de fast (?) end de fiurios...

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez stein911 » sobota, 28 lut 2004, 19:17

Przejazd 150 km/h pod tym mostkiem miał miejsce w Piekarach Śląskich, a tunel tam jest tak wąski, że normalnie jedzie się jakieś 20 km/h. Pozatym wykręcenie pełnych 360 na suchym czy wjazd pełnym bokiem z podporządkowanej zwykłą Felicią pozyczoną od rodziców to już coś. Koleś umiał jeździć i już, żaden z niego sztritrejser.


Fakt, że zły z niego kierowca nie był, ale na szerokiej arterii przy pomocy ręcznego możesz sobie na takie rzeczy pozwolić. Tutaj miękkie zawieszenie wręcz pomaga. Już kilka razy TV donosiły o wypadkach śmiertelnych w trakcie sponanicznych wyścigów. Pamietam nawet taki przypadek, to chyba był program "Pod napięciem". Koleś ledwie po zdaniu prawka uderzył w autobus stojący na przestanku. Nie wyszedł mu zakręt. He kicked the bucket.

Kant: no cóż :roll: niestety. Oby to się źle nie skończyło. Mr X to zawodowiec, rajdowiec, a te nasze chopaki :?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen


Postprzez TommiCrazy » sobota, 28 lut 2004, 23:40

no tak oprócz MR.X i reszty kierowców są tam jeszcze karetki , straże pożarne, smigłowiec , całą ekipa przygotowana na wszystko, mają profesjonalny przygotowany sprzęt ewidętnie sprawdzony w prawdziwych wyścigach a nie auta z domowego garażu.
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez TommiCrazy » sobota, 28 lut 2004, 23:44

co do polskich realiow to rekordy polski widzialem jak byly bite PICKAPAMI i Beatlami w USA .
a na japonskich stronach widzialem ze rekory japonskie oscylują w granicy 9 sekund czy nawet 8 i królowaly tam Skyline
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez ZOWA » niedziela, 29 lut 2004, 00:33

Kuba M. napisał(a):A zmienił zawias czy zostawił seryjny? :lol:

Pozatym gratulacje.
tak maawieszenie regulowane koni.dzieki schwepes.ale i tak jak dla mnie wygral klase(mistrzostwo)
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez stein911 » niedziela, 29 lut 2004, 00:42

W Japonii to poniżej 10 sekund schodzą lancerami. Widziałem na jakiejś stronie tłoki do evo wytrzymujące 1000 KM po 800$. No ale ile my jesteśmy za nimi w tyle. Brak kasy, doświadczenia etc. Z czasem i w Polsce zaczną powstawać ciekawe auta. W Rosji, dzięki licznej bogatej klienteli można kupić lancera z kłową skrzynią do jazdy po drogach. Samochód zaimponował inżynierom z Rallyart'a.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez stein911 » środa, 10 mar 2004, 18:01

Kolejna ciekawa głupota. Własciciel 600 konnej supry (pełno go w TV) zamierza wzmocnić swoje autko do 1000 KM. Tuning na pewno będzie profesjonalny, tyle że tylko silnika. Reszty nie zmienia :D . Z 600 konnym silnikiem nie jest szybszy od porsche 996 turbo na 1/4 mili :D . Ot mądrość... :lol:
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » środa, 10 mar 2004, 20:40

ciekawe też jak chłopcy liczą sobie moc, na hamowni czy kalkulatorem sumuje wszystkie dodatkowe KM jakie dają według katalogów wszystkie częsci typu stożki, wydechy itp :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » środa, 10 mar 2004, 22:26

Kute tłoki PowerhouseRacing
Kute korbowody Carillo
większe zawory o 1mm
wałki HKS 272 stopnie
śruby ARP
sprężyny zaworowe PHR
wtryski 1000 cc
listwa paliwowa PHR
HKS DLi
nowe cewki Toyoty
benzyna C16 - 116 octan MON

no to sa te bajery, a ma je złożyć gość z łusa :)

Nie wyobrażam sobie nawet ostrego staru tej maszyny. :roll:
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » środa, 10 mar 2004, 23:26

stein911 napisał(a):Reszty nie zmienia :D . Z 600 konnym silnikiem nie jest szybszy od porsche 996 turbo na 1/4 mili :D . Ot mądrość... :lol:


Te rzekome 600 koni chyba dosyć słabo przełożyło się na czas na ćwiartkę. W TV i prasie rzeczywiście go pełno, w niektórych momentach jest to wręcz zabawne - szczególnie próby pokonywania przez niego w efektowny sposób zakrętów, ale o tym już pisałem w tym wątku. Ba! Nawet dokumentację filmową przedstawiłem...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » czwartek, 11 mar 2004, 00:22

No widzialem :) :) :) :
"Przestał dobrze przyspieszać, dziwnie brzmi, pracuje nierówno....nie jestem mechanikiem ale chyba cos sie zepsuło." czy jakoś tak.. :) :) :) :)
Rzeczywiście ładną rybę zrobił.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » czwartek, 11 mar 2004, 22:40

Może po prostu nie wie jak go używać, nie wie że tak doładowana maszyna ma turbodziurę jak cholera :)
albo założył te bajerki i zapomniał podnieść ciśnienie doładowania :)

Tak poważnie to całkiem logiczne że przegrywa ze słabszym 911, po pierwsze nie ma napędu AWD, ruszyć czymś takim z miejsca zeby nie zerwać przyczepnosci to trzeba mieć dużo wprawy, druga sprawa, jeśli nie załozył szpery to przy takiej mocy i charakterystyce silnika nie wiem jak w ogóle można ruszyć, tak samo traci czas jeśli szpera jest źle dobrana. Z samą mocą to nawet na wprost nie bardzo można jechać :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » piątek, 12 mar 2004, 00:02

żółtodziób napisał(a): druga sprawa, jeśli nie załozył szpery to przy takiej mocy i charakterystyce silnika nie wiem jak w ogóle można ruszyć, tak samo traci czas jeśli szpera jest źle dobrana.

supra ma seryjne LSD ;) .. a na modlinie rzeczywiście tylny napęd jest bez szans - wystarczy zobaczyć czołówą 10-tkę WRMP, chyba jest tylko jeden samochód tylnonapędowy (supra na automacie)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 12 mar 2004, 00:29

tak, tylko że widziałem film z 600 konną suprą, jakiś japoniec najpierw grzał gumy a potem pojecał tym po autostradzie, przy starcie auto wężykowało przez ładny kawałek, na oko jakieś kilkadziesiąt metrów. Seryjna szpera nie jest przewidziana na takie moce.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » piątek, 12 mar 2004, 01:04

żółtodziób napisał(a):Seryjna szpera nie jest przewidziana na takie moce.

Jak sobie zerkniesz na specyfikację supr do drag'u (US lub Jp) to zauważysz że większość nie ma żadnych modyfikacji napędu a moce mają grubo ponad 1000KM i czasy poniżej 10s..

Supra to jest taki śmieszny samochód, który nie jest nawet w 10% wykorzystany w serii. np. z silnika na seryjnym dole!! można wyciągnąć nawet 1000KM - oczywiście z krótszą żywotnością niż na specjalnych tłokach i korbach ale jednak!
Podobnie jest ze skrzynią (6-biegowa getrag) która jest w stanie przeżyć wszystko ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 12 mar 2004, 02:25

Oczywiście, wszystkie japońce mają duze zapasy, nawet wysokoobrotowe Hondy type R moga byc jeszcze podkręcane. Ale są to zapasy wy6trzymałościowe a nie ustawieniowi- jakościowe. Pewnie, ktoś się wprawi to i zrobi czas poniżej 10 s, jeśli założy odpowiednio szersze kapcie to poślizgi będą mniejsze, ale szpera która tam jest na prawdę jest przysłaba, znajdę link do tego filmu to sam zobaczysz jak się zachowuje 600 konna Supra, dziś już mi się nie cce, ale jutro specjalnie poszukam.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości