sezon 2006

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Marmetal » środa, 14 gru 2005, 18:57

Dwie fabryki, jak dwie, Citroen to też praktycznie fabryczny zespół. Nie zapominajmy o kilku zespołach w "Manufacturers 2", co prawda to nie to samo, ale zawsze coś. Szczerze mówiąc, jestem bardzo zaskoczony decyzją Mitsubishi o wycofaniu się z Mistrzostw Świata. Sezon 2005 był dla zespołu Trzech Diamentów bardzo udany, jazda Gigiego czy Harriego była niezła. Peugeot odszedł, Citroen "ukrywa się" pod nazwą Kronos, Skoda weszła do "Manufacturers 2", Ford został, Subaru zostało, a Mitsubishi opuściło szeregi WRC... Szkoda. Miejmy nadzieję, że za kilka lat sytuacja w światowych rajdach się poprawi, chociażby za sprawą Super 2000. Jeśli chodzi o przepis, jakoby miały być oddzielne mistrzostwa dla aut z tej klasy, wydaje mi się to idiotyczne. Co prawda więcej krajów gościłoby rajdy wysokiej rangi, ale pomyślmy co by było gdyby te rzekome mistrzostwa miały eliminacje wspólne z WRC, jak chociażby JWRC i PWRC. Obsada byłaby świetna, widowisko większe, uciecha kibiców również. Mam nadzieję, że FIA zastanowi się nad tym co robi.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20


Postprzez piter306 » środa, 14 gru 2005, 19:06

Tak wpadło mi do mojej durnej łepetyny, że FIA mogło do WRC wprowadzić patent z wyścigów, wygrałeś przyjacielu, no to na następną eliminację zabierasz na wycieczkę 2 czy 3 worki cementu, w pewnym sensie neutralizowałoby to nadmierną "nudę", czyli dominację jednego zespołu.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez **FanKuzaja** » środa, 14 gru 2005, 21:03

Nasz kochany sport umiera... serce bije na skaruj zatrzymania. ____/\_/\____ Fia zaczeła mieszać od sezonu 2003 i masz babo placek.. w końcu kiedyś to musiało się stać.. prędzej czy później. Mitsu z swoim diamentem o oznaczeniu WRC się wycofało.. to kto ma teraz rywalizowac w tym całym chempionacie.. 2 producentów.. to poprostu głupota.

Niech FIA zrobi coś z tym bo inaczje to nasze ukochane WRC-e znikną i pewnie nie powrucą.. modlić się można o to by jakiś producent jak Citroen czy Peugeot rozpoczął prace nad S2000.

Nasz Kochany sport umiera__/\__/\__/\_______
Janusz Kulig 1969-2004
Michael Park 1966-2005
Na zawsze w sercach kibiców
______________________________________
Michael Park - Marko Where Are You...Where Are You
______________________________________
GG: 2963175

Leszeeek Ogień na Tłoki !!
Avatar użytkownika
**FanKuzaja**
A6
 
Posty: 1891
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Postprzez xarfax » środa, 14 gru 2005, 21:56

qrde, ale mnie wgięło, gdy przeczytałem o tym na autoklubie. jaja, dwie fabryki w wrc??? w takiej sytuacji, gdy subaru zdobędzie mistrzostwo (jeśli!) nie będzie dla mnie w pełni wartościowe!

co się dzieje?? upada wrc?? sport, który gromadzi takie tysiące??? taki popularny??? u nas w Polsce też podupadło, ale żeby na świecie?? i to tak nagle???

teraz być może citroen i suzuki zawieszą testy nowych wrc, bo nie wiadomo czy warto?
xarfax
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 9 gru 2005, 09:47
Lokalizacja: Miasto Kuzaja

Postprzez Łukasz » środa, 14 gru 2005, 22:42

KATASTROFA. Gratulacje dla pana Mosleya i całej FIA. Brawa :!: Super. Dwie fabryki...rewelacja. Pan Mosley ma swoje dziwne teorie i wizje, które konsekwentnie realizuje i skutki osiąga. Od wielu miesięcy obserwuję chęć u niego rozpiepszenia sportów motorowych i jak widać facet odnosi sukcesy. Chce rozwalić sporty motorowe i robi to skutecznie. Jeszcze w tym miejscu pogratuluję mu decyzji o wprowadzeniu jednego dostawcy opon w F1 - też fajna decyzja. Może i w rajdach niedługo tego się doczekamy.Nie wiem, ale wydaje mi się że nadchodzi potężny kryzys :cry: Dwa zespoły fabryczne ---> spadnie prestiż rajdów ---> spadnie zainteresowanie rajdami, zwłaszcza ze strony sponsorów ---> a w konsekwencji odbije sie to na najniższym szczeblu rajdów, czyli na krajowych podwórkach - sponsorzy nie będą chcieli inwestować i promować się przez rajdy a itak już jest ciężko. Niestety, ale to jest wszystko ze sobą powiązane. Jak w 1929 roku był krach na giełdzie nowojorskiej to później wszystko się odbiło na całej reszcie świata. Jak w światowych rajdach , że tak to nazwę, jest kryzys, to on prędzej czy później odbije się na rajdach w skali lokalnej. No niestety :cry: Straszne...
Tommi Makinen - My name is Legend
Avatar użytkownika
Łukasz
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): sobota, 27 lis 2004, 20:28
Lokalizacja: Opole

Postprzez qbus » środa, 14 gru 2005, 23:33

Żeby się odbić od dna... spoko będzie dobrze... ten sezon jakoś sprawi mniej emocji ale potem będzie już tylko lepiej... ktoś może zobaczy że nie tędy droga i wprowadzi zmiany które pozwolą ożywić ten sport. Ja po cichu licze na S2000... takie mniejsze mistrzostwa które byłyby tańsze (na początku) i zainteresowały by paru producentów mogły by być ciekawe... jak pokazał ostatni sezon ME obudziły się z letargu... z WRC będzie podobnie... tylko nie koniecznie muszą w tym uczestniczyć samochody klasy WRC... zmiany są nieuchronne.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez mototom » czwartek, 15 gru 2005, 01:02

**FanKuzaja** napisał(a):Nasz kochany sport umiera...

Ja wiem czy umiera? To wyjdzie w praniu. Moim zdaniem dobrze się dzieje. Teraz Ford i Subaru powinno zrezygnować. Nie byłoby żadnej oficjalnej fabryki w RSMS od początku istnienia tych rozgrywek i FIA wkońcu poszłoby po rozum do głowy bo nie miałoby wyjścia.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szirer205xs » czwartek, 15 gru 2005, 11:21

Wiecie ja tu czegos nie rozumiem.... Teamy Fabrycznye sie wycofuja ze wzgledu na koszty, a popatrzcie ile w 2006 roku bedzie teamow niefabrycznych i oni kase maja!! I to nie na pojedyncze rajdy ale wszyscy deklaruja starty w przynajmniej 10 europejskich rundach!! Przeciez to razem bedzie kolo 10 Wurcow... a z drugiej strony to az sie boje jak beda wygladaly takie rajdy jak chocby argentyny... 4 WRC z fabryk pewnie kilka gospodarzy w najlepszym wypadku... przy zprzyjajacych warunkach N-ka bedzie mozna powalczyc o podium ;)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez bzyq » czwartek, 15 gru 2005, 14:39

szirer205xs napisał(a):Wiecie ja tu czegos nie rozumiem.... Teamy Fabrycznye sie wycofuja ze wzgledu na koszty, a popatrzcie ile w 2006 roku bedzie teamow niefabrycznych i oni kase maja!! I to nie na pojedyncze rajdy ale wszyscy deklaruja starty w przynajmniej 10 europejskich rundach!! Przeciez to razem bedzie kolo 10 Wurcow... a z drugiej strony to az sie boje jak beda wygladaly takie rajdy jak chocby argentyny... 4 WRC z fabryk pewnie kilka gospodarzy w najlepszym wypadku... przy zprzyjajacych warunkach N-ka bedzie mozna powalczyc o podium ;)


ale zauwaz, ze teamy niefabryczne dostaja samochody, ktore zostaja opracowane przez teamy fabryczne. Fabryka przeprowadza testy, laduje kase w opracowanie kazdej ..., a nie-fabryka dostaje finalny produkt, nie bawi sie, i do tego placi za to duzo mniej. Takze sa dwie strony medalu. Utrzymanie teamu fabrycznego to nie jest takie hop siup. Kasa i jeszcze raz kasa
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Marmetal » czwartek, 15 gru 2005, 18:48

A ja uważam, że w sezonie 2006 nie będzie tak źle, a to za sprawą wprowadzenia przez FIA "Manufacturers 2 Championship", czyli mistrzostw dla zespołów prywatnych. Jak na razie chęć wyraziło pięć zespołów:
Red Bull Skoda Team, Kopecky Motorsport, Atolye Kazaz, OMV Peugeot Norway World Rally Team i Eddie Stobart Motorsport. To daje kilka aut WRC więcej na starcie. Poza tym należy liczyć się z tym, że przybędzie jeszcze trochę innych prywatnych kierowców, nie mających programu 10 eliminacji i okaże się, że na starcie rundy MŚ będzie dużo aut z tej klasy. Nie ma co się martwić, nie będzie tak źle :wink: :!:
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Zajcev » czwartek, 15 gru 2005, 23:28

myślę , że za rok dwa z WRC stanie się to samo co z B grupą. Mała ilość teamów spowoduje wycofanie tych samochodów. W sumie może to by urozmaiciło rajdy, kto wie co by było później:) same 1600?:) s2000?:)
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Postprzez Buncol » piątek, 16 gru 2005, 01:26

taa powchodza te wszystkie wiertarki, a gdzie auta napedzane turbina? przedewszystkim klimatu zabraknie.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mars » piątek, 16 gru 2005, 14:40

Wiesz co, akurat to, że to bedą kosiarki a nie auta z turbiną to mam zupełnie gdzieś. Ważne, że (s2000) bedą miały napęd 4x4 i nie będą miały tyle elektroniki co WRC. Mocy mam nadzieje tez im nie zabraknie.
Turbiny moze nie być, byle tylko była moc i 4x4.
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kimi » piątek, 16 gru 2005, 17:07

Kronos Citroën Xsara WRC :
S. Loeb , X. Pons , D. Sordo i może jeszcze F. Duval

Ford Focus WRC 2006 :
M. Gronholm , M. Hirvonen

Subaru Impreza WRC 2006 :
P. Solberg , C. Atkinson , S. Sarrazin

Skoda Fabia WRC :
J. Kopecky , możliwe że ktoś do niego dołączy

Red Bull Skoda Fabia WRC :
A. Aigner , jak narazie drugi kierowca nieznany

Ford Focus WRC 2004 :
K. Katajamaki , wygląda na to że dołączy też M. Wilson

OMV Peugeot Norway Peugeot 307 WRC :
H. Solberg , M. Stohl

Atolye Kazazn Subaru Impreza 2005 :
K. Sohlberg , A. Vovos

Beuzelin Sport Auto Peugeot 307 WRC :
O. Burri

PH Sport Bernarda Piallata Citroën Xsara WRC :
J. Tuohino

a tu jeszcze lista wolnych zawodników:
T. Gardemeister
N. Bernardi
A. Warmbold

Ogólnie nie jest źle , oczywiście nie pojawi się w każdym rajdzie tyle WRC , ale zapowiada się ciekawy sezon , może i ciekaszy niż ten .
Nic tylko czekać do stycznia :)
Kimi
N3
 
Posty: 489
Dołączył(a): niedziela, 25 wrz 2005, 10:01

Postprzez Marmetal » piątek, 16 gru 2005, 18:33

Mars napisał(a):Wiesz co, akurat to, że to bedą kosiarki a nie auta z turbiną to mam zupełnie gdzieś. Ważne, że (s2000) bedą miały napęd 4x4 i nie będą miały tyle elektroniki co WRC. Mocy mam nadzieje tez im nie zabraknie.
Turbiny moze nie być, byle tylko była moc i 4x4.


Masz rację. Nawet jeśli wycofają WRC to pozostaną nam Super 2000 i Super 1600, czyli rajdy będą super :lol:. Wtedy na pewno byłoby więcej zespołów fabrycznych, stawiam na 7-8, a może jeszcze więcej. Rajdy będą tańsze, rywalizacja lepsza. Oczywiście WRC to WRC, ale jeśli z roku na rok frekwencja będzie się pogarszać (sezon 2006 nie będzie zły) to nie będzie z naszą ukochaną dyscypliną za dobrze. Pożyjemy, zobaczymy.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości