Odchudzanie korbowodów???

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Odchudzanie korbowodów???

Postprzez Grzesiek75 » poniedziałek, 23 sty 2006, 22:10

Czy zna ktoś jakieś sprawdzone zakłady, które odchudzają korby???
Grzesiek75
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 4 lis 2005, 12:30
Lokalizacja: podbeskidzie


Postprzez stein911 » wtorek, 24 sty 2006, 21:04

Co rozumiesz przez odchudzamnie korb? Jesteś pewnien że to bezpieczne dla silnika?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez wallygator » wtorek, 24 sty 2006, 21:17

moze chodzi ci o wyważenie?
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez Grzesiek75 » wtorek, 24 sty 2006, 21:41

chodzi mi o zebranie "nadmiaru" materiału z korbowodów + wyważenie.
Grzesiek75
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 4 lis 2005, 12:30
Lokalizacja: podbeskidzie

Postprzez schwepes » wtorek, 24 sty 2006, 21:48

Kuś - Staniątki, woj. Małopolskie, ponoć wybitny fachowiec od tych spraw ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Beret » środa, 25 sty 2006, 19:17

pozwole sobie zapytac... jaki efekt to daje?? zwieksza moc?? moment?? poprawia charakterystyke przebiegu ktorejs z tych krzywych??
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez schwepes » środa, 25 sty 2006, 19:24

zmniejsza siły bezwładności w układzie, silnik lepiej i wyżej się kręci, efekt w przyblizeniu taki jak zdejmowanie masy z zamachu.. dodatkowo można zdjąć karby które występują szczególnie w korbach silników starych typów, więc poprawić zmęczeniową wytrzymałość korb.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Beret » środa, 25 sty 2006, 19:57

a ze tak spytam o efekt czysto liczbowy?? o jakich ewentualnie przyrostach mozna mowic?? czy dzieje sie cos poza tym ze auto sie szbciej wkreca? czy moc/moment sie wyzej przenosza?? po prostu pierwszy raz slysze o odchudzaniu korb i strasznie mnie to zaciekawilo...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez schwepes » środa, 25 sty 2006, 20:32

Efekt czysto liczbowy zależy od samochodu, stopnia odchudzenia korb itd.

Nie są to spektakularne przyrosty, tylko część jakiejś kompleksowej modyfikacji i raczej nie na ulicę tylko do sportu gdzie każdy KM jest ważny a np. nie ma wyczynowych odpowiedników. Raczej jest to modyfikacja umożliwiająca bezpieczniejsze osiąganie wyższych predkości obrotowych silnika, a z tego już da się wyciągnąć dodatkową moc innymi metodami)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Ari_Krakow » czwartek, 26 sty 2006, 14:08

Przede wszystkim chodzi o trwałość. Nie polecam szczególnego odchudzania seryjnych korb. Proponuje wstępnie zważyć korby na wadze szalkowej, wyrównać wagę wstępnie do 10 g, po czym dokladnie je spolerowac i wyważyć końcowo. W silniku czterocylindrowym wystrarczy do 1g. Jak nie to Pan Kuś w staniątkach kolo Niepolomic
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron