Budowa Peugeota 206 do rajdow

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Budowa Peugeota 206 do rajdow

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 07:05

Wiec na poczatek WITAM Wszystkich :D przypadkiem wpadlem na to forum, obczytalem sie troche ale jednak pozostaja jakies pytania, watpliwosci :wink: A wiec kupilem Puga 206 XS wiec ma pod maska 1.6 i 109KM, jakos mam sentyment, moj pierwszy poszedl na zyletki a nawet nie zdazylem sie nim nacieszyc..
Wracajac do pytan, Powiedzcie mi jak mam wogole zaczac z budowa samochodu, co i jak :?: Chcialbym sprobowac moich sil w KJS ale myslac przyszlosciowo chce od razu zadbac o to zeby nie kupowac 2 razy tych samych czesci bo to wywalona kasa w bloto...
Orientuje sie ze na poczatek plyta pod silnik to podstawa, wiec planuje ja zrobic z blachy jakiejs grubszej aluminiowej ryflowanej, mam akurat tania na oku, a Wy co polecacie? pozniej jakis zawias, bedzie B6 pewnie ale niektorzy wspominaja ze maja Peugeot Sport, skad moge to wziac i ile kosztuje? lepsze od B6-stki :?: Teraz nast.rzecz moze glupia ale jakie felgi do Puga kupowac, chce stal ale jaki rozmiar? 14? boje sie zeby wyzsze profile opon mi sie zmiescily przy nizszym zawiasie, jakie sa standardowe zalecane pod rajdowe warunki profile opon? teraz kolej na wydech, czy starczy jak go wymontuje i przeczyszcze z katalizatora? pozniej obspawanie nadwozia i nieszczesna klatke, niestety fundusz ograniczony wiec planuje zalatwic papiery od spawacza i dac to do zrobienia znajomemu ktory ich nie ma ale naprawde sie zna na spawaniu, czy jesli bede mial paragon na rury, papiery i klatke zgodna z zal.J to starczy? przpuszcza mnie na Kjs i np.wyzej w 3 lidze? no i jak najlepiej giac rury zeby sie nie marszczyly? planuje zakup gietarki na allegro, wypelniac piaskiem, na goraco czy da sie bez takich zabiegow? ile moze taka klatka wazyc w porownaniu do firmowej? a moze poczekac i dozbierac na full professional?? Teraz konserwacja nadwozia, obskrobie z rdzy ktorej mam nadzieje nie znajde duzo, wyczyszcze dokladnie z wilgoci, piachu, dam na to farbe a pozniej starczy baranek zeby bylo odporne na kamienie czy cos innego polecacie? Czy to co chce zrobic jest ok? Co do wnetrza niestety narazie zostanie odelzone i zostanie seryjna kiera, siedzenia, ewentualnie hydrauliczny reczny wstawie, reszta musi poczekac, miejmy nadzieje ze nie dlugo;/ Rozpisalem sie ze masakra, sory. Mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto mi dobrze doradzi :D
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska


Postprzez CZUCZU » sobota, 11 gru 2010, 17:53

tak ot czytam i kup gotowca i poogladaj auta juz przerobione
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 18:18

Tez tak myslalem na poczatku ale jednak wole zrobic solidna nowke do wygrywania, moze nie od razu wszystko ale po trochu do przodu no i bede wiedzial co w trawie piszczy... OT :?: Nie no racja najlepiej 50 tematow oddzielnie do kazdego pytania zaczac, jesli taki znawca i od razu zaczynajac wszystko wiedziales to poklony ale poprosze o odpowiedzi..
Ostatnio edytowano sobota, 11 gru 2010, 18:22 przez Bojka1838, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez martin.h » sobota, 11 gru 2010, 18:21

Klatka i seryjne fotele :shock: to chyba nie jest najrozsądniejszy pomysł.

Jeśli mają być najpierw KJS'y to pomyśl nad zawiasem oraz kierą, kubłami i pasami, najlepiej wszystko z homologacją jeśli myślisz w przyszłości o RD-3L lub RPP. Reszta przyjdzie z czasem, a pozatym to przed budową najlepiej zaopatrzyć się w homologację danego modelu.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 18:26

No wlasnie, wchodzilem na strone FIA i nie moge znalezc homologacji do mojego samochodu... do czego ona tak wogole jest, musze ja miec na zawody?
Na stronie znalazlem cos takiego ale nic mi to nie mowi:
A 5627 206 XS – 1'587.46cc 01.03.2001 2013
Ostatnio edytowano sobota, 11 gru 2010, 19:24 przez Bojka1838, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 18:31

martin.h napisał(a):Klatka i seryjne fotele :shock: to chyba nie jest najrozsądniejszy pomysł.


To fakt, a moga byc z utracona homologacja :?:
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez Siadły » sobota, 11 gru 2010, 21:09

Montowanie klatki i hydraulicznej łapy kosztem takich rzeczy jak fotele, kiera, (pasy?), to moim zdaniem zaczynanie troche od tyłu strony ;) W pełni rozumiem chęć budowania auta od podstaw, bo ja także wybrałem taką opcję, jednak trzeba wziąć pod uwagę coś takiego jak nauka kierowcy. Nie ma chyba sensu od razu wchodzić w hydrauliczną łapę czy klatkę w momencie, gdy nie będziesz mógł dobrze kręcić kierownicą bo nie będziesz miał fotela i kierownicy :) No i na klatce się nie oszczędza. To się wstawia tylko raz i myślę, że lepiej zrobić później a full profi.
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Postprzez CZUCZU » sobota, 11 gru 2010, 21:47

skoro myślisz perspektywisycznie kup fotele z aktualna homologacją będzie na lata to samo pasy i kierownica, wsadź dobry zawas, oponki i smigaj a z czasem daj komus klatke do zrobienia
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Lolek744 » sobota, 11 gru 2010, 22:48

Po co z aktualna homologacja?

Moim zdaniem takie rzeczy kupuje sie w mozliwie jak najktotszym czasem przed startem gdzie będą wymagane. Moim zdaniem lepiej teraz kupic sobie kubły np. mirco które kosztują połowe tego co homologowane. Z ich sprzedażą po jakimś czasie nie powinno być problemów.

Skoro kolega chce startować w kjs i się rozjeździć to mysle, ze minie spokojonie sezon albo i dwa zanim zacznie poważne starty (i to i tak przy optymalnym założeniu) a homologacja będzie już "w połowie utracona" :wink:
Lolek744
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 11:45

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 23:27

Dzieki chlopaki :D zrobie tak jak Czuczu pisze po kolei tylko ze fotele narazie wsadze bez homo jak Lolek napisal... Planuje polorzyc nacisk na PPAiK a reszta, zobaczymy co bedzie w zasiegu czasu :)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez CZUCZU » sobota, 11 gru 2010, 23:41

a musisz dlubac tą 206?? wolałbym szybsze 106
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Bojka1838 » sobota, 11 gru 2010, 23:59

CZUCZU napisał(a):a musisz dlubac tą 206?? wolałbym szybsze 106


Mowisz ze 106 bedzie szybsza :?: Kolega ma i moim zdaniem 106 ma jakby slabsze wykonanie, jakos inaczej to wyglada no i jest starsza ale nie jezdzilem...
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez CZUCZU » niedziela, 12 gru 2010, 00:43

jak do kjs to 206 przyduża. wolalbym 106 1.6 sporo szybsza będzie
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Bojka1838 » poniedziałek, 13 gru 2010, 00:54

CZUCZU napisał(a):jak do kjs to 206 przyduża. wolalbym 106 1.6 sporo szybsza będzie


Tez o tym slyszalem ale ja planuje isc dalej w miare mozliwosci i mysle ze tam powinien wybor 206 nie byc zly, no a z drugiej strony to szkoda mi juz go sprzedawac, rozrzad, plyny, przewody juz wymienilem :wink: Chlopaki a jak oceniacie moj patent na ta plyte pod Puga z aluminiowej blachy ryflowanej jakiejs grubszej :?: To dobry pomysl, czy moze cos stalowego choc wtedy ciezsze napewno bedzie :?:
Life is 2 short, to drive boring cars;)
Avatar użytkownika
Bojka1838
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 8 gru 2010, 17:32
Lokalizacja: Polska

Postprzez petro_z » poniedziałek, 13 gru 2010, 04:31

Jeśli chcesz robić tak jak pisałeś wcześniej, czyli "raz a porządnie" to najlepiej wyrzeźbić coś z duraluminium.
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości