Skrzynie biegów...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez sumo » sobota, 11 cze 2005, 23:35

Nie chce zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.

Pytanko do wszystkich a w szczegolnosci do posiadaczy fiatow cc/sc.

Jak wiece, w fiaciorach jest problem z synchronizatorem (szczegolnie 2-giego biegu - duzo osob o tym wspomina).
Wiadomo jak wchodzi bieg ze strzelonym synchro..
Teraz konkret : ktos z was wymienial synchronizator drugiego biegu w SC/CC ??
Ile kosztuje nowy synchro jak chcialbym kupic w sklepie, tak plus minus cena.
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56


Postprzez ZiG » niedziela, 12 cze 2005, 02:05

Ale już w sprincie do 200 kmh manthey ma 9,3 s., podczas gdy reszta conajmniej 12,3 s.!!!
3 sekundy roznicy to jednak nie jakies ulamki. To o 1/3 czasu wiecej !! Roznica kolosalna jak na samochody prawie o tej samej masie i mocy.

Mam takie pytanie dotyczace rajdowych skrzyń: dobre przespiesznia uzyskuje sie poprzez tylko skracani przełożeń, czy też ingerencje w przełożenie główne? W czym tkwią różnice pomiedzy krótszymi a dłuższymi skrzyniami?


Jedno i drugie. W tanszej opcji wymienia sie tylko przelozenie glowne a reszte przelozen zostawia seryjna. Popularna przerobka w PPZM hamologowana w wielu N-kach np. do astry taki bajer kosztuje okolo 2500-3000 zl i podobno daje niezle rezultaty. Lepiej mozna dobrac bieg pod konkretny zakret oraz przyspieszenie troche sie poprawia. Seryjnie Astra mozna prawie 120 na II biegu pojechac wiec taka modyfikacja ma sens. Natomiast jesli zamawia sie inna przekladnie np. klowa to wszystkie przelozenia sa obliczone od nowa i nikt nie bazuje na tym co fabryka wymyslila. Mocno przerobione silniki maja inny zakres uzytecznych obrotow wiec i skrzynia musi byc pod konkretne przerobki dobrana

EDIT: Dopiero teraz zwrocilem uwage na daty wczesniejszych postow, Sumo odgrzal stary temat hehe
Wygrywa ten kto popełnia najmniej bledow ;)
Avatar użytkownika
ZiG
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): sobota, 6 wrz 2003, 19:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sumo » niedziela, 12 cze 2005, 23:50

na moje pytanko odpowiedzi nie ma..

moze macie schemat skrzynki z sc/cc?
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron