Szyby z plexi.

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Szyby z plexi.

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 25 mar 2006, 22:10

mam pytanie, jak mozna szybe z plexi zamocowac do np, drzwi z laminatu :?:

Ja wymyslilem, no w sumie podpatrzylem ze ludzie mocuja na nity, a kwestia uszczelnieneia, no mysle ze silikonem i bedzie gites. Moze znacie jakis inny sposób, moze protszy :?:

I jeszcze jedno, jak zrobic kwadratowe otwory w przednich szybach w drzwiach :?: cos takiego jak tutaj http://www.rajdy.za.pl/foty/niepodleglo ... hoto24.jpg :?: ja mysle ze mozna nawiercic otwory na krancach kwadratu i dalej wyzynarka potraktowac :?: jak sie zaopatruja fachowscy na moj patent :?: :)

z góry dzieki za pomoc :!:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów


Postprzez żółtodziób » niedziela, 26 mar 2006, 21:45

Zaczne od tego, ze wydaje mi się że to chyba nie jest plexi. nie jestem pewien, ale na tyle ile sam mam dświadczenia z plexiglasem to jest to materiał który lubni pękać na wierceniach, poza tym nie jest zbyt mocny, wydaje mi sie ze takie rzeczy powinno się robić z czegoś mocniejszego, np. lexanu. Nie mam oczywiście pewności tak tylko sugeruję.

co do uszczelniania - nie widziałemżeby ktokolwiek uszczelniał takie rzeczy, silikon jednak by się nadał całkiem nieźle.

Otwory można wyciąć wyrzynarką, jeśli nie zależy ci na precyzji za bardzo, oklejasz taśmą maskującą (żeby nie porysować stopą wyrzynarki powierzchni) i jedziesz ostrzem do metalu (drobne zęby, takimi nie wyszczerbisz). Jeśli ma być bardziej precyzyjnie to zostaje CNC, IMO da jednak radę zadowalająco obejść się wyrzynarką - pod warunkiem posiadania odpowiedniej wprawy i sprzętu o małych luzach, wszystkie zielone Bosche i Deckery to raczej syf, luzy to czasem dochodzą do 1 cm na końcu ostrza...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez dembol SC » niedziela, 26 mar 2006, 22:12

Lekkie szyby robi się z poliwęglanu z tego co wiem. Plexi pod wpływem warunków atmosferycznych zrobiłoby sie po pewnym czasie nieprzezroczyste :)
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LuiG » niedziela, 26 mar 2006, 22:51

akryl jest jeszcze odpowrny na warunki atmosferyczne
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez schwepes » niedziela, 26 mar 2006, 23:15

Plexa pęka na duże, ostre fragmenty - nie jest bezpieczna podczas wypadku. Poliwęglan rozbija się w bezpieczny sposób.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Albert(Zambrów) » wtorek, 28 mar 2006, 12:49

Myslame nad pelxa bo daje wieksza przjzystosc. Ale po konsultacji z innymi ludzmi, mysle ze jednak ploweglan bedzie lepszy. Pytanie, czy da rade obsadzic w fabryczne prowadnice szyby? bo jak by sie udalo, to bym normalnie odsuwana byla.

Wyczytałem tez ze mona kupic plexe pokryta akrylem,. ale powaznie chyba mysle na poliweglanem, nie jest dozu drozszy, a chyba lepiej sie sprawdzi.

A jeszcze jedno, czy grubosc 2 mm starczy? czy moze grubsza dac?
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Piter_yo » wtorek, 28 mar 2006, 14:30

nie wiem jak to jest z poliweglanem, ale na normalna plexe to ja bym dal conajmniej 5mm, 2mm od minimalnego punktowego nacisku moze odrazu pujsc, z reszta szyba musi byc szyba a nie folia :twisted:
Trabant Rally Team --> www.trt.one.pl
Avatar użytkownika
Piter_yo
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 29 mar 2006, 20:19

No myslałem ze jesli szybka na grubosc 5 mm, to polwieglan ktory jest o 200 razy mocniejszy ( :!: ) wytrzyma nawet 2 mm. ALe nie wiem, musze sie jeszcze rozjezec.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez wallygator » środa, 29 mar 2006, 20:52

ja swojego czasu jeździłem awaryjnie z pleksą zamiast tylnej bocznej szyby, miałem ją grubą na 2 mm Powiedzmy, że była bo była :) można było ją wyginać spokojnie, lub wybić ręką, ale się trzymała :D pozatym po jakimś czasie faktycznie się matowiła
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 29 mar 2006, 22:45

Matowia sie, jesli strona na ktora dzialaja promienie sloneczne(UV) nie jest pokryta akrylem. Doszukalem sie informacji ze istoten jest ktora strona sie zaklada, jesli ma warstwe po jednej stronie.

Plexa jest słabsza wytrzymalosciowo niz poliweglan. Patrzylem ceny, to poliweglan wcale taki drogi nie jest stosnkowo, ale zeby zroic komplet szyb, trzeba sie nieco wykosztowac :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Beret » czwartek, 30 mar 2006, 02:11

a ile ci wyszlo i do jakiego auto mniej-wiecej??
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Kruk » czwartek, 30 mar 2006, 09:52

Zgaduję , że autem tym był Maluch albo Kadet :wink: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 30 mar 2006, 14:11

Kruk napisał(a):Zgaduję , że autem tym był Maluch albo Kadet :wink: .


Maluch :) dwie przednie i dwie tylne :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Piter_yo » piątek, 31 mar 2006, 01:33

to w koncu ile wyniosl koszt takiej operacji?
Trabant Rally Team --> www.trt.one.pl
Avatar użytkownika
Piter_yo
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Beret » piątek, 31 mar 2006, 03:35

rozumiem ze przednie nie beda juz opuszczane...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron