grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez majkos » czwartek, 19 sty 2006, 16:05

Przejazd Stiga Blomqvista Audi Quattro na Col de Turini

http://coldeturini.free.fr/audi_quattro ... mqvist.mpg

Może coś pomoże w dyskusji :)
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko


Postprzez bzyq » czwartek, 19 sty 2006, 17:09

majkos napisał(a):Przejazd Stiga Blomqvista Audi Quattro na Col de Turini

http://coldeturini.free.fr/audi_quattro ... mqvist.mpg

Może coś pomoże w dyskusji :)


wlasnie tego szukalem zeby wkleic..pamietalem ze gdzies to bylo ale znalesc nie moglem. byles szybszy :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 17:19

stein911 napisał(a):Bandit; nie potrafisz wyciągać najprostszych wniosków z różnych i co ważne potwierdzonych :!: informacji, na dodatek zasypujesz nas różnymi bzdurami bez potwierdzenia w rzeczywistości. Może kiedyś z tego wyrośniesz, sorry ale taka prawda...
to ty wyrosnij jakie bzdury grb byla lzejsza silniejsza szybsza miala lepiej ulozony silnik a chcesz potwierdzen poszukaj na stronkach danych obu typu wozow mimo ze przewaga silnika jest po stronie grb i tak napiszesz ze wrc ma wiekszego kopa bo ma napchane elektroniki ciekawe czy oes np w rajdzie finlandi jest wiecej prostych czy zakretow
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » czwartek, 19 sty 2006, 19:06

Bandit załamujesz mnie... Teraz uważasz że na aktualnych trasach radju Finlandii grB byłaby szybsza :?: Nie pytaj czy oes ma więcej prostych czy zakrętów tylko znajdź jakie masz tam średnie prędkości.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez stein911 » czwartek, 19 sty 2006, 20:00

Boże, po raz ostatni postaram się wytłumaczyć ci to na chłopski rozum

Posłużę się przytoczonym przeze mnie przykładem dwóch porsche. Otóż jak napisałem 917/30 z 1973 roku miał 1500 koni, ważył 800 kg. Czyli na każy kilogram wagi przypadał 1,875 konia mechanicznego. I w tym przykładzie to porsche to tak jakby odpowiednik B grupy. Nadążasz? Teraz rozważmy drugie porche. Moc 600 koni i waga około 900 kg. Czyli stosunek mocy do masy wynosi :0,666... i jest to taki odpowiednik WRC. A teraz do sedna sprawy. Pomimo że porsche 913/30 ma dużo lepszego "kopa, od 0-100, od 100-200" i pewnie nawet od 300 do 380, pomimo że jest lżejsze nie jest szybsze. Wystarczyło bowiem 8 lat postępu w konstrukcji opon. aerodynamiki, mhamulców, zawieszeń, żeby mając 3 razy mnijeszy wspólczynnik mocy/masy móc być tak samo szybkim. I tak jest w każdym sporcie motorowym. Dlatego mocniejsze, lżejsze audi S1 przegraz z fordem focusem WRC. Chyba że ustawisz je na dragstripie, ale to nie forum o tym sporcie.

A jeżeli jeszcze do ciebie nic nie dociera to "... Boże Ty widzisz i nie grzmisz."
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 20:09

_misiek055_ finlandia to byl tylko przyklad sciagnij sobie filmik kilka postow wyzej tam masz kawalek monte carlo wbrew tego co pisaliscie audi smiga az milo potrzec i nawet ma chamulce !zart a na powaznie zobacz jak wchodzi w zakret i z niego wychodzi da sie jechac szybko bez elektroniki :twisted: to zalezy od kierowcy
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 20:37

_misiek055_ napisał(a):
bzyq napisał(a):Nie ma juz tej dzikosci, walczenia o utrzymanie sie na drodze ..

To źle że jedziesz na czas a nie próbujesz trafić w drogę? To się nazywa postęp i tyle, a co do Pikes Peak to też nie była zwykła grupa B-tam różnice wysokości są tak znaczne, że na mecie moc silnika spada o jakieś 40% w stosunku do tej na starcie. Nie wydaje mi się żeby ten Pug z mocą zredukowaną do ok. 300KM czy nawet mniej mógł tak zapychać. Prawdopodobnie na starcie miał jakieś 700KM-tyle ile udawało sie engineerom z Forda wycisnąć z RS200.
misiek ponowie pytanie ile z300koni zostalo by na mecie wrc?????
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez _misiek055_ » czwartek, 19 sty 2006, 20:58

Ad1 Filmik ściągnąłem, obejrzałem, pomyka pięknie. ALE jakoś nie mogę uwierzyć że wurc byłby wolniejszy. Widziałeś te kilka slajdów? Niestety, na asfalcie nie jeździ się bokami.
Ad2 Z 300 koni wurca zostałoby pewnie ze 200. ALE: Pikes Peak to nie RSMŚ, tak samo jak na Barbórce nie trzeba jeździć koniecznie na n-grupowych zwężkach w N4. WRC na Pikes Peak miałboy pewnie z 500KM zamist tych nie 300, a raczej ~350 jak w MŚ. Poza tym, drastyczny spadek mocy masz na samej górze-to wynika z rozrzedzonego powietrza. Zresztą może dowalają mu wieksze ciśnienie na turbo i tylko biedni Amerykanie w swoich bydlastych V8 mają z tym problem. Nie zasdtanawiałeś się nigdy dlaczego alpiniści mają często butle z tlenem/ Po prostu na dużych wysokościach nie ma czym oddychać. Różnica wysokości mieędzy startem a metą wynosi prawie 5000 stóp czyli ok. 1,5 km. Sporo no nie?
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez stein911 » czwartek, 19 sty 2006, 21:07

Różnica wysokości mieędzy startem a metą wynosi prawie 5000 stóp czyli ok. 1,5 km. Sporo no nie?


Tu kłania się nowoczesna elektornika umożliwiająca zmiane map zapłonu i dzięki temy poprawę AFR w miarę spadku zawartości tlenu w powietrzu.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 21:20

stein911 napisał(a):Boże, po raz ostatni postaram się wytłumaczyć ci to na chłopski rozum

Posłużę się przytoczonym przeze mnie przykładem dwóch porsche. Otóż jak napisałem 917/30 z 1973 roku miał 1500 koni, ważył 800 kg. Czyli na każy kilogram wagi przypadał 1,875 konia mechanicznego. I w tym przykładzie to porsche to tak jakby odpowiednik B grupy. Nadążasz? Teraz rozważmy drugie porche. Moc 600 koni i waga około 900 kg. Czyli stosunek mocy do masy wynosi :0,666... i jest to taki odpowiednik WRC. A teraz do sedna sprawy. Pomimo że porsche 913/30 ma dużo lepszego "kopa, od 0-100, od 100-200" i pewnie nawet od 300 do 380, pomimo że jest lżejsze nie jest szybsze. Wystarczyło bowiem 8 lat postępu w konstrukcji opon. aerodynamiki, mhamulców, zawieszeń, żeby mając 3 razy mnijeszy wspólczynnik mocy/masy móc być tak samo szybkim. I tak jest w każdym sporcie motorowym. Dlatego mocniejsze, lżejsze audi S1 przegraz z fordem focusem WRC. Chyba że ustawisz je na dragstripie, ale to nie forum o tym sporcie.

A jeżeli jeszcze do ciebie nic nie dociera to "... Boże Ty widzisz i nie grzmisz."
zagrzmi spoko teraz to mnie troche rozbawiles tym porownaniem :lol: post dotyczyl wrc v grb a tu motory f1 jak ci juz pisalem auto to 50% kierowca drugie 50% sukcesu jesli wsadzisz za kolko auta grb kierowce ktory na polskich rajdach jezdzil seitkami to jestem pewien ze objedzie go pierwszy lepszy z gr-n. jesli bylby to kierowca ktory zna to auto sprawa wyglada inaczej
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez majkos » czwartek, 19 sty 2006, 21:33

Może ja wtrącę 3 grosze... Nie pamiętam już gdzie i kto określił, że samochody s1600 jeżdżą mocą natomiast auta wrc jeżdżą momentem obrotowym. Tak właśnie było z grupą B - te auta jeździły mocą. Porównanie momentu obrotowego - czynnika najbardziej odpowiedzialnego za "elastyczność" samochodu było już wczesniej i wypadło bardzooo na korzyść auta wrc. Nie znam niestety parametrów "elastyczności" ( w tym płaskości krzywej momentu obrotowego) - czyli przyspieszeń na wyższym biegu obydwu rodzajów aut - ale na pewno też auta wrc są tu zdecydowanie górą. Ile razy trzeba na odcinku się zatrzymać?? i dać pełnego kopa?? Częściej raczej właśnie mamy tu do czynienia z wykorzystaniem elastyczności i to w możliwie najniższym zakresie obrotów. Zwróćcie uwagę kiedy kierowca wurca zmienia biegi - nie jest to pełna moc (którą uzyskujemy przy najwyższych obrotach silnika) ale obroty przy najwyższym momencie obrotowym (zapala się wtedy specjalna dioda). Wtedy auto najlepiej kręci ośkami. Do tego dodajmy elektronikę, podtrzymanie turbo, obniżenie środka cięzkości. I nie potrzeba olbrzymich mocy by objechać grB.
Mój fiat brava z 1400 ccm pojemności wyciąga 80 KM. Ale co z tego gdy moment obrotowy jest lichy i gdy auto ciągnie do setki 13 sek. to już w teście elastyczności na 5 biegu od 80 km/h do 120 km/h przyspiesza.... całą wieczność :lol:
Dodam jeszcze, że rekordy czasów klasycznych odcinków MŚ zostały dość szybko pobite już przez auta grA, Czyli moc to nie wszystko.
A co do mocy w zależności od wysokości - popularne auta mają już zaprogramowany wtrysk paliwa tak aby mieszanka była wciąż taka sama niezależnie od wysokości czy od temperatury powietrza. Odpowiedzialne są za to specjalne czujniki w ukladzie wtryskowym.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 21:38

Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez stein911 » czwartek, 19 sty 2006, 21:42

Bandit mam dla ciebie zadanie; znajdź czasy przejazdów starszych edycji Race of the Champions tych które odbywały się Korsyce. W kilku edycjach kierowcy ścigali się B grupami. Będziemy mogli porównać czasy przejazdów np. Loeba w S1 i 206 WRC na tym samym odcinku :)
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez _misiek055_ » czwartek, 19 sty 2006, 21:43

stein911 napisał(a):Tu kłania się nowoczesna elektornika umożliwiająca zmiane map zapłonu i dzięki temy poprawę AFR w miarę spadku zawartości tlenu w powietrzu.


Dlatego problem z ustawieniami byłby spory w grB bo wtedy chyba nie było jeszcze takiej elektroniki?

majkos napisał(a):Nie pamiętam już gdzie i kto określił, że samochody s1600 jeżdżą mocą natomiast auta wrc jeżdżą momentem obrotowym.


Michał Sołowow w wywiadzie dla WRC, zresztą to się odnosi do każdej uturbionej, nowoczesnej rajdówki. A tak w ogóle to masz 100% racji.

bandit: w tej chwili nie ściągnę bo mam transfer 10 kilo ale jeśli na podstawie filmiku jesteś w stanie ocenić czy grB jest szybsze od wurca to gratuluję :D
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 21:47

Mój fiat brava z 1400 ccm pojemności wyciąga 80 KM. Ale co z tego gdy moment obrotowy jest lichy i gdy auto ciągnie do setki 13 sek. to już w teście elastyczności na 5 biegu od 80 km/h do 120 km/h przyspiesza.... całą wieczność Laughing tu tez dodam swoje 3grosze mam sierke 88r poj 2.0 115km glowy bym nie dal ale chyba do setki lepiej sie zbiera
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron