lordpix Porównywanie Mini i Suzuki pod względem osiągów to chyba lekkie przegięcie, przecież Mini w tym roku wbijało się na podium, a ile oni zaliczyli rajdów w WRC? Chyba 6 no nie? Jasne, że Prodrive ma bardzo duże doświadczenie i mają bardzo dobrą podstawę do rozwoju, dlatego wydaje mi się, że w rękach bardzo dobrego kierowcy może już walczyć o zwycięstwa. Częste zmiany regulaminu też nie są czymś pożądanym, bo każda zmiana powoduje kolejne koszty. Firmy zainwestowały w silnik 1,6T, który stosowany też jest np. w WTCC i teraz sądzę, że z 5 lat nie będzie tutaj rewolucji, po prostu koszty muszą się zamortyzować. Elektronika w WRC w porównaniu do 2010 i tak została już zredukowana, nie ma łopatek przy kierownicy, aktywne dyfry i zawieszenie też już jest przecież przeszłością. Na dzień dzisiejszy przeciętny drogowy samochód klasy średniej ma więcej systemów elektronicznych niż WRC, zaczynając od ABS, ESP, a kończąc na Bóg wie jakim trzyliterowym skrócie

Przecież DS3 WRC ma skrzynię sterowaną drążkiem przy kierownicy, a DS3 R3 ma łopatkę jak w dawnych WRC.
Wg mnie brak wielu producentów w WRC to nie jest wina regulaminów, tylko polityki firm i ich podejścia do sportu. Jasne, że każdy chce jak najmniej inwestować i jak najwięcej zyskać, a sytuacja w całej branży automotive nie jest wesoła, więc firmy oszczędzają jak się tylko da. Nie wolno reklamować papierosów, alkoholu, więc dwie hojne gałęzie gospodarki odpadły ze sponsoringu.
Teraz tak się zastanawiam, przecież obecnie większość marek do kogoś należy i tak:
PSA: Citroen i Peugot - są w rajdach i Le Mans
Ford: rajdy, od 2012 WTCC
Fiat: Ferrari w F1, a co nadal z Abarthem to nie wiem

Mercedes: w F1
VW: Skoda w rajdach, Audi - Le Mans i DTM, VW - Dakar do niedawna i od 2013 WRC
Renault: F1, poprzez Dacie w Trophy Andros
GM: Chevrolet w WTCC
Proton: rajdy, głównie IRC i APRC
Subaru i Mitsubishi: wiadomo jako N4 i R4 w rajdach
To taka lista na szybko, tego co mi przyszło do głowy, jasne, że niektórzy producenci są mocno zaangażowani w lokalne rajdy czy wyścigi. Troche tych dyscyplin w sportach motorowych więc ta ilość rozkłada się i mamy potem tylko trzy marki w WRC. Może rozwiązaniem byłby patent z rajdów z Ameryki Południowej, standardowe silniki i układy przeniesienia napędu i tylko nadwozie przypominające to seryjne, ale czy tego chcemy w WRC? Chociaż czy nie jest teraz tak, że pewne elementy są wspólne dla każdego auta WRC? Nie siedzę w regulaminach więc nie wiem jak to jest rozwiązane

P.S. Nasser w Citroenie więc mój pomysł z Mini odpada
