Barum Czech Rally Zlin 2017

Dyskusja o startach Polaków w Mistrzostwach Europy - również tych byłych:)

Moderator: SebaSTI

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 29 sie 2017, 08:42

Hubertos napisał(a):Dwa razy poznał smak mistrza, więc trzeci raz już taki sam nie będzie. Na pewno nie ma już takiego samego ciśnienia i motywacji, szkoda tylko że na WRC 2 jest raczej za wolny ;/.

Skoro jest problem z budżetem a Kajetan chce przebić się do WRC to może lepiej jeden sezon poświęcić na WRC3? Jakieś 50% szans na tytuł, koszty chyba nawet niższe niż ERC, możliwość poznania tras i może jakiś pojedynczy start w WRC2, żeby się pokazać. Uważam, że czasem warto zrobić krok w tył by zrobić 2 kroki w przód.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez karluum » wtorek, 29 sie 2017, 09:36

Chyba mało kto zdaje sprawę ale Kajetan ma 40 na karku i jego kariera powoli zbliża się do końca. W WRC2 nie ma szans za walkę w pierwszym sezonie, WRC3 to jest raczej dla młodzików. Obstawiam przyszły rok powrót do Polski...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Voo » wtorek, 29 sie 2017, 09:41

Nie siedzę w głowie Kajetana ale na pewno jest w trudnej mentalnie dla sportowca sytuacji. Na pewno jest w nim tyle ambicji, że wciąż chciałby się rozwijać ale najlepsze co może go jeszcze spotkać to pewnie kolejne sezony w ERC. Na dodatek dostaje na to pewnie tylko tyle kasy, żeby nie ryzykować i zabezpieczyć obronę tytułu. Zwycięstwa w poszczególnych imprezach pewnie nie mają dla Lotosu wielkiego znaczenia a jedyne co ma jeszcze jakąkolwiek wartość marketingową to TYTUŁ. Jak widać nadużywam słowa "pewnie" bo to tylko takie gdybanie. Chłop dotarł do szklanej ściany i co dalej? Niby swoje lata ma ale jest jeszcze daleko do momentu gdy odwiesza się kask. Na dodatek przed nim dwie imprezy w tym sezonie ERC i znowu zacznie się wielkie "nie wiadomo co dalej".

Potem kibicie, nie tylko polscy, piszą, że taki Lukjaniuk to potrafi zapier... a Kajto się tylko wozi i to nie przystoi mistrzowi itd. Tylko, że gdyby Kajto zgruzował 1/5 pojazdów z tego co zrobił Luky to już dawno musiałby skończyć karierę bo nikt w Polsce nie dałby mu kasy na takie wygłupy. Luky niby tak walczy o budżet i walczy ale jednak wciąż wraca i wciąż ta kasa dla niego się pojawia i widocznie wie, że może sobie pozwolić na jazdę ponad limitem.
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Booogi » wtorek, 29 sie 2017, 11:44

Voo napisał(a):Potem kibicie, nie tylko polscy, piszą, że taki Lukjaniuk to potrafi zapier... a Kajto się tylko wozi i to nie przystoi mistrzowi itd. Tylko, że gdyby Kajto zgruzował 1/5 pojazdów z tego co zrobił Luky to już dawno musiałby skończyć karierę bo nikt w Polsce nie dałby mu kasy na takie wygłupy. Luky niby tak walczy o budżet i walczy ale jednak wciąż wraca i wciąż ta kasa dla niego się pojawia i widocznie wie, że może sobie pozwolić na jazdę ponad limitem.


W tym rzecz. Dochodzimy do tematu tabu w rajdach nie tylko polskich - finansowanie startów. Kajetan Kajetanowicz finansuje starty ze środków od dużych firm, które prowadzą transparentną politykę, raportują wyniki (w tym wydatki na marketing, w których zawiera się sponsorowanie zespołu rajdowego). Możemy się domyślać, że rozmowy na temat budżetu i strategii wyglądają w tym przypadku tak jak spotkania biznesowe, określa się cele, budżet i termin. Kajetan jest zobowiązany realizować te ustalenia. Co więcej, jeśli zapytamy przeciętnego kibica jakie reklamy ma na samochodzie Kajetana i czym zajmują się te firmy większość pytanych nie będzie miała problemu z odpowiedzią czym zajmuje się Lotos, mniejsza część skojarzy Cube ITG i Delphi. Ale to są wszystko realne, dochodowe biznesy dające zatrudnienie i wytwarzające dobra lub usługi. Wydatki na rajdy to mała część ich budżetów.
Natomiast wszyscy dobrze widzimy w RSMP, ME, a nawet w WRC samochody oklejone bardzo skromnie albo oklejone w barwy firm, które nie mają nawet strony internetowej mówiącej cokolwiek konkretnego na temat działalności takiej firmy. Skąd pochodzą w takich przypadkach środki można gdybać, ja tego nie wiem. Domyślam się tylko, ze rozmowy nad budżetami wyglądają inaczej z firmą notowaną na GPW niż z firmą, którą zarządza pan X, firma nie publikuje żadnych danych finansowych i nie wiadomo nawet na czym (jeśli w ogóle) zarabia.
Inaczej zapewne wygląda rozmowa na temat drugiego odpisanego w sezonie samochodu ze sponsorem cieniem, inaczej z dyrektorem w Lotos.
Wracając do wyniku - Kajetan nie pokazał nic nadzwyczajnego, nie ma zatem co się rozwodzić nad genialną taktyką. Natomiast pamiętajmy w tym wszystkim, że K.K. jest inteligentnym człowiekiem, szybkim kierowcą i z pewnością razem z Jarkiem Baranem potrafią ocenić swoje tempo. Obaj należą również do bardzo nielicznej grupy zawodowców, którzy dostają pieniądze za swoją pracę. Konkurują zaś głównie z ciułaczami (którzy myślą o tym jak spiąć budżet na rajd, nikt nie płaci im pensji za starty i promocję marki) lub bogaczami, którzy sami finansują swoje starty lub mają dobre koneksje.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Faster » wtorek, 29 sie 2017, 19:02

Ja to tylko tu zostawiam :wink: i w pełni się z tym zgadzam, zarazem jest to i też moja opinia w tej dyskusji.

https://m.facebook.com/notes/rozekrally ... 859908120/
Faster
N3
 
Posty: 265
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2014, 16:39

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez piotrg » środa, 30 sie 2017, 02:56

KK dostosowuje tempo do "panującej sytuacji" (rajd,budżet, cele sponsora, przyszłość) pod każdym względem, z jego wypowiedzi też można wiele wywnioskować. Łukaniuka mamy jednego i niech tak zostanie. Czepianie się Habaja też jest nie na miejscu - chłop zwykły pracownik co od biurka odchodzi by coś pojechać z jakimiś testami 5 kilometrowymi to czego można się spodziewać ? - że pojedzie tempem Kopeckiego co w kółko coś lata a tydzień wcześniej se "dojczlandię" poleciał która kilometrowo ma tyle co cały sezon rsmp (z poodwoływanymi odcinkami).
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Hubertos » piątek, 1 wrz 2017, 08:50

piotrg napisał(a):KK dostosowuje tempo do "panującej sytuacji" (rajd,budżet, cele sponsora, przyszłość) pod każdym względem, z jego wypowiedzi też można wiele wywnioskować. Łukaniuka mamy jednego i niech tak zostanie. Czepianie się Habaja też jest nie na miejscu - chłop zwykły pracownik co od biurka odchodzi by coś pojechać z jakimiś testami 5 kilometrowymi to czego można się spodziewać ? - że pojedzie tempem Kopeckiego co w kółko coś lata a tydzień wcześniej se "dojczlandię" poleciał która kilometrowo ma tyle co cały sezon rsmp (z poodwoływanymi odcinkami).

Niemcy to jest 2,5 rajdu z RSMP, a nie cały sezon. Nie przesadzajmy może...
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Hultay WRC » poniedziałek, 4 wrz 2017, 09:15

Ogladaliście relację z Barumki na Eurosporcie? WTF, to był poziom niewiele lepszy od "Kronik rajdu Dakar". Najpierw 10 minut o Oplach Adamach R2, potem 5 minut o czołówce, pokazali Kopeckiego, Łukjaniuka, kogoś jeszcze i kierowce Porsche, Kajta nie zauważyłem, koniec. 12 minut o.O. Pełno nudnych ujęć z helikoptera, gdzie rajdówka wygląda jak pociąg na torach. Komentarz Gaca jakby robiony "w locie" na żywo. Jeden z fajniejszych rajdów a tu klops.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 4 wrz 2017, 23:23

Eurosport od dawna robi mdłe relacje
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez Mad Max » wtorek, 5 wrz 2017, 10:10

speedyzxz napisał(a):Eurosport od dawna robi mdłe relacje
Dokładnie tak, z Rzeszowa też była bardzo słaba - fajne relacje były w 2015 i na początku 2016, później zaczęło to pikować do dołu.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Barum Czech Rally Zlin 2017

Postprzez andrew88 » wtorek, 5 wrz 2017, 21:19

Hultay WRC napisał(a):Ogladaliście relację z Barumki na Eurosporcie? WTF, to był poziom niewiele lepszy od "Kronik rajdu Dakar". Najpierw 10 minut o Oplach Adamach R2, potem 5 minut o czołówce, pokazali Kopeckiego, Łukjaniuka, kogoś jeszcze i kierowce Porsche, Kajta nie zauważyłem, koniec. 12 minut o.O. Pełno nudnych ujęć z helikoptera, gdzie rajdówka wygląda jak pociąg na torach. Komentarz Gaca jakby robiony "w locie" na żywo. Jeden z fajniejszych rajdów a tu klops.

Jeśli masz na myśli to co było pokazywane bodajże w środę przed południem, to nie można tego traktować jako relacji z rajdu. To jest program All access ERC (czy jakoś tak), wcześniej zwało się to Inside ERC i zawsze miało to inną formułę niż typowa relacja. Zazwyczaj skupia się to na jednym zespole rajdowym - kiedyś był LOTOS Rally Team, Magalhaes, Łukjaniuk itp. Bez obaw - w normalnych relacjach Kajto był pokazywany :)
Zgodzę się, że komentarz Gaca jest bardzo chaotyczny, podobnie jest podczas relacji z Dakaru.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Poprzednia strona

Powrót do Polacy w ME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron