grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez SiwY » środa, 18 sty 2006, 20:45

"Szybsze" - można patrzyć pod różnym kątem np. szybsze na prostej czy na odcinku... :? to taki przykład :wink:
....:: Janusz w naszej pamięci[*] ::...
Avatar użytkownika
SiwY
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 14:45
Lokalizacja: Ostroszowice


Postprzez schwepes » środa, 18 sty 2006, 20:48

bandit napisał(a):ok ale post zaczol sie od tego co jest szybsze

a jakie jest kryterium "szybkości"? Vmax, przyspieszenie 0-100, 0-60, 100-200, szybkość pokonywania współczzenych lub dawnych tras rajdowych, "szybki" wygląd :lol: ?
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bandit » środa, 18 sty 2006, 20:50

wrc-owcy musza uznac ze pod wzgledem przyspieszenia i predkosci maks grb bije wrc i tu nie pomoze elektronika
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » środa, 18 sty 2006, 20:53

od 0-100 od 100-200 grb ma lepszego kopa
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez schwepes » środa, 18 sty 2006, 21:28

a hamowanie? trakcja? stabilność? osiągane prędkości w zakrętach?

żeby nie było niedomówień jestem wielkim fanem B-gr i dużo bym dał żeby zobaczyć na żywo taki samochód jadący na 100% swoich możliwości, natomiast argumenty że B-gr jest szybsza bo ma na papierze więcej koni są IMHO nietrafione
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez grizlyyy » środa, 18 sty 2006, 21:40

bandit napisał(a):pod wzgledem przyspieszenia i predkosci maks grb bije wrc i tu nie pomoze elektronika


Nikt temu nie przeczy.
Ale od chyba dwoch dni, ludzie probuja Ci wyjasnic, ze samochod rajdowy nie sluzy TYLKO do jazdy po prostej.
Jak grochem o sciane :-)
Los Nartos Unitos Muciacos
Avatar użytkownika
grizlyyy
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 18:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez stein911 » środa, 18 sty 2006, 21:54

Bandit, ponawiam moje pytanie zadne pare postów temu:

Dam ci jeszcze jeden przykład: w 1974-09-08 Herbert Müller (CH) w Porsche 917/30 TC na supersprincie na Nurburgringu o długości 2.292 km wykręcił czas 47,8 sekundy (średnia prędkość 172.619 km/h). A w 1982-07-24 Bob Wollek (F) w Porsche 936 / 80 (Joest) na tym samym odcinku wykrecił 48,05 sekundy (171.721 km/h) Jak myslisz jak to sie stało że 1500 konne porsche 917/30, które po 5.5 sekundy osiagało 200 kmh jest tylko o 0,15 s szybsze od 600 konnego 936?

8)

Ale od chyba dwoch dni, ludzie probuja Ci wyjasnic, ze samochod rajdowy nie sluzy TYLKO do jazdy po prostej.


Za dużo 1/4 mili w mediach...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez psz » środa, 18 sty 2006, 22:27

Chuck Norris by wszystkie wurce i b-grupy kaszlem objechal! E O T :P
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez _misiek055_ » czwartek, 19 sty 2006, 00:22

Bandit lepiej sobie odpuść bo na początku tłumaczyłeś nam że nawet na oesie grB będzie szybsza bo w Pikes Peak ma rekord, jak ci już to wybiliśmy z głowy to zaczynasz nawijać o przyspieszeniu, o klimacie dawnych rajdów, o umiejętnościach potrzebnych do prowadzenia takich samochodów itp. Dla mnie szybki samochód sportowy to taki który szybko jeździ w zawodach do których został stworzony. Dlatego właśnie WRC to najszybsze rajdówki, F1-najszybsze wyścigówki i tak dalej.

PS Jeśłi znowu zacznie się jakieś bezsensowne wkładanie banditowi faktów do głowy tak jak przez wiekszość tego tematu to niech lepiej mod go zamknie.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 08:02

_misiek055_ napisał(a):Bandit lepiej sobie odpuść bo na początku tłumaczyłeś nam że nawet na oesie grB będzie szybsza bo w Pikes Peak ma rekord, jak ci już to wybiliśmy z głowy to zaczynasz nawijać o przyspieszeniu, o klimacie dawnych rajdów, o umiejętnościach potrzebnych do prowadzenia takich samochodów itp. Dla mnie szybki samochód sportowy to taki który szybko jeździ w zawodach do których został stworzony. Dlatego właśnie WRC to najszybsze rajdówki, F1-najszybsze wyścigówki i tak dalej.

PS Jeśłi znowu zacznie się jakieś bezsensowne wkładanie banditowi faktów do głowy tak jak przez wiekszość tego tematu to niech lepiej mod go zamknie.
misiek055 nikt mi nic z glowy nie wybil a co do pikes peak chetnie chcial bym zobaczyc co zdziala wrc mam film z tego odcinka jak dla mnie wrc tam by padlo chyba sam pisales ze na mecie moc auta spadla o polowe to ile tej mocy bylo by w wrc???????????
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 08:33

[quote="stein911"]Bandit, ponawiam moje pytanie zadne pare postów temu:

Dam ci jeszcze jeden przykład: w 1974-09-08 Herbert Müller (CH) w Porsche 917/30 TC na supersprincie na Nurburgringu o długości 2.292 km wykręcił czas 47,8 sekundy (średnia prędkość 172.619 km/h). A w 1982-07-24 Bob Wollek (F) w Porsche 936 / 80 (Joest) na tym samym odcinku wykrecił 48,05 sekundy (171.721 km/h) Jak myslisz jak to sie stało że 1500 konne porsche 917/30, które po 5.5 sekundy osiagało 200 kmh jest tylko o 0,15 s szybsze od 600 konnego 936? nie znam sie na wyscigach torowych ale tam bardzo duzo zalezy od kierowcy masz przyklad z f1 wszyscy jezdzili wygrywal szumacher niektorzy pisza o zwrotnosci wrc a z grb robia tempe mocne osiolki ktore nie umialy wejsc w zakret i nie mialy prawie chamulcow a pole skretu mialy jak ciagnik siodlowy z przyczepa wytlumacz mi dlaczego makinen gr-a wygrywal z wczesnymi wrc???????????? :evil:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Karol » czwartek, 19 sty 2006, 09:23

Po pierwsze Makinen świetny kierowca. Po drugie A- grupowy Misiek nic nie ustępował WRC. Tak właściwie: sekwencja, dyfry jak w WRC (chyba tylko elektro magnetycznie sterowane czy coś), zawias też dobry. Samochody te mogły nazywać się właściwie WRC.
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez stein911 » czwartek, 19 sty 2006, 11:18

Bandit; nie potrafisz wyciągać najprostszych wniosków z różnych i co ważne potwierdzonych :!: informacji, na dodatek zasypujesz nas różnymi bzdurami bez potwierdzenia w rzeczywistości. Może kiedyś z tego wyrośniesz, sorry ale taka prawda...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » czwartek, 19 sty 2006, 13:15

Popadamy w zbyt duze uogólnienia, bo nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co jest szybsze. Jeśli chodzi o jazde po prostej to ważny jest stosunek mocy do masy, ale od pewnego poziomu mocy także przyczepność, sprawa jest o tyle prosta że wygrywa ten kto ma większą moc lub mniejszą masę, zakładając ze przyczepność jest podobna (bo np. motor zostaje na samem starcie, on dopiero powyżej pewnejprędkości moze się bezstresowo rozpędzać)

B grupy z pewnością miały niesamowity wykop. Znacznie lepiej rozpędzały się od 100-200 km/h. Ba, nawet do stówy były szybsze. Na większosci współczesnyh tras rajdowych (pamiętajmy, że istnieją przepisy nakazujące wywalenie danego odcinka jeżeli średnia prędkosć na nim przekroczy 140 km/h) WRC byłyby szybsze, ale jeszcze nie tak dawno zdarzły się odcinki, na których osiągano średnią bliską 150 km/h. Zapewne obecnie bardzo mało byłoby takich odcinków, na których B-grupa mogłaby zabłysnąć, ale nie można wykluczyć, że takowe istnieją.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 19 sty 2006, 13:37

bandit napisał(a): wrc-owcy musza uznac ze pod wzgledem przyspieszenia i predkosci maks grb bije wrc i tu nie pomoze elektronika


i sie petla zamyka... :roll:

Jak dla mnie jasne jest to ze cos co ma wiejce mocy jest na prostej szybsze, a cos co sie lepiej porwdzi na zakretach. Debata nad ta kwestia wydaje sie byc lekko pozbawiona sensu.

A co do Makinena w Agr, ten misiek był evo 6,5 , to był prawie WRC, dlatgo był ot evo6,5 a nie evo 6. MItsu dostalo pozwolenie zeby lekko przekroczyc wymogi agrupy A8 i zblizyc sie do WRC.

Elektronika :?: w swoim aucie nie chce miec zadnych wspomagaczy, ale w WRC tez wycofali aktywne dyfry. Jazda z nimi była łatwiejsza i mniej widoskowa, tu sie zgodze, jedna trak wyglada jazda na czas, dochamowac skrecic i sie napedzac, a nie 30 metrow składac sie bokiem, zakret na pełnej kontrze i rozpedzanie na palonej gumie. Z drugiej strony nie mowie o Bgr, ale o mocnych Agr, Hołek mowił ze Celica na szutrach nei chcialka skrecac bo byla tak mocno zeszperpwana. Dlatego jeździło sie bokami.

JA jestem fanem jazdy na czas, a tutaj bez zadnych watpliwosci powiem ze szybsze sa auta nowsze. Widomo ze golf II bedzie wolniejszy niz IV, czy kadett od Astry. SA inne rzowiazania technologoczne ktore pozwalaja efektywniej przeniesc moc na kola.

Wiecej sie bede mowil, bo nic to nie da, dyskusja jak sinus, cały czas to samo :P
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron