Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez Hultay WRC » poniedziałek, 25 gru 2017, 20:44

Ciekawi mnie temat aut klasy R4 wg nowej formuły:
Oreca robi kit do budowy takiego auta, silnik 1,6 T Peugeot, sekwencja, 4x4, możliwosć przerobienia niemal dowolnego auta za pomoca podobnego kitu. 265 KM

Ciekawe jak to się będzie miało osiągami do dotychczasowych R4 powstałych od N-ek
Cena kitu 105 tyś E
Cena R5 w wersji bez szału 230tyś E

Wstawiajcie jakies info kto co i gdzie zbudował, bo ta klasa mnie ciekawi z punktu widzenia kibica. Dobrze że coś powstało, bo EO przestali robić, STI w obecnej budzie nigdzie nie widać, te auta wyginą.
Jest już Suzuki (Łukjaniuk latał), jakaś Toyota, mówi się o Clio...
http://rajdy.autoklub.pl/news/clio-bedz ... wsze,80056
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce


Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez viper » wtorek, 26 gru 2017, 00:38

Myślę że za te pieniądze proto jest lepszym rozwiązaniem. Przynajmniej na razie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez andrew88 » wtorek, 26 gru 2017, 00:42

Ten Swift, którym startował Rosjanin to raczej klasa N5, czyli samochód zbudowany w oparciu na argentyńskiej klasie Maxi Rally. Jedyne R4 jakie obecnie jest stworzone to Toyota Etios. Sarrazin startował tą rajdówką jako zerówka w Rallye du Var. W jej testach brał udział m.in. wspomniany kierowca, Suninen, Astier i bodajże Lindholm.
Nowe nadwozia od Dytki będzie można montować do podwozi R4 (m.in. Swifta i Micry).
Jak chcesz poczytać więcej na temat, to jutro podrzucę link do tematu na motorsportforums.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez Hultay WRC » wtorek, 26 gru 2017, 08:51

andrew88 napisał(a):Ten Swift, którym startował Rosjanin to raczej klasa N5, czyli samochód zbudowany w oparciu na argentyńskiej klasie Maxi Rally. Jedyne R4 jakie obecnie jest stworzone to Toyota Etios. Sarrazin startował tą rajdówką jako zerówka w Rallye du Var. W jej testach brał udział m.in. wspomniany kierowca, Suninen, Astier i bodajże Lindholm.
Nowe nadwozia od Dytki będzie można montować do podwozi R4 (m.in. Swifta i Micry).
Jak chcesz poczytać więcej na temat, to jutro podrzucę link do tematu na motorsportforums.

A no bardzo bym prosił, ciekaw jestem z czego składa się kit, jakie auto musi być podstawą (czy zwykly yaris 1,2 styknie?) i czy będą w związku z tym jakiekolwiek różnice między autami i ich osiągami. No i może ktoś od nas już planuje?

Proto owszem szybsze, ciekawe tylko jak teraz będą traktowane, czy zaraz nie zacznie się rzucanie kłód pod nogi.

Szkoda tylko że znowu sa to małe auta bez wyglądu, jak ktoś się nie zna, to na widok Toyoty Etios czy yaris jest tylko "meh". Powinien być jakiś kit do GT86, BRZ czy Megane RS itp bo kolejne małe pchełki nie robią wrażenia i byle GTI z salonu wygląda godniej...jakiś limit dolny rozmiaru czy coś.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez andrew88 » wtorek, 26 gru 2017, 22:35

Liczę na to, że Chuchała jako tester coś postartuje tym Yarisem w ramach sprawdzenia w boju i promocji nowej konstrukcji. A co do reszty, to myślę, że większość czeka na pierwsze starty tych R4, żeby zobaczyć jak będą wypadać na tle R5 i enek. Sam jestem tego ciekaw. Chciałbym żeby rajdówki te pojawiły się licznie na oesach, bo wniosą potrzebną różnorodność.
Link do obszernego tematu na motorsportforums: http://www.motorsportforums.com/showthr ... Think-Tank
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez Obserwator » środa, 27 gru 2017, 08:31

A czy można gdziekolwiek zobaczyć/sprawdzić auto z Evo motorsport czy jak sie tam nazywają?? Bo zdjęcia fajne, z logo na autach tyle ze nigdzie, nigdy nikt tym jeszcze nie przejechał ani metra. Fajna opcja social media: kopiuj-wklej ze swoim logo. Dytko przynajmniej pokazuje auta Proto live :-) :-)
Tak dla jasności, jedyna firma która testuje to auto to Oreca, bo Oreca dostała wyłacznośc na zrobienie kitu. I na litość boską, nie mówcie mi ze Sarazin jest tylko troszke lepszy od Chuchały :-) :-) ze to testuje.
Obserwator
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa, 11 paź 2017, 09:40

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez speedyzxz » czwartek, 28 gru 2017, 21:16

Oreca testuje Etiosa R4. Evolve proponuje Yarisa. A tego pewnie zaprezentują jak kit R4 będzie dostarczany do klientów.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Nowa formuła klasy R4 : kit Oreca

Postprzez andrew88 » środa, 15 maja 2019, 22:56

W Czechach budują Swifta R4, przymierzają się do utworzenia pucharu tego modelu. Dla głębiej zainteresowanych tematem znacznie obszerniejsze info: https://www.motorsportforums.com/showth ... ost1217308
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości