Tuning - Opel Vectra

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Tuning - Opel Vectra

Postprzez maverick606 » poniedziałek, 10 paź 2005, 21:59

Witam.Mam pytanko : czy orientuje sie ktos,czy mozna zalozyc jakis chip do Opla Vectry (silnik 1.8 i rok 1993).Czy stozek+strumienica+koncowy tlumik np.ulter da jakies odczuwalne efekty ?
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp


Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 10 paź 2005, 22:33

Normalnie od razu dwa razy większy wykop...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mars » poniedziałek, 10 paź 2005, 22:34

Chip ma wiekszy sens tylko przy samchodach turbodoładowanych.
W wolnossaku da Ci 6-8% przyrostu. A po zestawie strumienica,stozek i koncowy ultera tez wiecej sie nie spoedziewaj.
Jezeli juz chcesz poczuc jakis przyrost to proponuje porzadnie dolot zrobić + wydech ale nie sam tlumik koncowy a troszke wiecej. Wtedy cos poczujesz, aczkolwiek nie spodziewaj sie kosmosu. Chyba ze chcesz turbo :D
A wogole to odsyłam na www.forum.streetracing.pl
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Buncol » poniedziałek, 10 paź 2005, 22:43

Mars napisał(a):W wolnossaku da Ci 6-8% przyrostu.


Nawet tych 6% nie bylbym pewny.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning - Opel Vectra

Postprzez LuiG » poniedziałek, 10 paź 2005, 23:42

maverick606 napisał(a):Witam.Mam pytanko : czy orientuje sie ktos,czy mozna zalozyc jakis chip do Opla Vectry (silnik 1.8 i rok 1993).Czy stozek+strumienica+koncowy tlumik np.ulter da jakies odczuwalne efekty ?


Przypomina mi sie moje podejście sprzed trzech lat....

Poświęć dużo czasu na szukanie info w necie powertuj archiwa forów dyskusyjnych... znajdziesz dużo info

Narazie radziłbym zainwestować w to z czym masz kontakt: fotel, kierownica, następnie jakiś zawias.

Jeśli chodzi o dolot i wydech to polecam jako pierwsze własne mody w silniku, może nic nie odczujesz, albo coś popsujesz a może coś będzie lepiej. W każdym bądź razie zaczniesz coś robić, zaczniesz szukać informacji, zaczniesz sie uczyć... i nigdy nie skończysz...
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Beret » wtorek, 11 paź 2005, 10:46

tlumika nie poczujesz, strumienica to wyrzucone pieniadze, lepiej wywalic katalizator i wwstawic rure w jego miejsce. trzeba jednak sprawdzic czy nie masz sondy lambda za katem.
o chipie tez zapomnij, szkoda zachodu. tak jak pisali poprzednicy: wydech, dobry dolot. najbardziej poczujesz dobre zrobienie glowicy, z tym ze trzeba sie liczyc z wydatkiem na sama glowice ok 1500 zl w silniku 16v
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez !ADI! » wtorek, 11 paź 2005, 11:31

dokłądnie, w wolnossących, to głowica[inna, zplanować], wałki[wałek] rozrządu, stoczyć koło zamachowe, czip no i możnaby coś z dolotem pokombinować, ale nie sam stożek! Możnaby zrobić tak, zebyu silnik brał powietrze z zewnątrz, np zrobić rurę do atrapy. Aha i jak się bierzesz za tuning silnika, to najpierw musi być w idealnym stanie, bo jak masz już coś przechodzone, to po takim dłubanku, to długo nei pojeździ.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez ŁukaszWRC » wtorek, 11 paź 2005, 13:01

Bero napisał(a):tlumika nie poczujesz, strumienica to wyrzucone pieniadze, lepiej wywalic katalizator i wwstawic rure w jego miejsce. trzeba jednak sprawdzic czy nie masz sondy lambda za katem.

Nie polecam demontażu katalizatora, przy takim wiekowym silniku możesz mieć problemy z przeglądem. Poza tym wbrew obiegowym opiniom katalizator odejmuje bardzo mało mocy, więc się nie opłaca przy tym dłubać.
Dużo zależy od przebiegu silnika, od tego na jakim oleju pracował, czy nie był przeciążany lub przegrzewany itd. Podstawa to dobry olej(w tym w skrzyni biegów) i płyny, czyste filtry, przewody wysokiego napięcia, świece etc. Bez tego grzebanie w silniku nie ma sensu.
Z tego co się oriętuję w przypadku Vectry A dobrze jest ulepszyć najpierw zawias i hamulce, bo to da wymierne efekty.
Natomiast dobry tuning motoru zawsze będzie kosztował sporo kasy.
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Postprzez maverick606 » wtorek, 11 paź 2005, 15:23

Zawias juz mam.Jest dosc mocno zglebiona z przodu.Tylko jeszcze tyl... Sa tam jakies sportowe sprezynki,ale troche za wysoko stoi.... co zrobic,zebym nie musial zmieniac tych sprezyn? Autko bylo przerabiane w niemczech.Takie juz kupilem.
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez maverick606 » wtorek, 11 paź 2005, 15:23

Aha.jeszcze jedno: czy zakladanie rozporki kielichow daje naprawde jakies efekty??
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez LuiG » wtorek, 11 paź 2005, 18:33

maverick606 napisał(a):Aha.jeszcze jedno: czy zakladanie rozporki kielichow daje naprawde jakies efekty??


Daje, jeszcze nie założyłem ale wszędzie mówią że efekty czuć 8)
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

2.0 Turbo ?

Postprzez maverick606 » wtorek, 11 paź 2005, 19:52

A moze lepiej wstawic motor od Cali 2.0 Turbo (Vectry wlasciwie chyba tez byly z tym silnikiem nie? mialy naped 4x4 ) Wyjdzie chyba taniej niz tuning 1.8
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez LuiG » wtorek, 11 paź 2005, 20:31

Były vectry 2.0 16v 150KM coś ok 8s do setki to ma, fajnie jezdzi 8) Silnik c20xe - takie chyba oznaczenie taki jak w astrze gsi 16v
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez maverick606 » sobota, 15 paź 2005, 12:55

Ale to chyba Vectry B,a nie A ?
Automobili Lamborghini
Avatar użytkownika
maverick606
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 2 mar 2004, 14:49
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez LuiG » sobota, 15 paź 2005, 18:14

A
tak jak np. tu: http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=66442991

Nowsze wersje mają silniki ECOTEC skrzywdzone przez normy emisji spalin :wink: przez to słabsze
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Następna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości