Witcher1990 napisał(a):kostek45 napisał(a):https://www.facebook.com/WRCNewsOfficial/videos/1533849476635982
Taki profil drogi, że go tak "znowikowało" po hopie?
https://www.youtube.com/watch?v=bAofj6slRGo Pierwowzór.
hmm jak popatrzymy na testy Polówki 2017 w Finaldnii to WV podobnie unosiło przód samochodu... To chyba wynika z tego, że przed hopą nie dociążył przodu wurca lekko hamując. Poszedł na pełnym gazie.
Chyba wszystkie nowe WRC maja ta przypadlosc . Na pewno wplyw ma hamowanie/dodawanie gazu przez kierowce przed wyskokiem, profil hopy, no i sam pakiet areo. Wyglada to tak, jakby tylne skrzydlo w polaczeniu z dyfuzorem (choc ten drugi element "dziala" raczej tylko wtedy, kiedy samochod jest na ziemi) generowalo wiecej docisku, niz caly pakiet przedni. W starszej generacji nie widac bylo takiego zachowania. W nowej przy dlugich lotach, samochody "siadaja" najpierw tylem. Widac to bardzo dobrze na tym nagraniu, gdzie Evans przemierza Fiesta duze odleglosci w powietrzu i pomimo tego, ze dosc mocno hamuje przed rozpoczeciem lotu, "spada najpierw tylem". Byc moze chodzi o sam profil tego wzniesienia, ale mam wrazenie, ze tak wlasnie zachowuja sie wszystkie nowe modele, a w szczegolnosci C3:
https://www.youtube.com/watch?v=s4vZGIeofds
karluum napisał(a):Kto tam został z pionu inżynierskiego? Tego nie wiemy. Czy jest odpowiednia kasa i budżet? Tego też nie wiemy. Być może wiedzą, że samochód jest do dupy ale niestety nikt do tego się nie przyzna. Passonen opowiadał jak wyglądała praca w Skodzie. On swoje a zespól swoje - mówił to w wywiadzie do WRC. Jaka jest pewność, że nie ma tak w Citroenie?
Podobno auto jest dzielem nowego pionu technicznego - tak mowil Matton przed sezonem. Nowi ludzie, nowe wizje. Przeplyw osob musi byc plynny, jak w kazdej duzej firmie, wiec na pewno nie ma mowy o powierzeniu w 100% pracy niedoswiadczonym. Ciekawym bedzie zobaczyc jakie wyniki bedzie notowac teraz C3. Meeke ostatnio wypadal, ale kiedy w Meksyku wygrywali, mowili, ze auto jest swietne i problemow z poczatku sezonu nie ma. Jednak cos sie wtedy dzialo i byc moze przedwczesnie oglosili ich rozwiazanie. Z drugiej strony Breen, wzglednie mlody i niedoswiadczony kierowca, ktory zalicza pierwszy sezon WRC ( co w rajdach ma ogromne znaczenie ), jest bardzo szybki i systematyczny. Jednym slowem, da sie:) Mam tylko nadzieje, ze Mikkelsen szybciej sie dogada z cytrynka, niz Ogier z Fiesta. Ale jesli to sie nie stanie juz w Polsce, to czy bedzie to oznaczalo, ze auto jest slabe? Fiesta tez nie notowala rewelacyjnych wynikow w pierwszym kwartale sezonu i tez byly glosy, ze skoro Mistrz Swiata nie wygrywa, to ten pojazd nie jest tak dobry, jak chociazby Hyundai. Teraz, przy lepszym rozumieniu Fiesty przez Francuza, swietnej postawie Tanaka i predkosci jaka pokuzuje niekiedy Evans, ciezko powiedziec powtarzac tamte glosy sprzed kilku miesiecy. Kierowcy i ich postawa chyba robia roznice
Ciekawy artykul na autosport.com, odnosnie przyszlosci M-sportu. Autor mowi, ze przy powrocie Forda, maja praktycznie pewne sukcesy przez nastepne 3-4 lata i dominacje w cyklu WRC. Pewna inwestycja (zdaniem autora rzedu 30 mln ) za prace, ktora wykonal ktos inny, ale nikt o tym nie wspomni i Ford praktycznie w calosci bedzie mogl zebrac jej owoce. Zapewne sam M-sport rowniez nie bedzie na ewentualny zastrzyk gotowki narzekac. Interesujacy rowniez oddzwiek wypowiedzi Ogiera, ktory przy ew powrocie blekitnego owalu, bylby sklonny podpisac dlugoletni kontrakt .