Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 7 lut 2012, 01:40

marrcus - logicznie rzec biorąc z Armindo Araujo WRT powinni zrobić Team Portugal. Swoją drogą to ładnie pojechane wszystko jest. Mini Team Portugal - państwo bez tradycji motoryzacyjnych, nie mjące nic wspólnego ani z BMW ani Mini, w dodatku prawie bankrut, ale proszę, będzie w nazwie teoretycznie fabrycznego zespołu...

Sylwek - no zgadza się, większosć aut przygotowują zespoły fabryczne tak czy owak. No, ale odkąd wykoszono samochody WRC z regionalnych mistrzostw to prywatnym stajniom przestało się opłacać utrzymywać takie wozy. Myślę, że trzeba to traktować jako określenie typu "adidasy". Określa się w ten sposób potocznie wszystkie buty sportowe, nawet te które wyprodukował kto inny. Tak samo "niefabryczne" samochody - są przygotowywane przez teamy fabryczne, ale nie w topowej specyfikacji - stare słowo nabrało nowego znaczenia. Choć jest ono nieprecyzyjne to krótksze i poręczniejsze niż określenie "auto w gorszej specyfikacji", a wtajemniczeni i tak wiedzą o co chodzi :wink:
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 7 lut 2012, 08:07

Araujo miał problem z budżetem na co kolwiek a tu nagle ma na WRC w fabrycznym aucie na 12rund? Kto daje kase na to? Bo napewno nie kierowcy,a napewno nie Araujo który nie miał budżetu! A prodrive pewnie będzie lepszy niż te całe ... Portugal. A z fabrycznymi autami było tak jak wspomniał Sylwek,ale teraz wypożyczaniem aut WRC zajmują się teamy fabryczne bo jest gorzej niż kiedyś i chcą zarobić,a nie dawać komuś żeby ktoś inny zarabiał. A te auta może w ubiegłym roku były podobne ale kierowcy półfabryczni napewno mniej testują i nie mają nowinek technicznych które wchodzą co jakiś czas. W tym roku pewnie półfabryczni będą mieli auta z ubiegłego roku. Po wycofaniu z krajowych rozgrywek stare auta stoją po garażach zamiast gdzieś szaleć na oesach. I fabryka musi robić nowe auta z starych bo komu opchną jak niema gdzie nimi startować? Oprócz Irlandi, Francji, Czech, Słowacji, Belgi i Holandi oraz cyklu WRC?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » wtorek, 7 lut 2012, 09:16

Z Araujo to tylko PR ;) jakie to dobre jest Mini i dzięki nim ma kasę. Sam mówił, że ma już pewny budżet na 10 rund.
Stare można przebudować na S2000.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez kremer » wtorek, 7 lut 2012, 10:37

Namieszali mega.
Czyli Mini WRT zostaje z Sordo plus co rajd moze jakis placacy jak Sandał na Szwecji -> obsługuej to Prodrive
Czyli Mini WRT Portugal to nowy twór.Bedzie jezdzil tym Araujo i ten drugi -> obsluguje to MI za rok na tej bazie moze zrobia fabryczny tim

Co z Araujo WRT ? i Palmeirinha ???? Są zgłoszone i nawet zapunktowały.

Jak oni sie podzielą tymi autami, czesciami itp. Nagle rozrosło sie nam sie tysiac Miniaków. Sordo ma kontrakt z Prodrive, a nie z MINI. Takie to wszsytko srednio profi.

No i taki mały news, ze Sołowow wczoraj daszka walnal na testach :)
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 7 lut 2012, 11:35

Loeb1987 napisał(a):Z Araujo to tylko PR ;) jakie to dobre jest Mini i dzięki nim ma kasę. Sam mówił, że ma już pewny budżet na 10 rund.
Stare można przebudować na S2000.


Szkoda tylko że nie mówią co dzięki Araujo ma MINI. Tak naprawdę to oni zrobili mega deal. Nawet nie chodzi o to, ze auta przebudują na S2000 i sprzedadzą, myk polega na tym, że Araujo się cieszy,że mając kasę na 10 rund pojedzie 12, a BMW ma radochę, że wykładając jakieś śmieszne grosze ma zespół fabryczny na cały sezon, a co za tym idzie możliwość homologowania bryki.

kremer napisał(a):Czyli Mini WRT zostaje z Sordo plus co rajd moze jakis placacy jak Sandał na Szwecji -> obsługuej to Prodrive

Zostaje dopóki styknie siana. Wcześniej widocznie było ryzyko, że może wypuścić więcej rund niż to na co zdołali się umówić, co by zablokowało możliwość homologowania bryki, teraz Prodrive może się zgłosić w tylu rundach na ile styknie im kasy bez żadnych konsekwencji dla programu rozwoju samochodu. Oczywiście wszystko przy założeniu, że sponsorzy Araujo też nie zwieją w trakcie sezonu, a jego budżet okaże się prawidłowo skalkulowany.

kremer napisał(a):Czyli Mini WRT Portugal to nowy twór.Bedzie jezdzil tym Araujo i ten drugi -> obsluguje to MI za rok na tej bazie moze zrobia fabryczny tim


Mnie się wydaje,że MI to jest opcja tymczasowa a nie docelowa. Oczywiście to tylko spekulacje, ale tu ewidentnie chodzi o pieniądze których Prodrive nie ma (i wcale nie jestem taki pewny, że zobowiązał się mieć) a BMW nie chce ich wyłożyć. Z dużymi sponsorami jest pozamiatane, więc weszli w taki a nie inny układ. Nie wiem o co im chodzi, może chcą mieć więcej kasy na już rozgrzebane projekty (GT i DTM). Możliwe też, że zwyczajnie cwaniaczą - jak auto będzie dobre to sypną sianem, a jak nie to zwiną interes. W texas pokerze to się nazywa "tanio obejrzeć flopa". Na pewno MI nie zapewni im dobrych kierowców, a jesli chcą traktować ten sport poważnie to będą musieli takich mieć. Przynajmniej jednego. Prędzej czy później BMW będzie musiało albo samo sypnąć kasą albo znaleźć jakiegoś strategicznego partnera i też sypnąć kasą tylko trochę mniej. Prodrive oficjalnie został jedynie tunerem, zatem oni dudują wozy, dostają za to hajs a reszta ich nie obchodzi. Ale jeśli w grę wchodzi druga opcja, że BMW chce najpierw się przekonać co z tego będzie zanim wpakuje swoje pieniądze to własnie od tego jak Prodrive wykona swoją robotgę zalezy przyszłość teamu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » wtorek, 7 lut 2012, 12:44

Tylko jak MI będzie miało (ma) kiepskich kierowców i do tego będzie kiepsko się obchodziło z samochodami to z tego może być kiepski wyznacznik i się zwiną.
Chyba, że będą patrzeć na wyniki Sordo i ewentualnie drugiego kierowcy Prodrive'u.
Niby coś się wyjaśniło ale wcale nie jest to prosta sprawa. Prodrive buduje i jedzie na własną rękę z autami które też odsprzedaje/oddaje MI, które ma być fabrycznym zespołem. Ci nagle mają kasę na starty. OD kogo? Od Araujo czy od BMW? Jak od BMW to mam dziwne wrażenie, że oni się dogadali i jest tak, że dla uspokojenia finansów przy zachowaniu możliwości startów MINIaków w WRC oddają w ręce MI prowadzenie fabrycznego zespołu (sorry ale to będzie chyba najbardziej amatorski zespół fabryczny w WRC od 20lat) i dają możliwość jazdy Prodrive'owi zlecając także rozwój auta, a finalnym celem może być powrót do pełnej współpracy z Prodrive, który może dać najlepsze wyniki MINI.
Niby wszystko wyjaśnione i ustalone ale nadal zakręcone jak tampon w ........
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 7 lut 2012, 13:15

Loeb1987 napisał(a):Stare można przebudować na S2000.

W przypadku Fiesty i Mini tak można przebudować na RRC,ale u Citroena już nie! A co z starszymi autami WRC? Focusy, C4 czy Imprezy? A na Fb są foty Schwarza i ma pełno Imprez w sednaie jako R4 może i u nas ktoś się skusi...
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 7 lut 2012, 13:25

Oj pokręcili to strasznie. Nie wiem, czy BMW chciało coś na tym zyskać, czy jaki był w ogóle cel tego zamieszania. Jedyne co mogą, to stracić na tym wszystko. Sordo pojedzie w kilku rajdach autem od Prodrive, właściwie to nie wiem czy to będzie wciąż Mini WRC Team, czy nie, Meeke pewnie zerwie kontrakt i wróci do IRC, a fabrycznymi kierowcami zostali Araujo i Nobre, którzy jedyne co mogą, to pokonywać gości z PWRC i SWRC... No Araujo jakieś tam punkciki może zdobędzie. Wyników ze strony tego fabrycznego zespołu nie będzie żadnych, a Sordo który mógł (razem z Meeke) potencjalnie osiągnąć dla Mini jakieś sukcesy w przyszłości, będzie zaliczać kilka rajdów jako prywaciarz. Trochę to wszystko nieuporządkowane.
Szczęście że rozwojem nadal będzie zajmować się Prodrive, a Motorsport Italia tylko "wystawiać" ten fabryczny zespół. Nie wiem jaką to ma przyszłość, obawiam się, że żadną. Niby i Mini jest, ale jakby go nie ma... BMW strzeliło sobie w kolano, jeśli nie zmienią tego projektu od przyszłego roku to można zapomnieć o wynikach i jak sądzę o przynajmniej siedmiu latach jazdy Mini w WRC.
Być może jednak całe to zamieszanie jest tymczasowe, a od przyszłego roku coś się w tej kwestii zmieni. Tak czy inaczej nie spodziewałem się takich udziwnień.

Kolejna dziwna sprawa - skąd kasa na starty!? Araujo ponoć miał kłopoty z budżetem. I co - nagle forsa się znalazła? Jak finansuje to BMW, czy MI (choć ciężko mi w obie te rzeczy uwierzyć) to dlaczego w fabryce nie posadzili Sordo i Krisa?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 7 lut 2012, 13:38

MSG - jak dla mnie ten "fabryczny" zespół to zasłona dymna, założony tylko po to, żeby z formalnego punktu widzenia wszystko było jak należy i żeby można było zbudować nowe auto. Kasa na starty to jest IMO od sponsorów Araujo. Na wizualizacji wozu są dokładnie te same naklejki które Araujo miał na RMC, jedyna nowość to nazwa teamu na przedniej szybie i to, że paskudztwo jest całe czarne. BMW albo dorzuci kasę na dwa brakujące starty, albo dogadał się z Prodrivem, że Araujo ma mieć sprzęt po lepszej cenie, takiej, żeby kasa wystarczająca dotąd na 10 rund wystarczyła na 12. Prawdopodobnie w plecy na tym Prodrive nie będzie. Co z tego ma BMW? Ano to, że nie musi sponsorować np. połowy sezonu dla Sordo. Być może sytuacja jest taka, że nie da się tego końca przewidzieć, ponieważ Prodrive musiałby jednocześniej jeszcze rozwijać samochód i tutaj też nie wiadomo nigdy czy coś się nie okaże droższe niż się pierwotnie myślało. W obecnejsytuacji jest tak, że ile Prodrive wygodpodaruje kasy tyle Sordo sobie pojeździ w tym sezonie, najgorsze co się może stać, to że sobie nie pojeździ, ale pozostanie to bez wpływu na proces homologowania samochodu. Oczywiscie spekuluję, ale bardzo mozliwe, że w Prodrive był jakiś konflikt priorytetów, więcej startów to mniej kasy na rozwój auta i na odwrót. Możliwe,że chcąc utrzymać auto na wysokim posiomie kasy by było na kilka startów na krzyż a BMW musiałoby dorzucić resztę. Przy planowanym programie być może już nie zostawało prawie nic na rozwój auta, a to też bez sensu. Trzeba mieć też na uwadze, że taki Araujo może wykołuje mało kasy, ale przynajmniej nie trzeba mu płacić, a płacić trzeba np. Sordo.

Cały ten plan jest dobry, pod warunkiem, że sponsorzy Araujo nie skrewią, wtedy BMW tak czy owak będzie musiało utrzymać zespół za swoją kasę. Tak jak piszesz sytuacja jest kompletnie zakręcona. Intencje BMW wydają sie być czytelne - wydać jak najmniej na ten cel, przynajmniej na chwilę obecną. Temat wyników w sezonie 2012 to sprawa kompletnie drugorzędna, ewidentnie chcą temat przeciągnąć na później. Wygląda to tak,że na szczęście nie powinno się to odbić na samochodzie, ale tak na 100% to też trudno być tego pewnym. Zagrali jak zagrali, kartami jakie mieli, na chwilę obecną wydaje się, że ugrali wszystko na czym im zależało, ale życie jak zwykle może wszystko jeszcze zweryfikować.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » wtorek, 7 lut 2012, 20:15

Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 7 lut 2012, 20:49

Ja to widzę tak. BMW chce utrzymać zespół fabryczny,a że MI wypożycza Miniaki bogatym to postanowili im zaproponować układ. Jedziecie jako team fabryczny,a Araujo i Nobre i tak wydają tą kase na starty więc za naklejki producenta dostaną 2rajdy więcej i wymarzone miejsce w fabryce. A BMW zadowolone,bo wilk syty i owca cała. Mini będzie nadal w WRC za mniejszą kasę niż mieli by dać prodrive na 6startów a tu mają dwa razy tyle rajdów za mniejsze pieniądze. Edit.Fakt nie są to topowi kierowcy ale team będzie istniał.
A Block umieścił białe Fiesty na fb zmiana barw?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 7 lut 2012, 21:32

To chyba tak wlasnie wyglada jak napisales ale to rozwiazanie tymczasowe,mysle ze BMW nie stac na blamaz a na taki sie zanosi. Ten nowy team jest slabszy od GoFast a Sordo w pojedynke zdeklasuje obydwu kierowców. Jesli w przyszlym roku BMW stawia sobie za punkt honoru walke o czolówke (a zwlaszcza z VW) to ekipa bedzie topowa.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 7 lut 2012, 21:43

http://rajdy.autoklub.pl/news/zaskoczony-nobre,40912

No jakie to szczęście,że team fabryczny uznaje naszych sponsorów ;-) No żyć nie umierać ;-)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 7 lut 2012, 22:11

wrc1600 napisał(a):To chyba tak wlasnie wyglada jak napisales ale to rozwiazanie tymczasowe,mysle ze BMW nie stac na blamaz a na taki sie zanosi. Ten nowy team jest slabszy od GoFast a Sordo w pojedynke zdeklasuje obydwu kierowców. Jesli w przyszlym roku BMW stawia sobie za punkt honoru walke o czolówke (a zwlaszcza z VW) to ekipa bedzie topowa.

Oby podjęli rękawice i walczyli z rywalem z Niemiec. A Sordo jest szybszy ,ale głównie to spec od asfaltow któremu trzeba byłoby płacić. Szkoda że BMW nie złapało All-Attyaha ,bo dobry kierowca z budżetem,a można było mu zaproponować start w Dakarze Mini All 4Race i potem w Mini WRC. To chyba byłoby lepsze dla niego niż być "niby" trzecim kierowcą fabrycznym w Citroenie.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » wtorek, 7 lut 2012, 22:47

żółtodziób napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/zaskoczony-nobre,40912

No jakie to szczęście,że team fabryczny uznaje naszych sponsorów ;-) No żyć nie umierać ;-)

Ja mu się nie dziwię ;) poza tym nie wszystkich sponsorów uznaje fabryka.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron