Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Postprzez Wiosloman » poniedziałek, 15 kwi 2013, 10:52

Witam wszystkich jako iż jestem tu nowy nie wiem czy trafiłem z dobrym działem,a i stażem i wiedzą u mnie cieniutko .
Zastanawiałem się tak jak w temacie z czystej ciekawości :gdy ktoś chce startować w wyścigach np w klasie gt3 albo 2 itd to czy sam buduje taki samochód tzn np u steca , stańco ,itd ?? czy jedzie do niemiec i kupuje w dziale motorsportu firmy porshe klasę gt3 ,rozmumiem iż nie da się iść do dilera bmw i kupić bmw e92 m3 DTM ???
np tutaj http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... eNumber=53
budował go kowalski czy producent ??

pozdrawiam i sory za kłopot
Wiosloman
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek, 15 kwi 2013, 01:19


Re: Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Postprzez Karol » poniedziałek, 15 kwi 2013, 11:16

Stec nie zajmuje się samochodami do wyścigów płaskich a jedynie górskich, z czego specjalizuje się konkretnie budowa Mitsubishi Lancerów, oczywiście również i do rajdów. W przypadku zakupu auta GT3 wystarczy spora ilość kapuchy i skontaktowanie się z przedstawicielem, który takie zabawki oferuje :) Z budową jest różnie, niektóre samochody budowane są przez zewnętrznych tunerów, niektóre w fabrycznych oddziałach. Prodrive zajmował się budową Aston Martinów i teraz Bentleya Continental GT3. Bodajże w przypadku Ferrari taką satelitarną stajnią był Kessel Racing. Od szwajcarów auta miał Stańco (który raczej już odszedł z wyścigów na rzecz rajdów terenowych), w ich barwach jeździł Michał Broniszewski. Porsche samo buduje i konstruuje swoje wyścigówki. BMW do którego podałeś link to chyba nie jest oryginalne M3 GTR E92 jakie startowało w klasie GT2 w wyścigach długodystansowych, szczególnie w USA. Wygląda na to, że to przygotowana wyścigówka na bazie seryjnej M3jki, pewnie do VLN bądź innej niemieckiej serii wyścigowej. Co do zakupu auta DTM, to jeśli chodzi o najnowszą specyfikację to jest to w zasadzie niemożliwe. Po prostu takie auta nie są dostępne dla prywatnych odbiorców, pomijając oczywiście, że nigdzie poza DTM nie można się nimi w praktyce ścigać a cena jest zapewne horrendalna. Starsze generacje też utrzymują wysokie ceny. Dla przykładu: http://www.racing24.com/prototype-and-g ... r-dtm.html A jest to 11 letni samochód :) Sporo DTMów było w Czechach, Charouz miał C-klasse a wcześniej CLK-DTM, sztuk pewnie co najmniej 3, Bohemia Racing Team jeździło na Audi A4, z tego co pamiętam w ubiegłym roku Kostka na ich aucie wygrał bodajże mistrzostwa czech albo FIA CEZ. Ogólnie większość aut wyścigowych wyższych klas jest do kupienia w zasadzie "od ręki", wystarczy odpowiednia ilość kapuchy gdyż sprzedaż aut klienckich podejrzewam, że stanowi ważną część działalności w przypadku na przykład Porsche, Audi czy Ferrari.

Orientacyjne ceny: http://www.racecarsforsale.com/prototype-and-gt-cars/
Oczywiście trzeba doliczyć jeszcze drugie tyle na części zamienne, odpowiednie zaplecze techniczne i inżynierskie.


Po chwili googlowania:

Ferrari - Kessel Racing
Lamborghini - Reiter Engineering
Audi - Audi Sport customer racing
Mercedes - AMG (czyli tak jak u Audi dział sportu de facto)
Bentley, Aston Martin - Prodrive
Jaguar XKR GT3 był zbudowany przez brytyjski Apex Motorsport

Dużo informacji można też uzyskać na stronach http://gt3europe.com/ , http://www.fiagtseries.com/ i http://gt4cup.com/ na temat kto jakie auta wystawia i pewnie też tym tropem można dojść kto je buduje i sprzedaje.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Postprzez Wiosloman » poniedziałek, 15 kwi 2013, 14:38

człowieku !!! dziękuje ci bardzo nareszcie jakieś forum gdzie można pogadać profesjonalnie oczywiście zwiedziłem już wszystkie strony typu racecarsfrasle itd tu przynajmniej nikt nie nie opie... za zadawanie pytań super niestety przez większą popularność rajdów w naszym kraju mało jest informacji o wyścigach typu wsmp i klas gt dalej nie wiem jak to jest z klasami w płaskich i licencjami ale dojdę i do tego itd a znaleźć kontakt z ludźmi którzy nabywają takie auta albo mają wiedzę jest dosłownie garstka ale dobrze ze napisałeś bo zawsze warto pogłębiać swoją wiedzę ,
rozumiem że oni biorą po prostu samochód rozbierają go na częśći i składają kupujesz i startujesz odrręki
Dziękuje ci bardzo dobry człowieku !!!!
over
Wiosloman
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek, 15 kwi 2013, 01:19

Re: Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Postprzez Wiosloman » poniedziałek, 15 kwi 2013, 15:28

jeszcze dopiszę ,że strasznie zainteresowały mnie systemy typu air jack
np tutaj http://www.youtube.com/watch?v=-jDK6HGLNRQ nie mam pojęcia kto to produkuje ale piękna sprawa
wszedłem na strone kessel racing ich oferta mnie powaliła masakra ale gt 2 ma mniej mocy niz gt3 nie kapuje tego ogólnie piękne auta po co kupować zwykłe ferrari jak moźna kupić racing edition a prawdziwy kierowca nie che jezdzić szybko tylko się ścigać
yo !!
Wiosloman
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek, 15 kwi 2013, 01:19

Re: Jak wygląda kupno klasy gt3 ??

Postprzez Wiosloman » poniedziałek, 15 kwi 2013, 22:44

i znalazłem kolejny team ferrari
http://www.youtube.com/watch?v=_1Pg6lT5Hcw
bardzo ciekawy materiał ciekawe jak ma się on w porównaniu do kessel racing
czy różnica w budowie jest duża ??
Wiosloman
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek, 15 kwi 2013, 01:19


Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości