grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez piter306 » czwartek, 19 sty 2006, 21:51

Tak nic nie zwojujecie, zróbcie ściepa na testy. Trzeba załatwić B grupa i jakiegoś wurca. Jako oes niezły byłby ERG, w miara niezbyt kręty ale z licznymi wyrypami, niezły sprawdzian dla auta. Teorie są może i fajne ale trzeba by je udowodnić :)
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice


Postprzez stein911 » czwartek, 19 sty 2006, 21:51

Wiadomo jaki dokonał się postęp w dziedzinie elektorniki, w latach 80-tych nie było takich możliwości. Teraz w samochodzie na zwykle drogi możesz miec kilka map do wyboru, wystarczy odpowiednia lektronika->http://www.majer-tech.com.pl/

Wogóle dawne turbiny nie były tak perfekcyjnie dopasowane do potrzeb silnika, lagi w b grupach były naprawdę potężne, dziś generalnie wszystko jest jak w szwajcarskim zagarku.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 21:51

stein911 napisał(a):Bandit mam dla ciebie zadanie; znajdź czasy przejazdów starszych edycji Race of the Champions tych które odbywały się Korsyce. W kilku edycjach kierowcy ścigali się B grupami. Będziemy mogli porównać czasy przejazdów np. Loeba w S1 i 206 WRC na tym samym odcinku :)
dzisiaj juz nie dam rady jutro sie za to wezme ale gdybys ty cos znalazl daj namiary
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez bandit » czwartek, 19 sty 2006, 21:58

piter306 napisał(a):Tak nic nie zwojujecie, zróbcie ściepa na testy. Trzeba załatwić B grupa i jakiegoś wurca. Jako oes niezły byłby ERG, w miara niezbyt kręty ale z licznymi wyrypami, niezły sprawdzian dla auta. Teorie są może i fajne ale trzeba by je udowodnić :)
i to jest pomysl czytalem na stronce o rs200 ze jego cena jest rownie kosmiczna jak osiagi to co robimy sciepe :lol:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez majkos » czwartek, 19 sty 2006, 22:03

Race of the Champions tych które odbywały się Korsyce


Race Of Champions odbywały się na Wyspach Kanaryjskich.... :D
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez psz » czwartek, 19 sty 2006, 22:06

drugie tyle trzebaby zaplacic kozakowi, ktory pojechalby tym autem miedzy drzewami Ergu ;-)

A tak serio to ja z tego filmiku z Blomqvistem wnioskuje, ze tym audi nie dalo sie normalnie jechac, tzn. nie dalo sie wykrozystac jego mozliwosci, tak samo jak nie da sie wykorzystac na rajdowych trasach mozliwosci bolidu F1.
Naprawde, jak przypomnial majkos, juz stare Agrupy (ktore podobno sa woniejsze od dzisiejszych N-grup) krecily lepsze czasy od tych wielce wielkich B-grupowych potworow. Po prostu nie na rajdowe trasy z takim sprzetem i tyle, do rallycrossu albo na preteky do vrchu ewentualnie ;-)
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez bzyq » czwartek, 19 sty 2006, 22:42

Nie bardzo sie zgodze. Faktycznie latal jak glupi, ale zauwazmy jedno : porownajmy na przyklad testy Duvala Fabia i to Audi. Warunki mniej wiecej te same. Niby czysty asfalt, ale jednak wstawiki lodu. Duval tez bal sie mocniej po gazie deptac, bo mu dupa uciekala. To samo Toni Gardenmeistar swoja 307, Manfred Stohl ... Szukalem jakiegos filmu na suchym asfalcie, albo na szutrze, zeby porownac. Napewno pod wzgledem trakcyjnym gorzej wypada Audi, ale jak bedzie czasowo ?
Ciekawym pomyslem jest porownanie gr B i WRC na drodze, ale na to moze pozwolic sobie chyba BBC i ich smieszny program - Top Gear ..
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez PLayer » czwartek, 19 sty 2006, 22:50

Nie zapominajmy o pewnym małym "drobiazgu"... opony
Trochę lat minęło od czasu kiedy B Grupy śmigały i postęp technilogiczny się znacznie poprawił, również w oponach. Chodzi mi o próby porównywania czasów na tych samych odcinkach. Porównać owszem można, ale trzeba wziąć poprawkę na to co wspomniałem.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez bandit » piątek, 20 sty 2006, 08:00

PLayer napisał(a):Nie zapominajmy o pewnym małym "drobiazgu"... opony
Trochę lat minęło od czasu kiedy B Grupy śmigały i postęp technilogiczny się znacznie poprawił, również w oponach. Chodzi mi o próby porównywania czasów na tych samych odcinkach. Porównać owszem można, ale trzeba wziąć poprawkę na to co wspomniałem.
tak tu sie z toba zgodze koledzy wyzej pisali cos o top gear oni sa zdolni do wszystkiego gdyby zrobili taki test to raczej grb jechala by na nowych oponach chyba zeby ktos mial takie z 85roku
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez stein911 » piątek, 20 sty 2006, 10:24

Nikt tutaj nie pomijał kwestii opon. Osoboiscie uważam, że nowoczesne opony i tak by B grupie nie pomogły, owszem miałaby lepsza przyczepność ale to troche za mało.

chyba zeby ktos mial takie z 85roku


To nie jest duży problem. Jeśli potrzebujesz opon do srebrnej strzały z lat 30-tych, to to też nie jest problem.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez maro627 » piątek, 20 sty 2006, 10:56

Bardzo ciekawy temat który z przyjemnościa przeczytałem, niestety troche taki do gdybania.

Jeżeli chodzi o moje zdanie to moc B- grupowców była nieporównywalnie większa, Audi Rohrla miało 780km, teraźniejsze rajdówki maja dajmy na to 400, a do tego są dużo dużo cięższe. Wielu kierowców w latach 80-tych poprostu nie zadążało za swoimi samochodami, bo tak były szybkie. Nie mam zamiaru dyskutować o elektronice, dyferencjałach i innych tego typu rzeczach ponieważ są tu lepsi znawcy ode mnie. Daje mi do myslenia jednak coś co jakieś 2 lata temu przeczytałem na którymś z anglojęzycznych for, temat był podobny do tego i tam sporo osób powoływało się na rekordy poszczególnych oe-sów słynnych rajdów typu Monte Carlo, i praktycznie wszystkie z tych rekordów były ustanowione przez samochody B-grupowe. Bodajże ostatni rekord pobił McRae w 99 lub 2000 roku. Nie przykładałbym do tego takiej wagi gdyby to była jedna osoba, ale tam było ich sporo i były to rekordy oficjalne. Osoby które wypowiadały się na tamtym forum były troche innego zdania niż wy.
maro627
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek, 19 sty 2006, 15:00

Postprzez bzyq » piątek, 20 sty 2006, 11:07

srednio lekko powyzej 300 KM :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez stein911 » piątek, 20 sty 2006, 13:06

srednio lekko powyzej 300 KM


Jeśli chodzi ci o moce WRC, to do tego sezonu ich moce oscylowały wokół 400 koni. Takie 307 WRC już w okolicach maksymalnego momentu miało ponad 360 koni.

Daje mi do myslenia jednak coś co jakieś 2 lata temu przeczytałem na którymś z anglojęzycznych for, temat był podobny do tego i tam sporo osób powoływało się na rekordy poszczególnych oe-sów słynnych rajdów typu Monte Carlo, i praktycznie wszystkie z tych rekordów były ustanowione przez samochody B-grupowe. Bodajże ostatni rekord pobił McRae w 99 lub 2000 roku.


To ciekawe bo rajdy i ich OS-y bardzo się zmieniły na przestrzeni nawet ostatnich 10 lat, nie mówiąc już nawet o czasach B-grupy. Jesli masz link to go podaj.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bzyq » piątek, 20 sty 2006, 14:57

Peugeot 307 WRC :
Power bhp (kW) at RPM: 300(221) / 5250


Citroen Xsara WRC :
Power bhp (kW) at RPM: 300(220) / 5500


Mitsubishi Lancer WRC05:
Power bhp (kW) at RPM: 300(220) / 5500


Subaru Impreza WRC2006:
Power bhp (kW) at RPM: 300(224) / 5500


Ford Focus RS WRC06:
Power bhp (kW) at RPM: 300(224) / 6000
.

Nie zapominajmy, ze WRC tez ma swoje ramy homologacyjne, i tez musza kozystac ze zwezki na turbie.
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez bandit » piątek, 20 sty 2006, 15:14

misiek055 jak tam film masz go
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron