Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 29 maja 2012, 14:02

Jarek - zdecydowanie. Ale były jakieś bąkania o Toyocie, może akurat.

żółtodziób - dokładnie tak. Żal patrzec na to co dzieje sie z Mini, które zapowiadało sie naprawde fajnie :(. Ale BMW skupiło sie na DTM i zresztą jak widać wiedzieli co robią. Nie wiem dlaczego nie chcą ciągnąć jeszcze MINI WRC, znaleźć jakaś firme która by to poprowadziła (tak jak Prodrive). I mieliby gut. Ciągle wierze w to, że ten rok jest przejściowy, ale powoli zaczynam sadzic że to tylko głupia nadzieja :(
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 29 maja 2012, 14:37

@ żółtodziób No niby to jest tylko 10cm na długości, ale też 10cm na rozstawie osi i ogólnie Lancia jest krótsza, węższa i wyższa niż Fiesta. Nie mówię, że wielkość Ypsilon to jest wada, tylko po prostu mieli Punto S2000, którego projektu nie pociągneli dalej. Ale na 100% wykorzystają tam zebrane doświadczenie i jeżeli wkroczą do WRC to powinni być konkurencyjni.
To by było coś Citroen, Ford, Mini, VW, Lancia i Toyota walczące o zwycięstwo w każdym rajdzie w 2014 :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 29 maja 2012, 18:28

Lancia w rajdach? Uwierzę jak zobaczę film z testów wersji WRC. Bardziej realny wydaje się być Fiat, bo Lancia jest tak niszowa, że większość produkcji sprzedaje się głównie na rodzimym włoskim rynku. Mają w ofercie kilka modeli, z czego połowa to Chrysler z włoskim znaczkiem, a sprzedaż mają dużo mniejszą niż Mini. A nawet jeśli jest w tym prawda, to sądząc po podanym terminie 2014, pewnie uzależniają wejście w rajdy od wyjścia Loeba. :D
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 29 maja 2012, 19:10

woocasch napisał(a):@ żółtodziób No niby to jest tylko 10cm na długości, ale też 10cm na rozstawie osi i ogólnie Lancia jest krótsza, węższa i wyższa niż Fiesta. Nie mówię, że wielkość Ypsilon to jest wada, tylko po prostu mieli Punto S2000, którego projektu nie pociągneli dalej. Ale na 100% wykorzystają tam zebrane doświadczenie i jeżeli wkroczą do WRC to powinni być konkurencyjni.
To by było coś Citroen, Ford, Mini, VW, Lancia i Toyota walczące o zwycięstwo w każdym rajdzie w 2014 :)


Nie ma Lancii zrobionej na Punto, stąd prawdopodobnie ten Ypsilon. następna w kolejce jest Delta, 4,5 metra długości, zatem zdecydowanie za dużo. jeśli chodzi o szerokosć i wysokośc to nie widzę problemu. Szerokość jest prawie dokłądnie taka sama jak 206stki, z którego bez problemu zrobili wurca i to jeszcze jakiego. Zreszta DS3 wcale wiele szersze nie jest, 4 cm raptem. Wysokie wurce też juz były, Focus, C4, Suzuki (choć ten akurat wiele nie zwojował), najistotniejsze jest jak się umieści najcięższe elementy a nie jak wysoko będzie lekki dach. Natomiast zgodzę się, że problemem może być rozstaw osi.

wanderer napisał(a):Lancia w rajdach? Uwierzę jak zobaczę film z testów wersji WRC. Bardziej realny wydaje się być Fiat, bo Lancia jest tak niszowa, że większość produkcji sprzedaje się głównie na rodzimym włoskim rynku. Mają w ofercie kilka modeli, z czego połowa to Chrysler z włoskim znaczkiem, a sprzedaż mają dużo mniejszą niż Mini. A nawet jeśli jest w tym prawda, to sądząc po podanym terminie 2014, pewnie uzależniają wejście w rajdy od wyjścia Loeba.


To co piszesz jest logiczne, ale nie zapominaj że to Włosi, nie należy ich brać do końca na logikę. Nawet o niebo bardziej racjonalni Francuzi gniotą w WRC Citroena a Peugeot, czyli główna siła koncernu telepie się gdzies po IRC. Nie wspominając już, że dwa razy w historii prowadzili równolegle dwa teamy w WRC (wcześniej było Peugeot 205 T16 i Citroen BX 4TC). Nie oczekuj od południowców racjonalnosci, a w szczególności nie oczekuj tego od Włochów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 29 maja 2012, 20:33

żółtodziób napisał(a):Nawet o niebo bardziej racjonalni Francuzi gniotą w WRC Citroena a Peugeot, czyli główna siła koncernu telepie się gdzies po IRC. Nie wspominając już, że dwa razy w historii prowadzili równolegle dwa teamy w WRC (wcześniej było Peugeot 205 T16 i Citroen BX 4TC). Nie oczekuj od południowców racjonalnosci, a w szczególności nie oczekuj tego od Włochów.

Owszem, były przez dość krótki czas dwa równoległe zespoły w WRC, ale pewnie duży wpływ na to musiała mieć obecność w Peugeocie takiego sponsora jak Marlboro. Potem Peugeot po kiepskich wynikach postanowił przenieść się do wyścigów, a chwilę później, po wymyśleniu kategorii S2000 wrócili do rajdów. I to był strzał w dziesiątkę, a nie jakieś telepanie się. Były same plusy tej sytuacji, nie walczyli z rodzimą marką, zdobyli trzy tytuły kierowców, trzy jako producent. Do tego warto wspomnieć o mistrzostwach krajowych, czego wynikiem jest sprzedaż ponad 100 sztuk modelu 207 S2000. Podsumowując, zrobili z tego niezły biznes.

A co do racjonalności i gadki o południowcach, to zapomnij. Taki styl zarządzania jest możliwy np w klubach piłkarskich z najwyższej półki, ale nie w koncernach. Globalizacja wszystko pozmieniała i te stereotypy dziś praktycznie nie mają racji bytu. Dziś rządzą księgowi i działy marketingu, a oni wszędzie mówią jednym językiem. :) Dobrze liczą każdy grosz i jeśli na końcu tabelki wyjdzie im minus, to nie wchodzą w interes lub bez względu na wszystko wycofują się z przedsięwzięć. Takich przykładów w motorsporcie było w ostatnich latach bardzo dużo.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 29 maja 2012, 22:43

No właśnie Włosi są inni. zobacz co zrobili z Pandą, każdy inny naród miałby w głębokim poważaniu związki zawodowe, nawet w swoim kraju a nawet tym bardziej w swoim kraju, ale Fiat uderzony w tę strune jednak się ugiął. Kij, że w Polsce był niższy koszt lepsza jakość, Bella Italia, Don Camillo i Burdello Bum-Bum zadziałało na galowo. Koncern koncernem ale impulsywny charakter jest momentami nie do przeskoczenia.

Co do Peugeota i Citroena to ja uważam,że rozsądniej było zachować Peugeota w WRC a Citroena dać do IRC. Nie mówię, że na IRC źle wyszli, ale rozsądniej byłoby promować wiodący brand a nie ekskluzywny.Tym bardziej, że na chwile obecną z tego co widzę na ulicach z nowych Citroenów najwięcej jest C5. DS3 na żywo nie widziałem jeszcze w ogóle. Oczywiście polski rynek nie jest miarodajny jeśli chodzi o świat, ale o tyle popularność C5 potraktowałbym poważnie, że w Polsce najwięcej się sprzedaje własnie małych toczydełek na zakupy, a kompakt to już jest pełnoprawne auto rodzinne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 29 maja 2012, 23:10

żółtodziób napisał(a):No właśnie Włosi są inni. zobacz co zrobili z Pandą, każdy inny naród miałby w głębokim poważaniu związki zawodowe, nawet w swoim kraju a nawet tym bardziej w swoim kraju, ale Fiat uderzony w tę strune jednak się ugiął.

W innych europejskich krajach związki zawodowe są dobrze zorganizowane i nie warto z nimi zadzierać, dlatego Fiat się ugiął przyznając jednocześnie, że przeniesienie produkcji Pandy z Polski do Włoch jest nieekonimiczne. Tylko nie wiem jaki to ma związek z decyzją o ewentualnym wejściu w rajdy. Przy takich projektach pracuje dużo mniejsza liczba osób, która raczej jest fachowcami w swojej dziedzinie i nie musi liczyć na pomoc związków. Patrz: Toyota Team Europe, Prodrive, M-Sport, Kronos Racing, X-Raid budujący auta na Dakar dla BMW/Mini.

A na polskie ulice nie ma się co oglądać, bo gdyby nasz kraj był poważnym rynkiem samochodowym, to mielibyśmy tu rundę WRC albo chociaż IRC. O F1 nie wspominam, bo dla nas tor F1 to taki rodzaj współczesnego szklanego domu z Żeromskiego. :)
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 30 maja 2012, 10:07

Toż tłumaczę,że własnie dlatego że C5 sprzedaje się dobrze na tak niedorozwiniętym rynku jak nasz dowodzi jaka jest to silna pozycja w ofercie Citroena. U nas takie samochody ogólnie słabo się sprzedają, Peugeota 508 to widziałem dwa razy, z czego raz był to egzemplarz testowy, podczas gdy mniejsze modele widuję dośc często. W przypadku Citroenów jest odwrotnie, najczęściej własnie widzę C5. Zresztą nie ma się co dziwić, to jest model najbardziej zgodny z tradycyjnym wizerunkiem tej marki.

Co do związków zawodowych to ciekawe, że się nie postawiły jak Opel zdecydowani o przeniesieniu produkcji Astry do UK i Polski. To się nawet nie ociera o to co robią związki zawodowe u nas. Pomijam już, że całkiem niedawno jakis poseł oberwał kijem (absolutnie mi go nie żal, jak dla mnie przydałoby się raz na jakiś czas urządzić im wszystkim starą dobrą ścieżkę zdrowia), ale swego czasu omal nie zlinczowali prezesa KGHMu. Włosi zwyczajnie nie myslą do konca racjonalnie. Owszem, związki podniosły krzyk, ale można było do tematu podejść w stylu Margaret Tatcher a można było podejść po włosku. No i podeszli po włosku.

Tylko nie wiem jaki to ma związek z decyzją o ewentualnym wejściu w rajdy. Przy takich projektach pracuje dużo mniejsza liczba osób, która raczej jest fachowcami w swojej dziedzinie i nie musi liczyć na pomoc związków. Patrz: Toyota Team Europe, Prodrive, M-Sport, Kronos Racing, X-Raid budujący auta na Dakar dla BMW/Mini.


Sam sobie zaprzeczasz. Najpierw pisałeś, jakie to niemożliwe, zeby Lancia weszła w rajdy, a teraz piszesz jakie to proste. Ja nigdy nie twierdziłem,że związki zawodowe mają coś do obecności marki w rajdach, ja tylko podałem przykład podejmowania przez Włochów nieracjonalnych decyzji w wyniku jakiejś presji. Ugięli się przed roszczeniami związków zawodowych, możliwe też że ugną się pod naciskiem jakiegoś innego lobby wewnątrz koncernu i wystawią Lancię a nie Fiata. A może kombinują jeszcze inaczej, chcą przy pomocy rajdów obudzić dawne sentymenty do marki Lancia. Co prawda nie wiem jak oni chcieliby to zrobić jeśli połowę oferty stanowią amerykańskie maszyny lansersko-rolnicze, ale może to jest c zęsć jakiegoś szerszego planu, ale cóż, takie pomysły to specjalnosć Włochów. Ja nie bronię tezy, ze na pewno Lancia wystawi team WRC. sdzczerze mówiąc średnio wierzę w wejście Fiata w ogóle przebąkuje się o tym od dawna a oni nawet przestali jakoś ambitnie rozwijać Punto S2000. Moim zdaniem jeśli powaznie myślą o WRC to powinni teraz majstrować przynajmniej silnik 1,6 T i testować go w Punto. Niemniej jednak nie wykluczam takiej możliwości, że jeśli Fiat jako grupa wejdzie do WRC to może zrobić to Lancią a nie Fiatem.

Co do rundy IRC to spokojnie byśmy mieli jak byśmy wyłożyli na to kasę. Do tego to się sprowadza właśnie, rundę dostaje każdy kto chce odpowiednio dużo zapłacić. Spójrz ile bogatych ale małych państw organizuje rundy WRC. nie stanowią one rynków sprzedaży. A rundę WRC straciliśmy przez głupotę. Ktoś nie rozkminił o co chodziło FIA no i zaplanował wszystko nie tak jak trzeba, a potem nie wykorzystał tych atutów które ten rajd miał (bardzo pochlebne opinie zawodników, duża ilość kibiców). Gdyby sprawa była powiązana z wielkoscią rynku moto to rundy WRC nigdy by nie dostał Meksyk, Nowa Zelandia czy Portugalia, nie wspominając o będącej bankrutem odd kilku lat Grecji. W ogólnej koncepcji wyboru rund WRC też nie ma jakiejś powalającej logiki (delikatnie mówiąc).
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 30 maja 2012, 11:24

Ja tak tylko 3 grosze w kwestii jakie samochody widać na drogach, a jakie nie. C5 i 508 to zapewne są w 90% przypadków kupowane przez firmy a nie przez osoby prywatne i dlatego może ich być więcej na drogach niż DS3, chociaż ja jedno czy dwa DS3 w Bielsku-Białej widziałem (nie były to auta testowe). Tak samo w różnych rejonach kraju nagromadzenie różnych marek może być bardzo zróżnicowane. Zapewne nagromadzenie Fiatów i Alfa Romeo w Bielsku jest większe niż w Poznaniu czy Wrocławiu, nie mówie tu o ilości bewzględnej, ale o % w ogólnej liczbie zarejestrowanych aut.
Polski rynek samochodowy jest po prostu dziwny i wynika to z wielu czynników, głównie podatkowych i naszych zarobków :(
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 30 maja 2012, 13:45

No właśnie u Nas niema dużych zarobków,ale więcej jest Fiest niż DS3. Sam bym wybrał Fieste,albo Polo jakby budżet pozwolił.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 30 maja 2012, 14:35

Też uważam że Francuzi być może lepiej by zrobili (z powodów komercyjnych) gdyby zostawili Peugeota, a Citroena wrzucili do IRC. Tylko że ważny jest też aspekt sportowy.

Po stosunkowo krótkiej dominacji Peugeot załamał się a sprawe pogorszył jeszcze P307, który odniósł trzy zwycięstwa, a Gronholmowi zaczynało brakować słów krytyki.

Zaś Citroen bajecznie rozpoczął regularne starty w WRC w 2003 (dla przypomnienia 1-2-3 w Monte Carlo), a ich dominacja trwa w zasadzie do teraz. W ciągu tego czasu Citroen odniósł dobrze ponad 70 zwycięstw - na takie osiągniecie Ford czekał lat kilkadziesiąt. Owszem, pewnie bez Loeba sprawy miałyby sie zupełnie inaczej, ale tak czy tak Citroen okazał się być rewelacyjny. Dobra była Xsara, dobre było C4 i dobre jest DS3.

A de facto - skoro Citroen planuje jeszcze długoterminowo walczyć w WRC oznacza, że im się to dobrze opłaca.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 30 maja 2012, 17:12

@Żóltodziób
U nas najlepiej sprzedają się używane, więc daj sobie spokój z oceną sprzedaży według tego co zauważysz na ulicach swojego miasta. :)

A co do reszty, to nie wiem gdzie tam widzisz zaprzeczenie i szczerze mówiąc, nie chce mi się na to odpowiadać, bo widzę że raczej masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz zamiast pisać kolejny elaborat. Pozdro

Matthias Schmidt napisał(a):Też uważam że Francuzi być może lepiej by zrobili (z powodów komercyjnych) gdyby zostawili Peugeota, a Citroena wrzucili do IRC. Tylko że ważny jest też aspekt sportowy.

W Peugeocie i Citroenie w ostatnich latach chyba lepiej być nie może. Jedni dominują w WRC, a drudzy co prawda nie mają (tak jak Skoda) zespołu stricte fabrycznego, ale mają ofertę dla kierowców rajdowych na każdym stopniu zaawansowania i sądząc po planach na przyszłość (208 R2 i 208 R5) to musi się opłacać.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » środa, 30 maja 2012, 20:20

Srednio na temat ale moze kogos zainteresuje:
http://www.youtube.com/watch?v=_Wn1EFLa ... r_embedded
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 30 maja 2012, 21:19

Widze że robi nam sie Świat WRC... i F1 :mrgreen:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 30 maja 2012, 21:54

wanderer napisał(a):@Żóltodziób
U nas najlepiej sprzedają się używane, więc daj sobie spokój z oceną sprzedaży według tego co zauważysz na ulicach swojego miasta. :)
A co do reszty, to nie wiem gdzie tam widzisz zaprzeczenie i szczerze mówiąc, nie chce mi się na to odpowiadać, bo widzę że raczej masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz zamiast pisać kolejny elaborat. Pozdro


Spokój to sobie daj z pisaniem tego typu postów i sam się naucz rozumieć co się do ciebie pisze to może nie będę musiał pisać jak to określiłeś elaboratów. Nie pasuje ci argument że na ulicach widać najwięcej C5? No to poszukaj sobie w googlach jaka jest produkcja Citroena i Peugeota i jakie jest zatrudnienie. Przy okazji zauważysz sprzeczność w tym co piszesz, no, chyba że chodzi ci wyłącznie o to,zeby skontrować i pokazać jaki jesteś mądry to wtedy fakt, nie widzę żadnej sprzeczności w twoich wpisach. Citroen jest mniej więcej tym dla Peugeota czym Lancia dla Fiata. Proporcje są trochę inne, ale ale mniej więcej o to własnie chodzi. Więc nie opowiadaj jakie to wielkie korzyści Peugeot odniósł dlatego ze promuje się przez IRC. To co nazywasz bezsensem w przypadku Lancii jakoś funkcjonuje w PSA, większa, wiodąca marka promowana jest przez drugoligową serię zaś ekskluzywna marka przez najważniejsze mistrzostwa rajdowe. Cóż, jeśli nie zatrybiłeś tego co sam wyprodukowałeś to przynajmniej daruj sobie docinki w moim kierunku.

Matthias Schmidt napisał(a):Też uważam że Francuzi być może lepiej by zrobili (z powodów komercyjnych) gdyby zostawili Peugeota, a Citroena wrzucili do IRC. Tylko że ważny jest też aspekt sportowy. Po stosunkowo krótkiej dominacji Peugeot załamał się a sprawe pogorszył jeszcze P307, który odniósł trzy zwycięstwa, a Gronholmowi zaczynało brakować słów krytyki.Zaś Citroen bajecznie rozpoczął regularne starty w WRC w 2003 (dla przypomnienia 1-2-3 w Monte Carlo), a ich dominacja trwa w zasadzie do teraz. W ciągu tego czasu Citroen odniósł dobrze ponad 70 zwycięstw - na takie osiągniecie Ford czekał lat kilkadziesiąt. Owszem, pewnie bez Loeba sprawy miałyby sie zupełnie inaczej, ale tak czy tak Citroen okazał się być rewelacyjny. Dobra była Xsara, dobre było C4 i dobre jest DS3. A de facto - skoro Citroen planuje jeszcze długoterminowo walczyć w WRC oznacza, że im się to dobrze opłaca.


Tak, tylko przypomnij sobie jak było dokładnie. Oni wycofali oba zespoły, z tym że Citroena tylko na rok. Skasowali tym samym oba projekty, Xsarę WRC i P307 i zaczęli modzić C4. C4 zapewne w jakimś stopniu bazuje na Xsarze, ale można było spokojnie dać tym ludziom, którzy tak dobrze prowadzili zespół Citroena dać budę od jakiegoś Peugeota i przechrzcić zespół.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości