Hamulec duszący moc w autach koncernu VW

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Hamulec duszący moc w autach koncernu VW

Postprzez Gokart » poniedziałek, 21 lis 2005, 10:41

Witam Państwa :D ,

Mam następującą kwestię: w mojej Fabii jest pewna denerwująca rzecz. Kiedy wciska się hamulec, samochód traci na chwilę zupełnie moc. Silnik normalnie działa, obroty nie spadają, ale ma się wrażenie, że silnik się dławi. Powoduje to, że nie da się np. sensownie hamować lewą nogą. Podobno jest to wspólna cecha wszystkich samochodów koncernu VW. Czy ktoś z Was to może przerabiał (tzn. usunął ten efekt dławienia)? Gdzie, i z jakim skutkiem? Podejrzewam, że trzeba tu jakoś zmienić ustawienia jednostki sterującej silnika, ale ktoś mi też wspominał, że samochód może mieć też jakieś proste urządzenie elektryczne/elektroniczne, które służy właśnie do dławienia silnika przy hamowaniu (celem jest chyba oszczędność paliwa).

Druga kwestia: chciałbym sobie też zamontować wyłącznik ABS-u. RObił ktoś może coś podobnego? Z jakimi kosztami to się wiąże?

dzieki za odpowiedzi, pozdr
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków


Postprzez rutino78 » poniedziałek, 21 lis 2005, 11:01

po czym poznajesz ze traci moc? masz wcisnięty gaz i hamulec i auto sie dławi? a co ma robic? :D
w niektórych autach wyjmuje się bezpiecznik abs, mam nadzieje ze komputer nie wpadnie w panike przez to
rutino78
N3
 
Posty: 342
Dołączył(a): czwartek, 14 lip 2005, 22:17
Lokalizacja: Żory

Postprzez fluff » poniedziałek, 21 lis 2005, 12:24

rutino78, uwierz, nie da sie hamowac lewa! Mam to samo w golfie IV. Jezdze tez astra i nie ma tego bolu, mozna hulac do woli.
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez rutino78 » poniedziałek, 21 lis 2005, 12:27

w oktawii się dało, to był diesel. w jakims tescie golfa chyba było takie cos ze hamowanie lewą nie ma sensu więc wierze :)
myslałem jednak ze to chodzi tylko o ta skrzynie DSG
ciekawe na czym to polega
rutino78
N3
 
Posty: 342
Dołączył(a): czwartek, 14 lip 2005, 22:17
Lokalizacja: Żory

Postprzez Ohlins » poniedziałek, 21 lis 2005, 16:25

to jest normalne, pewnie masz diesla??? bo ja gdzieś czytałem że jest to dla oszczędności jak hamulesz to silnik automatycznie dostaje mniej paliwa
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 21 lis 2005, 21:41

Jest to system, ktory odczytuje takie zajscie(gaz i hamulec razem) jako sytuacja zawaryjna i odcina moc. Spotkałem sie z tym w Octavi 1.9 TDi 110km. Dokładnie te same objawy. W WRC pisali ze Fabia RS ma to samo. Mi sie wydaje ze trzeba konkretnie ingerowac w elektronike zeby sie tego pozbyc, albo kable poprzecinaj :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Fryta » poniedziałek, 21 lis 2005, 21:55

Albert(Zambrów) napisał(a):(...) W WRC pisali ze Fabia RS ma to samo. Mi sie wydaje ze trzeba konkretnie ingerowac w elektronike zeby sie tego pozbyc, albo kable poprzecinaj :)


WRC pisało o tym zjawisku również w przedostatnim numerze, przy okazji opisu Golfa GTi. Koncern Volkswagena stosuje to rozwiązanie we wszystkich swoich autach. Można to podobno obejść, ale konieczna jest jednak ingerencja w elektronikę (tak zrobiono w pucharowych Golfach).
Avatar użytkownika
Fryta
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): piątek, 2 wrz 2005, 11:19
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Gokart » wtorek, 22 lis 2005, 12:15

mam benzynowy silnik.
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kolo115 » wtorek, 22 lis 2005, 16:47

Gokart, jak chcesz to sie moge spytac u mnie na warsztacie (ASO VW-Audi... W sumie to tosamo co skoda...:P) czy dalo by rade zrobic takie cos w autoryzowanym serwisie i w jaki sposob. Ale niestety bedziesz musial poczekac dopiero do poniedzialku bo wtedy mam prakty... Wczesniej sie nieda...:(
Pozdrawiam :)
Obrazek
"Nigdy nie bądz pewny siebie i swoich sukcesów, nigdy nie mów, że wygrasz..."
Janusz Kulig
Avatar użytkownika
kolo115
N3
 
Posty: 405
Dołączył(a): piątek, 5 gru 2003, 14:56
Lokalizacja: Katowice GG:6553220

Postprzez rutino78 » wtorek, 22 lis 2005, 18:58

wytrzyma ;)
fajna zabawa jest zimą np na rondzie, troche gazu i hamulca przy skręconych kołach i mamy RWD :)
i nowe klocki wczesną wiosną...
rutino78
N3
 
Posty: 342
Dołączył(a): czwartek, 14 lip 2005, 22:17
Lokalizacja: Żory

Postprzez Gokart » środa, 23 lis 2005, 19:17

Kolo115 - byłoby super, wielkie dzięki! czekam na info w takim razie.

pozdr
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez hermik » czwartek, 24 lis 2005, 07:58

Kiedyś na forum streetracing tdi był ten temat poruszany a jego autorem o ile dobrze pamiętam był gość z Katowic zajmujący się wirusowaniem diesli. Tutaj go znajdziesz.
hermik
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): sobota, 6 gru 2003, 19:42
Lokalizacja: 100lica....podbeskidzia

Postprzez LIPciu » czwartek, 24 lis 2005, 17:23

śmigam na codzień w pracy vw lt (taki bus jak sprinter) i wogóle nie da się nim hamować lewą nogą bo dechnie.
można to jakoś zmienić??
Avatar użytkownika
LIPciu
A5
 
Posty: 953
Dołączył(a): niedziela, 9 mar 2003, 21:13
Lokalizacja: kraków

Postprzez kolo115 » wtorek, 29 lis 2005, 22:08

Sorki ze wczoraj nic nie napisalem ale bylem strasznie zmeczony po praktach... Ale spytalem sie i wycianolem z tego taki oto wniosek:
Jesli chcesz usunac ta blokade to... omijaj szeeeerokim lukiem ASO! Spytalem sie juz doswiadczonego mechanika i mialem wrazenie ze rozmawiamy o 2 roznych rzeczach... :? On chyba myslal ze przyczyna tego dlawienia sie silnika jest jakas usterka... Czyli wnioskujac najprawdopodobniej niewie o istnieniu takiej blokady...:? Co chyba nie swiadczy o nim (jako mechaniku) najlepiej... Jest jeszce szansa w przyszlym tygodniu, bo bedzie glowny majster (w ten poniedzialek z przyczyn mi nieznanych go nie bylo) i mysle ze on udzieli mi jasnej odpowiedzi. Chocaz mysle ze i tak w ASO niema odpowiednich narzedzi zeby takowa blokade sciagnac. (sa tylko kompy do "odpytywania" z bledow i niewiem czy da sie tym cokowiek usunac)
To tyle odemnie. Moze jeszce cosik dopisze za tydzien jak dowiem sie czegos nowego. :)
Pozdrawiam :)
Obrazek
"Nigdy nie bądz pewny siebie i swoich sukcesów, nigdy nie mów, że wygrasz..."
Janusz Kulig
Avatar użytkownika
kolo115
N3
 
Posty: 405
Dołączył(a): piątek, 5 gru 2003, 14:56
Lokalizacja: Katowice GG:6553220

Postprzez ZOWA » środa, 30 lis 2005, 00:05

sprawa wyglada tak.w kazdym aucie ktore nie posiada linki do gazu i gaz jest sterowany elektronicznie nei uda sie nam hamowac lewa w nastepujacy sposob.trzymajac gaz wciskami hamulec( nie poprawna oreracja-auto "straci moc") zeby cokolwiek(przyhamowanie bez zduszenia motoru) wyszlo trzeba najpierw delikatnie nacisnac hamulec a pozniej dopiero gaz i motor sie nie zdusi ale nei bedzie to juz takie latwe jak w normalnym aucie z linka gazu...
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron