Idealnym zrodlem wiedzy jest regulamin danej imprezy.
Aby startowac w KJSach/Kreciolkach nie musisz nalezec do klubu, przydaje sie to wtedy, gdy dany klub organizuje te imprezy, wtedy w zaleznosci od klubu sa szanse na znizke z wpisowym dla czlonkow, wtedy zapisanie sie do takiego klubu jest korzystne:)
Przed impreza zapoznajesz sie dokladnie z regulaminem, dowiadujesz sie gdzie jest biuro imprezy, tam udajesz sie na poczatku, wypelniasz formularz zgloszenia/lub tez oddajesz wczesniej wypelniony, oplacasz wpisowe, lub dostarczasz potwierdzenie przelewu, podczas tej procedury sprawdzane sa odrazu dokumenty, prawo jazdy, ubezpieczenie samochodu (OC i NW), przeglad, dowod rejestracyjny. Nastepnie dostajesz wymagane dokumenty, przewaznie jest to karta drogowa (no chyba ze jest to kreciolek, bez PKC z jednym odcinkiem) karte badania kontrolnego, naklejki, mapke itp.
Po odbiorze adminsitracyjnym udajesz sie na badanie kontrolne o wyznaczonej porze, tam sprawdzany jest samochod, wyposazenie bezpieczenstwa i podstawowe rzeczy:)
Jesli w regulaminie nie ma odnotowanego zapoznania z trasa, po badaniu przewaznie jest dosc duzo czasu, aby udac sie pieszo i opisac sobie trase, nalezy jednak pamietac aby dotrzec na odprawe:) W niektorych imprezach, zapoznanie odbywa sie w samochodzie i jedziecie po prostu w kolumnie po odcinku i opisujesz odcinek:) Jak zrobic notatki? Na poczatek tak aby Tobie bylo wygodnie, opis powinien byc przejrzysty i latwy do przetworzenia:) odcinki przewaznie maja 1km, wiec paliwa powinno starczyc, w zaleznosci od regulaminu, po odcinku mozna dotankowac:) czekajac na kolejny przejazd, tak samo dokonac podstawowych napraw w samochodzie:) Jesli chodzi o wymiane opon, to ta kwestie rowniez reguluje regulamin:)
Na wiekszosc tych pytan uzyskasz odpowiedz czytajac regulamin imprezy:) jak i regulamin ramowy KJS dostepny na
www.pzm.pl
Wydaje mi sie ze to wszystko, jak o czyms zapomnialem to dopisze:) i sluze pomoca;)
Pozdrawiam