Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » piątek, 16 gru 2011, 20:59

Wiesz Matthias,
polityka Wilsona jest taka z powodu ostatniego sezenu. Jestem calkiem przekonany, ze gdy Malcom prosil JML o pomoc dla Miko, powiedzial cos w stylu "w przyszlym roku Ty bedziesz numerem 1, ale teraz pomoz koledze". Teraz sie po prostu tego trzyma i wprowadzajac Petera do zespolu, nie chce zmianiac zdania.

Mysle, ze poswiecenie Jariego w zeszlym roku bylo naprawde duze i po tym co zrobil nie nalezaloby teraz mowic: "hej, jednak nie bedziesz nr 1". Oczywiscie czas pokaze, bo niekoniecznie JML musi liderowac na polmetku mistrzostw. Tak czy siak, popatrz na to inaczej. Malcom ustalil zasady gry juz na poczatku i to jest bardzo dobry ruch. Zapobiegnie chociazby takiej sytuacji, jaka byla w tym roku w Citroenie.

http://www.rajdy.v10.pl/Wywiad,z,Malcol ... 72816.html

O formie Solberga wypowiadac sie nie chce. Od dawna podkreslam, ze nie chodzi tylko o to, jaki masz samochod. Jestem zdania, ze podobnie jak we wszystkich inncyh sportach, kluczowa jest psychika.Takie bieganie za sponsorami, niepewnosc co do jutra, mysl, ze inni maja lepsze auta, na pewno nie pomoga. Jednym slowem, nie skreslalbym Petera. Mysle tez, ze okreslenie go jako numer 2, moze tez go dodatkowo zmotywowac. Oczywiscie, czasami przepusci Jariego, ale pod warunkiem, ze ten bedzie miejsce za nim. Zobaczymy ile razy w sezonie to sie zdarzy.

http://www.rajdy.v10.pl/Petter,Solberg, ... 72823.html
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Świat WRC

Postprzez deiman » piątek, 16 gru 2011, 21:08

A co znaczy najlepszy sklad?

Patrzac na Formule 1, najlepszy sklad ma McL bo maja kierowcow, ktorzy sa bardzo szybcy, jednoczesnie sie dogaduja i prezentuja nieco "inna szybkosc" na torze, przez co nie czesto dochodzi do bezposrednich pojedynkow miedzy nimi. Nie czesto, nie znaczy nigdy.
"Najlepszy sklad" mieli tez teoretycznie w 2007 roku, ale nie zadzialal.

Mam nadzieje, ze jasne jest co mam na mysli.

Citroen w zeszlym roku, tez mial, najlepszy sklad. Zdobyli mistrzostwo, ale wiadomo co sie stalo pozniej. Duet Loeb-Miko moze dzialac bardzo dobrze, z tego samego powodu co Button-Hamilton. Nie czesto beda walczyc ze soba bo prezentuja nieco inna szybkosc. Byc moze Miko bedzie lepszy na sniegu, w Finlandii i kilku innych rajdach. Moim zdaniem to jest najlepszy partner dla Loeba. Poza tym jest bardzo systematyczny, no i zgodzil sie na status kierowcy nr. 2, wiec wszysztko jest jasne.

Powiem tak, chcialbym zeby Ford wygral w przyszlym roku, ale kase postawilbym na Citroena.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez okun911 » piątek, 16 gru 2011, 21:11

wrc1600 napisał(a):Z calym szacunkiem dla Latvali nie wierze ze ukonczy wszystkie rajdy w sezonie a to jest klucz do mistrzostwa, jak i nie wierze ze Peter bedzie wolniejszy od niego. Cale to gadanie o numerach jeden nie ma sensu, gdyby nie sztuczny podzial Ford mial szanse wygrac mistrzostwa w tym sezonie. Ford ma mozliwie najmocniejszy sklad biorac pod uwage najlepszych kierowców ostatnich 5-6 sezonów.


Latvala w ostatnim sezonie zawsze był na mecie, chociaż że 2 razy korzystał z Superally
Loeb 2 razy nie dojechał
Hirvonen 1 nie dojechał
I gdzie ten klucz do mistrzostwa??
Gdyby nie sztuczny podział to co by było ???? NIC, jakie mistrzostwo ?? Kto niby by wygrał, powiedz mi.

Matthias Latvala nie był ciągle wstrzymywany przez team, tylko pół sezonu i tylko dlatego że to Hirvonen miał szanse na tytuł a nie Latvala. Przecież wiadomo że w takiej sytuacji jeden musi ustąpić i pomóc drugiemu. Według was Wilson miał powiedzieć do kierowców rubta co chceta czy co ?? Wtedy na koniec Hirvonen by był 3 i by nie było walki do końca sezonu, więc o czym tu gadka.

Uważam że Latvala spokojnie może powalczyć z Loebem o mistrza świata, tym bardziej że nie popełnia już tylu błędów i zrobił mega postępy na asfalcie.
Avatar użytkownika
okun911
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): wtorek, 13 kwi 2010, 21:56
Lokalizacja: Iława

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 16 gru 2011, 22:03

deiman - jasne, Wilson miał pewnie na względzie też chaos jaki zapanował w Citroenie i chce tego uniknąć. Mam tylko nadzieję, że nie jest tak, że skreślili Solberga już na starcie i ciągle będzie giermkował Latvali, bo to byłoby głupie ze strony zespołu. Faktycznie, Latvala ostatnimi czasy ciągle był tym drugim, na pewno ma już tego dość :), ale Malcolm lepiej zrobiłby dając równy status na samym początku. Masz też zupełną rację co do psychiki w sporcie i Pettera, zgadzam się w stu procentach. Solberg może nas zaskoczyć w przyszłym roku i życzę sobie żeby tak było, bo gdy zdobywał tytuł w 2003 nie sądziłem że tak szybko wypadnie z tej gry. Jednym słowem - to dla niego szansa by zrobić to, czego jeszcze nie skończył i czym nie zdołał się w pełni nacieszyć :D

Najlepszy skład - no cóż, zupełnie teoretycznie ma go Ford. Jari pokazywał wielokrotnie że jest bardzo waleczny, szybki, a w dodatku nie popełnia już tylu błędów co kiedyś. Z kolei Petter został mistrzem świata, ma 13 wygranych na koncie, a te ostatnie lata spędzone w PSWRT podsycały jego pragnienia na walkę w czołówce i może się okazać silnym graczem. Citroen ma oczywiście Loeba, a Mikko będzie mógł odebrać zwycięstwa Fordowi w Szwecji i Finlandii. Dodając do tego asfalty i zwycięstwa Loeba, mogą zdominować sezon. Ale jednak Hirvonen nie ma tej woli walki co obaj zawodnicy Forda (tak mi się wydaje) i ciągle uważam, że po 2010 on się jeszcze po prostu nie odbudował. A dwaj fighterzy w Fordzie mogą go pokonywać, choć Hirvo jest utalentowany i szybki. Więc generalnie ciężko jednoznacznie stwierdzić kto będzie lepszy. Bo to zależy od tego jaki się scenariusz ułoży, ale jest spore prawdopodobieństwo, że Ford wyjdzie na tych zmianach lepiej. Ale podkreślę jeszcze raz - i Ford i Citroen będą miały bardzo dobrych kierowców.

okun911 - no dobra, łapiesz mnie za słowa w tym momencie ;). Miałem na myśli fakt, że rajdy Francji, Hiszpanii, a możliwe że też i Australii, gdzie JML rezygnował ze zwycięstwa (AUS), czy życiowego wyniku na asfalcie (ESP) to dostatecznie dużo. Gdyby Latvala miał więcej szczęścia w pierwszej połowie sezonu, o mistrzostwo walczyłoby nie trzech, a czterech zawodników, a Mikko być może byłby czwarty. Choć nie chcę postawiać Hirvo w złym świetle, bo naprawdę lubię tego kierowcę i marzy mi się tytuł w jego wykonaniu, ale to najwcześniej możliwe w 2013/14 - wszystko zależy od decyzji Loeba.
A fakt jest też taki, że Latvala miał w tym roku jeden z lepszych sezonów. Ciężko to dostrzec, ale jakby przeanalizować sytuację każdego rajdu, łatwo doszlibyśmy do wniosku, że może pech zadecydował o tym, że JML był czwarty, a nie nawet pierwszy.

A co do Loeba i jego końca kariery. Generalnie chciałbym żeby odszedł po 2012. Jest geniuszem, ale niestety każda dominacja się kiedyś nudzi, a tak naprawdę ten sezon trochę pogorszył jego reputację (choć i tak postrzegam go jako jednego z naj naj lepszych w historii - ciężko żeby było inaczej) i moim zdaniem Super Seb najlepiej zrobiłby odchodząc w świetle chwały po tym roku jako ośmiokrotny mistrz świata. A nigdy nie wiadomo co będzie w przyszłym roku, prawda? ;)
Choć wydaje mi się, że powoli zaczyna coraz bardziej angażować się w wyścigi (Loeb Racing, jakies plotki o starcie w Le Mans, etc.) i może akurat zakończy po 2012. Swoją drogą ciekaw jestem kto by go zastąpił. Przypuszczam, że Thierry Neuville, co oznaczałoby, że w Citroenie nie byłoby żadnego Francuza!!!
No ale to temat na inny czas.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez CZUCZU » piątek, 16 gru 2011, 23:22

Jeżeli Loebn wygra w 2012 to będzie 9 razi wtedy bankwo poczeka na 2o13 by mieć 10 tytułów....
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » sobota, 17 gru 2011, 00:40

Dopóki Loeb może walczyć o tytuł mistrza to na pewno będzie to robił. Jeśli go straci to pewnie odejdzie.
Neuville jest opcją zastępczą dla Citroena. Nie mają innych dobrych i młodych Francuzów.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » sobota, 17 gru 2011, 01:21

Na razie nie ma. Tam jest tak że nie ma a nagle znajdują takiego Ogiera i po 3-4 latach ten jeździ w WRC i wgrywa.

Co do najsilniejszego składu tak czytam i oczom nie wieżę. Czy o sile składu nie mówią wyniki kierowców na koniec sezonu? Citroen ma pierwszego i drugiego kierowcę sezonu a Ford czwartego i piątego i pytam gdzie tu ta siła zespoły się pokazuje? OK Solberg nie miał fabrycznego auta i sporo pecha.

Podział w Fordze na początku jest dobry choć może trochę nie na miejscu. Zawodnicy jeśli będą walczyć ze sobą już od początku to mogą tracić punkty tak zarówno własne jak i dla zespołu. O ile własne to jeszcze można zrozumieć bo w końcu czysta walka pokazała by który lepszy, o tyle określony układ sił pomaga łatwo zbierać punkty dla zespołu i walczyć o tytuł.
Pomoc JML dla Mikko to też tak chyba nie do końca była. Np Australia gdzie JML wygrywa Power Stage i odbiera pkt Mikko. Ale tutaj jest ciężki temat bo jednocześnie zabierał pkt Loebowi.
Na pewno sezon się zapowiada ciekawie a startuje już za miesiąc :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » sobota, 17 gru 2011, 02:31

Cos Matthias wiare straciles w Mikko:)

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=35297

"Jak widać na filmie, Mikko jeździł jeszcze dość zachowawczo." :?: :!:
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 17 gru 2011, 10:03

Sluchajcie Panowie,

czy aby przypadkiem nie zagalopowujemy sie za bardzo?

Wszelkie uwagi typu "ten czy ten powinien odejsc, przestac jezdzic, zrobic miejsce innym" sa przeciez co najmniej niewlasciwe. Czy kibice sportowca, fani piosenkarza, widzowie teatru

sa rzeczywiscie upawnieni do tego, aby zyczyc sobie zakonczenia kariery swoich ulubiencow, z tego tylko powodu, ze ich ulubiency sa w swojej branzy najlepsi? Czy mamy moralne prawo

zadac zakonczenia wykonywania zawodu czy tez pasji kogokolwiek, bo jego sukcsy sa juz dla nas monotonne? Bo juz chcielibysmy ogladac kogos innego?
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 17 gru 2011, 10:04

Sluchajcie Panowie,

czy aby przypadkiem nie zagalopowujemy sie za bardzo?

Wszelkie uwagi typu "ten czy ten powinien odejsc, przestac jezdzic, zrobic miejsce innym" sa przeciez co najmniej niewlasciwe. Czy kibice sportowca, fani piosenkarza, widzowie teatru

sa rzeczywiscie upawnieni do tego, aby zyczyc sobie zakonczenia kariery swoich ulubiencow, z tego tylko powodu, ze ich ulubiency sa w swojej branzy najlepsi? Czy mamy moralne prawo

zadac zakonczenia wykonywania zawodu czy tez pasjiod kogokolwiek, bo jego sukcesy sa juz dla nas monotonne? Bo juz chcielibysmy ogladac kogos innego?
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 17 gru 2011, 11:09

deiman - no,, niestety. Mikko jest dobrym kierowcą, ale po prostu boję się, że przechodząc do Citroena zamknął sobie drogę do tytułów. A przynajmniej na razie.... :/

kmederski - jeśli masz na myśli mnie to wybacz, ale zasugerowałem jedynie, że Loeb się po prostu znudził, co niespodzianką nie jest. Wiadomo, że odchodząc w WRC zrobiłoby się po prostu ciekawiej, a osiągnięć Seba już nikt nigdy nie pobije. Tak czy tak, Loeb jest geniuszem. Ale nie ulega wątpliwości fakt, że się znudził. Czy się to Tobie podoba czy nie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 17 gru 2011, 11:26

Aha, no a poza tym ja nikomu nie każę kończyć karierę ani nic podobnego. Po prostu uważam, że Loeb dobrze zrobiłby kończąc karierę po 2011, może 2012. Ale rozumiem jego miłość do tego i to jest dla mnie jasna sprawa. Oceniam tylko sprawę okiem kibica. Tylko tyle.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Agrest » sobota, 17 gru 2011, 12:46

http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=35300

Jeszcze nic pewnego ale Citroen bierze pod skrzydla nastepnego młodego gniewnego :)
BO KIBICE DOCENIĄ GDY DRIVER STARA SIĘ,
KIEDY IDZIESZ PEŁNA DZIDĄ TO POKOCHAJĄ CIĘ !!! :)
Agrest
A5
 
Posty: 516
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 12:05
Lokalizacja: gdzieś tam przy oesie

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » sobota, 17 gru 2011, 12:56

Matthias, na pewno nie ma takiego statusu jak Loeb, ale zobaczymy jak z bedzie z jego predkoscia. Sadze, ze jego przeprowadzka do Citroena jest pozytywna i moze pomoc mu w odzyskaniu predkosci. Mam tez nadzieje, ze zaskoczy kilka razy w tym roku.

Ciekawi mnie tez co pokaze Peter, chociaz od razu w auto moze sie nie "wczuc". No i Tanak bo w rally GB pokazywal na niektorych oesach predkosc lepsza od Ostberga, a to byl przeciez pierwszy start w WRC i to jeszcze nie na oponach Micheline.

VW testuje Polo w tym sezonie w niektorych rajdach? Bo wydawalo mi sie, ze taki program oglosili, ale ktos pisal, ze Ogier caly sezon za kierownica Fabii.

Co do rallye da vur, zdziwilo mnie tempo Sarrazin w Peugot'cie 307, ale potem JML powiedzial, ze on jechal na oponach starego typu (tzn. stare sliki).

W Mozna rally show Loeb jechal niefabrycznym DS3. Pewnie po Kimim lub Peterze. Stwierdzil, ze roznica jest mala.

http://www.youtube.com/watch?v=4dWCci7C ... re=related
w 58s pokazana jest "strata" Forda z 2010 roku w stusunku co Citroena na prostych. Ciekawi mnie, jak to wyglada w tej chwili. Pamietam jedno takie z Finlandii gdzie pokazali strate Mini i zastanawiam sie jak dobre moze byc to auto na asfalcie, gdy poprawia silnik. Z drugiej strony nie rozumiem jak BMW, ktore budowalo silniki do F1, wprawadza trzecia jego ewolucje, ktora nadal odstaje od jednostek Citroena i Forda.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 17 gru 2011, 13:19

Tak, ja pisałem, że Ogier pojedzie cały sezon Fabią S2000 :)
Też mam nadzieję, że Mikko odnajdzie prędkość w Citroenie i zaskoczy nas nieraz. To samo z Solbergiem, będę mocno trzymać kciuki za jego kilka zwycięstw, a może nawet walkę o tytuł, choć ze względu na jego status raczej to mało możliwe.
Mam nadzieję też, że rozwój Mini nie stanie w takim punkcie, który sprawi, że już nie powalczą o nic więcej.

Agrest - to chyba nie jest nic nowego. Neuville był raczej oczywistym wyborem. Szkoda tylko, że nie mają żadnego Francuza.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

cron