Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » piątek, 26 paź 2012, 09:22

Woocasch dobrze mówi. Jak będzie medialnie to dojdą nowi producenci i może wrócą starzy. Bo w A grupie jeździły tylko: Ford, Mazda, Nissan, Mitsubishi, Lancia, Toyota, Audi i Subaru a w WRC: Ford, Subaru, Toyota, Seat, Skoda, Mitsubishi, Peugeot, Citroen, Hyundai, Suzuki i VW. Czyli 8 A gr.vs 11 WRC
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica


Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 26 paź 2012, 12:48

http://www.youtube.com/watch?v=KlW7HfWA ... playnext=1
Dziwi mnie fakt, że cykl o światowym formacie mistrzostw w ciągu kilku lat tak stracił na medialności, zwłaszcza że można z tego zrobić taki klip jak ten wyżej
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » piątek, 26 paź 2012, 21:16

12, a właściwie 11 WRC było Mini ;)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Karol » sobota, 27 paź 2012, 21:37

Oparcie mistrzostw na samochodach grupy A jest obecnie bezsensowne - firmy nie produkują już takich aut jak mieliśmy chociażby w latach 90, które po zaadaptowaniu nadawałyby się do sportu. Obecnie samochody są za ciężkie, polityka silnikowa całkowicie różna. Współczesne samochody do rajdów się nie nadają, wystarczy spojrzeć ile obecnie samochodów jest robionych na grupę A lub N? Clio, Civic. Z grubsza to tyle. Dlatego mamy grupę R. Tak samo auta WRC, przecież to są prototypy a nie samochody grupy A, tak jak było wspomniane już wcześniej w dyskusji - tam nawet blok silnika nie jest seryjny. Dlatego uważam, że jedynym wyjściem dla przyciągnięcia producentów i ułatwienia im wejścia do rywalizacji jest zunifikowanie podzespołów, podwozia. Już mamy napędy, skrzynie biegów, elektronike standardowe. Dla przeciętnego kibica jest to obojętne czy auto ma silnik Forda, Citroena itd. Rozpoznaje się auto po barwach, znaczku, ogólnym zarysie.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 27 paź 2012, 22:56

Tak tak, macie racje przesadzilem troche z ta A grupa :-)
Wydaje mi sie, ze kluczowa jest promocja. Wiadomo, ze jak firma wydaje kase na to, to chce jakiegos sensownego zwrotu i umowmy sie - nie chodzi tu tylko o wyniki, tylko tez albo przede wszystkim reklame. NOS sprawe pierniczyl krotko mowiac, WRC dawno temu przestalo byc jako tak medialne. Wiec zmiana promotora jest bardzo dobrym posunieciem no i wierze, ze Red Bull sprawe wykona wzorowo :-)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 28 paź 2012, 00:09

To widocznie ja nie jestem przeciętnym kibicem bo dla mnie nie jest obojętne komu kibicuję i na jakich częściach jeździ dany samochód. "Dzięki" takim pomysłom WRC umarłoby szybciej niż sądzisz, bo jak już wspomniałem, rajdy to forma promocji marki i zawsze istnieje pewna świadomość wśród ludzi, że to dany producent wygrywa. Jaki sens miałoby organizowanie pucharu WRC? Bo tak to trzeba nazwać wtedy całe mistrzostwa to zwykły puchar taki CEFT czy CRT jak w Polsce z tym, że samochody mają inną budę. Po to są homologacje i przepisy żeby jedni byli lepsi a drudzy słabsi i żeby kibice emocjonowali się walką bo nie wiadomo czy Citroen nie będzie słabszy w Szwecji czy może Ford w Meksyku albo dlaczego cytryny straciły opony w WB?
Auta z silnikami 1.6t i tak okazały się bardzo dobrym pomysłem bo już kilku producentów zainteresowało się powrotem do cyklu. Poza tym są głośniejsze i częściej idą bokiem niż dawne 2l focusy czy c4 przy porównywalnej prędkości.
Nie idźmy już dalej drogą cięcia kosztów bo wkrótce będą jeździć same ośki a później wyłącznie samochody elektryczne. Nie chciałbym tego dożyć.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 28 paź 2012, 09:43

Tutaj zgoda. Ciagle ciecie kosztow rowniez mogloby sie okazac przesada, tak samo jak nadmierne ich podnoszenie. Sadze, ze jezeli chodzi o samochody to wszystko jest zrobione w dobrym kierunku, a teraz nalezy zajac sie promocja,
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 29 paź 2012, 21:26

Garsc nowinek z autosportu:
-Sordo blizej Citroena niz Solberg w/g zródel bliskich Citroenowi
-runda WRC we Wloszech nadal na Sardynii w 2013
-juniorski team VW w 2013 (Mikkelsen do Portugalii, Abbring i Wiegand)
Ostatnio edytowano poniedziałek, 29 paź 2012, 23:48 przez wrc1600, łącznie edytowano 1 raz
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 29 paź 2012, 22:56

No i tak bym sie spodziewal. Wydaje mi sie, ze Citroen nie mialby po co zatrudniac Pettera. Sordo jest chyba najlepszym wyjsciem z sytuacji. Pytanie o co chodzi Daniemu - ''moge jezdzic rok, udowodnic swoja wartosc i wrocic do domu''.
Zakladajac ze od 2014 roku do fabryki wejdzie Neuville, to kierowca Citroena na przyszly sezon musi miec swiadomosc, ze jest tu tylko na rok. Jak widac Dani ma taka swiadomosc, ale dla Pettera mogloby to byc bez sensu. Chyba, ze mialby to byc jego ostatni sezon.

Z tym juniorskim to nie tak hop do przodu. Na razie wiadomo tylko o Mikkelsenie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 30 paź 2012, 11:53

Mattias- może po prostu Sordo tak to powiedział, że dziwnie zabrzmiało lub dziwnie to przetłumaczono. A może chodzi mu o pokazanie prędkości żeby dostać angaż w Hyundaiu albo Toyocie? W Citroenie i tak byłby numerem dwa co przekreśla jego szanse na tytuł więc chyba chce dostać fabryczny fotel w nowej marce na cały sezon
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez wrc22 » wtorek, 30 paź 2012, 12:46

http://rallynews.pl/lang.en/no/pnews/5335


Ciekawe jak oni to obliczyli. I bardzo to dziwne, że runda WRC która trwała 4-6dni zarobiła więcej niż Euro które trwało 3 tygodnie.
"Z miłości do rajdów"
Avatar użytkownika
wrc22
N3
 
Posty: 208
Dołączył(a): poniedziałek, 21 kwi 2008, 17:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » wtorek, 30 paź 2012, 15:05

Portugalczycy podobnie jak my budowali nowe stadiony na Euro u siebie, więc pewnie nie zwróciły im się koszta aż w takim stopniu.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 30 paź 2012, 20:31

Kilka nowych stadionów w kilkumilionowym kraju musialoby bardzo dlugo zarabiac mimo ze np. ten z którego zaplecza korzysta service park WRC jest bardzo spektakularna budowla. Mysle ze podane sumy sa calkiem realne i nie rozmiem jak Rajd Polski na siebie nie zarobil (podobno).
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez tomson » wtorek, 30 paź 2012, 21:42

Monte Carlo idzie po asfalcie, to RP leci po szutrze, mnie tylko zastanawia czy jest to tylko dobre miejsce do promocji. Nie oszukujmy się WRC, to jeden wielki kombajn marketingowy, który nic nie zrobił aby uatrakcyjnić rywalizację, np. w WTCC dokładali najszybszemu balast aby wyrównać "za szybkich". A tak, zmienili nadwozia i kolorowy cyrk jedzie dalej. To, że RP mógł nie zarobić wynika, że był to tylko jeden występ. A tylko jednorazowy występ, bo dopóki nie będziemy kupować mnóstwa nowych aut to o WRC możemy zapomnieć, choćby przy odcinkach stało nawet 5 mln kibiców :)

Teraz RP ma wielką szansę, tylko czy marka tego rajdu jest związana z tym miejscem gdzie jest rozgrywana? Rozważam tylko w myślach jakby wyglądały szutry jednych z najstarszych zawodów rajdowych w świecie na "zachodzie-dolnym", tak oczywiście znów ta kraina, ale według mnie ma lepsze trasy i lepszy marketing i jeszcze większe możliwości, dlaczego? Weźmy Karkonoski na przykład, był kiedyś szuter i to taki że pamiętam go do dzisiaj, a nie problemem byłoby przedłużyć odcinki i dalej byłby w formie kompaktowej. Rajd z dostępem dla kibiców z wielu "otwartych" dróg. Inna sprawa to lotnisko, do Wrocławia powietrzem, później autem około 1:30; 1:45. Dla niecierpliwych jest lotnisko w Jeleniej Górze, ale trawiaste, jednak kiedyś słyszałem od znajomego, że były plany rozbudowy o "twardy pas", koszt około bańki...

Jednak ten kto nie inwestuje, ten nie ma, ba ten kto nie ryzykuje, ten nie czuje, że żyje ;) (żart)

Pozdrawiam (podejdźcie do tego co napisałem z dystansem, nie wkurzajcie się, to taka luźna zbieranina myśli :) )
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Świat WRC

Postprzez Gąsior » środa, 31 paź 2012, 08:47

wrc22 napisał(a):http://rallynews.pl/lang.en/no/pnews/5335


Ciekawe jak oni to obliczyli. I bardzo to dziwne, że runda WRC która trwała 4-6dni zarobiła więcej niż Euro które trwało 3 tygodnie.

Raczej chodzi o przychody a nie zyski a i tak komuś się chyba przecinki pomyliły. Żeby od kibiców wyciągnąć 50 mln EUR to zakładając frekwencję 50 tys. ludzi to KAŻDY musiałby wydać 1000 EUR co jest raczej mało prawdopodobne. Tzw. news z d.....
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron