grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez Marcin 2 » poniedziałek, 30 sty 2006, 15:16

No dobrze, ale czy Ty masz lepsze ? Może masz jakiś filmik pokazujący jak dany odcnek przejezdżała grb a jak wrc na kturym pokazana jest prędkosć i czas. Z chęcią obejże.
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45


Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 15:46

GrzegorzChyla napisał(a):
bandit napisał(a):tez widzalem na filmie gr-b w akcji i jestem zdania ze na odcinkach typu Pikes-Peak wrc dostanie łupnia


Tylko że Peugeoty które jeździły na Pikes Peak też miały nie za dużi wspólnego z ówczesną specyfikacją Grupy B...

Grzegorz Chyła
czy nie mialy silnik z 205t16 lekko zmodyfikowany skrzynia biegow 205t16 a jednak to juz cos
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 15:47

aha 405t16 mial wieksza wage od 205t16
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 16:00

stein911 napisał(a):
Po czym poznałem ? Na oko.


Bardzo racjonalne przesłanki.
a po czym mozna poznac????????? widzales na zywo fabryczne wrc w akcji? bo ja nie to samo ma sie z gr-b mozemy jedynie obejrzec filmik i wedlug tego oceniac chyba ze masz inny patent
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez stein911 » poniedziałek, 30 sty 2006, 17:37

Rajdami rządzą takie same prawa jak każdą inną dyscypliną sportu. W związku z tym nikt już nie jeździ porsche 956, mitsubishi lancer evo III czy modelami formuły 1 sprzed 2 lat. Co roku bolidy F1 są o te 2 sekundy szybsze na tym samym torze, co roku WRC są szybsze o te 0.2-1.0 sekundy na kilometrze i tak dalej i tak dalej. Rozumiem że B grupa jest fascynująca, legendarna i pewnie każdy na tym forum przeżywał okres fascynacji mocą tych wspaniałych bolidów ale w pewnym wieku klapki z oczu się odsłaniają. Bohaterowie z dzieciństwa muszą odejść. I choćbyście obejrzeli tysiąc godzin filmów z B grupami to i tak świata nie przewrócicie do góry nogami; Ziemia nie jest płaska.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 17:48

stein911 ja probuje ci wytlumaczyc ze pojazd ktory ma 20lat moze na pewnych trasach zostawic w dymie wrc poszukaj w srodku tego forum ktos tam pisal o fiacie brawa 1.4 chyba z 99r jako porownanie dalem moją sierre 2.0 wedlug mnie nie zawsze nowsze znaczy szybsze
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Mars » poniedziałek, 30 sty 2006, 20:15

Czytam to i czytam i Ty Bandit jestes chyba psychicznie uopśledzony. Sorry, że tak piszę, ale normalnie jak czytam to co piszesz to się załamuje. Jak możesz porównywać fiata z 80 konikami (chyba) ze swoją ścierą mowiąć otwarcie, że masz ich 115. to jest 35KM, prawie 50% więcej od tego fiata. I jeszcze z ucieszoną michą cieszysz się, że masz CHYBA, bo sam tak napisałeś, szybszy samochód.
A co do Grupy B to spinasz się jakby to był Bóg a nie samochód. To jest stary sprzęt, który owszem na oesach PEWNEGO TYPU MOŻE być szybsze od WRC, ale w 90% przypadków będzie wolniejsze. Tak samo można powiedzieć, że malar 1,1 jest szybszy od WRC? A nie jest? Oczywiście, że jest. Ale kwestia gdzie. Na strasznie wąskich, pachołkowatych kjsach, gdzie liczy się tylko i zupełnie zwrotność taki mocny malar pewnie byłby szybszy. A jeżeli już ew. nie malar to coś lekkiego, małego i zwrotnego. I jaki z tego wniosek? Taki, że mimo, że na czymś takim przegrałoby WRC to wcale nie oznacza, że malar jest lepszy. W 99.9999999% lepsze jest WRC. I tak samo jest z B grupami. Rozumiesz już?
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bandit » poniedziałek, 30 sty 2006, 20:33

Mars napisał(a):Czytam to i czytam i Ty Bandit jestes chyba psychicznie uopśledzony. Sorry, że tak piszę, ale normalnie jak czytam to co piszesz to się załamuje. Jak możesz porównywać fiata z 80 konikami (chyba) ze swoją ścierą mowiąć otwarcie, że masz ich 115. to jest 35KM, prawie 50% więcej od tego fiata. I jeszcze z ucieszoną michą cieszysz się, że masz CHYBA, bo sam tak napisałeś, szybszy samochód.
A co do Grupy B to spinasz się jakby to był Bóg a nie samochód. To jest stary sprzęt, który owszem na oesach PEWNEGO TYPU MOŻE być szybsze od WRC, ale w 90% przypadków będzie wolniejsze. Tak samo można powiedzieć, że malar 1,1 jest szybszy od WRC? A nie jest? Oczywiście, że jest. Ale kwestia gdzie. Na strasznie wąskich, pachołkowatych kjsach, gdzie liczy się tylko i zupełnie zwrotność taki mocny malar pewnie byłby szybszy. A jeżeli już ew. nie malar to coś lekkiego, małego i zwrotnego. I jaki z tego wniosek? Taki, że mimo, że na czymś takim przegrałoby WRC to wcale nie oznacza, że malar jest lepszy. W 99.9999999% lepsze jest WRC. I tak samo jest z B grupami. Rozumiesz już?
uposledzony to ty jestes a dlatego to porownalem bo wczesniej dostalem przyklad z tym fiatem po drugie nie ciesze michy bo nie ma z czego to byl tylko przyklad ze wieksza moc oznacza szybsze auto ale skoro dla ciebie wrc jest takie dobre twoja sprawa .nawet ty zrozumiesz ze 350km to 650
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Karol » poniedziałek, 30 sty 2006, 20:38

Mars napisał(a): ew. nie malar to coś lekkiego, małego i zwrotnego...


gokart?? :wink:

Kolejny topic, w którym tylko dzis są kłótnie :cry:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Zepter » poniedziałek, 30 sty 2006, 22:24

Chłopaki dajcie już spokój.....ścignijcie się w jakiegoś Colina........niech jeden jedzie b grupą a drugi wrc....... :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 30 sty 2006, 23:26

Rajdami rządzą takie same prawa jak każdą inną dyscypliną sportu. W związku z tym nikt już nie jeździ porsche 956, mitsubishi lancer evo III czy modelami formuły 1 sprzed 2 lat. Co roku bolidy F1 są o te 2 sekundy szybsze na tym samym torze, co roku WRC są szybsze o te 0.2-1.0 sekundy na kilometrze i tak dalej i tak dalej.


Nikt nie jeździ Poesche 956, ale pewnie gdyby można było użyć zeszłorocznych boliddów w F1 bez dławienia silnika to zapewne wiele zespołów by z tego skorzystało. W momencie w którym wylatywała z gry grupa B to A-grupowe rajdówki były w stosunku do nich jak pucharowy Peugeot w porównaniu do np. Lancera. Moc o połowę mniejsza i o 300 kg większa masa, to był na prawdę duży cios dla osiągów. To tak jak by kazać z 1,5 litrowych silników które były używane w pierwszej połowie lat 80tych w F1 pozdejmować turbospręzarki, długo, bardzo długo nie byłyby w stanie dojść do podobnych czasów. Moc to moc, trzeba też pamiętać że dawniej rajdy były szybsze, mozliwe, po prostu 20 lat temu samochody były przystosowane do takich warunków jak wtedy panowały na OSach. Dlatego IMO nie należy rozpatrywać sprawy w kategoriach lepsze/gorsze. Na pewno dawne wozy były bardziej "klimaciarskie" jak przejachało takie Quattro wyjąc 5 garami to aż się chciało patrzeć, a teraz to jak by na tramwaje patrzeć.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MisiekClio » wtorek, 31 sty 2006, 01:05

Klimat, a czas nie zawsze ida w parze (przyklad: Cezary F. i jego Toyka)

Moze w ten sposob: wg. mnie: jesli postawic B-grupe na dzisiejszych oponach, to moze (tylko moze) na niektorych oesach bylaby szybsza.
Pikes Peak nie jest zadnym argumentem (zreszta chyba Escudo pobilo ten rekord i nie jestem pewny, czy trasa (tzn. miejsce startu) nie jest zmienione). Po Pugu, zaden z teamow rajdowych nie zainwestowal juz tylu pieniedzy w ta impreze.

No i ciekaw jestem, ile z tej mocy bylo tak naprawde przekazywane na "jechanie do przodu", czyli odpychanie sie z zakretow, a ile ginelo gdzies podczas "walki z potworem".
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez bandit » wtorek, 31 sty 2006, 15:48

Zepter napisał(a):Chłopaki dajcie już spokój.....ścignijcie się w jakiegoś Colina........niech jeden jedzie b grupą a drugi wrc....... :?
dobry pomysl tylko ze spalił mi sie procek a na rezerwowym kompie pójdzie mi tylko colin2
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez GrzegorzChyla » wtorek, 31 sty 2006, 16:27

no dobra, znalazłem.
Pregliasco jechał 037, to chyba była najbardziej B-grupa która była w Polsce.
Włodowice-Świerki zdaje się szły w ubiegłym roku na Nikonie, co prawda długość się nie zgadza... Może Rościszów-Walim?

    43 Rajd Polski 1986 - Zwycięzcy OS
    OS-1 Pietrzykowice - Baranowice - Biskupice 3,19 OS- 1 M.Pregliasco 2:13
    OS-2 Nasławice - Sulistrowice 9,91 OS- 2 A.Feriancz 3:08
    OS-3 Sobótka 5 okr. 14,25 OS- 3 M.Pregliasco 6:50
    OS-4 Sulistrowiczki - Tąpadła 4,10 OS- 4 A.Feriancz 1:32
    OS-5 Rościszów - Walim - Kamionki 28,37 OS- 5 M.Pregliasco 4:54
    OS-6 Jodłownik - Nowa Wieś 13,58 OS- 6 M.Pregliasco 6:32
    OS-7 Wojbórz - Kłodzko 6,40 OS- 7 odwołany
    OS-8 Chocieszów - Wambierzyce 7,30 OS- 8 B.Kuzmic 3:29
    OS-9 Radków - Kudowa Zdrój 20,23 OS- 9 M.Pregliasco 7:49
    OS-10 Jeleniów - X Duszniki Zdr.- Karłów 10,80 OS-10 odwołany
    OS-11 Kozia Hala - Zieleniec 10,20 OS-11 M.Pregliasco 4:27
    OS-12 Lasówka - Młoty 7,10 OS-12 M.Pregliasco 3:33
    OS-13 Nowa Bystrzyca - Międzylesie 39,00 OS-13 M.Pregliasco 15:46
    OS-14 Pisary - Goworów 10,90 OS-14 E.Toumaliavitchus 6:59
    OS-15 Idzików - Sienna 11,45 OS-15 M.Pregliasco 4:16
    OS-16 Lądek Zdr. - Złoty Stok 17,20 OS-16 V.Blahna 8:36
    OS-17 Chocieszów - Wambierzyce 7,30 OS-17 M.Pregliasco 3:36
    OS-18 Włodowice - Świerki 9,26 OS-18 M.Pregliasco 5:05
    OS-19 Sokolec - Kamionki 9.62 OS-19 M.Pregliasco 5:15
    OS-20 Rościszów - Walim 8,80 OS-20 A.Koper 5:08
    OS-21 Walim - Lubachów 10,20 OS-21 A.Koper 6:38
    OS-22 Grzmiąca - Wałbrzych 12,30 OS-22 M.Pregliasco 4:39
    OS-23 Wałbrzych Gaj - Gorce (szuter) 2,96 OS-23 J.Szerla 2:09
    OS-24 Boguszów - Biały Kamień (szuter) 8,80 OS-24 J.Trajbold 6:27
    OS-25 Głuszyca - Sierpnica (szuter) 8,95 OS-25 A.Koper 6:41
    OS-26 Walim - Kamionki 18,26 OS-26 M.Pregliasco 9:23
    OS-27 Rościszów - Walim 8,80 OS-27 B.Kuzmic 5:05
    OS-28 Walim - Lubachów 10,20 OS-28 A.Koper 6:30
    OS-29 X Złoty Las - Modliszów (szuter) 4,70 OS-29 B.Kuzmic 3:52
    OS-30 Tąpdała - Sobótka (szuter) 7,38 OS-30 B.Kuzmic 4:54
    OS-31 Sulistrowice - Nasławice 9,91 OS-31 B.Kuzmic 1:40
    OS-32 Biskupice - Kąty Wrocławskie 3,15 OS-32 B.Kuzmic 1:47
    OS-33 Stadion Olimpijski 12,50 OS-33 B.Krupa 10:05 (ex aequo)
    6,90 OS-33 J.Trajbold 10:05 (ex aequo)
    OS-34 Szczodre - Kępa 8,60 OS-34 B.Kuzmic 3:24
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez bandit » wtorek, 31 sty 2006, 20:56

no nie wiem czy 037 to byla b-grupa a w dodatku naped tylko na ośke
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość