Nawet jeśli Rajd Polski (w domysle szerzej sezon 2020) pojedzie (powinien pojechać), to kilka kwestii :
- zablokowane granice dla „turystow” (nie wiadomo kiedy rusza, jest swobodny transport dla kierowcow zawodowych ktorzy jezdza, lancuchy dostaw sa zachowane, wiec zakładam ze odblokowanie dla zwykłych ludzi jezdzacych turystycznie będzie nie za szybko), w związku z tym brak zagranicznych zawodnikow i kibicow,
- ilu lokalnych wystartuje?, czyli finalnie czy będzie 15-20 zalog, czy 50.
- z tego co pamiętam Niemcy, Holandia wprowadzili zakaz imprez sportowych do września, w związku z tym mysle ze u nas nie ruszy to wcześniej, a raczej później, ale dla toku myslenia przyjmijmy ze będzie tak jak u nich od września,
- jeśli będzie odblokowanie od początku września, to kiedy to oglosza? Znając zycie to około 20.08 będzie „przeciek” ze być może, a 27.08 podadza ze od września ruszy
takie moje dywagacje ze będzie to na ostatnia chwile, kiedy? nie wiem,
- idzmy dalej : jak już ruszy to PZM zwyczajnie powinien sprawdzić wśród zawodnikow (WAZNE po odblokowaniu, nie teraz), ilu z nich planuje i ma realne możliwości budżetowe wystartować w jakimkolwiek rajdzie (czy będzie miało budżet na 1-2-3...6 rajdow), np. rzucając wewnetrzna ankiete z pytaniami,
- zebranie takich danych tez chwile potrwa bo 2-3 tyg minimum, każdy będzie musial jakos na nowo to zaplanować, ustalić budżet ze sponsorem, mama, tata itd.
- jeśli 15-25 powie ze pojedzie to co dalej?Jeśli 30-40 to być może warto podjąć wyzwanie organizacji,
- pamiętajmy ze ankieta nie jest jakims zobowiązaniem wiazacym, wiec to ze ktoś powie TAK, nie znaczy ze finalnie wystartuje. Licząc od najlepszej opcji czyli 40 zalog wstępnie potwierdzi ze TAK, to mysle ze z 10-15% się wylamie finalnie czyli zostanie około 35, byc moze idac dalej polaczyc RSMP z mniejszymi seriami i na czesci odcinkow puscic np RSMSL itp aby frekwencja byla i jak najwiecej budzetu pokryc z wpisowego,
- i w tym momencie wlasciwie jest już koniec września / początek października 2020,
- przy dobrych „wiatrach” organizator będzie potrzebowal kolejnych 4-6 tygodni aby 1) dopracować plan rajdu, ewentualnie może wyjac trase 2019 i tylko date na dokumentach zmienić na 2020, 2) jak również aby organizator dogadal sprawy sponsoringu ze sponsorami rajdu,
- mamy koniec października 2020, ile rajdow się odbędzie? NIE WIEM, ktos wie?
Ps. Majowe testy 2020, czy to obawa przed wirusem? Czy brak budżetu i w domysle brak planow na starty w 2020? z tego co na motorsport.com podawali jedynie 2 zalogi testowaly, wg mnie to już jakiś wyznacznik jak 2020 RSMP mogą wygladac, jeśli wogole „jakos” będą wygladac tzn jeśli się odbeda.
Bez siania defetyzmu, jedynie analiza miesiąc po miesiącu
w oparciu o wlasne domysły i obserwacje swiata zewnętrznego w jakim przyszlo nam zyc AD2020
/////////////////////////////////////////////
Gdzies na necie był pomysl, nie pamiętam jakiej serii wyścigowej aby polaczyc sezony 2020/2021.
Może to miałoby sens w RSMP np. 2 rajdy w 2020, kolejne 6 w 2021 (z mozliwoscia liczenia 6 najlepszych wynikow finalnie) tak aby :
- ci co nie wystartują w 2020 mieli szanse na finalne zwycięstwo na koniec SUPER SEZONU RSMP 20/21 (nawet mogliby go tak nazwac, zrzekam sie na rzecz RSMP tej nazwy heheheh)
- z kolei ci co będą mieli chec i srodki w 2020 żeby pojechali jakies rajdy.
Tyle mojego komentarza, hej.