budowa BMW 320 e30 do PPZM

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

budowa BMW 320 e30 do PPZM

Postprzez kopecky » czwartek, 14 paź 2004, 12:58

witam chce zbudowac tylnonapędowa rajdówke do PPZM mysle że bmw 320 e30 było nawet dobre(tanio mozna przywieśc cywila z zachodu) co o tym sadzicie?? pomózcie znaleśc jakies homologacje strony o budowie tego modelu i inne pierdoły bardzo pilne!! niewiem jakie dokładnie silniki było homologowane 2,0 czy 1,8 bo chyba powyżej 2 litrów nie mozna budowąć do PPZM???????? piszczie dzieki za pomoc
kopecky
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 8 gru 2003, 14:39


Postprzez rally_fan1 » wtorek, 19 paź 2004, 11:53

O ile mi sie dobrze wydaje,to w Pucharze PZM nie sa zabronione samochody,ktore posiadaja silnik wiekszy niz 2 litry,najwazniejsze jest,aby to byl samochod,ktory kiedykolwiek mial homologacje,a pojemnosc silnika nie ma znaczenia.Ten model BMW,o ktorym piszesz byl na pewno homologowany do rajdow w wersji M3(a ona miala silnik 2.3l).Tak jak napisalem ten model na pewno byl homologowany do rajdow,natomiast we Francji w rajdach jezdza tez przerozne 'wariacje' na temat tego modelu(ale nie wiem jak jest z homologacjami,we Francji chyba nie ma,az takich rygorow jak u nas i mozesz jezdzic czym chcesz,oczywiscie,o ile przejdzie to odpowiedni przeglad czy cos takiego,co pozwoli na dopuszczenie samochodu do startu),np ci goście jezdza jak wynika z opisu BMW zgloszonym jako 318(ale tylko z nazwy)a silnik ma 2.6 l pojemnosci co widac w opisie technicznym.Jest on klasyfikowany jako F19,ale nie mam pojecia czy jest to jakas grupa istniejaca tylko we Francji,czy ujeta w oficjalnych regulaminach FIA(i jak sa jej dokladne przepisy).A o ile sie orientuje to nie sa oni(ci w/w)jedynymi zawodnikami startujacymi takimi smochodami.We Francji startuja rowniez zawodnicy w M3 np ten team.Inna sprawa,ze startuja oni w mistrzostwach typu ''regional'' i ''national'',a tam byc moze sa inne przepisy,jesli chodzi o homologacje.Zreszta w paru krajach takich jak np.Belgia czy i wspominana tu ciagle Francja federacje sportow samochodowych nie trzymaja sie przynajmniej jesli chodzi o krajowe rozgrywki zbytnio przepisow FIA,wezmy chocby Porsche,ktorym teraz staruje Marc Duez w Belgii,ktore jest tam normalnie klasyfikowane i moze zdobywac punkty do mistrzostw.Duzo zdjec i video z tych rajdow,gdzie startuja te samochody jest na http://www.bestrallye.fr.st.Przygotowywaniem BMW M3 E30 do rajdow zajmowal sie kiedys m.in. prodrive.Samochody te(M3)startowaly w mistrzostwach świata,Bernard Begiun wygral Rajd Korsyki w 1987.Niestety nie mam pojecia gdzie moglbys znalezlc dokladne specyfikacje i homologacje dla BMW E30,ale sadze,ze np http://www.google.pl moze byc pomocne.
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez Mikee » wtorek, 21 gru 2004, 11:28

Przepraszam że nie na temat, ale gratulacje za wybór sprzętu będzie widowiskowo i jak sucho i po czarnym to szybko.
Buduj tę rajdówkę, będzie na kogo popatrzeć w PZM.
Avatar użytkownika
Mikee
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 5 sie 2004, 12:22
Lokalizacja: Błonie

Postprzez krzychd » wtorek, 21 gru 2004, 13:49

rally_fan1 napisał(a): jezdza jak wynika z opisu BMW zgloszonym jako 318(ale tylko z nazwy)a silnik ma 2.6 l pojemnosci co widac w opisie technicznym.


Ja tam widze, Cylindrée: 2498 cm3, no ale nie znam francuskiego, tam jeszcze jest takie coś : Empattement: 2600 cm ale nie wiem co to znaczy.
KRzychd
Avatar użytkownika
krzychd
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Kaktus » wtorek, 21 gru 2004, 22:30

Hej!

F19 to klasa powstala tylko we francji, i jezdza tam samochody ktore uzyskaja tzw. homologacje francuzka.

Rajdy National to odpowiednik RSMP, a rajdy REGIONAL to odpowiednik PPZM.

Co do BMW z silnikiem 2,3 litra, to nie mozna takiego zbudowac do PPZM, pomimo iz mialo homologacje.

Wynika to z chorego przepisu, na mocy ktorego nie sa klasyfikowane auta w N4 i A8.

A BMW M3 z silnikiem powyzej 2.0 litra, bylo by w N4 badz A8 :(
Avatar użytkownika
Kaktus
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 15 paź 2003, 21:35
Lokalizacja: Opole

Postprzez PSYCHObójca » czwartek, 25 sie 2005, 15:19

Jeżeli myślisz o BMW to najlepszy homologowany wybór to 320is - to taka Mka na Włochy (skrzynia zawieszenie silnik wszystko M-power) w serii 192KM i 25% szpera . Problem w tym że aut jest mało i jeździli nimi "makaroniarze" :wink: . Kolejna wada to cena - ciężko trafić coś za mniej niż 4,5 tys EUR . Jeżeli chcesz coś tańszego to tylko i wyłącznie 318is . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron