Moderator: SebaSTI
Tak, tak, to wiem. Tyle, że zółtodziób sugerował, że pojemność całego silnika to właśnie pojemność wszystkich tych trzech komór razem wzięta. Stąd właśnie moje wątpliwości, bo nie wiem tak naprawdę jak Mazda mierzy pojemność swojego silnika. Podawanie pojemności jednej komory to byłoby jakieś oszustwo. Nie wiem.
Następne pytanie jakie mi się nasuwa to znowu dlaczego niby podawaną pojemność Wankla mam sobie mnożyć razy dwa? Przecież są dwa gary, i Mazda podaje pojemność każdego z nich, a przynajmniej pojemność jednej z jego komór Być może rozwiązaniem tej zagadki jest przetłumaczenie tego co przepisałem z germańskiego katalogu...
Mazda produkuje seryjne wankle turbo. Od 87r do 96r zawsze była wersja Mazdy RX-7 z turbiną (chyba nawet na gaźniku ).. mazda RX-7 z lat 93-96 była dostępna tylko i wyłącznie z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami.
Dopiero RX-8 ma wankla 1.3 (238KM) tylko w wersji wolnossącej, chociaż jest przygotowywany uturbiony model na rok 2005 :>
Kuba M. napisał(a):Tak, tak, to wiem. Tyle, że zółtodziób sugerował, że pojemność całego silnika to właśnie pojemność wszystkich tych trzech komór razem wzięta. Stąd właśnie moje wątpliwości, bo nie wiem tak naprawdę jak Mazda mierzy pojemność swojego silnika. Podawanie pojemności jednej komory to byłoby jakieś oszustwo. Nie wiem.
Następne pytanie jakie mi się nasuwa to znowu dlaczego niby podawaną pojemność Wankla mam sobie mnożyć razy dwa? Przecież są dwa gary, i Mazda podaje pojemność każdego z nich, a przynajmniej pojemność jednej z jego komór Być może rozwiązaniem tej zagadki jest przetłumaczenie tego co przepisałem z germańskiego katalogu...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości