Hydrauliczny ręczny

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Hydrauliczny ręczny

Postprzez klim » sobota, 22 gru 2007, 16:52

Witam. Wiem że na temat hydraulicznego ręcznego było już dużo napisane, ja jednak nadal nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań a jako że hamulec to nie przelewki nie spoczne do puki nie będe pewien ze układ jaki chce wykonać będzie bezpieczny i działał jak należy. Głównie chodzi mi o to czy jak zmienie układ krzyzowy na przód tył i wbije się trójnikami w tylne przewody to czy taki układ zda egzamin? Tzn czy ciśnienie z ręcznego nie będzie się przedostawać w pompce z nożnego z sekcji tylnych kół do przednich? Podspodem zamieszczam obrazek (po lewej układ jaki mam fabrycznie, po prawej taki jak chce zrobić) Drugie pytanie to kwestia zaworków zwrotnych. Jezeli j/w płyn nie moze się cofać to gdzie moge dostać takie zaworki. Pompke zastosuje ze sprzęgła z własnym zbiorniczkiem na płyn.

Obrazek
klim
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 1 paź 2007, 08:20
Lokalizacja: RYBNIK


Postprzez Beret » niedziela, 23 gru 2007, 02:27

podpowiadac jak wykonac nie bede. powiem tylko zebys dobrze przemyslal sprawe samego montazu. sprawdz czy w aucie hydraulika byla homologowana w jakiejkolwiek wersji, chocby w kti-carze. jezeli nie mozesz miec bardzo powazne klopoty na BK w niektorych klubach. jezeli natomiast w aucie bylo homologawne, miej na BK xero czy skan tego fragmentu, ak cos podeprzesz sie tym i nie powinno (co nie znaczy ze nie bedzie) byc z tym problemu
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » niedziela, 23 gru 2007, 03:03

Tak jak kolega polecam najpierw sprawdzić homologacje auta. Jeżeli budujesz auto do KJS to nie musisz ale jeśli myślisz to nie masz wyjścia.
Tak jak piszesz hydrauliczny ręczny to nie przelewki i musisz sie liczyć z tym ze auto może tez nie przejść okresowego badania na stacji kontroli.
A jak robisz to nie wiem czy nie lepiej z odpowiednia pompą a raczej pompami jak masz krzyżowy wpiąć sie w przewody biegnące do tylnych kół (bez trójników bo to tylko komplikuje sprawę). Lub jak chcesz robić dodatkowy zbiorniczek to nie łatwiej byłoby w przypadku tarcz założyć dodatkowe zaciski. To jest w tym wypadku najlepsze rozwiązanie (która felicja miała tak).
Generalnie jest tak że nie wolno ingerować w układ hamulcowy (w normalnym ruchu też) a jak już to musi być to zgodne z hom pojazdu (ktoś mi mówił że też tą drogową ale jakoś nie mam do tego przekonania) i wtedy musi być zrobione jak w niej jest pokazane czy opisane. Minus jest w tedy taki ze wszystko musi być na hom sprzęcie a ten cenowo zaczyna sie od 1000zł :?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez klim » niedziela, 23 gru 2007, 09:05

Dodam że auto to pug 205gti, BK robie że tak powiem bez samochodu :D a na co dzień nim nie śmigam po drogach, no może jedynie treningi na bocznych drogach sporadycznie. Chce nim jeździć tylko na kjsach, no oczywiście w gre wchodzą dojazdówki. Co do zastosowania dwóch pomp tak jak wspomniałeś to musiałbym wtedy wsadzić przed pompy z ręcznego zaworki zwrotne bo przód będzie hamował. +tego taki ze nie musze zmieniać krzyżowego na przód tył (mniejsza ingerencja)
klim
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 1 paź 2007, 08:20
Lokalizacja: RYBNIK

Postprzez prezes-tk » niedziela, 23 gru 2007, 10:49

klim napisał(a):... BK robie że tak powiem bez samochodu :D a na co dzień nim nie śmigam po drogach, no może jedynie treningi na bocznych drogach sporadycznie. Chce nim jeździć tylko na kjsach, no oczywiście w gre wchodzą dojazdówki. ...


Ale jak będziesz miał pecha i zmajstrujesz jakieś nieszczęście na tych treningach lub dojazdówkach, to bedziesz miał duży problem. Wtedy nie da się z biegłym zrobić badania bez auta.
Więc zrób tak, jak w homologacji sportowej (nie ma nic wspólnego z drogową), będzie to mniejsze zło, jeżeli można tak powiedzieć, a przynajmniej pomysł będzie autorstwa profesjonalisty.
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez klim » niedziela, 23 gru 2007, 11:00

Rozumiem Cie bardzo dobrze, problem w tym że nie posiadam homologacji do tego auta. Przy okazji pytanko gdzie moge znaleźć taką homologacje? Może ktoś posiada z forumowiczów?
klim
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 1 paź 2007, 08:20
Lokalizacja: RYBNIK

Postprzez Beret » niedziela, 23 gru 2007, 15:25

podpytam znajomego, mial a-grupowego puga 205... ale z teo co kojarze 205 nie mial w homo hydrauliki...

co do patentu na zrobienie: w sc vk w homo jest trojnik :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez TestDriver » poniedziałek, 7 sty 2008, 12:36

W ukladzie krzyzoywm wpinasz w przewody biegnace do tylnich kol po 2 pompki obojetnie czy sprzegla czy hamulcowe ,moze byc nawet zwykla pompa tandemowa. wyjscie na kola podpinasz pod wyjscie pompy wysokiego cisnienia ,a przewody od hamulca zasadniczego podpinsz w miejsce oryginalnego zbiorniczka z plynem ,tamto miejsce zazwyczaj gwintujesz bo normlanie sluzy do bezcisnieniowego podawania plynu. i nic nie bedzie ci hamowalo z przodu ;) tak jak i plyn podczas uzywania pompy nie wraca do zbiorniczka ;P

Pozdro
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości