Grupa N po nowemu.

Wszystko co dotyczy rajdowej III ligi

Moderatorzy: SebaSTI, Beret

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 22 mar 2015, 11:37

No przy tempie ,które preferujesz powoli byle do mety to pewnie się da ale przy szybszym tempie marnie się spisuje seryjny hamulec.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna


Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » niedziela, 22 mar 2015, 16:02

krzysiek_swrt napisał(a):No przy tempie ,które preferujesz powoli byle do mety to pewnie się da ale przy szybszym tempie marnie się spisuje seryjny hamulec.

Nie wiesz jakie tempo preferuje wiec odpuść tego typu teksty.
Tempo nie ma tu nic do tego. Zasada jest prosta albo wypas i drogo albo seria i tanio. To ze seryjny hamulec słabiej sie spisuje to zadna nowość i nie oznacza ze nie da sie jechac , ameryki nie odkryłeś, ale N hamulec przód i tył do lancera to 40 000 zł plus tarcze to 5 000 za przód + klocki pewnie z 1000 jak sie skończą wiec mozna płakać w domu ( ze sie na to nie ma bo to łatwiejsze wytłumaczenie ) albo jechac tym co regulamin pozwala dla wszystkich zeby było taniej. Jak jest seria to wszyscy maja seria. Nie sztuka jechac jak masz wszystko top i przewagę na biedniejszymi zawodnikami. Pokaz tempo jak sprzet jest podobny.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez Kramar » niedziela, 22 mar 2015, 17:51

viper napisał(a):Oj Kramar ty cały czas żyjesz w świecie astry zapomnij juz o tym.


Było by mi łatwiej, gdybyś sam do tego ciągle nie wracał.
Poza tym nie do końca zrozumiałeś co jest napisane w moim poprzednim poście.

viper napisał(a):To ze seryjny hamulec słabiej sie spisuje to zadna nowość i nie oznacza ze nie da sie jechac


Kilka tygodni temu napisałeś, że lancerem na seryjnym hamulcu absolutnie się nie da.

Bez odbioru.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » niedziela, 22 mar 2015, 18:13

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):Oj Kramar ty cały czas żyjesz w świecie astry zapomnij juz o tym.


Było by mi łatwiej, gdybyś sam do tego ciągle nie wracał.
Poza tym nie do końca zrozumiałeś co jest napisane w moim poprzednim poście.

viper napisał(a):To ze seryjny hamulec słabiej sie spisuje to zadna nowość i nie oznacza ze nie da sie jechac


Kilka tygodni temu napisałeś, że lancerem na seryjnym hamulcu absolutnie się nie da.

Bez odbioru.

To nie jest kwestia powrotu tylko roznicy jaka dzieli astre od aut z 2000 r Nie mozna cały czas patrzec przez pryzmat auta 25 letniego bo to bez sens. Ty dałeś przykład astry w ktorej takie manewry po częsci miały sens i mozna było sporo zaoszczędzić. Dzisiaj w przypadku type r clio itd ten sposob myslenia nie przejdzie bo np. W hondzie jak ktos sprzedaje używane krótkie to zazwyczaj to jest ruina z racji tego ze to przełożenia nowe potrafi sie rozpaść na pierwszym rajdzie. Za to fabryczne jest nie do zajechania.

Byc moze mnie źle zrozumiałeś. Jest gorzej ale na pewno nie jest problem w tym ze sie nie da. Po za tym mówimy o kosztach i jeżeli wszyscy mieli by tak samo bo taki miałby byc regulamin to ja nie widze problemu, zeby była taka opcja. Trzeba wcześniej po prostu hamować to cała filozofia roznicy seryjnego hamulca do N- kowego.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez Kramar » niedziela, 22 mar 2015, 19:18

Ryśku, o astrze to sam zacząłeś, pisząc jaki ty to Pomysłowy Dobromir a ludzie się z ciebie śmieją. To ci wyjaśniłem dlaczego.
Dalej nie było już o astrze, tylko szerzej, o wszystkim.

Jak mówisz o hondzie to masz przykład, honda na bilsteinie:

https://www.youtube.com/watch?v=FC8nKe38hzA

Jeśli ktoś ma pomysł, żeby wsadzić tani zawias do tego auta to polecam szczególnie moment 2:50
Przykładów jest dużo więcej, choćby Pan Lesiak na ostatniej Wiśle.

Tym autem bezpiecznie można jeździć tylko na zawieszeniu od proflexa w górę.
I tu sie idea taniej rajdówki zderza z rzeczywistością.

Jeszcze raz powiem, pomysł mi się podoba. W końcu sam przez długie lata jeździłem autem, które idealnie by do tej klasy pasowało.
Ale w praktyce będzie to trudne do zrealizowania.

Dużo łatwiejsze było by gdyby zebrało się dziesięciu kierowców z jednego modelu. Ustaliło między sobą co do auta wkładają, czego nie.
I powołało klasę markową. Czyli dokładnie tak jak było z Opel Cup.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » niedziela, 22 mar 2015, 20:28

kazdy sie śmieje tylko to sa ludzie w zdecydowanej większości co najbliższy im jest w realu Richard burns ta gra.
Astra to był przykład ze dzisiaj jest bezsensu myślec w ten sposob.
Nikt ci nie każe jechac Honda na bilstainie rajdu szutrowego. Ile tych rajdow teraz masz :). Pokazales cos co nawet nie ma racji bytu w obecnych rsmp. cos ci sie pomyliło. To tak jak bys w zimie jechal na letnich oponach w rajdzie i miał pretensje ze nie kleją jak powinny. Zrobiłeś dokładnie to samo i sie dziwisz ze asfaltowy zawias nie sprawdził sie na szutrze :).
Po za tym Sa inne lepsze zawiasy za przyzwoite pieniadze i nie mowie ze to musi byc ohlins. Droższe od bilsteina ale na pewno lepszy, a jednoczesnie tańszy duzo tańszy od profleksa.. Jestem pewien ze nie jedna awaria skrzyni wystarczyła by na taki zawias + koszt bilsteina. Nic sie nie zderza. Kazdy ma wybór, ale wiekszosc zawodnikow pompuje kase bo albo ich na tonstac albo sa " zmuszani" p przez wyścig zbrojeń. pompowania kasy na zasadzie ty masz ja tez muszę mieć. Powiedziałem ci ze koszty astry odeszły do lamusa wiec nie wyjeżdżaj mi z tekstem o drogim ściganiu porównujac 25 letniego rzęcha, do auta ktory moze jeszcze spokojnie funkcjonować, a jest sporo tańsze od r2 i innych jeszcze duzo droższych technologicznie aut.
Honda w specyfikacji do N to koszt dzisiaj ok.50 tys
Serjna skrzynia ze szpera elektronika jakis lepszy Hp sporting to koszt 20 tys. Za 20 kupujesz auto i za 10 wyposażenie.
To jest najdroższa opcja, bo mozesz kupic clio sport i zapłacić polowe w/w ceny i gwarantuje ci ze te auta w tych specyfikacjach beda porównywalne. Trzeba nauczyć sie jezdzic tym co sie ma nie tym co by sie chciało jezdzic. W tej klasie nie tylko type r jest.
Kazdy rajd w rsmp za 10 000 -12 000 obskoczyli. Jestem pewien ze utrzymanie samej skrzyni na krótkim przełożeniu to koszt powyżej kwoty jednego rajdu w sezonie. Pogadaj z chłopakami od hond to ci potwierdza. Tańszej opcji przyzwoitym autem dzisiaj juz nie ma. Samochody przed 2000 r sa sa gluty,ma nie rajdówki. Oczywiscie stan kolekcjonerski to antyk, ale 99% astr to druciarstawa.Poki co marudzisz tego nie tamtego to znajdź alternatywę. Moim zdaniem to co chłopaki chcą ta propozycja jest bardzo dobrym pomysłem na tanie ściganie. Seryjne auta to dobry pomysł na tanie ściganie i co najwazniejsze w miarę świeże samochody.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez gregortest » niedziela, 22 mar 2015, 21:32

Nie wiesz jakie tempo preferuje wiec odpuść tego typu teksty.
Tempo nie ma tu nic do tego. Zasada jest prosta albo wypas i drogo albo seria i tanio. To ze seryjny hamulec słabiej sie spisuje to zadna nowość i nie oznacza ze nie da sie jechac , ameryki nie odkryłeś, ale N hamulec przód i tył do lancera to 40 000 zł plus tarcze to 5 000 za przód + klocki pewnie z 1000 jak sie skończą wiec mozna płakać w domu ( ze sie na to nie ma bo to łatwiejsze wytłumaczenie )


:lol: :lol: :lol: :lol:

i kolejny tekst:
Samochody przed 2000 r sa sa gluty,ma nie rajdówki. Oczywiscie stan kolekcjonerski to antyk, ale 99% astr to druciarstawa.Poki co marudzisz tego nie tamtego to znajdź alternatywę.


:shock: :shock:


Dużo łatwiejsze było by gdyby zebrało się dziesięciu kierowców z jednego modelu. Ustaliło między sobą co do auta wkładają, czego nie.
I powołało klasę markową. Czyli dokładnie tak jak było z Opel Cup.


I to było by spuentowanie całosci, oraz podsumowanie wypocin vipera, który przechodzi sam siebie.
Pójdę slangiem Kramara:)
Ryśku skąd ty to wszystko bierzesz (wiadomości) ????
Że to wszystko ci się tak dobrze układa w tej główce... :shock: :shock:
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » niedziela, 22 mar 2015, 21:46

gregortest napisał(a):Pójdę slangiem Kramara:)
Ryśku skąd ty to wszystko bierzesz (wiadomości) ????
Że to wszystko ci się tak dobrze układa w tej główce... :shock: :shock:

Pojeździj troche popytaj to bedziesz wiedział ile co kosztuje. Na forum niestety tego nie uczą. Pomóż Kramarowi jak to taki guru dla ciebie. Moze doradzilbys mu wcześniej ze na asfaltowym zawiasie nie jedzie sie po szutrze skoro masz tak wielka wiedze.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez Kramar » niedziela, 22 mar 2015, 23:07

Nie musi mi doradzać. To była najlepsza konfiguracja zawieszenia jaką udało się "po taniości" w tym aucie uzyskać.
Jak zapewne wiesz, bo nie śmiał bym wysuwać tezy, że czegoś możesz nie wiedzieć, więcej tym autem nie wystartowałem. Na asfalcie było to samo.
Kilka miesięcy później wygrałem w generalce astrą, na asfaltowym zawieszeniu, szutrowe Kaszuby.

Z zasłyszanych opinii, ani HP ani Protlum w Hondzie typeR nie działa. Tylko od proflexa w górę.

A jak zabronisz szper i jakiejkolwiek ingerencji w układ napędowy to każde clio 2 stanie na pierwszym ostrzejszym lewym (chyba lewym) zakręcie bez napędu.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » niedziela, 22 mar 2015, 23:28

Kramar napisał(a):Nie musi mi doradzać. To była najlepsza konfiguracja zawieszenia jaką udało się "po taniości" w tym aucie uzyskać.
Jak zapewne wiesz, bo nie śmiał bym wysuwać tezy, że czegoś możesz nie wiedzieć, więcej tym autem nie wystartowałem. Na asfalcie było to samo.
Kilka miesięcy później wygrałem w generalce astrą, na asfaltowym zawieszeniu, szutrowe Kaszuby.

Z zasłyszanych opinii, ani HP ani Protlum w Hondzie typeR nie działa. Tylko od proflexa w górę.

A jak zabronisz szper i jakiejkolwiek ingerencji w układ napędowy to każde clio 2 stanie na pierwszym ostrzejszym lewym (chyba lewym) zakręcie bez napędu.

Kramar no wybacz ale nie ma takiej opcji zeby zawias asfaltowy i to jeszcze niższej kategori sprawdził sie na dziurach szutrowych po kolana. Choćby to były ustawienie z kosmosu. Jako facet z doświadczeniem powinieneś to wiedzieć. Type r ze szperami tez stawały tak wiec szpera nie gwarantuje niczego. Jak sie za szybko daje gaz do oporu na skręconych kołach to wszystko strzeli. Ja wiem jedno. Auto seryjne jezdzi bez awaryjnie do momentu jak sie nie zaczyna przy nim ryć i kombinować.
Natomiast co do reszty udogodnień mozna to ustalić, ale seryjne auto na pewno jest duzo tansze w eksploatacji niz kombinowane i to nie chodzi o pare złotych tylko to jest czesto gruba kasa.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez Kramar » poniedziałek, 23 mar 2015, 00:03

No właśnie jest taka opcja. Astra sobie radziła świetnie. Wygrałem też kiedyś klasę N0 w Rajdzie Agapit jadąc cinquecento na asfaltowym bilu.
Tylko z hondą był problem.
A jak dla kogoś podany przeze mnie przykład jest zbyt ekstremalny to niech poszuka wypadku Lesiaka na Rajdzie Wisły. Albo innych, bo nie jeden już próbował oszczędzać na zawieszeniu do Type R.
W clio to nie kwestia dodawania gazu, tylko sportowa opona i sportowa jazda generuje takie obciążenia, że z dyfra wychodzą półosie (dokładniej to któraś jedna).

Zakażesz szper, ingerencji w napęd i zawieszenia ze zbiorniczkami i dwa auta maja spory problem. A inne zapewne też mają swoje wymagania, i swoje patenty. Ale z innymi ja nie miałem do czynienia, mogę się tylko domyślać.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez seal » poniedziałek, 23 mar 2015, 00:22

Kramar napisał(a):Zakażesz szper, ingerencji w napęd i zawieszenia ze zbiorniczkami i dwa auta maja spory problem. A inne zapewne też mają swoje wymagania, i swoje patenty. Ale z innymi ja nie miałem do czynienia, mogę się tylko domyślać.
Po co wyłamywać otwarte drzwi. Jest homologacja i jest jasny opis co w samochodzie może być. Jak każdy zacznie kombinować ze swoimi ograniczeniami to będzie tyle specyfikacji ile OKSS-ów.
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 793
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez gapa » poniedziałek, 23 mar 2015, 03:54

odnosnie seryjnego hamulca...to proponuje zmodyfikowac rajdowke o ogranicznik predkości tak do 70 km/h.
w innym wypadku to bedzie naprawde ciekawe widowisko ,jak autka po oesach po pierwszych kilku hamowaniach beda z ugotowanymi hamulcami sie poruszac...ta...skrzynia nie klowa bo droga,proflex nie bo drogi ,a przepraszam jak rozpi...li sie auto bo hamulec zgubi sie po 2 km oesu to bedzie taniej tak?;)
a do rysia musze podjechac ustawic zawias.
gapa
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela, 25 sty 2015, 13:52

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez gregortest » poniedziałek, 23 mar 2015, 09:18

Jak sie za szybko daje gaz do oporu na skręconych kołach to wszystko strzeli. Ja wiem jedno. Auto seryjne jezdzi bez awaryjnie do momentu jak sie nie zaczyna przy nim ryć i kombinować.

:shock:
Ryśku .... ale masz teorie...sam nad tym myślisz ?
Wracajac do tematu i pomijając koncepcje Vipera.
W polsce brakuje pucharu- zwykłego nromalnego pucharu- typu - Yaris, Kia Ceed itp - poprzednio Lanos, P106 - Cienias.
Tam można było założyć Bila, bez szpery i na drogowej oponie. Zaplombowane- kompy (losowanie przed każdym startem , przed BK) i silniki- wydech dowolny, o min i max dB. Klatka kubły + płyta.
Powinno być minimum 10 takich aut- i podział na klasy:
do 1.4
-1.6
Koszt auta -do 1.4 - 50 tyś zł max wraz z przygotowaniem
- 1.6 - 75 tyś

Toyota jest otwarta na propozycje.
Dacia - też.
Brakuje poparcia PZM i zainteresowanych zawodników.
Yaris będzie miał około 90 KM
Dacia 1.6 - około 120 KM.
Jeden dostawca opon i lecim.
20 takich aut - w stawce - robi juz robotę.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Grupa N po nowemu.

Postprzez viper » poniedziałek, 23 mar 2015, 09:49

gregortest napisał(a):
Jak sie za szybko daje gaz do oporu na skręconych kołach to wszystko strzeli. Ja wiem jedno. Auto seryjne jezdzi bez awaryjnie do momentu jak sie nie zaczyna przy nim ryć i kombinować.

:shock:
Ryśku .... ale masz teorie...sam nad tym myślisz ?
Wracajac do tematu i pomijając koncepcje Vipera.
W polsce brakuje pucharu- zwykłego nromalnego pucharu- typu - Yaris, Kia Ceed itp - poprzednio Lanos, P106 - Cienias.
Tam można było założyć Bila, bez szpery i na drogowej oponie. Zaplombowane- kompy (losowanie przed każdym startem , przed BK) i silniki- wydech dowolny, o min i max dB. Klatka kubły + płyta.
Powinno być minimum 10 takich aut- i podział na klasy:
do 1.4
-1.6
Koszt auta -do 1.4 - 50 tyś zł max wraz z przygotowaniem
- 1.6 - 75 tyś

Toyota jest otwarta na propozycje.
Dacia - też.
Brakuje poparcia PZM i zainteresowanych zawodników.
Yaris będzie miał około 90 KM
Dacia 1.6 - około 120 KM.
Jeden dostawca opon i lecim.
20 takich aut - w stawce - robi juz robotę.

Czesiek to nie teoria tylko praktyka. Kazdy wie ze na skręconych kołach strzelają przeważnie półosie w oście wiec nie szukaj dziury w całym.
Po raz kolejny wracasz 15 lat wstecz co jest bez sensem. Nie rozumiesz ze zaden producent nie bedzie zainteresowany seryjnym pucharem bo zmieniła sie technologia tzn. Każde wprowadzenia takiego zwykłego samochodu daje obraz w klasyfikacji generalnej ze te samochody ladują na ostatnich miejsca w gen. ,a to mogło by byc marketingowe samobójstwo a nie reklama. Wszyscy sa otwarci tylko nikogo nie widac. Po za tym dzisiaj producent sprzedaje auta i kazdy puchar ktory nawet powstanie bedzie pucharem samochodow jakie producent produkuje do rajdow. Jak ktos prywatnie nie zrobi taniego pucharu to go nie bedzie. Ostatni taki tani puchar to był clio cup.
Po za tym ja nie rozumiem marudzisz ze nie mozna szper itd. Po czym mowisz ze logan itp. moze jechac bez szper a to napęd clio.
Jaki problem zrobic puchar gdzie w regulaminie napisac Samochody do dwoch litrów dokładnie seryjne na tej samej zasadzie co pucharowy miałby powstać ? Dopuszczalna ewentualnie szpera i elektronika i po temacie.
seal napisał(a):
Kramar napisał(a):Zakażesz szper, ingerencji w napęd i zawieszenia ze zbiorniczkami i dwa auta maja spory problem. A inne zapewne też mają swoje wymagania, i swoje patenty. Ale z innymi ja nie miałem do czynienia, mogę się tylko domyślać.
Po co wyłamywać otwarte drzwi. Jest homologacja i jest jasny opis co w samochodzie może być. Jak każdy zacznie kombinować ze swoimi ograniczeniami to będzie tyle specyfikacji ile OKSS-ów.

Po to zeby było taniej.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do III LIGA - RD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości