zalozeniach: ciezkie auto, niestety seryjne gumowe przewody i szybki tor, co oznacza ze hamulce strace predzej, czy pozniej, ale wolalbym pozniej) Wiem, ze przewody pęcznieja i pekaja, klocki sie szklą, a tarcze wichrują, dlatego pominmy wyklad natury morlano etycznej:) Plyn niewiele tu pomoze, ale zawsze..
Avatar użytkownika
Shiro
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2006, 01:11
Lokalizacja: że znowu!

Postprzez voytec » wtorek, 18 lip 2006, 06:15

Shiro napisał(a):Czy ktorys z tych trzech konkretnie powinienem wlac, przy zalozeniach: ciezkie auto, niestety seryjne gumowe przewody i szybki tor, co oznacza ze hamulce strace predzej, czy pozniej, ale wolalbym pozniej) [ciach] Plyn niewiele tu pomoze, ale zawsze..


W takim razie osobiscie odsunalbym na dalszy plan takie kryteria, jak zywotnosc, czy higroskopijnosc na rzecz wysokiego punktu wrzenia, zatem krotko - RBF600. Drastycznej przepasci kosztowej w stos. do tych dwoch pierwszych tez nie bedzie. Poza tym, jak sie bawic to sie bawic, prawda? :wink:


Wiem, ze przewody pęcznieja i pekaja, klocki sie szklą, a tarcze wichrują, dlatego pominmy wyklad natury morlano etycznej:)


To wczesniej bylo az tak zle? :P No coz, teraz staralem sie mozliwie lakonicznie :wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Shiro » wtorek, 18 lip 2006, 14:54

voytec napisał(a):To wczesniej bylo az tak zle? :P No coz, teraz staralem sie mozliwie lakonicznie :wink:


Alez nie, mi nie przeszkadzaja Twoje wyczerpujace wypowiedzi:) Chcialem tylko zaznaczyc, ze swiadom jestem jestem bezsensu takiej wycieczki z seryjnymi hamulcami, oszczedzajac nam tym samym wykladu na temat zagrożen i niedoskonalosci. Tresciwe wypowiedzi to nawed rzadkosc w dzisiejszych czasach internetowych forum i neostrady:)
Avatar użytkownika
Shiro
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2006, 01:11
Lokalizacja: że znowu!

Postprzez denzel » poniedziałek, 24 lip 2006, 09:28

już dokonałem zakupu: ferodo premier + płyn castrol DOT4
taki zestaw w pełni mnie satysfakcjonuje, przez weekend miałem okazję śmigać hondą civic z takim zestawem więc jest sprawdzony

dzięki za podpowiedzi
pzdr
denzel
N3
 
Posty: 221
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 18:21
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości