chomologacja

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

chomologacja

Postprzez wally » czwartek, 11 mar 2004, 02:02

jeśli wiecje gdzie można kupić ksiąrzke homologacyjną .
to prosze napiszcje :oops:
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa


Postprzez TSRALLY » czwartek, 11 mar 2004, 08:27

z tego co ja wiem to w siedzibie pzmotu w warszawie
Avatar użytkownika
TSRALLY
N3
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 31 sty 2004, 20:16
Lokalizacja: Katowice(gg:5296417)

UUU

Postprzez AGRUPA » czwartek, 11 mar 2004, 13:57

A DO CZEGO POTRZEBUJESZ TEJ KSIĄŻKI?? (JAKI SPRZĘT)
Z TEGO CO WIEM TO JEST TO DOŚĆ DROGA SPRAWA SŁYSZAŁEM O KWOCIE 200ZŁ (ALE MOGE SIE MYLIĆ).
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez wally » czwartek, 11 mar 2004, 17:03

Potrzebuje tą książke ponieważ chce zrobić cc sporting z godnie z przepisami :P
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez AGRUPA » czwartek, 11 mar 2004, 17:24

DO CZEGO TA KSIĄŻKA TO JA WIEM, PYTAŁEM DO JAKIEGO SPRZĘTA.
NAJPROŚCIEJ BĘDZIESZ JAK JAKIŚ DOBRY CZŁOWIECZEK DA CI ZXEROWAĆ TAKIE COŚ. JA NIESTETY NIE POSIADAM HOLOMOGACJI DO CC.
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez wally » czwartek, 11 mar 2004, 17:51

dzięki że odpisałeś AGRUPA !!!
widze żę znasz się na rzeczy mam pytanie czy w takiej książcze
znajde wszystko co mi będzie potrzeba do zrobjenia rajdówki tak
rzebym póżniej nie mósiał nic przerabjać
pozdrawiam wally :twisted:
kozerski@o2.pl
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez samer_wrc » czwartek, 11 mar 2004, 17:57

Jest okreslona grupa N i A
Jest napisane co mozna zrobic, a to co nie zostalo wymienione jest zakazane ...

Ksiazke mozna zamowic przez swoj automobilklub. Sa takie kluby ktore pokrywaja koszta :) , ale sa takie co nie, wtedy 200-300zl trzeba wydac
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez AGRUPA » czwartek, 11 mar 2004, 18:19

HMMMMM.
KSIĄŻAKA HOMOLOGACYJAN WEDŁÓG MNIE JEST DLA GOŚCI CO ROBIĄ BADANIE KONTROLE PRZED ZAWODAMI ALBO DLA DOBREGO KONSTRUKTORA.
ZNAJDZIESZ TAM. DOKĄŁDNE WYMIARY CZĘŚCI, JAK WYGLĄDAJĄ TE CZĘŚCI ITP. POKAZENE JEST TO PO TO ŻEBY KOMISAŻ TECHNICZNY MÓGŁ SPRAWDZIĆ CZY DANY ELEMENT JEST HOMOLOGOWANY!
OPRÓCZ TEGO DOWIESZ SIĘ Z NIEJ WARIANTÓW ROZBUDOWY. NP.
DOPUSZCZANE PRZEŁOŻENIA SKRZYNIE BIEGÓW, ITP.
(NIE LICZ NA TO ŻE BĘDZIE TAM POKAZANE JAK ZROBIĆ "COŚ") SĄ TO SUCHE FAKTY!!!
JEŻELI CHCESZ BUDOWAĆ AUTO NAJLEPIEJ POŚCIĄGAĆ SOBIE REGULAMINY (W CZYM CHCESZ STARTOWAĆ), PRZECZYTAĆ JE PIĘĆ RAZY I Z TYCH REGULAMINÓW SIĘ DOWIESZ JAK ZAMOCOWAĆ PASY, FOTEL ITP. DOPEŁNIENIEM TEGO JEST OBEJŻENIE AUTEK ZBUDOWANYCH (ALE MUSISZ UWAŻAĆ BO CZĘŚĆ TO STRASZNE "DRUTY" I NA NICH NIE WARTO SIĘ WZOROWAĆ)
W SOBOTE JEST RAJD LUBELSKI JAK MASZ CZAS POJEDZ NA BK PRZED RAJDEM I POPRZYGLĄDAJ SIĘ AUTKOM.
WIADOMO ŻE K. HOMOLOGACYJNA JEST CI POTRZEBNA ALE PRZED ZAWODAMI (SPRAWDZAJĄ CZY MASZ NA BK) NO CHYBA ŻE SAMEMU BĘDZIESZ SOBIE KONTRUOWAŁ SILNIK ALBO SKRZYNIĘ BIEGÓW.
POWAŻNIE MÓWIĘ ZXERUJ NAPEWNO NIE KUPUJ, SZKODA KASY
KSIĄŻEK DO CC JEST JAK NA LEKARSTWO WIĘC JAK POSZUKASZ NAPEWNO KTOŚ CI POŻYCZY.
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez wally » czwartek, 11 mar 2004, 19:08

czy mógłyś mi wysłać takie rególaminy na meila z któwych mógłgym sie dowiedzieć czegoś więcej o rajdach i przygotowanu auta.
pozdrawiam wally
kozerski@o2.pl
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez żółtodziób » czwartek, 11 mar 2004, 22:32

1. Czy masz zamiar sam własnoręcznie budować rajdówkę czy komuś zlecić?? Odradzam własnortęczną robotę, do tego trzeba miec doświadczenie, ja bym nie umiał obspawać nadwozia zeby go nie zdeformować na przykład. Jeśli komuś chcesz to zlecić to po prostu zamiast do pana Zenka który weźmie za swoją fuchę skasuje powiedzmy 20-25% mniej niż ktoś dobry idź do kogoś kto ma już doświadczenie w budowie takich aut, przy okazji wydobędziesz od niego trochę wiedzy która przyda ci się w przyszłości, taki tuner powie ci co wolno a czego nie należy montować w przyszłości i nie będzie to zlepek paragrafów tylko konkretne wytyczne.

2. Jeśli mimo wszystko chcesz budować wóz sam, to tak jak mówi AGRUPA, popatrz co mają inni, poczytaj regulaminy. Ale od razu mówię że to nie gwarantuje zbudowania prawidłowego auta, coś zawsze możesz przeoczyć, rutyniarze od razu będą wiedzieli co i jak

3. taka drobna uwaga: przeczytaj zawsze ze dwa razy swój post zanim go wyślesz, jest w Twoich wpisach cała masa błędów ortograficznych, coś takiego po prostu nieprzyjemnie się czyta. Owszm nikt nie jest święty, u każdego są jakieś błędy, nie w takiej ilości. Nie obbieraj tego jako złośliwości z mojej strony, to tylko taka prośba, sugestia, nic do Ciebie nie mam.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez wally » czwartek, 11 mar 2004, 23:52

Z góry przepraszam ale niektóre komentarze pisze mój dużo
młodszy brat ,więc musisz mu wybaczyć ,jestem pewien ,że
i ty i ja w tym wieku pisaliśmy podobnie.


Wracając do tematu ,mechanik ,który będzie mi przygotowywał
auto ma naprawdę talent i wszystko zrobi za darmo. Oby tylko
znalazła się taka osoba ,która poinformuje mnie o przepisach
związanych z przeróbką auta. :]
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez AGRUPA » czwartek, 11 mar 2004, 23:54

CHŁOPAKU. NIE PODDAWAJ SIĘ BUDOWANIE JEST TO WSPANIAŁA ZABAWA!!!! Jeżeli masz podstawową wiedzę z zakresu mechaniki i nie masz dwoch lewych rąk to możesz samemeu porobić pewne rzeczy!!!
Nie odrazu Kraków zbudowano, jest to mozolna praca, zacznij od drobnych rzeczy i zawsze się konsultuj albo potpieraj dokumentami!!! A gwarantuje ci ze będziesz miał ogromną radość po skończeniu.
Największy problem z budowaniem to:
- obspawanie sprzęta.
- zrobieie klatki bezpieczeństwa.
takie rzeczy jak montaż foteli, psów hebla, gasnicy itp. zrobisz samemu przy użyciu postawowych narzędzi. A przy okazji będziesz wiedziął że zrobiłeś to dobrze i przedewszystkim zostanie ci pare złotych w kieszeni!!!
oczywiście nie wspomniałem o silniku i skrzyni - bo to już jest wiedza tajemna i trzeba korzystać z pomocy sprcjalisty.
(odradzam kombinacje - w perspektywie wychodzi dwa razy drożej).

Co do regulaminów i rysunków to polecam strony:
www.pzm.pl
www.fia.com
pogrzebiesz dobrze to znajdziesz tam wszystko co ci potrzeba!!!
tylko musisz sobie odpowiedzieć czy to będzie auto zbudowane zgodnie z a-grupą czy n-grupą (drugie tańsze)

Co do podglądania sprzętów zapomniałem o kopalni info jaka jest internet
aż kipi od zdjęć rajdówek w trakcei budowy i po zbudowaniu. poszukaj.

PS. ZAPOMNIAŁEM O JEDNEJ SPRAWIE KSIĄŻKA HOM. JEST TYLKO W JĘZYKU WŁOSKIM I ANGIELSKIM.
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez wally » piątek, 12 mar 2004, 00:10

AGRUPA -dziękuje że piszesz:]
Czy możesz mi doradzić która z grup jest bardziej przyszłościowa.
Chodzi mi o to abym póżniej nic w przypadku awansu nie musiał
zmienjać :[
wally
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2004, 00:56
Lokalizacja: WaWa

Postprzez AGRUPA » piątek, 12 mar 2004, 00:29

n -grupa !!! tańsza i zawsze możesz zrobić z niej a-grupe!!!
Avatar użytkownika
AGRUPA
 
Posty: 26
Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2003, 14:08
Lokalizacja: WAWA

Postprzez żółtodziób » piątek, 12 mar 2004, 02:32

takie rzeczy jak montaż foteli, psów hebla, gasnicy itp. zrobisz samemu przy użyciu postawowych narzędzi. A przy okazji będziesz wiedziął że zrobiłeś to dobrze i przedewszystkim zostanie ci pare złotych w kieszeni!!!


O pierdołach nie mówimy, to są szczegóły które są fakycznie do zrobienia, ale podstawa to nadwozie, napęd, zawiecha, sam tutaj nic nie zrobisz, ani nie obspawasz bez odpowiedniego doświadczenia i sprzętu, ani nie stuningujesz napędu w sposób zapewniający konkurencyjnośc wozu (nawet w grupie N sam nowego chipa nie spłodzisz) ani nie wyregulujesz zawieszenia. Tego w zasadzie nie przeskoczysz, a na całej reszcie raczej wiele nie oszczędzisz, choć nie wykluczam że jeśli budżet jest napięty, a zazwyczaj jest, nawet taka oszczędność okaze się zbawienna.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron