grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

grupa b v wrc

Postprzez bandit » niedziela, 15 sty 2006, 14:29

ktore samochody wedlug was sa lepsze wieksza moc czy nowsza technologia
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice


Postprzez _misiek055_ » niedziela, 15 sty 2006, 15:17

WRC są szybsze niż grupa B. I tyle taka jest prawda.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bandit » niedziela, 15 sty 2006, 15:34

czy szybsze to kwestia dyskusji samochody grb mialy nawet ponad 600km i mogly smialo konkurowac z uwczesna f1 tak przynajmiej wyczytalem
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 15 sty 2006, 15:53

Ale dyferencjały, opony i zawieszenia tak poszły do przodu że z wurcami nie mają szans.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bandit » niedziela, 15 sty 2006, 15:59

moze i poszly ale grb zostala zlikwidowana bo samochody byly za szybkie zgodze sie ze wrc ma nowsze podzespoly ale 300km to nie to co 600-650 zreszta porownaj przyspieszenie od 0-100km :twisted:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 15 sty 2006, 16:05

Przyspieszenie podobne.
300 koni w wurcu to nie jest do końca prawda-fabryki mają więcej. A grupa B została zakazana 20 lat temu, przez ten czas wszystko tak poszło do przodu że jest już szybciej. Ale porównaj sobie zdjęcia z oesów wtedy i teraz-znacznie więcej ludzi było, więc i bezpieczeństwo mniejsze.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bandit » niedziela, 15 sty 2006, 16:33

http://www.stormloader.com/groupb/comparison.html tam masz porownanie focus wrc z lancia delta s4 wedlug tego co tam jest przynajmiej w teori focus nie ma szans nie wspomne o peugot 205 t16 ktory mial jeszcze mocniejszy silnik
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 15 sty 2006, 17:08

This is the question many people want to know the answer to. Well, it depends. On a racetrack, up Pikes Peak, or on fast, sweeping roads like those used in the 1980s, the Group B car would win. On tight, winding stages like those run today (due to the maximum allowable average speed of 120km/h), the WRC car would be quicker. The Lancia's significant power and weight advantages would give it the edge on faster roads, while the Focus' chassis and handling are worlds better than any Group B car, giving it the nod for any modern rally.

Jeśli znasz angielski a nie tylko czytasz tabelki, to widzisz że na oesach wurc skopałby dupę każdej B-grupie. Pokaż mi oes ze średnią szybkością ponad 120 km/h-bo tylko na takim b-grupa mogłaby wygrać. Samochód to nie tylko silnik.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez schwepes » niedziela, 15 sty 2006, 17:14

B-gr były budowane z myslą o innych OSach, więc porównywanie ich do WRCów zbudowanych do dzisiejszych warunków nie ma sensu. Bo równie dobrze (w lekkiej przesadzie ;) ) można porównywać Pajero-Montero z R26. No i który jest lepszy? :P
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez martin.h » niedziela, 15 sty 2006, 17:54

Myśle że na prostej to Grupa-B by wygrała ale na odcinku nie miała by najmniejszych szans. B-grupa ma przewagę tylko w mocy, ale już moment obrotowy, skrzynia czy zawieszenie to przewaga WRC. Dla porównania mocy i momentu:
307 WRC: 350 KM / 635 Nm
Delta S4: 480 KM / 490 Nm
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez psz » niedziela, 15 sty 2006, 18:28

Podobno tuz po wycofaniu grupy B samochody A-grupowe wykrecaly lepsze czasy niz B-grupy, po prostu latwiej bylo je opanowac i "napierac"...

martin.h: Moc jest liniowo zalezna od momentu obrotowego... Moment obrotowy wyznacza sie ze wzoru Moment=(moc*obroty)/(2*pi), przy czym jesli przeliczamy sobie moment jakiegos auta z jego mocy, musimy pamietac, zeby uzywac jednostek ukladu SI, czyli obroty podawac nie w obrotach na minute, ale w obrotach na sekunde.
Wiekszy moment niekoniecznie daje wieksze przyspieszenie - np. wiele aut z 2-litrowymi dieslami dysponuje momentem rzedu 350 Nm, mimo to maja one slabsze przyspieszenia od samochodu z benzynowym silnikiem 1,6 dysponujacym momentem rzedu 160 Nm. Po prostu silnik benzynowy ma max moment przy znacznii wyzszych obrotach (np. 6000 rpm) niz diesel (np. 1800 rpm w nowoczesnych dieslach), zatem w samochodzie z silnikiem mozna zastosowac krotsze przelozenie, co z kolei daje wiekszy moment na kolach.

Wracajac do B-grup, mysle, ze przy 5-biegowych skrzyniach biegow (w wiekszosci chyba aut B-grupowych, z tych bardziej znancyh chybatylko Audi mialo 6-stopniowa przekladnie) stosowano wlasnie dluzsze przelozenia.

Swoja droga, slyszalem kiedys, ze rallycrossowy focus Ludwiczaka (tez wlasnie ponad 500 km mocy) krocej przyszpiesza od 100 d o200 km/h niz od 0 do 100 km/h, niby dlatego, ze trudno utrzymac przyczepnosc na najkrotszych biegach. Ile w tym bylo prawdy i czy dane te dotyczyly asfaltu czy luznej nawierzchni, niestety nie wiem...

Ale jakby nie bylo, B-grupy byly znacznie lzejsze od wrcow... heh, moznaby poszukac jakiegos rzeczywistego porownania przyspieszen wrc - bgrupowego potwora :)
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez PLayer » niedziela, 15 sty 2006, 20:27

Już taki temat był... sam go zapoczątkowałem :)

http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic. ... ight=wygra
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez bandit » niedziela, 15 sty 2006, 21:52

[quote="PLayer"]Już taki temat był... sam go zapoczątkowałem :)

http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic. ... ight=wygra[/quote wlasnie czytalem to forum i to mnie upewnilo zaden wrc nie da rady grb jak napisal misiek nie tylko silnik sie liczy ???????? silnik to podstawa a ci ktorzy sa zapatrzeni w wrc i jej elektronike niech wiedza ze to nie f1 tam postep jest o wiele wiekszy]
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 15 sty 2006, 22:28

Jeśli tylko silnik się liczy to wpuść na tor samochód z 1/4 mili... nawet tam mają robiony zawias i hamulce. Jak robisz samochód na kjsy czy cokolwiek innego, to podstawowa rzecz to zaiwas i hamulce, bez tego nie pojedziesz :!: WRC w tej chwili są zdecydowanie przeładowane elektroniką i zdecydowanie wolałbym oglądać B grupy na oesach. Ale jak się nie ma co się lubi... :?
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez SiwY » niedziela, 15 sty 2006, 22:37

bandit napisał(a):Już taki temat był... sam go zapoczątkowałem :)

http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic. ... ight=wygra[/quote wlasnie czytalem to forum i to mnie upewnilo zaden wrc nie da rady grb jak napisal misiek nie tylko silnik sie liczy ???????? silnik to podstawa a ci ktorzy sa zapatrzeni w wrc i jej elektronike niech wiedza ze to nie f1 tam postep jest o wiele wiekszy]
Chwila ,chwila F1 to nie sa samochody a tu chyba mowa o samochodach??? a porównanie samochodu WRC a "bolidu F1" jest nie właściwe :? :roll: to całkiem inna technologia z całkiem innym przeznaczeniem i funduszami!!!
....:: Janusz w naszej pamięci[*] ::...
Avatar użytkownika
SiwY
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 14:45
Lokalizacja: Ostroszowice

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość