RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez munster » sobota, 29 lis 2014, 10:25

karluum napisał(a):Maxi to są konstrukcje rurowe, prostsze w budowie, z resztą Dytko Sport wybudowało tylko pierwsze Polo na budzie seryjnego auta, a wszystkie pozostałe to konstrukcja rurowa.
egulaminy na to nie pozwalaja w wiekszosci krajow,
MSG Racing napisał(a):NO ale jak się wylało to raczej nie z winy jak to powiedziałeś kolektora. A ze się wylało i zapaliło to na kolektor.
A ze się wylało z silnika lancera to tak samo jakby się w Lancerze wiec ze tak powiem argument z tzw dupy.
W Hiszpanii wygrało chyba nawet dwa razy a i w Nowej Zelandii tez tam coś powygrywali i mieszali w stawce. U nas jak mnie pamieć nie myli to było na mecie i nie raz.
Generalnie z takim podejściem to daleko nie zajdzie się.
Taki news.
Klasyfikacja sponsorska 2wd ma być objęta w regulaminie i zdobywaniem licencji na to przy określeniu ilości rund i jakichś jeszcze obostrzeniach.
Jak ktoś będzie chciał zostać pilotem to tez będzie musiał jeździć w KJS za kierownica (jak 20lat temu). Ceny licencji maja być wyższe.
Oby nie przeszło.

te auta ktore wygrywaly w Hiszpani czy Nowej Zelandi to nie byly auta w specyfikacji w jakiej opuscily Dytko Sport tylko juz poprawione zprzez firmy ktore je kupily, zainteresowanych odsylam do wywiadu z Lepkowem (rosjaninem ktory kupil polo proto z Dytko Sport i jest wlascicielem stajni ALM rally ) w Rally Magazin Nr, 07/08 2014 jest tam dosc dosadnie opisane ile musieli w tym aucie poprawiac i tak to on podsumowuje cytuje "Jakbym wtedy wiedzial co kupuje, to bym tego nie zrobil". i nie mam tu na mysli, ze Dytko sport nie umie zbudowac dobrego proto tylko to ze, za te pieniadze ktore wy podajecie sa to auta bazowe i po sporych inwestycjach dopiero beda pozwalaly na wygrywanie co z koleji powoduje podobny poziom kosztow do R5 np.
munster
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 mar 2012, 08:23


Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » sobota, 29 lis 2014, 10:42

Wiele rzeczy jest specjalnie dorabianych, wiec jak np zbadać twardość materiału z czego dany element jest zrobiony.

Odpowiedz nam na pytanie...
Co takiego jest dorabiane ???
I o jakiej twardości materiału piszesz?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » sobota, 29 lis 2014, 12:16

gregortest napisał(a):
Wiele rzeczy jest specjalnie dorabianych, wiec jak np zbadać twardość materiału z czego dany element jest zrobiony.

Odpowiedz nam na pytanie...
Co takiego jest dorabiane ???
I o jakiej twardości materiału piszesz?

Wiele elementów jest przerabianych, bo jeżeli nie były by przerabiane to po prostu byłby lancer. To sa konstrukcje rurowe jak kolega napisał, a jeżeli faktycznie tak jest to nawet bym nie dyskutował odnośnie dopuszczenia tego auta nawet po za klasyfikacja i żadne argumenty do mnie nie przemawiają, bo przy każdym większym dzwonie auto składa sie jak zbudowane z zapałek i to mi wystarczy w kwestii bezpieczeństwa, a jego osiągi sa lepszej ze względu na masę, ktora w dużej mierze jest zredukowana po przez konstrukcje rurowa, wiec polemika o bezpieczeństwie legła w gruzach
tzn. konstrukcje rurowe niech sobie jeżdżą w rallycrosie czy nawet w wyścigach płaskich ewentualnie górskich, bo tam ryzyko jest znacznie niższe, choc zawsze jest. No ale w końcu to motorsport inryzyko zawsze jest nawet kjs, ale w rajdach nie ma takiej opcji, a ilosc wypadkow śmiertelnych w rajdach to tylko potwierdza.
Kolega wyżej opisał dlaczego tamte proto wygrywa i ile to kosztowało. Jak nie chcesz sie ze mną zgodzić ok., ale masz żywy dowód w tekście powyżej. Czego ci wiecej potrzeba. Konkretnie opisane przez munster. Oprócz tego ze proto jest szybsze i to kosztem jeszcze bezpieczeństwa od lancera argumentów nie widzę na korzyść tego auta.


NIE MAM PYTAŃ :D
Właśnie przeczytałem w jednej popularnej rajdowej gazecie, ze pewien pan zakupił sobie R5 + do grupy OPEN, a wy mówicie dopuścic wszystko. Za 2 lata w grupa Open bedzie droższa od r5 :D jak ktos mądry tego nie przewidzi i nie powstrzyma, a można to w bardzo prosty sposób zrobic. Ja obstawiałem , ze kupi starsze wrc, ale R5+ bedzie szybsze z pewnoscia nawet od r5. Chyba powinienem zacząć wróżyć :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 30 lis 2014, 11:03

Większość tych panów co jeździła w grupie open bądź co będzie jeździło to nawet w aucie wrc nie podepną się do czołówki bo większość z nich jeździło dla frajdy a nie po wyniki jak np.Koper.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » niedziela, 30 lis 2014, 12:03

krzysiek_swrt napisał(a):Większość tych panów co jeździła w grupie open bądź co będzie jeździło to nawet w aucie wrc nie podepną się do czołówki bo większość z nich jeździło dla frajdy a nie po wyniki jak np.Koper.

To nie ma żadnego znaczenia, bo pzm nigdy w życiu nie dopuści do tego zeby samochód Open był szybszy od r5 i był jednoczesnie klasyfikowany w gen. Z bardzo prostego powodu. Kazda r5 w mp moze byc wówczas spec. R5 + i bedzie liczona w gen. , a zawodnicy beda w Open a nie r5, wiec istnieje ryzyko ze nie tylko starsi i bogaci zawodnicy beda mieli r5+, bo kazdego dzisiaj z tych szybkich młodych majac juz r5 stać na r5+ i kolejnym ktory mogl by sobie to zafundować jest np. Kasperczyk. Tak wiec albo oleksowicz wie ze Open nie bedzie w gen. albo mu to wisi, bo np. Bedzie jezdzil na Litwie czy gdzieś tam.
Po za tym nie moze byc tak zeby twej samej klasie była tak duża roznica sprzętowa , bo to po prostu czysty bez sens. Jasne ze auta beda sie różniły, bo Open to inny rodzaj klasy, ale ja tez trzeba z głowa regulaminami zrobic.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » niedziela, 30 lis 2014, 14:17

Tak jakby teraz nie było różnic sprzętowych w tej samej klasie. Sorry... Open to open i można jechać czym chcesz i co masz.
Może to liczenie w generali rajdów będzie ale tytuł będzie można zdobyć tylko w klasie Open. To by miało sens. Oleksowicz to taki kapryśny człowiek widzę. Strasznie chciał też Open i zbudował Impreze a'la WRC i co? I stoi w garażu. No Chuchu pojedzie Barbórke.
Co do konstrukcji rurowej to mam wrażenie że albo nie wiesz jak wygląda albo mówisz o jakiejś innej konstrukcji rurowej niż te powszechnie budowane do rajdów terenowych gdzie rurami można obdzielić z 2-3 Lnacery.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 30 lis 2014, 14:27

Chuchała jedzie innym Subaru a nie tym Oleksowicza,bo inna firma je przygotowała
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » niedziela, 30 lis 2014, 15:17

MSG Racing napisał(a):Tak jakby teraz nie było różnic sprzętowych w tej samej klasie. Sorry... Open to open i można jechać czym chcesz i co masz.
Może to liczenie w generali rajdów będzie ale tytuł będzie można zdobyć tylko w klasie Open. To by miało sens. Oleksowicz to taki kapryśny człowiek widzę. Strasznie chciał też Open i zbudował Impreze a'la WRC i co? I stoi w garażu. No Chuchu pojedzie Barbórke.
Co do konstrukcji rurowej to mam wrażenie że albo nie wiesz jak wygląda albo mówisz o jakiejś innej konstrukcji rurowej niż te powszechnie budowane do rajdów terenowych gdzie rurami można obdzielić z 2-3 Lnacery.

Nie no jasne w przedbiegach zabijmy klasę Open, zeby ludziom odechciało sie budować auta do Open bo jaki to bedzie miało sens. To Dokładnie taki jak bys dzisiaj lancerem n4 chciał sie ścigać z r5. Zobaczymy ile bedzie lancorow w przyszłym roku w klasie z r5 to bedziesz miał odpowiedz.

Co do konstrukcji rurowej to samochód musi byc osłabiony pod względem bezpieczeństwa i cudów nie ma. Nie wiem ile wazy proto ale szacuje 200 kg lżejsze, a to jest uzyskane tylko i wyłącznie przez rury zamiast karoserii. Na szczescie jeszcze sie nikt nie przekonał o wytrzymałości tej konstrukcji, ale potem moze byc za późno.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 30 lis 2014, 18:12

Jedyne proto które wyszło to Waldka Kluzy Colt. Reszta to nie wypał
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2015

Postprzez kuba.es » niedziela, 30 lis 2014, 19:15

Jarek55511 napisał(a):Jedyne proto które wyszło to Waldka Kluzy Colt. Reszta to nie wypał

Dokładnie, Colt ma fajne osiągi i wydaje się być konkurencyjny. Ale nawet mimo tego i on nie wystrzegł się w tym roku awarii.
A tak już całkiem na marginesie, jakoś tak łatwiej mi "strawić" Mitsu Colta z wnętrznościami Mitsu Lancera aniżeli np Polo z wnętrznościami Lancera ;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » niedziela, 30 lis 2014, 19:43

Jarek55511 napisał(a):Jedyne proto które wyszło to Waldka Kluzy Colt. Reszta to nie wypał

Czy wyszło to musielibyśmy ocenić po rajdzie i to nie jednym. Na stan dzisiejszy ten samochód jezdzil po drodze jak stół, a i tak miał awarie. Dla mnie kolejne proto niczym nie wyróżniające sie z pośród innych.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » niedziela, 30 lis 2014, 20:49

A w mocnych klasach w górach to nie jest tak, że te wszystkie auta to tak właściwie proto?

Mógłby mi ktoś wyjaśnić, bo trudno mi zrozumieć z czego biorą się awarie samochodów proto? Skoro lancer jest niezawodny, to co zawodnego jest w lancerze włożonego do innego pudełka?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » niedziela, 30 lis 2014, 20:55

Zoe napisał(a):A w mocnych klasach w górach to nie jest tak, że te wszystkie auta to tak właściwie proto?

Mógłby mi ktoś wyjaśnić, bo trudno mi zrozumieć z czego biorą się awarie samochodów proto? Skoro lancer jest niezawodny, to co zawodnego jest w lancerze włożonego do innego pudełka?

To tak jak z podrobą. Niby powinna działać jak oryginał, ale oryginał jest tylko jeden :D
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 30 lis 2014, 21:56

Narzekacie tak na awarie proto taj jakby lancer nikomu nigdy się nie zepsuł.Każde auto w warunkach bojowych ma jakieś awarie czy to proto n4 czy r5.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: RSMP 2015

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 1 gru 2014, 09:58

Zoe napisał(a):A w mocnych klasach w górach to nie jest tak, że te wszystkie auta to tak właściwie proto?

Mógłby mi ktoś wyjaśnić, bo trudno mi zrozumieć z czego biorą się awarie samochodów proto? Skoro lancer jest niezawodny, to co zawodnego jest w lancerze włożonego do innego pudełka?

Ano to, że taki Lancer jest pół metra dłuższy i nieco szerszy oraz jest projektowany od podstaw w fabryce i nie wymaga rozbierania do gołej blachy i przeróbek punktów mocowania zawieszenia, kombinowania jak upchnąć intercooler czy jak wyciąć kanał przez cały samochód żeby poprowadzić wał napędowy do tylniej osi nie wspominając już o samym rozkładzie masy gdzie silnik z evo jest znacznie cięższy i cała ta masa idzie na przód maleńkiego hatcha.
Idea jest bardzo dobra pytanie- jak ją poprawić? Trzebaby się przyjżeć tym Argentyńskim wynalazkom
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron