Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 22 sie 2012, 11:07

A ja rozumiem podejście Citroena. Rozszerzenie zespołu do trzech kierowców miałoby sens jedynie, gdyby trzeci był kierowcą punktującym. W tej sytuacji każdy zespół będzie dążył do tego, żeby ten trzeci kierowca tez był jak najlepszy. Ograniczenie wieku też nie ma tu nic do rzeczy, w tej chwili jest tak, że kierowcy w wieku poniżej 25 lat wiele do gadania nie mają, ale wystarczy spojrzec co się dzieje w F1. Alonso, Hamilton, Vettel - mieli mniej niż 25 lat jak zbdobywali swoje pierwsze tytuły mistrzowskie. Prędzej czy później to samo stanie się w rajdach zaczną wygrywać coraz młodsi kierowcy no i w końcu co? Trzeba będzie ustawić limi wieku na 15 lat,żeby przepis miał jakikolwiek sens? IMO nie tędy droga, trzeba zostać przy dwóch kierowcach, za to przyciągnąć jak najwięcej zespołów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 22 sie 2012, 13:39

Wlasnie, trzech kierowcow w zespole to ryzykowny pomysl. Sa klopoty z zebraniem budzetu na takie przedsiewziecie. Volkswagen wylozylby kase na trzech zawodnikow, ale Citroen czy Ford juz niekoniecznie. Zatem chcac aby kierowcow fabrycznych bylo jak najwiecej, najlepiej aby dolaczylo jak najwiecej producentow. I wtedy byloby OK.

Co do Sordo, Mini i Forda.
1. Sordo zostaje w Mini. Sam o tym powiedzial. Dodatkowo Wilson zaprzeczal po Argentynie, ze Dani stanie sie kierowca Forda.
2. Mozna wierzyc, ze z Mini bedzie lepiej. Niedawno Dani mowil, ze celem jest wystawienie dwoch samochodow w calym sezonie i wszystko idzie we wlasciwym kierunku.
3. Jak dla mnie po odejsciu Latvali z Forda (jego przejscie do VW uwazam za pewne), w Blekitnym Owalu pozostanie Petter, a drugim kierowca zostanie Ostberg. Chyba nie bedzie w stawce skladu ktory bedzie tak strasznie stanowil tlo, no ale Ostberg na pewno przywiezie wiecej punktow niz Tanak, czy na ta chwile Evgeny Novikov.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 22 sie 2012, 17:48

No i Portugalczycy z Autosportu twierdza tak samo jak ja :).
Akurat nie do konca zgadzam sie z tym, ze Ostberg poczynil jakies olbrzymie postepy. Po prostu konkurencja niejednokrotnie ulatwiala mu wskakiwanie na pudla no ale pozytek z nienajszybszego kierowcy, ktory dojezdza regularnie do mety jest na pewno.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 22 sie 2012, 18:32

Jarek55511 napisał(a):Ja nie rozumie podejścia Citroena w temacie 3kierowcy.

Czego tu nie rozumieć? Po prostu nie ma na to budżetu.
Matthias Schmidt napisał(a):Co do Sordo, Mini i Forda.
1. Sordo zostaje w Mini. Sam o tym powiedzial. Dodatkowo Wilson zaprzeczal po Argentynie, ze Dani stanie sie kierowca Forda.

Wilson mówi swoje, ale jak to mówią: nigdy nie mów nigdy. Kiedyś Wilson mocno zraził się do Solberga, a dziś Solberg jest liderem w jego zespole. ;)
Matthias Schmidt napisał(a):Akurat nie do konca zgadzam sie z tym, ze Ostberg poczynil jakies olbrzymie postepy. Po prostu konkurencja niejednokrotnie ulatwiala mu wskakiwanie na pudla no ale pozytek z nienajszybszego kierowcy, ktory dojezdza regularnie do mety jest na pewno.

Dokładnie, obecna sytuacja w WRC pozwala na to, że nawet niezbyt utalentowany Martin Prokop dojeżdża tuż za podium i jest obecnie 7 kierowcą w mistrzostwach.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 22 sie 2012, 19:49

No wlasnie. Tu jest gwozdz programu. Gdyby byly cztery fabryki z osmioma naprawde solidnymi fabrycznymi, ci wszyscy prywaciarze ledwo miesciliby sie w punktach. Skoro Ken Block w 2/3 swoich startow w tym roku byl w punktach, to znaczy ze cos jest nie tak :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 22 sie 2012, 20:25

Tego nie rozumiem że teraz budżet na Neuviella jest a na trzeciego kierowcę niema? Bo im potrzebny będzie ktoś na miarę Loeba? Sorry ale Citroen, Total, Red Bull plus QATAR mają za małą kase? Wiadomo nie od dziś że większość dopłaca do interesu fabryk albo przyprowadza nowego sponsora. Zaraz powiesz że nie wiadomo czy Red Bull zostanie w przyszłym sezonie z Citroenem- pożyjemy zobaczymy. Ale będą mieli Qatar,a i tak trzeci kierowca by nie pkt.tylko najlepsza dwójka.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 22 sie 2012, 21:12

Jarek55511 napisał(a):Tego nie rozumiem że teraz budżet na Neuviella jest a na trzeciego kierowcę niema? Bo im potrzebny będzie ktoś na miarę Loeba? Sorry ale Citroen, Total, Red Bull plus QATAR mają za małą kase? Wiadomo nie od dziś że większość dopłaca do interesu fabryk albo przyprowadza nowego sponsora. Zaraz powiesz że nie wiadomo czy Red Bull zostanie w przyszłym sezonie z Citroenem- pożyjemy zobaczymy. Ale będą mieli Qatar,a i tak trzeci kierowca by nie pkt.tylko najlepsza dwójka.


Pozostaje jeszcze problem skąd wziąć tego trzeciego. Cały "narybek" ostatnich lat to Ogier i Latvala. Całymi latami były tylko dwa zespoły więc w końcu zanikła też podaż na rynku. Teraz jak wszedł VW to już nie bardzo wiadomo jak obsadzić dwa miejsca nie wchodząc w paradę innym zespołom, teraz jeszcze jak się sztucznie stworzy trzy kolejne miejsca to powstanie spora nadwyżka popytu nad podażą. Każdy będzie chciał podkupić każdemu jak najlepszych kierowców, dojdzie do licytacji i stawki pójdą w górę. Trzeba będzie nie tylko sypnąć kasą na tego trzeciego, ale podrożeją też dwaj podstawowi i nikt nie jest w stanie przewidzieć jak bardzo. Na pewno jednak Citroen zdaje sobie sprawę, że VW ma na dzień dzisiejszy więcej siana jako koncern i zapewne także jako zespół. Gdyby doszło do walki o kierowców byłby na przegranej pozycji. Owszem, Katar, Red Bull Total i PSA mogłyby zebrać niezłą sumę, ale to wszystko jest dzielenie skóry na niedźwiedziu. Nie wiadomo ile tej kasy ma dać Katar i w sumie na co. Zbudowanie od zera Nasserowi dakarówki tanie nie będzie, może się okazać, ze CTWRT się tym zbyt dobrze nie "naje", co najwyżej się przy tym "ogrzeje". Idą może na taki układ, bo w Dakarze widzą spory potencjał promocyjny dla swoich toczydeł udających terenówki. A tak w ogóle to nic jeszcze nie jest oficjalnie "przyklepane", sporo może się zmienić w porównaniu do obecnie krążących plotek. Co z RB to też niczego nie wiadomo.nie możnazakładać,że RB się wysypie, ale tym bardziej nie można liczyć na jego kasę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 22 sie 2012, 23:31

No właśnie teraz już niema na rynku wolnych dobrych kierowców. Ciekawie kogo weźmie Toyota jak wejdzie. Niema cyklu dla młodych tak jak kiedyś JWRC i wyszedł z tego Loeb i Ogier. Bo Akademia WRC raczej nie zaspokoi apetytów fabryk. Z IRC też już niema kogo wybierać. Mikkelsen już zajęty. Hanninen i Kopecky i może ktoś z Włoch -Rossetti? A może Kubica? Już ma zacząć testować Pugiem.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 23 sie 2012, 00:36

Toyota jeśli wejdzie do WRC to pierwszy taki "pełnowartościowy" sezon to będzie w najlepszym razie 2015. Oni w tej chwili nawet jeszcze nie ogłosili oficjalnie, że będa tworzyć jakiś zespół. Do tego czasu wiele rzeczy może się pozmieniać. konkretnie mam na myśli to,ze Loeb zakończy karierę no i w tej sytuacji wartość wielu zawodników wzrośnie. W tej chwili jest Seb i paru gostków, którzy od czasu do czasu są w stanie dotrzymać mu kroku no i wystarczy żeby wszystko miało sens. Jeśli poziom w który trzeba mierzyć będzie wyznaczał Hirvonen z Ogierem to jest taka możliwość, że po wsparciu przez fabrykę kierowcy z "drugiej linii" (Meeke, Atkinson - o ile jeszcze całkowicie nie zapomniał jak się szybko jeździ, jakiś Mikkelsen czy Ostberg) mogą właśnie przejąć dotychczasowe role Hirvonena czy Solberga. Oczywiście równanie w dół nigdy nie jest fajne, ale bywa że przywraca sens rywalizacji. Rajdy to stety lub niestety nie jest Konkurs Chopinowski, gdzie można nie przyznać pierwszego miejsca, więc odejście na emeryturę takiego kosmity na pewno zmieni układ sił, tak jak koniec ery Schumachera zmienił wszystko w F1.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 23 sie 2012, 01:17

Jarek55511 napisał(a):Tego nie rozumiem że teraz budżet na Neuviella jest a na trzeciego kierowcę niema?

Neuville chyba raczej nie ma budżetu na cały sezon. Poza tym, gość jest jeszcze świeży, a do takiego zadania zespół potrzebowałby kierowcę, który jest pewniakiem jeśli chodzi o do dojeżdżanie na podium. I chyba nie muszę wspominać, że w takiej sytuacji możliwość podpisania kontraktu z takim zawodnikiem kosztuje dużo więcej. Prawo popytu i podaży się kłania. ;)

Poza tym postaw się w sytuacji szefa zespołu. Proszenie się kierownictwa o ~50% większy budżet na trzeciego kierowcę w sytuacji, gdy np sprawa z promotorem jest wciąż niejasna może skończyć się decyzją o zakończeniu startów w WRC.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 24 sie 2012, 11:53

Akademia WRC to bardzo dobry pomysł ale oczywiście, że będzie to niewystarczające aby zatrudnić kogoś w ekipie fabrycznej pomimo, że wyszedł z niej tak szybki kierowca jak Craig Breen. Trzeciego samochodu raczej nie wprowadzą ale opcje przecież mają. Na tę chwilę Kopecky jest dobrą opcją- szybki, solidny, doświadczony w WRC, podobnie Mikkelsen. Juho też ma duże szanse, Craig podobnie. Z Tannaka i Novikova jeśli będą kierowcy to pokroju Latvali. Atkinson też chyba nie startuje przypadkowo, kto wie gdzie trafi po przygodzie z Mini? Nassera nie lubię ale może być szybki jeśli przestanie jeździć bokami i ktoś udzieli mu rad. Nie wykluczałbym też lokalnych czempionatów. Nie wiemy co pokaże Kościuszko w WRC choć raczej niewiele. Poza tym jest Wiegand, Bruno Magalhães ja bym nie lekceważył takich kierowców. Starty w takim zespole to zupełnie inna bajka i nigdy nie będzie tak, że kierowcy pokroju Loeba znajdą się od zaraz, każdy potrzebuje czasu i od razu nie będzie wygrywał.
Co do Madsa to wg mnie teraz zacznie zbierać punkty bo potrzebował dobrego samochodu. On na prawdę zrobił postęp, wyniki w Szwecji to nie przypadek, a wyższe umiejętności i lepszy samochód- od momentu zmiany Subaru na Forda jeździ znacznie lepiej, a możliwość jazdy fabryką może dodać mu skrzydeł. Niestety Solberg nie potrafi tego wykorzystać, a wg mnie Ostberg może teraz zacząć wygrywać przynajmniej w niektórych rundach.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez jusss » piątek, 24 sie 2012, 12:03

z tego co wiem to jest wiele plotek i nic nie jest pewne.. nasser naciska na emira o citroena ale co z tego wyjdzie to sie okarze bo on sam nie ma zamiary jechac calego sezonu tylko pare rajdow ktore lubi..on czasem jest do przodu bo najpierw na wszystko mowi ok a dopier potem widzi ze nie na wszystko ma czas.. jezeli chodzi o dakar to nasser buduje wlasna "dakarowke". z wlasnym teamem..
jusss
N1
 
Posty: 76
Dołączył(a): czwartek, 24 kwi 2008, 20:47
Lokalizacja: milano opole krakow

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 24 sie 2012, 12:05

Zgodze sie, Ostberg na pewno postepy zrobil. Ale nie uwazam, by byl to tak duzy postep, na jaki wskazuja jego wyniki. Przy wiekszej konkurencji (ktora nie zalicza tyle wpadek) podium byloby pewnie tylko w Szwecji. Nie sadze, by miedzy Fiestami fabrycznymi, a klienckimi byla na tyle duza roznica, ze Ostberg przesiadzie sie do fabryki i zacznie robic nie wiadomo jak dobre wyniki. Nie zaprzecze, jest to solidny zawodnik, ale brakuje mu tego czegos. Moze zmieni to sie z wiekiem, ale na razie nie widze go wsrod walczacych o zwyciestwa.

Nasser to w ogole dziwny czlowiek :)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » piątek, 24 sie 2012, 14:18

Nie zapomnijmy o Finach. W nowym WRC pisze że Gronholm podczas Rally Finland coś mówił o powrocie do WRC i nawet testował Mini WRC.
Citroen zbuduje DS3 RRC to coś czuje że z Peugeotem będzie lipnie. A wkońcu jak ta klasa ma się nazywać R5 czy RRC? Będzie w niej Citroen DS3, Ford Fiesta, Mini Countryman, Skoda Fabia, Peugeot 208 no i pewnie Toyota Yaris też zbuduje RRC. Więc w krajowych rozgrywkach nie będzie źle.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Hubertos » piątek, 24 sie 2012, 14:38

Mieszasz pojęcia, RRC to prawie WRC 1.6 z modyfikacjami zwężki i aerodynamiki. R5 to całkiem nowa klasa.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron