Dakar 2012

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Re: Dakar 2012

Postprzez marrcus » środa, 8 lut 2012, 14:06

Coż zdaje się że kierowcy miniaków piepszyli w tym Hołek, Gordon nie został usunięty z wyników.
Wstyd pany.

edit
Ostatnio edytowano środa, 8 lut 2012, 18:50 przez marrcus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów


Re: Dakar 2012

Postprzez speedyzxz » środa, 8 lut 2012, 17:34

Hę? Do czego odnosi się ta wypowiedź? Bo coś nie mogę się połapać
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Dakar 2012

Postprzez Cendra » środa, 8 lut 2012, 18:12

Kiedy będzie wiadomo czy Gordon zostanie wykreślony z wyników :?: I czy Sonik jest definitywnie poza generalką :?:
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Dakar 2012

Postprzez marrcus » środa, 8 lut 2012, 18:44

Cały czas Peterhasel i Hołek gadali że Gordon to oszust, że coś tam ma, nadmuch do silnika?, nawet po przylocie na lotnisku, mówił jakby był na 9 miejscu póki co dalej 10.

A Sonik pozostanie w tej "swojej" klasie Machacka.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Dakar 2012

Postprzez Jarek55511 » środa, 8 lut 2012, 22:37

W WRC pisze że Gordon został oskarżony o używanie nieprzepisowego systemu regulacji ciśnienia kół i od wykluczenia musiał odwołać się do FIA
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Dakar 2012

Postprzez marrcus » środa, 8 lut 2012, 22:49

a miesiac mija i nic sie nie zmieniło
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Dakar 2012

Postprzez Loeb1987 » środa, 8 lut 2012, 23:25

marrcus napisał(a):a miesiac mija i nic sie nie zmieniło

Koło połowy lutego miała być decyzja. Nie podali dokładnej daty.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Dakar 2012

Postprzez PSYCHObójca » czwartek, 9 lut 2012, 10:36

Jarek55511 napisał(a):W WRC pisze że Gordon został oskarżony o używanie nieprzepisowego systemu regulacji ciśnienia kół i od wykluczenia musiał odwołać się do FIA



... system do pompowania kół pobierał powietrze z dolotu do silnika i to nagle po 6 latach okazało sie problemem ...
... Rajd robią francuzi i jednak lepiej jak wygra francuski driver ;) ...
... pozatym nie może być tak że gość w "pokracznym buggy" z jedną ciężarówką serwisową leje zespół fabryczny - to tak niepolitycznie ;)
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Dakar 2012

Postprzez DonCorrado » niedziela, 12 lut 2012, 01:23

PSYCHObójca napisał(a):
Jarek55511 napisał(a):W WRC pisze że Gordon został oskarżony o używanie nieprzepisowego systemu regulacji ciśnienia kół i od wykluczenia musiał odwołać się do FIA



... system do pompowania kół pobierał powietrze z dolotu do silnika i to nagle po 6 latach okazało sie problemem ...
... Rajd robią francuzi i jednak lepiej jak wygra francuski driver ;) ...
... pozatym nie może być tak że gość w "pokracznym buggy" z jedną ciężarówką serwisową leje zespół fabryczny - to tak niepolitycznie ;)


Nie wiem czy czasem On poprzez ten system dopompowywania nie doprowadzal jakas tajemnicza rurka wiecej powietrza do silnika. Tak wiekszosc to tlumaczyla w wywiadach
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Dakar 2012

Postprzez żółtodziób » niedziela, 12 lut 2012, 11:45

Loeb1987 napisał(a):
marrcus napisał(a):a miesiac mija i nic sie nie zmieniło

Koło połowy lutego miała być decyzja. Nie podali dokładnej daty.


Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem gadanie o oszustwie było mało eleganckie ze strony kierowców MINI. Z kilku powodów. Po pierwsze nie wiadomo na 100% czy system jest legalny czy nie, a więc obowiązuje zasada domniemania niewinności. Tym bardziej, że podobno już startował z tym systemem i było OK. Sytuacja analogiczna jak z naszymi quadowcami. Po drugie nie można być sędzią we własnej sprawie, zaś oskarżony ma prawo się bronić. FIA powinna to rozstrzygnąć, a konkurencja powstrzymać się od komentarzy. Po trzecie - jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że urządzenie do pompowania kół ma taki wydatek, żeby skutecznie doładować taki wielki silnik. wydatek to jesno, a drugie to przekroje rurek - jak to się ma do przekroju kolektora ssącego? Ile gazu można wtłoczyć takimi rurkami? Poza tym samo doładowanie niewiele daje, z dodatkowym powietrzem trzeba dostarczyć dodatkowe paliwo i trudno taka instalację ukryć. System pompowania kół musiałby być sprzęgnięty z komputerem silnika, albo bezpśrednio albo przynajmniej mieć MAP sensor. No, chyba że tłoczył do kół a z nich do silnika N2O, wtedy faktycznie nie potrzeba grubych rur ani dużego wydatku pompy, no, ale i tak trzeba to sprzęgnąć jakoś z kompem silnika, musi "wiedzieć" w którym momencie podać więcej paliwa, no i czy faktycznie można mieć z nitro jakąkolwiek rozsądną korzyść w tego typu rajdzie, na tyle rozsądną, żeby ryzykować dyskwalifikację. Może jest jakiś knyf o którym nie wiem to są skomplikowane wozy i mogą mieć skomplikowane oszustwa, ale nikt jakoś nie wyjaśnił w przekonujący sposób na czym by to miało polegać, dlatego własnie jestem zdania, że do momentu wydania decyzji przez FIA najlepiej trzymać gębę na kłódkę. Nawet jeśli sam Robby ma ową gębę cokolwiek niewyparzoną.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dakar 2012

Postprzez kremer » niedziela, 12 lut 2012, 12:29

Rowniez uwazam, po tych paru tygodniach że oskarzanie Gordona było mało eleganckie. ZMieniałem juz dwa razy opinie na tejn temat. Narazie nie ma oficjalnego info. Obejrzyjcie wywiad z Hołkiem z jego testów na autoklubie. Coś tam wspomina, ze fia moze przyjac wyjasnienia Gordona i go nie zdyskwalifikuja. Dodatkowo Hołek ubolewa, że maja skasowac biturbo (szczerze nawet nie wiedziałem, że miał dwie turbiny w Miniaku) i ma byc single turbo. Mowi ze BMW nie ma takiego silnika (????) i nawet moze sie wycofa z Dakaru "na znak protestu". Wtedy inne auta benzyniaki beda bardziej konkurencyjne, a wrecz mocniejsze od Mini X raid. Nie tak dawno Hołek startował Nissanem i była płacz, że nie ma szans z fabrykami. Fabryki maja top sprzet. Cieszył się, że zwezke będzie miał w Nissanie wieksza i moze nawiaze walke. Po dwoch latach zapomnial o tym i płacze, że prywacisrze beda dysponowali rownie mocnym sprzetem hehe troche to podwaza wiarygodnosc tego dobrego kierowcy :) Taki De Villers bedzie im deptał po pietach.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Dakar 2012

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 12 lut 2012, 14:18

To niech fabryki zrezygnują z pseudo Dakaru w Ameryce płd.i startują w Afryce. Albo niech wrócą do benzyniaków.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Dakar 2012

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 12 lut 2012, 15:07

żółtodziób napisał(a):
Loeb1987 napisał(a):
marrcus napisał(a):a miesiac mija i nic sie nie zmieniło

Koło połowy lutego miała być decyzja. Nie podali dokładnej daty.


Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem gadanie o oszustwie było mało eleganckie ze strony kierowców MINI. Z kilku powodów. Po pierwsze nie wiadomo na 100% czy system jest legalny czy nie, a więc obowiązuje zasada domniemania niewinności. Tym bardziej, że podobno już startował z tym systemem i było OK. Sytuacja analogiczna jak z naszymi quadowcami. Po drugie nie można być sędzią we własnej sprawie, zaś oskarżony ma prawo się bronić. FIA powinna to rozstrzygnąć, a konkurencja powstrzymać się od komentarzy. Po trzecie - jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że urządzenie do pompowania kół ma taki wydatek, żeby skutecznie doładować taki wielki silnik. wydatek to jesno, a drugie to przekroje rurek - jak to się ma do przekroju kolektora ssącego? Ile gazu można wtłoczyć takimi rurkami? Poza tym samo doładowanie niewiele daje, z dodatkowym powietrzem trzeba dostarczyć dodatkowe paliwo i trudno taka instalację ukryć. System pompowania kół musiałby być sprzęgnięty z komputerem silnika, albo bezpśrednio albo przynajmniej mieć MAP sensor. No, chyba że tłoczył do kół a z nich do silnika N2O, wtedy faktycznie nie potrzeba grubych rur ani dużego wydatku pompy, no, ale i tak trzeba to sprzęgnąć jakoś z kompem silnika, musi "wiedzieć" w którym momencie podać więcej paliwa, no i czy faktycznie można mieć z nitro jakąkolwiek rozsądną korzyść w tego typu rajdzie, na tyle rozsądną, żeby ryzykować dyskwalifikację. Może jest jakiś knyf o którym nie wiem to są skomplikowane wozy i mogą mieć skomplikowane oszustwa, ale nikt jakoś nie wyjaśnił w przekonujący sposób na czym by to miało polegać, dlatego własnie jestem zdania, że do momentu wydania decyzji przez FIA najlepiej trzymać gębę na kłódkę. Nawet jeśli sam Robby ma ową gębę cokolwiek niewyparzoną.

Z tym się całkowicie zgadzam :) dla mnie Gordon to taki Schlesser z Ameryki, on kocha to co robi i mam nadzieję, że wszystko było zgodne z regulaminem. Co do panów z Mini to się spinają, bo gość z amatorskim zespołem był dużo szybszy. Gdyby H3 miał połowę tej kasy na rozwój co Mini, to nawet Gordon by tym autem wygrał.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Dakar 2012

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 13 lut 2012, 00:32

Tak jeszcze gwoli uściślenia - nie zakładam,ze Gordon jest całkowicie niewinny, to sie jeszcze okaże. Sytuacja jednak nie jest jednoznaczna. Nawet jak go zdyskwalifikują to jeszcze istotne będzie uzasadnienie, możliwe,ze to faktycznie było nie do końca zgodne z regulaminem, ale nie przynosiło żadnych korzyści, w takim przypadku trudno mówić o oszustwie. Na dzień dzisiejszy można powiedzieć, że sprawa nie jest rozwiązana ani nie jest jednoznaczna. Gdyby taka była to by decyzja zapadła już dawno. Ludzie z Mini nie wyjaśnili w jaki sposób ten patent miałby wpływać na moc. Łatwo sobie policzyć ile powietrza ssie taki wielki silnik i jak się ma do tego wydatek kompresora do pompowania kół - to co oni zarzucają Gordonowi nie trzyma się kupy i dlatego właśnie raczej nie powinni moim zdaniem rzucać tak poważnych oskarżeń, dopóki sprawa jest w toku.

Jest jednak coś, co mi przyszło do głowy dosłownie przed momentem. Taki patent nie koniecznie musi bezpośrednio zwiększać ilości powietrza doprowadzonego do garów. Może jednak tworzyć efekt lodówki czy aerozolu. Rozprężający się gaz ulega znacznemu ochłodzeniu, może zatem chodzić o schłodzenie kolektora ssącego i w efekcie zassadnie przez niego większej ilości powietrza z atmosfery. Zaznaczam jednak, że to jest tylko mocno teoretyczne rozważanie na temat tego patentu, nie wiem czy to w ogóle realne, trzeba pamiętać, że koła same w sobie są nieźle nagrzane, raczej nie działają jak chłodnica na sprężony gaz, a ciśnienie w nich jest bardzo niskie, więc i spadek temperatury związany z jego rozprężeniem nie jest duży.

Zwiększanie mocy jednak jest o tyle dziwne, że to jest ostatnia rzecz której Hummerowi brakuje, widać to nawet na oko: http://videa.hu/videok/sport/dakar-gordon-RU1H9XprhEujCrzP , większy problem ma z tym, żeby nie odfrunąć, zawieszenie ma duży skok, ale widać,że to znacznie mniej zaawansowana konstrukcja, odbija go tam, gdzie MINI jedzie jak przyklejone.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dakar 2012

Postprzez DonCorrado » sobota, 25 lut 2012, 11:59

Gordon zdyskwalifikowany. Moze jedynie skierowac sprawe do sadu chyba
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość