Fotele rajdowe

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez samer_wrc » czwartek, 11 gru 2003, 01:11

nhw220t napisał(a):Dzieki Drabinicz! Wreszcie, ktos odpowiedzial na moje pytanie. Jutro tam podjade i pogadam ze specami.


Ja bym radzil kupic uzywany z utracona homologacja , duzo taniej to wyjdzie. Pasy tez mozna kupic uzywki tkaie sabelty(takie jak mieli w B grupach :) ) waskie, po co 3,5 cala do "cywila" na KJSy

Co do kubelka i zwyklych pasow. Da sie tak jechac , w ta niedziele jechalem KJS jako pilot, siedzialem w kubelku a pasy zwykle , napewno bylo lepiej niz w zwyklym fotelu 205 GTI (chodz te fotele jzu sa pseudo kubelkowe ;) ) Znaczy sie teraz jechalem w maluchu a w 2002 w 205 tu i tam jako pilot. Dodam jeszcze ze w 205 na ostatnim KJSie mialem juz do dyspozycji szelki i zwykly fotel , a teraz w maluchu mialem kubelek i zwykle pasy. Ta drugia opcja jest duzo lepsze :) Ale jak teraz w 205 jest kubelek i szeli to to jest to :)

Podsumujmy jeszcze, ni kupuj bimarco za 700zl , kup lepiej Sparco Sprinta uzywke za 250zl + pasy sabelty za 200zl i niech ktos ci zrobi mocowanie tego za 200zl (max)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole


Postprzez Kubus » wtorek, 2 mar 2004, 12:59

A tak wogłe to orientujecie sie jakie sa ceny foteli uzywanych i nowych.Chodzi mi o to co zmona w maire tani kupic(moga byc bez homologacji)?
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez samer_wrc » wtorek, 2 mar 2004, 13:51

Nam udalo sie kupic rok temu kubelek Sparco Sprint z jeszcze wazna homologacja na rok za 300zl. Pasy 3,5calowe z wazna homolagacja do 2006r za 500zl

Z utracona homologacja pewnei taniej da sie znalesc Powiedzmy ze fotel za 200zl i pasy 300zl (chodz widzialem kiedys za 150zl tkaie 3 calowe 3 punktowe) , tylko trzeba uwazac bo niektorzy zadaja kosmicznych cen, czasem wiekszych niz nowka ze sklepu!

Pozdrawiam
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez Najt » piątek, 5 mar 2004, 12:01

Jestem nowicjuszem jesli chodzi o te sprawy i chcialbym od was uslyszec jak to jest z ta homologacja. Jesli utracila waznosc to czy moge spokojnie przyjechac z takim sprzetem na KJS ? czy na BK panowie nie beda robili zadnych problemoow ? Czy dotyczy to takze wszystkich innych rzeczy w takim autku do KJSa ?
Thx from the mountain.
_najt
every man dies, not every man really lives
Avatar użytkownika
Najt
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 30 sty 2004, 20:08
Lokalizacja: posen

Postprzez żółtodziób » piątek, 5 mar 2004, 14:01

pewnie że możesz, w KJSach możesz jeździć wszystkim co sprawne i dopuszczone do ruchu, zakres przeróbek też ogranicza tylko prawo o ruchu drogowym, czegoś takiego jak osobny regulamin techniczny w KJSach nie ma.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Najt » piątek, 5 mar 2004, 15:20

A to fajne. Tzn to co moj kochany wujek ;) na przegladzie przepusci (np. taki silnik odrzutowy przywiazany do budy :)) to na KJS'sie wypali :) Thx za odpowiedz.
_najt
every man dies, not every man really lives
Avatar użytkownika
Najt
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 30 sty 2004, 20:08
Lokalizacja: posen

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 5 cze 2004, 12:43

Mam pasy szelkowe,czteropunktowe,parę(kierowca,pilot)z napinaczem,czerwone,wąskie-SCHROTH,ogolnie w dobrym stanie,jakby ktos byl zainteresowany to prosze pisac na PRIV,cena do uzgodnienia,pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez mop » niedziela, 6 cze 2004, 14:58

jezu luddzie...
nigdy nie kupujcie rurkowych foteli (sparco sprint)
lepiej doplacic te 300 do bimaraca z homo, albo nawet bimarco bez homologacji kupic (stare C czy tam D)
i wiem co mowie bo kumpel przydzownil, mial rurkowy fotel, rurki sie wygiely i go zakleszczyly, jeszcze troszke i by wyciagali te rurki mu z brzucha
nigdy nie kupujcie rurkowych
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez bileka » niedziela, 20 cze 2004, 20:38

No właśnie chciałem tu potwierdzić opinie nt. rurkowych foteli... ogólnie nie jest to najlepszy pomysł, bo można za niecałe 400 zł kupić nówki bimarco c bez homologacji wykonane z laminatu. Taki fotel jest wykonany jako jeden odlew i obity miękką tapicerką, podczas wypadków nie łamie się.
Dzisiaj chyba żaden fotel rurowy nie ma homologacji, wszystkie które stosuje się w prawdziwym sporcie wykonane są jako odlewy z jednolitego materiału.
Nie spotkałem się z tak ekstremalnym przypadkiem jak powyżej, ale widziałem złamany rurowy fotelik po dzwonie - po prostu oparcie złamało się ... :shock:
Nie chciałbym siedzieć na takim.

Kiedyś jeździłem na rurowym Sparco - to był jakiś dobry model z utraconą dawno homologacją, ale dzisiaj już bym się na taki nie zdecydował - bezpieczeństwo jest najważniejsze, wiem coś o tym.

Co do pasów, na kjs-y można tanio kupić pasy trzypunktowe (dwa pasy biodrowe i jeden idący z tyłu rozdwajający się na ramiona), ale takich zupełnie nie polecam, przynajmniej 4-punktowe (dwa pasy biodrowe i 2 ramionowe) z centralną klamrą, mogą być używki z utraconą homologacją, tylko warto sprawdzić ich stan (nie powinny mieć przetarć itp.) Teoria mówi, że po dzwonie pasy są do wymiany i w prawdziwym sporcie tak jest, ale w kjs-ach są małe prędkości i małe dzwony, chyba że ... to będzie coś poważniejszego.

Jeśli będziecie mieli dzwona i będziecie chcieli szybko wyjść z auta to przy pasach trzypunktowych nie jest to takie proste - trzeba wypiąć klamrę na brzuchu i poluzować ramiona, a to trwa :!:
Jeśli macie centralną klamrę, to tylko jeden ruch ręką i odpinają się 4 klamerki i ... możecie się ewakuować.
Jednym słowem lepiej pozostać przy pasach seryjnych i uzbierać na takie 4-pkt z centralną klamrą (ja kupiłem 2 komplety za 450 zł)

Na koniec, jeszcze jedna uwaga, jeśli kupujecie fotele i pasy.
Pasy jak wiece są 2 calowe i 3 calowe - oczywiście szersze są lepsze, ale
W fotelach są przelotki, które mają różną szerokość. Ja np. miałem bimarco c i 3 calowe pasy i ... przelotki okazały się za wąskie na takie szerokie pasy - w efekcie były trochę zawiniete i obcierały mi cały czas szyję :(
Aha, są też fotele, które w oparciu mają tylko jedną przelotkę - takie fotele nadają się tylko do pasów 3-punktowych, bo jak założycie 4-punktowe to efekt może być jak wyżej - czerwona szyja, a przy dzwonie nawet nie chcę myśleć ... :!:

Pamiętajcie najważniejsze bezpieczeństwo :!: :!: :!:

Na koniec mała anegdotka, w 206 WRC stosuje się 6-punktowe pasy. Oczywiście jak wspominałem 3 calowe są lepsze, bo szersze, lepiej trzymają, ale w fabrycznych 206 wrc ponoć ze względów bezpieczeństwa montowane są pasy mieszane: 3 calowe są pasy ramionowe, 2 calowe biodrowe i kroczowe.
Bileka
bileka
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 15 cze 2004, 16:44
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kuba M. » niedziela, 20 cze 2004, 23:22

Żaden fotel o rurowej konstrukcji nie otrzymał w tym roku homologacji. To dla mnie wystarczający argument przemawiający na niekorzyść tego rodzaju siedzeń.

Co do pasów: z 3-punktowych po dzwonie też się w miare szybko wychodzi (sprawdzone), jednak jak kogoś stać na 4-punkty to niech je oczywiście bierze.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Kaktus » niedziela, 20 cze 2004, 23:40

Z 3 i 4 punktowych pasow tak samo szybko sie wychodzi!!

Wazne aby byly to pasy SPORTOWE a nie TUNINGOWE!!

Sportowe maja centralna klamre, a tuningowe nie!
Avatar użytkownika
Kaktus
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 15 paź 2003, 21:35
Lokalizacja: Opole

Postprzez bileka » poniedziałek, 21 cze 2004, 01:11

Kaktus zgodzę się że jeśli pasy mają centralną klamrę to się szybko wychodzi, tyle że 3-punktowe z taką klamrą kosztują tyle co 4-punktowe.
Ja mówiłem o trzypunktowych takich, które można kupić za 200 - 300 zł (nówki). To są rzeczywiście pasy tuningowe i tu nie zgodzę się że tak szybko można się z nich wyplątać ... :(
Za takie same pieniądze można kupić 4-punktowe z klamrą z kończącą się lub utraconą homologacją :D
Kaktus jeśli przeczytasz dokładnie mój opis to właśnie takie pasy porównywałem.

Mam wrażenie że się trochę czepiacie :?
Nie jestem Alfą i Omegą, ale próbuję opisać temat w miarę szeroko i zwrócic uwagę na różne problemy, które m.in. dotknęły mnie samego, a Wy czepiace się każdego szczegółu.
Bileka
bileka
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 15 cze 2004, 16:44
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kaktus » poniedziałek, 21 cze 2004, 01:25

Bileka - spoko, ja tylko chcialem powiedziec, ze istnieja takze 3 punktowe pasy i one wcale nie sa takie zle.

Chcialem zwrocic na nie uwage, aby nie bylo sytuacji ze ktos "zielony" w tej materii jak przeczyta ze pasy sa 3 punktowe, to odrazu z nich zrezygnuje.

Jeszcze do niedawna w takich 3 punktowych z powodzeniem mozna bylo jezdzic w RSMP i PPZM - takie wlasnie pasy mial moj znajomy podrozujacy Lada po trasach Mistrzostw Polski w 2000 roku, i pasy sie super spisywaly.

Dobrze piszesz ze nalezy unikac pasow 3 punktowych, ale powinienes zaznaczyc ze tylko tych TUNINGOWYCH - ktore zaklada sie jak "marynarke" :)

Do KJS'ow wedlug mnie takie 3 punktowe z centralna klamra sie bardzo dobrymi pasami - a mozna takie wyrwac za 120zl.

Ja sie nieczego i nikogo nie czepiam :)
Avatar użytkownika
Kaktus
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 15 paź 2003, 21:35
Lokalizacja: Opole

Postprzez bileka » poniedziałek, 21 cze 2004, 01:46

Oki, super że się dogadaliśmy. :D

Przyznaję, że ja nie mogłem trafić na dobre pasy 3-punktowe.
Obdzwaniałem dużo ogłoszeń, w których ludzie zachwalali 3-punktowe pasy, ale żadne nie miały centralnej klamry (ba, czasem nazywali tą śmieszną zapinkę "centralną klamrą"). :evil: :!:


Tu zamieszczam linki do zdjęc z 3-punktowymi pasami, żeby każdy mógł porównać wizualnie i wiedzieć o co chodzi

Pasy 3-pkt z centralną klamrą - SPORTOWE - te DOBRE:
http://www.stratosmotor.home.pl/Pasy/strony/904117N.htm

Pasy 3-pkt tunigowe - te gorsze:
http://www.stratosmotor.home.pl/Pasy/strony/904005.htm
Bileka
bileka
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 15 cze 2004, 16:44
Lokalizacja: Łódź

Postprzez jtjerry » czwartek, 2 wrz 2004, 21:02

lubie takie topiki, człowiek całe zycie się uczy i dzięki temu coś się może dowiedzieć o czym pojęcia nie miał , np o pasach i kubłach :)
jtjerry
 
Posty: 7
Dołączył(a): wtorek, 31 sie 2004, 18:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość