24 Rajd Dolnośląski 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Bad-i » niedziela, 19 paź 2014, 15:19

Na własne życzenie PZM
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21


Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez DonCorrado » niedziela, 19 paź 2014, 16:25

Mistrzem w temacie polskiego motorsportu nie jestem, na rajdy jezdze okazjonalnie, ale powiedzcie mi czy w rajdach nie moze byc tak ze byli wybitni kierowcy proboja cos zdzialac? Zazwyczaj w innych sportach, byli wybitni sportowcy (ale i nie tylko) proboja cos zdzialac dla swojej dyscypliny, proboja kruszyc beton itp. Przyklad pierwszy z brzegu to pilka nozna, gdzie prezesem jest Boniek, a w kolo niego pelno innych bylych pilkarzy, ktorzy podczas kariery doksztalcali sie i teraz wiedza co robia. Moze temat byl poruszany, a moze za malo wiem, ale jaki jest powod ze taki Holowczyc, Kuzaj czy jeszcze ktos nie proboja cos zdzialac na rzecz tego sportu? Goscie sa znani, co rusz jakas akcja rajdowa, mistrz, wypadek, skandal, pierwsze co to telefon do Holowczyca, potem Kuchar czy Kuzaj, ale poza tym w sumie nic. Polski motorsport wg mnie potrzebuje wstrzasu we wladzach i ogromnego sukcesu sportowego - moze Roberto albo Kajtek cos wywojuja, zycze im tego, i beda jak Malysz, Kowalczyk itp dla swoich dyscyplin, ale jezeli u gory nic sie nie zmieni, to daj Boze ich sukces i tak zostanie "przejedzony".
Sonik nie jest bardzo znany, ale to w duzej mierze dzieki jego inicjatywie powstała w pewnym sensie Polska Reprezentacja na Dakar. To moze nic wielkiego, ale jednak sie cos dzieje.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Marcin z Mtl » niedziela, 19 paź 2014, 17:35

Polecam podsumowanie MKTV, kto jeszcze nie widział.
Rajdy na surowo - wpadnij, obejrzyj, powspominaj :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhhfJHl8yZJdyxOSkcyCBqytamF3PJ2Eg
Avatar użytkownika
Marcin z Mtl
N3
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 13:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Mic_123 » niedziela, 19 paź 2014, 18:46

Coz slowa Pana Macieja troche ostre, ale z drugiej strony do niektorych nigdy nie dotrze jak im sie prosto z mostu i bez ogrodek nie wyjasni.
Powinnismy sie cieszyc ze mamy najmlodszego mistrza w kl generalnej od 1975 r i ze jeszcze wiele moze zdzialac bo doswiadczenie juz jest (oby jak najszybciej ERC lub jeszcze lepiej).
Patrzac na wszystko od 1szego rajdu 2014 to jak tylko zobaczylem ekipe obecnych mistrzow na Arlamowie w tych kolorowych barwach gdzie niewiele bylo sponsorow to pomyslalem ze Solek rzucil kasa tylko sie nie chce afiszowac i po cichu liczylem na jakies starty poza PL (w koncu chlopaki smigaja w jego dawnej ekipie tylko pod innym szyldem), czas pokazal ze sie mylilem.
Jakby nie patrzec w tym roku bylo 6szt R5 (2xC-Rally czyli Wojtek i Tiger) oraz Maciek Rzeznik, Grzegorz Grzyb i Maciek Oleksowicz i Lukasz Habaj. Ilosc imponujaca i pod tym wzgledem plus, chociaz obserwujac jazde naocznie na Rajdzie Nadwislanskim i to mialo przelozenie na czas na stoperze Wojtek i Grzesiek z Lukaszem szli podobnie, reszta zdecydowanie wolniej.
Widocznie jak pokazal czas w PL az takiego duzego rynku na te auta nie ma (chociaz niektorzy chcieli chyba go wykreowac). Z powyzszej grupy R5-kowcow wiekszosc \ lub wszyscy, jezdza za swoje dokladajac czesciowo lub 100% (zakladam Tiger i ICars).
Patrzac wstecz gdyby Wojtek nie ruszyl na R5 to Lukasz z Grzeskiem tez by sie nie przesiedli do nich i rywalizacja moglaby sie oprzec na R4\S2000, pozostali 3 zawodnicy nie zagrazali im w stosunku calego sezonu wiec nawet jakby jezdzili R5 to mysle ze nie zagroziliby im dostatecznie aby zdobyc mistrza.
Czy ktos wie czy moze jeszcze Stec Motorsport ma swoje R5ki (przed sezonem byla mowa o 2 szt jednej dla kogos na Ukrainie, 1 na MP)? czy ktoras z nich jezdzi pod szyldem C-Rally?
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Wloch a ty? » niedziela, 19 paź 2014, 20:00

Czytam to wszystko i odpowiem krótko jazda na luzie może się skończyć tak jak skończyła się nasza jazda na Litwie. Dach przy 136km/h. My też zrobiliśmy mistrza który nie był naszym celem ale celem była nauka i pojechaliśmy dalej i to nas nauczyło że jak nie jedzie się w pełni skoncentrowani witając się z Gąska to zawsze może się tak skończyć. Więcej o tym na moim profilu https://www.facebook.com/WLOCH.rally

W 100% zgadzam się ze słowami Maćka Barana, cytat "W swojej samolubności nawet przez chwile nie pomyślicie o tym jak to jest dla załogi wycofać się z rywalizacji. Jak się musza czuć wszyscy z zespołu, mechanicy, przyjaciele. Zamiast jutro świętować na mecie rajdu, dzisiaj zwijają namioty. Że ich radość została umniejszona przez prozę życia i Wasze żałosne pretensje. Ale Wy nie myślicie tylko żądacie, bo - Wy, KIBICE - jesteście najważniejsi. Bo WAM się należy. No to ja Wam mowie, że się Wam nie należy. Jeżeli nie potraficie uszanować szczerości Zespołu, to nic się Wam nie należy."

Jeżeli kibice widzieli że ma problemy z kasą od początku sezonu to dlaczego nie wyjęli po 100zł i powiedzieli wiemy Wojtek jak jest, jedź i wygrywaj.
Oczywiście że to drogi sport, ale jak sie jedzie i zbiera gdzie tylko się da i robią zbiórki zawodnicy żeby Wojtek pojechał to powinno się to uszanować ze pojechał poprzednie rundy, chociaż nieraz do ostatniej chwili nie było wiadomo czy to się uda.

Mógł powiedzieć tak jak inni, słuchajcie awaria, pierwsze umniejszył by zespołowi który świetnie przygotowuje samochód i starają się robić to jak najlepiej. To co ich opluć żeby się gawiedź cieszyła. Powiedział szczerze jak jest i jak ktoś tego nie rozumie to nie jest kibicem tylko żądną wrażeń hieną, której nic się nie należy nawet tłumaczenia. Ktoś powie, mógł przecież jechać dalej. Tak samo jak każdy z was może wziąć 30tys zł za dwa odcinki, albo 30tyś E i pojechać rajd. Każdy z was przecież tak może. Jeździjcie dla kibiców......

Pewnie o tym nie wiecie ale Wojtek chciał zrobić ukłon w stronę kibiców i chciał wystartować w wieczornym odcinku miejskim ale dopuszczono Drifterów dopuszczono RPP a nie dopuszczono Mistrza POLSKI.
To do nich miejcie pretensje że myślą zaściankowo. Ja od razu mówiłem że ten odcinek powinien być sekcją pierwszą etapu drugiego że nawet jak ktoś korzysta z Rally 2 to może jechać dla kibiców i nie było by regulaminowych przeciwwskazań, ale są jeszcze przeciwwskazania, jak ktoś jest mentalnie upośledzony i zna tylko hasło NIE BO NIE.

Na nich przelewajcie swój jad.... .pozdrawiam wszystkich Kibiców i miło mi ze jesteście i w deszczu i w słońcu ale jak myślicie że zawodnicy jadą tylko dla was to jest to błędne. To tak jak część z was chodziła do szkoły żeby nauczyć się czytać ze zrozumieniem. A część była wysyłana przez rodziców i chodzili dla rodziców i to własnie oni nie rozumieją dlaczego Wojtek nie pojechał dla kibiców. Bo to nie bierki a każda wycieczka po za drogę to finansowa katastrofa
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez MSG Racing » niedziela, 19 paź 2014, 20:35

Serio dopuścili drifterów a jego nie? Co za ....!

A do czyjejś propozycji żeby zawodnicy coś działali na rzecz rajdów czy też ogólnie motorsportu. Owszem są takie działania ale chciałem przypomnieć taką sytuację jak jeden ze znanych pilotów stał się przewodniczącym komisji i nie wiem czy to przypadek ale wiele się wtedy zaczęło zmieniać. Wszystko zaczęto się regulować, określać zabraniać itd itp i trzymanie się świętego słowa FIA tak jakby się u nas nie dało. I od tamtej pory zaczęło się to wszystko sypać.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Bernus86 » niedziela, 19 paź 2014, 20:47

Ciekawe czemu wszyscy czepiaja sie Chuchały a nie Grzyba?? To on złapał kapcia 4 min w plecy i... zrezygnował. Mógł powalczyc , mógł jakies punkty zdobyc mógł Chuchała popełnić jakiś błąd lub awaria i juz była jakas nadzieja.
Bernus86
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa, 27 sie 2014, 18:21

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Kajto18 » niedziela, 19 paź 2014, 21:48

Po 1wsze gratulacje dla całego podium MP, za cały sezon pełen emocji i pięknych chwil których nikt nam nie odbierze... A co do tych "kibiców" to jak się nie podoba niech idą na stadion czy coś, albo sami dadzą jakikolwiek wkład w ten odłam motorsportu to pogadamy... Tak czy inaczej, życzę sobie i wszystkim by następny sezon był taki emocjonujący, pełen medialnych relacji oraz powalającą ilością załóg. Pozdrawiam !
Kajto18
N2
 
Posty: 109
Dołączył(a): sobota, 23 lut 2013, 14:13
Lokalizacja: Stolica

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez versus » poniedziałek, 20 paź 2014, 12:27

Przyznam, że pierwszym uczuciem jakie miałem po wycofaniu się Wojtka był niesmak, który jednak ustąpił po głębszym przemyśleniu jego decyzji. Spodziewam się, że cały jego sezon musiał przebiegać w ogromnym stresie, gdy na jednej szali kładł ogromne szanse na tytuł, a na drugiej konsekwencje wynikające z wiecznie niedopiętego budżetu. Jestem pewien, że w chwili wycofania się Grześka ciśnieniu jakie zeszło z Wojtka nie podołałby żaden zawór upustowy. Nie dziwię się, że po takim sezonie i w obliczu takiego obrotu spraw podczas Rajdu Dolnośląskiego nie wyjechał z serwisu. Wątpię, żeby był w stanie dać z siebie wszystko i skoncentrować się na 100%, a w takich sytuacjach najłatwiej o wypadek - o tym wie każdy, kto kiedykolwiek startował w rajdach, nawet na najniższym poziomie.

Nie będę wypowiadał się na temat kibiców i "kibiców", każdy ma prawo do własnego zdania na ten temat. Maciek Baran skomentował sprawę we właściwy sobie sposób (który doceniam, bo zawsze wywołuje emocje) i moim zdaniem trochę się zapędził w swojej zawziętości. Natomiast co do samego prawa kibiców do komentowania i "klienckiego" podejścia rozwiązałbym to w dość prosty sposób - chociaż niestety pewnie niemożliwy do przeprowadzenia. Moim zdaniem wszystkie rajdy powinny być biletowane dla osób powyżej 18 lat, a bilety powinny kosztować 10 zł. Nie powinno być różnicy czy to pojedynczy odcinek, cały dzień, czy też cały rajd. Ponieważ obecnie rajdy rangi RSMP są darmowe, dochód z biletów powinien być w całości przekazywany na specjalne konto, którego stan powinien być jawny (przy okazji pokazywałby jakie jest zainteresowanie rajdem). Bilety powinny być jednocześnie wyposażone w kody pozwalające na ich rejestrację. Po zarejestrowaniu, kibic zyskiwałby prawo do decydowania o losie pieniędzy zgromadzonych na koncie. Na koniec sezonu przeprowadzone byłoby głosowanie nad zgromadzonymi środkami, w którym uczestniczyliby tylko zarejestrowani kibice. Żeby dołączyć swój "projekt" do takiego głosowania należałoby oczywiście spełnić określone wymogi. Coś w rodzaju rajdowego budżetu obywatelskiego.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez motyl » poniedziałek, 20 paź 2014, 12:33

pewnie już ten temat był poruszany,
jak ma być dobrze w tym sporcie jeśli puchar robi 75km na ostro? a RSMP 160?
wiem ,że nie ma co porównywać ale w tym sezonie jechałem cały cykl abcup, jedna runda to od 60 do 100km na ostro, koszty nieporównywalne, wrażenie pewnie też, ale jak przyciągnąć kogoś do pucharu jak ma możliwość jazdy za 500zł (koszty stałe) impreza trwa jeden dzień, nie ma marudzenia, czepiania się szczegółów, organizator uśmiechnięty
dużo twarzy znanych z pucharu z przed lat

temat z biletowaniem dobry ale nie do zrobienia niestety.
motyl
 
Posty: 23
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2006, 11:43

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Aro90 » poniedziałek, 20 paź 2014, 15:57

gratki dla Chuchały za mistrza mam nadzieję ze pomoże mu to w zdobyciu sponsora co najmniej na pełne RSMP z testami tak jak powinno być(albo ERC?). Od razu mówię nie jestem za tym żeby hejtować Wojtka(czy reszty która broni jego(?) decyzji) jednak uważam że wyszło troche niefartownie z tym wycofaniem. Paradoksalnie może dobrze ze była taka sytuacja, zaczęła się debata która może będzie impulsem do pewnych zmian. Nie bardzo rozumiem czemu u nas wszyscy rzucają się na Fieste R5. Pózniej narzekanie że budżet słaby ze na testy nie ma ze na rajd nie wiadomo czy będzie... a Wojtek mógł jechać czymś tanszym S2000(choć pewnie nie wiele) ew. R4 bo mysle ze i tak by wyjął mistrza skoro Habaj i Grzyb od początku nie jeździli R5, reszta nie miała podejścia... Wygląda na to że chyba z tą 208 R5 dla Kuchara to może być prawda, bo jego 207 jest wystawiona na sprzedaż. Ja zaliczyłem 6 rund w tym sezonie i myślę ze ten był najlepszy od lat, na wielki PLUS walka w czołówce świetna, nie było takiej od dawna. Nie pamiętam kiedy ostatnio śledziłem wyniki odcinek po odcinku. Fajnie też było w klasie 6. Ogólnie 2 nowe rajdy Arłamów, Nadwiślański, sporo nowych odcinków na innych rajdach, co do minusów to sytuacja w klasach 3 i 5, mam nadzieję na jakieś zmiany bo ponad 30 załóg w stawce to trochę mało :( Po pierwsze jeśli władze nie podejmują działań żeby zwiększyć frekwencje to przynajmniej niech jej nie obniżają na siłę, bo kilku zawodników byłoby więcej tylko wyszły dziwne sytuacje i rajdówki stoją po garażach(np. Kujawski, Kabaciński) Liczę że utrzyma się puchar Fiesty, chodzą słuchy że Peugeot Polska zrobi puchar 208, mam nadzieję ze cos sie ruszy z Citroen Racing Trophy bo w tym sezonie jechały tylko 1-2 załogi :O chyba lepiej wystawić jedno auto(DS3R5?) i na tym sie skupić bo puchar dla 2 czy nawet 3 załóg nie ma sensu... Na przyszłość życzyłbym sobie i innym kibicom takiej walki w czołówce jak w tym roku, większej ilości zgłoszeń i relacji w tv tak jak ktos wczesniej pisał powinny być relacje 30 min po każdej rundzie. Myślę ze klimat do poprawy sytuacji jest lepszy niż wcześniej, mamy Kubice(oby tylko zaczął dojeżdżać i robic coraz lepsze wyniki) mamy Kajtka w ERC, myślę ze oni mogą dużo zrobić dla popularyzacji rajdów w PL, teraz czekać na jakieś zmiany PZM...
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez wanderer » poniedziałek, 20 paź 2014, 16:19

W zeszłym sezonie Kajetanowicz, Chuchała i Habaj byli w stanie, jako tako, rywalizować o zwycięstwo w generalce. Na tegorocznym Arłamowie Habaj też mało co, a objechałby Grzyba w Skodzie. I w przypadku gdy walka rozgrywa się pomiędzy S2000 vs R4 to lepszy kierowca w R4 sobie poradzi. Ale jak już ktoś przesiądzie się do R5, to reszta, aby liczyć się w walce o tytuł musi się przesiąść. A poza tym, jeśli wziąć opinię niektórych kierowców, to przesiadka z R4 do S2000 nie jest taka prosta jak do R5. Zwróć uwagę, że Grzyb czy Kuchar, po latach startów mają swoje S2000 już dobrze ogarnięte. Ktoś nowy potrzebowałby pewnie więcej czasu aby dobrze ustawić auto.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 20 paź 2014, 18:38

Dlatego powinno być jak na Litwie mistrz w ośce i 4x4 jest dwóch Mistrzów a jak chcemy naprawy w Polsce to mistrzostwa ośkami a klasa 4x4 razem z Proto wszystko dopuszczone wszystko klasyfikowane w generalce.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Bad-i » poniedziałek, 20 paź 2014, 20:02

Łukasz i tak powinno byc. Kazdy samochod powinien byc klasyfikowany w generalce. Lacznie z wszystkimi Proto
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Jarek55511 » poniedziałek, 20 paź 2014, 20:26

Rajdy są już biletowane. Niby to ubezpieczenie,ale na Rajdzie Świdnickim,czy Karkonoskim się płaci za wejścia. Tylko Dolnośląski jest za free. Nie wiem jak reszta rajdów,bo nie byłem.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron