W tym roku po raz pierwszy jest MP RX przyznawany, wczesniej to byl RX Cup. Widocznie teraz PZM wiecej w tym "palce macza"i dzieki temu jest tytul MP.
Zakladam ze organizator RC Promotion poszedl w tym kierunku aby w przyszlosci zorganizowac runde MS lub conajmniej ME (kilkakrotnie wspominali o tym w wywiadach).
W przeciwnym razie swiatowa federacja moglaby byc niezainteresowana runda ME/MS w kraju gdzie jest "jedynie puchar" a nie oficjalne Mistrzostwa (takie moje gdybanie
)
Co do Bednar i czemu "tam sie dalo, a gdzie indziej sie nie da", to zakladam ze duza w tym rola Tomka Czopika ktory jest chyba jakims szefem w tym osrodku.
Jest w PL kilka torow ktore mozna dostosowac, w ostatnim WRC nawet sa wymienione przez M.Dreszera jako warte do odwiedzenia.
Torow pod RX nie musi byc wiele wg mnie, przeciez moga miec rozne konfiguracje (wiem ze to jak jezdzenie OS raz w jedna raz w druga strone, przez co moze byc to malo rozwojowe) ale od czegos trzeba zaczac.
Co do dzielenia sie kosztami organizatorzy kontra wlasciciele torow (bo w tym momencie organizator MP nie posiada chyba na wlasnosc zadnego toru) i tego ze "wlasciciele torow nie rozwijaja ich bo organizator nie doklada sie (lub doklada malo)”. Ja to rozumiem w odwrotny sposob. Jest wlasciciel X ktory ma tor i wynajmuje go pod rozne imprezy typu prywatne, promocyjne (np. marek samochodow itp.), imprezy plenerowe, testy aut przez firmy samochodowe i miedzy innymi gdzies pomiedzy tym ma 2-3 weekendy zarezerwowane na przykład na RX. Jest ustalona suma PLNow która za wynajecie toru na weekend placi organizator właścicielowi toru (w zamian za trase, zaplecze socjalne itp.).
Wynajecie toru rozumie jak wynajecie sali na wesele bądź pubu na wieczor kawalerski.
Właściciel w obu przypadkach nie wzbogaci się na jednej imprezie (i nie pokryje swojej rocznej działalności) tylko zyskiem z jednego przysłowiowego wesela, ale ma ich kilkadziesiąt w roku (lub innego rodzaju imprez). A suma skladowa rocznych przychodow da mu zysk (jeśli dobrze funkcjonuje dzial Marketingu i Sprzedazy takiego obiektu).
Tak samo z torem na początku musi być inwestor / właściciel, ktory wybuduje tor lub dostosuje ten który już istnieje. Nastepnie właściciel majac produkt probuje go sprzedac pod rozne imprezy itp. Taka relacja popyt-podaz (czysto handlowy sposób). Jakkolwiek nie mam pojecia ile mogloby kosztowac wynajecie toru na taki weekend
.
Zakladam ze tak funkcjonuje RallyLand badz Bednary.