layer_ napisał(a):Startować moga tylko te samochody które mają lub miały kiedyś homologację FIA. Te co mają aktualną, muszą mieć wyposażenie wnętrza (fotele, pasy) z akt. homologacją, zaś te którym homologacja wygasła mogą mieć wyposażenie z utraconą hom.
Nie do końca, bo regulamin PPZM donosi, że:
12. Wyposażenie bezpieczeństwa samochodów.
12.1 W samochodach z utraconą homologacją, zezwala się na stosowanie foteli "kubełkowych", pasów bezpieczeństwa (min. 3 cale)
i klatek bezpieczeństwa (wykonanych tylko ze stali) także z utraconą homologacją FIA.
12.2 Zamiast systemu gaśniczego (lista tech. Nr 16) i gaśnicy ręcznej min. 2 kg (zał. J Art.253 Par.7), mogą być stosowane min. dwie gaśnice ręczne z aktualnym certyfikatem, o łącznej ilości środka gaśniczego co najmniej 4 kg. W roku 2004 zezwala się na używanie systemów gaśniczych z utraconą homologacją jak i wykonanych we własnym zakresie.
12.3 W przypadku samochodów Variant Kit Super 1600 (VK-S 1600), wyposażenie bezpieczeństwa musi być zgodne z Załącznikiem J do MKS 2004.
12.4 W roku 2004 we wszystkich klasach (z wyjątkiem VK-S 1600) zezwala się na stosowanie: niehomologowanych otulin klatek bezpieczeństwa (Zał. J Art.253 Par.8.2.2.6), homologowanych pasów bezpieczeństwa (lista techniczna Nr 24) których termin ważności upłynął w roku 2002 lub 2003 oraz foteli z utraconą homologacją 8855-1992.