licencje

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: licencje

Postprzez zenont » piątek, 8 lut 2013, 01:51

Ja jestem w trakcie robienia R2, więc mogę to oceniać jedynie teoretycznie, ale tak naprawdę to każdy może to oceniać jedynie teoretycznie. Mi się ten nowy uklad podoba.

RPP to już sa naprawdę wysokie progi finansowe. Widać tam bardzo wyraźny podział na kasiastych, naprawdę utalentowanych i jeżdżących za ostatnią koszulę. Przecietnych, ktorzy chcą spróbować sił, ale nie tracić ostatniej koszuli jet bardzo mało. Siedzą w kajtkach do kiedy im się nie znudzi. A to tacy ludzie powinni stanowić masę, z której raz na jakiś czas wyskoczy kosmita.

Gdyby 3liga działała sensownie, to jeździło by ogólnie więcej ludzi. A tu problem jest błędne koło. Kto zaryzykuje gruba kase na organizację imprezy, żeby potem pojawiło sie 12 załóg. I nikt nie będzie siedział na R2 żeby ścigać się z pozostałymi 11, a co trzecia impreze była odwołana.

Konieczność robienia punktów może przerwać to koło. Mam nadzieję, że ten proces zacznie się w tym sezonie na śląsku, gdzie będzie aż za dużo chętnych.
zenont
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 24 sie 2012, 14:55


Re: licencje

Postprzez wrc22 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 21:08

Kto coś wie na temat wyrobienia licencji poza naszymi granicami i start na tej licencji w RPP?
Na Świdnickim padło hasło, żeby pojechać Rajd Dolnośląski w RPP. Ani ja ani mój kierowca wcześniej nie staraliśmy się o licencje a do dolnośląskiego nie zdążymy zaliczyć wymaganych rund w 3 lidze bo jest ich zbyt mało. Da się w szybszym tempie zdobyć licencje w Czechach lub na Słowacji??
"Z miłości do rajdów"
Avatar użytkownika
wrc22
N3
 
Posty: 208
Dołączył(a): poniedziałek, 21 kwi 2008, 17:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: licencje

Postprzez Sar trek » wtorek, 21 lis 2017, 16:03

Witam, mam pytanie dotyczące licencji. Jak bardzo restrykcyjne są badania lekarskie? Czy jest szansa uzyskania licencji bez widzenia obuocznego (test na ustawianie patyczków w jednej lini)?
https://wyscigowehistorie.blogspot.com/ - strona o historii wyścigów Indy Car
Sar trek
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 4 paź 2011, 22:13

Re: licencje

Postprzez antch » wtorek, 21 lis 2017, 16:23

Sar trek napisał(a):Witam, mam pytanie dotyczące licencji. Jak bardzo restrykcyjne są badania lekarskie? Czy jest szansa uzyskania licencji bez widzenia obuocznego (test na ustawianie patyczków w jednej lini)?

To o co pytasz chyba jest elementem badania psychologicznego, a nie stricte lekarskiego. Moim zdaniem kwestia na kogo trafisz. Ja raz miałem ten test, a w innej pracowni akurat tego nie było, a też dostałem zaświadczenie do licencji.
antch
N1
 
Posty: 76
Dołączył(a): wtorek, 22 lip 2014, 12:58

Re: licencje

Postprzez Sar trek » wtorek, 21 lis 2017, 18:28

a miałeś coś w stylu obrazku z muchą, który ma być trójwymiarowy i trzeba złapać muchę za skrzydła? Ja takie coś miałem na badaniu na prawo jazdy
https://wyscigowehistorie.blogspot.com/ - strona o historii wyścigów Indy Car
Sar trek
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 4 paź 2011, 22:13

Re: licencje

Postprzez piotrg » środa, 22 lis 2017, 03:26

Sar trek napisał(a):Witam, mam pytanie dotyczące licencji. Jak bardzo restrykcyjne są badania lekarskie? Czy jest szansa uzyskania licencji bez widzenia obuocznego (test na ustawianie patyczków w jednej lini)?


Do licencji musisz zrobić psychotechnikę (coś tam naprawdę sprawdzają) jest to ważne na 5 lat + zwykłe badanie lekarskie (tam nic nie sprawdzają, pytają tylko czy wszystko ok więc mówisz że tak) niestety badanie to może klepnąć ci tylko lekarz do tego uprawniony od medycyny sportowej (zapytaj w swoim AK przeważnie jest zawsze jakiś zaprzyjaźniony który co roku wszystkim przedłuża) i to badanie na tą chwilę musisz robić 2 razy w roku (około 80zł za jedno). Ogólnie z tymi lekarzami to strasznie narąbali ostatnio :), potrzebowałem w tym roku klepnąć badania na prawko B+E na lawetę jak robiłem to lekarz od medycyny sportowej już nie mógł mi tego zrobić. Skąd jesteś ?
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: licencje

Postprzez Sar trek » czwartek, 23 lis 2017, 13:41

Z Łodzi. Ale pytam się w tej chwili tak tylko teoretycznie, bo nie mam na razie zbytnio funduszy nawet na KJS. Ale byłem ciekawy czy gdybym zaczął zabawę z KJS, to byłaby szansa na np licencję wyścigową. Poza tym poza brakiem obuocznego widzenia mam także dużą wadę wzroku na jedno oko, ale dzisiejsza medycyna jest sobie w stanie akurat z tym poradzić.
https://wyscigowehistorie.blogspot.com/ - strona o historii wyścigów Indy Car
Sar trek
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 4 paź 2011, 22:13

Re: licencje

Postprzez Honiclbr » czwartek, 23 lis 2017, 13:50

Sar trek napisał(a):Z Łodzi. Ale pytam się w tej chwili tak tylko teoretycznie, bo nie mam na razie zbytnio funduszy nawet na KJS. Ale byłem ciekawy czy gdybym zaczął zabawę z KJS, to byłaby szansa na np licencję wyścigową. Poza tym poza brakiem obuocznego widzenia mam także dużą wadę wzroku na jedno oko, ale dzisiejsza medycyna jest sobie w stanie akurat z tym poradzić.


Do licencji wyścigowej wystarczy dwudniowy kurs na jednym z torów, zdany egzamin i oczywiście badania.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: licencje

Postprzez Sar trek » czwartek, 23 lis 2017, 17:39

Nawet nie trzeba KJS-ów? To jeszcze lepiej. Mam wrażenie, że jak kilka lat temu czytałem na ten temat, to był wymóg startu w 4 KJS. Ale może się coś zmieniło, a może czegoś nie doczytałem. W każdym razie w tej chwili to tylko takie fantazje, bo na razie nie mam ani zbytnio czasu na to, ani pieniędzy. Ale chciałem się dowiedzieć, na ile te fantazje są realne i czy mogę liczyć na to, że kiedyś pojawię się na torze
https://wyscigowehistorie.blogspot.com/ - strona o historii wyścigów Indy Car
Sar trek
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 4 paź 2011, 22:13

Re: licencje

Postprzez Honiclbr » czwartek, 23 lis 2017, 18:09

Sar trek napisał(a):Nawet nie trzeba KJS-ów? To jeszcze lepiej. Mam wrażenie, że jak kilka lat temu czytałem na ten temat, to był wymóg startu w 4 KJS. Ale może się coś zmieniło, a może czegoś nie doczytałem. W każdym razie w tej chwili to tylko takie fantazje, bo na razie nie mam ani zbytnio czasu na to, ani pieniędzy. Ale chciałem się dowiedzieć, na ile te fantazje są realne i czy mogę liczyć na to, że kiedyś pojawię się na torze


Wszystko masz tu https://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2 ... m_2017.pdf Fakt, ze często nie chce się czytać regulaminów, ale jeżeli chcesz się zabrać za to warto poświęcić te 20 minut.
W skrócie do licencji wyścigowej B i C wymagane są:
- badania
- ukończony kurs jazdy po torze
- odbycie szkolenia teoretycznego
- zdanie egzaminu
Drugi i trzeci punkt często są łączone przez AK podczas dwudniowych szkoleń.
Ostatnio edytowano czwartek, 23 lis 2017, 19:48 przez Honiclbr, łącznie edytowano 1 raz
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: licencje

Postprzez Sar trek » czwartek, 23 lis 2017, 18:45

Dziękuję. Nawet nie jest tam tak dużo do czytania, jak się obawiałem
https://wyscigowehistorie.blogspot.com/ - strona o historii wyścigów Indy Car
Sar trek
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 4 paź 2011, 22:13

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości