Neste Rally Finland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Anbarra » sobota, 2 sie 2014, 18:27

Czy ja wiem czy to kwestia samochodu ? cisnie to cisnie i widac ma w tym jakąś metodę
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia


Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » sobota, 2 sie 2014, 18:38

Fiesta w tym sezonie to już zaczyna tracić do VW i Cytryny.
Za rok, jeśli M-SPort nie otrzyma żadnego sensownego wsparcia to raczej tym autem niczego się nie ugra.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 2 sie 2014, 19:33

Jutro bedzie ciekawa walka o zwyciestwo. Mniej niz 4sek roznicy sprawia, ze nawet na tych trzech oesach moze sie duzo dziac. Choc w sumie nie jestem zadowolony, Latvala zdecydowanie szybciej jechal niz Ogier, ale oczywiscie to on mial problemy, a nie Ogier.... teoretycznie powinien wygrac Latvala, jakby patrzec na to, co dzialo sie dotychczas, ale jutro jest nowy dzien. Ogier nie ma nic do stracenia, bedzie cisnal i jest uskrzydlony po dzisiejszym dniu, a Latvala wprost przeciwnie. Jestem za JML.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Shaitan » sobota, 2 sie 2014, 20:57

Mimo, iż bardziej będę kibicował Ogierowi, to uważam że minimalnym faworytem jest JML. Był rzeczywiście nieco szybszy do momentu problemów z hamulcem i jeśli nie zgubił swojego mojo, a słuchając jego wypowiedzi mam wrażenie, że nie zgubił, to Sebastienowi będzie go bardzo ciężko pokonać.
Niemniej czego więcej mogliśmy oczekiwać :D . Szykuje się jutro piękny finał.
Szczerze, to nie wierzyłem, że Meeke, którego szalenie lubię, dojedzie do niedzieli z takim tempem. Oby była meta, a wtedy będzie dla mnie kierowcą tego rajdu. Jego tempo pokazuje też jeszcze jedno, nie tak źle z tymi Citroenami ostatecznie jest. Na tego typu odcinkach ustępują naprawdę niewiele Volkswagenom jeżeli w ogóle! Różnica jest na tyle mała, że kierowca jest w stanie zrobić różnicę. Jeżeli Meeke w zasadzie jedzie tempem Ogiera w modzie full attack i miejscowego JML, któremu jedzie się fantastycznie, to nie ma co narzekać na różnice sprzętowe. Inna sprawa Fiesta...
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Dani » niedziela, 3 sie 2014, 09:56

Fiesta to obecnie złom jakich mało, a szczególnie ta Roberta. Co Rajd to jakieś problemy z biegami i hamulcem ręcznym. Barany z M-Sportu nawet przez jeden rajd nie potrafią odpicować auta, aby normalnie chodziło.
Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Domson » niedziela, 3 sie 2014, 10:15

Dani napisał(a):Fiesta to obecnie złom jakich mało, a szczególnie ta Roberta. Co Rajd to jakieś problemy z biegami i hamulcem ręcznym. Barany z M-Sportu nawet przez jeden rajd nie potrafią odpicować auta, aby normalnie chodziło.



Mi się nadal Fiesta najbardziej podoba z Wurców, ale niestety im wieej onboardow oogladam to przekonuje sie, ze przynajmniej Fiesta Roberta jedzie bardzo wolno w porownaniu z Polo, a nawet Citroenem. Dwie długie proste, w tym jedna asfaltowa jako łącznik, a OGier na ich końcu już miał sekundę przewagi, bo po prostu Polo dużo szybciej przyśpieszało : /
+ zdychający silnik w wolnych zakrętach, ale o tym sam Robert mówił


Ale Polo w innej lidze. Zawias pracuje mega dynamicznie. W wolnych zakrętach jest świetny. Ogólnie sam samochód pozwala ich kierowcom na bardzo dużo, nawet na śliskiej trasie kiedy ją odkurzają mają dużą przyczepność
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Neste Rally Finland

Postprzez madman » niedziela, 3 sie 2014, 10:26

Co do Fiesty, to warto sobie zobaczyć onboardy z Polski - wiem, że to pewnie kwestia ustawienia przełożeń, ale na długich prostych Robert przy 182 km/h jechał już na odcięciu, gdzie Ostberg bujał się do ponad 190 km/h... Fiesta zaczyna poważnie odstawać od reszty samochodów, widać to nawet po Hirvonenie, bo nie wierzę, że nie jest w stanie wygrać oesu, albo mieć czas w pierwszej trójce dlatego, że sam już nie ma tej prędkosci - stawiam na to, że po prostu Fiesta nie daje rady dotrzymać tempa Deesom i Polo...
"To że trzeba hamować poznawałem po tym, że wszyscy kibice zaczynali uciekać." - K. Hołowczyc
Avatar użytkownika
madman
N3
 
Posty: 285
Dołączył(a): sobota, 10 maja 2014, 09:59
Lokalizacja: Pomorze

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 3 sie 2014, 11:38

taaa zwłaszcza, że wszystkie wurce są identyczne jak rok temu oprócz tych tzw jokerów które teamy mają do wykorzystania. 5poprawek. WV chyba je wszystkie wprowadził, Msport zdaje się do skrzyni biegów i niedługo szykują kolejne. Citroen silnik za jakiś czas. Takim autem rok temu Ostberg i TN walczyli w Fince o wygraną więc bez przesady. Nawet Tannak z marszu wsiada do Fiesty i w Portugalii walczy z Ogim i Mikko...
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Domson » niedziela, 3 sie 2014, 11:41

Witcher1990 napisał(a): Takim autem rok temu Ostberg i TN walczyli w Fince o wygraną więc bez przesady.


No właśnie rok temu. Nie wiem, moze to tylko w samochodzie Roberta takie problemy przez ten magiczny system zmiany biegów, ale niczego tutaj nie zmyślam przecież. Wszystko widać na onboardach, ten samochód po prostu zdycha w wolnych zakrętach u niego

Ale Polo i tak jest szybsze od Fiesty I DSa.
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 3 sie 2014, 11:50

Na prawdę nie sądzę. Po pierwsze Wilson i Ford w życiu nie dopuściliby do startu auto które jest słabej jakości i odstaje od konkurencji. M-sport ma zarabiać na tym kasę więc zależy mu na renomie tak samo jak Fordowi, który gdyby Fiesta była bublem zerwałby współpracę i Wilson musiałby szukać innego producenta. DSem rok temu Loeb ustawiał wszystkich po kontach, TN na asfalcie pokazywał potencjał, Ostberg na Fince. Nic nie poradzimy że teraz wszyscy dość mocno cieniują na tle JML i SO
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez wojo02 » niedziela, 3 sie 2014, 12:23

Avatar użytkownika
wojo02
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 11 cze 2009, 16:27

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Anbarra » niedziela, 3 sie 2014, 12:29

Witcher1990 napisał(a):taaa zwłaszcza, że wszystkie wurce są identyczne jak rok temu oprócz tych tzw jokerów które teamy mają do wykorzystania. 5poprawek. WV chyba je wszystkie wprowadził, Msport zdaje się do skrzyni biegów i niedługo szykują kolejne. Citroen silnik za jakiś czas. Takim autem rok temu Ostberg i TN walczyli w Fince o wygraną więc bez przesady. Nawet Tannak z marszu wsiada do Fiesty i w Portugalii walczy z Ogim i Mikko...


Portugalia jest kręta, to nie jest Rajd na moc. Tak samo Monte, i dlatego Robert mogl byc w czolowce. W argentynie Mikko profitowal z warunkow, ktore zacieraly braki mocy. Rownie dobrze M-Sportowi moze brakowac kasy na dopieszczenie aut i musza zmiejszyc troche mocy zeby utrzymac wytrzymalosc silnika? Nie wiemy, widac jedynie za gdy liczy sie moc, fiesta odstaje.
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Neste Rally Finland

Postprzez jarauto » niedziela, 3 sie 2014, 13:00

Everything under control :D

Obrazek
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Unusual_sarcasm_notice.jpg
jarauto
N2
 
Posty: 173
Dołączył(a): wtorek, 15 lut 2005, 22:54
Lokalizacja: DK/3city/śląsk

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Shaitan » niedziela, 3 sie 2014, 14:02

Słowa Roberta po rajdzie odnośnie konkurencyjności Fiesty:
Finladia to fajny rajd, ale trzeba go dobrze znac i duzo ryzykowac, jesli chcesz jechac tempem czolowki i trzeba miec tez czym jechac. Inne auta nam odjezdzaja, ale mielismy dobre tempo w porownaniu z Mikko Hirvonenem
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: Neste Rally Finland

Postprzez żółtodziób » niedziela, 3 sie 2014, 14:09

madman napisał(a):Co do Fiesty, to warto sobie zobaczyć onboardy z Polski - wiem, że to pewnie kwestia ustawienia przełożeń, ale na długich prostych Robert przy 182 km/h jechał już na odcięciu, gdzie Ostberg bujał się do ponad 190 km/h... Fiesta zaczyna poważnie odstawać od reszty samochodów, widać to nawet po Hirvonenie, bo nie wierzę, że nie jest w stanie wygrać oesu, albo mieć czas w pierwszej trójce dlatego, że sam już nie ma tej prędkosci - stawiam na to, że po prostu Fiesta nie daje rady dotrzymać tempa Deesom i Polo...


Odstaje silnikowo od Polo ewidentnie. Gdyby skrzynia była ustawiona krócej to samochód przynajmniej powinien mieć kopa, ale na starcie SSS było widać,ze i kopa brakuje w porównaniu do innych samochodów.

Witcher1990 napisał(a):Na prawdę nie sądzę. Po pierwsze Wilson i Ford w życiu nie dopuściliby do startu auto które jest słabej jakości i odstaje od konkurencji. M-sport ma zarabiać na tym kasę więc zależy mu na renomie tak samo jak Fordowi, który gdyby Fiesta była bublem zerwałby współpracę i Wilson musiałby szukać innego producenta


Ale jak sobie wyobrażasz niedopuszczenie przez Forda słabej jakości samochodu? Wycofaliby homologtację? No nie da się. Jedyne co by Ford mógł wycofać to ciche wsparcie jakiego ponoć udziela M-Sportowi, ale tutaj też może mieć pretensje do siebie - jakie wsparcie takie wyniki. Poza tym bywało już,że Ford nawet firmował własną marką ewidentnie odstające wypusty M-Sportu. Odstawał Focus 02, używany zresztą przez znaczną część sezonu 03, nieszczególny był Focus 05, również 06 i 07 nie urywały głowy. 06stką Gronholm "męczył" się z Loebem jadący Xsarą 05 obsługiwaną przez Kronos, a w 07 kiedy weszło C4 to Gronholmowi nie pomogło nawet to, że Loeb zamał sobie obojczyk i nie pojechał czterech rund. Można oczywiście sobie to tłumaczyć tak, ze Loeb zrobił ogromne postępy, ale prostszym jest wyjaśnienie, że o ile na "zeszłoroczną" Xsarę Focus jeszcze stykał to z C4 poległ. Poza tym jeśli prześledzić wyniki M-sportu to owszem, był to zespół który zawsze jakoś tam nawiązywał kontakt z czołówką, ale zdobyli tylo dwa tytuły konstruktorskie - 06 (Xsara z Kronosu, brak Peugeota, Subaru w głębokiej zapaści) i 07 (Loeb out na 4 rundy, ciągle brak Peugeota, Subaru w jeszcze głębszej d... niż rok wcześżniej). nie sądzę,żeby Ford miał w związku z tym teraz jakieś oczekiwania wględem M-Sportu, biorąc pod uwagę niewesołą sytuację finansową tego zespołu zwyczajnie nie może mieć takich oczekiwań.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości