SWAP 2.0 8v na 16v

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

SWAP 2.0 8v na 16v

Postprzez pigal » piątek, 3 lut 2006, 02:39

Jaka jest szansa na swap silnika 2.0 16v do astry w ktorej jezdzi 8v?
co trzeba bedzie wymienic oprocz oczywiscie silnika?
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08


Postprzez nick555 » piątek, 3 lut 2006, 12:57

a to się wogóle kalkuluje?
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Albert(Zambrów) » sobota, 4 lut 2006, 13:43

DObre pytanie, czy warto, lepiej skrzynie skrocic niz 16v wsadzac. Pozatym 8v ma lepszy dól i jak na KJSy jest lepszy.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Beret » poniedziałek, 6 lut 2006, 18:04

wiem ze w 16v super sie sprawdza skrzynia od daewoo espero, ale jak sie sprawdza w 8v nie mam pojecia
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez pigal » poniedziałek, 6 lut 2006, 20:54

a ja mysle o kadecie do pzm, ciezko znalesc auto w dobrej cenie 16v o wiele latwiej jest 8 zaworow a silnik 16v jest do kupienia za 1500zl.
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 6 lut 2006, 21:50

Poszukaj na www.ebay.de jest duzo GSi 16V. Jednak jest edna wada, trzeba znac niemiecka pisownie :D

Widzialem ze pucharowe byly do sprzdania Kadety, ale ta kase mozna kupic cos lepszego, tak mysle :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez waszka » środa, 22 lut 2006, 13:39

Albert(Zambrów) napisał(a):DObre pytanie, czy warto, lepiej skrzynie skrocic niz 16v wsadzac. Pozatym 8v ma lepszy dól i jak na KJSy jest lepszy.


Kjs'y z pachołkami to może i tak ale jeśli w grę wchodzą już szybsze odcinki to bez porównania.Warto jest wsadzić 16v z głowicą COSCAST i do tego krótką skrzynię.Polecam bo sam osobiście takim autem śmigam i subaraki nie straszne.
Pozdrawiam.
Evo 7 RS in progress...
Avatar użytkownika
waszka
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 10 sie 2005, 23:43
Lokalizacja: Motoprezent.pl

Postprzez żółtodziób » środa, 22 lut 2006, 18:01

A nie da się tylko głowicy zmienić? W niektórych autach takie numery przechodzą, ale nie zawsze...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MSG Racing » czwartek, 23 lut 2006, 23:29

Pigal -> z kadettem i swapem samego silnika zapomnij. To sie nie opłaca (sam liczyłem) albo kupujesz GSI 16V lub 8V i przerabiasz albo kupujesz gotowego (jest na hodze robiony min przez mechaników Marciniaka tlko trzeba fotele i pasy i sys gaśniczy założyć i masz ) . Jest za duzo różnic między 16V i 8V aby przerabiać 8 na 16 . inee są: zaciski, tarcze, kolumny, tylna belka i mase pierdół jak umijscowienie pompy paliwa.
jak nie bedę swojego sprzedawał to go będę przerabiał. Z zachodu myśle przywieść GSI (tylko nie wiem którego) i wszystko przeżucić bo bude mam do PPZM prawie gotową. Albo zrobić mocne 8V (ok 150km) albo seryjne 16V (najwyżej komp). Inaczej nie ma sensu, bo można sie również pogubić i zrobić auto niezgodne z homologacją.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez opornick » sobota, 25 lut 2006, 23:49

MSG Racing napisał(a):Albo zrobić mocne 8V (ok 150km) albo seryjne 16V (najwyżej komp). Inaczej nie ma sensu, bo można sie również pogubić i zrobić auto niezgodne z homologacją.


a jaki jest sens sobienia 8v na 150 km skoro 16v juz je ma a cena taka sama? chodzi o lepszy dol silnika? czy jakies inne wzgledy?
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 26 lut 2006, 11:05

16V jest chyba bardziej wytrzymaly niz 8V, jednak nie wiem nie sprawdzalem w zaden sposób, słyszałem to od kolesia ktory sie scigal kadetem, a potem astra. 16V do PPZM jest napewno lepszy, ale jak napisal MSG, nie warto chyba sie chrzanic ze swapem, bo mozna sie pokreci z homologacjami.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez MSG Racing » niedziela, 26 lut 2006, 23:28

Ja akurat słyszałem ze 8V jest wytrzymalszy od 16V.
Co do cen to niestey 16V w nimczec to minimum 1000E a 8V można kupić nawet za 200 ale w lepszym stanie za 500 i więcej oczywiście.
8V ma ponoć lepszy dół (nie sprawdzałem bo nie mam dostępu do takich aut a ja mam 1.6 silnik).
Myśle, że mocna Agrupa (8V) będzie miała lepszą charakterystyke niż niemal seryjna 16V ale mogę się mylić.
Karol Piątkowski super pojechał 8V 115KM na festiwalowym był 4 czy jakoś tak.

A i tak najwięcej zależy od kierowcy.
Dzisiaj mi kumpel mówił ze jak rozmawiał z debiutantami w PPZM jak się czuli przed pierwszym OS to 3 na 5 modliło się o odwołanie OS.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 27 lut 2006, 11:55

Jesli chodzi o kadetta, Piterk Ziarko jeździ 16v w A7, i nie powiem daje rade :D ładnie jeździ a i auto ma niezle. NA pierwszy rzut oka wyglada jak gruchot, jednak to naprawde niezła maszyna.

Ja osobiscie polecal bym 16v, wydaje mi sie ze bedzie lepszy. Moze dlatego ze sie przkonalem do tego silnika i tego auta. Jest szybkie, niezawodne i jesli dobrze uzwytkowane, nie ma sie co w nim zepsuc :)

ALe biorac pod uwage swap z 8v na 16v, zostawil byc 8v i go lekko podkrecil, osiagi nie beda mocno rózne, a 8v bodajze w homologacji ma mniejsza wage niz 60v, ale głowy nie dam sobie uciac.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron