KoTaRbA__fAn napisał(a):Z racji na charakterystyke tych silników to jest to raczej ... nieroztropne.
tzn? Bo ja coś nie rozumiem....
Silniki V10 F1 miały 'niedoścignioną' charakterystykę...
Magazyn F1Ultra.pl - Rozmowy techniczne z Geoffem Willisem napisał(a):Układ zmiennej geometrii zaworów dolotowych jest wyjątkową konstrukcją w nowoczesnym silniku Formuły 1, który zapewnia stały moment pomiędzy 9,000 -19,000 obr./min. Specjalnie zaprojektowane układy elektroniczne mają za zadanie zmieniać długość zaworów dolotowych w czasie pracy silnika za pomocą siłowników hydraulicznych. Problemem wraz z narastaniem obrotów staje się bowiem zmieniający się skład mieszanki powietrze/paliwo. Przy tradycyjnym rozwiązaniu rośnie ilość dostarczanego powietrza, przy zachowaniu takiej samej ilości paliwa. Dzięki układom zmiennej geometrii zaworów dolotowych wraz ze wzrostem prędkości obrotowej następuje również zwiększenie objętości paliwa, które ulegnie zmieszaniu z powietrzem tuż przed zapłonem. Tym samym układy te zapewniają stały skład mieszanki powietrze/paliwo, niezależnie od prędkości obrotowej silnika.