Klasa Astra w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » sobota, 7 sty 2012, 00:51

:D
Ostatnio edytowano sobota, 7 sty 2012, 01:02 przez robros, łącznie edytowano 1 raz
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53


Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » sobota, 7 sty 2012, 00:57

No :D dobrze, ze jest późno to zostanie miedzy nami :D
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Kramar » sobota, 7 sty 2012, 01:16

Ja zdarzylem przeczytac :lol:

Viper naprawde rozumiem twaja idee dazenia do wyrownania szans ale mimo wszystko uwazam ze Opel Cup ma wlasciwe zalozenia i sprawdzi sie to w praktyce.
Chyba juz wszystkie argumenty zostaly przedstawione.
Niniejszym ze swojej strony temat uwazam za wyczerpany.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez bimber » sobota, 7 sty 2012, 01:27

[/quote]To nie ma żadnego znaczenia, bo jak bym sie chciał bawić to mogę jechać w klasie historycznej, a jak bym sie chciał ścigać to bym wtedy myślał, ale na pewno bym szukał czegos gdzie nie ma aż tak dużej rozbieżności w sprzęcie, która tutaj na pewno prędzej czy pózniej sie pojawi, a trzeba pamiętać, ze puchar astry to jest a i n grupa razem.
Co do twoich wyliczeń np ze skrzynia to nie wiem czy to dobry argument choć tani,ale jednocześnie pokazujący jak duże może być zamieszanie bo jak na to spojrzy pzm,a jeszcze kadety , calibry, astra g, ciekawe czy tam tez pasuje przełożenie od lanosa :D . Trochę to sie robi zagmatwane i ciężkie do skontrolowania, oczywiście są homologac ale
ogólnie zamieszanie, nie wiem czy wam to przejdzie. Ja bym szukał innego rozwiazanie za podobne pieniądze.[/quote]

haha chłopie. Ja mam tylko 22 lata i chyba myśle poważniej niż Ty. wybacz. pokaż mi teraz w którym pucharze rajdowym w polsce masz mniejsze różnice sprzętowe?? dwa lata temu w pucharze citroena mi powiesz. owszem, c2r2 były podobne tyle że kosztowały koło 200 kołaO cenie serwisowania nie wspomne (strzelam nie zlinczuj mnie za to jeśli sie pomyliłem)
więc jeżeli ktoś nie ma tych 200 baniek wydac na auto to przełknie to że wydając powiedzmy 1/10 tego na auto pościga sie na poziomie RSMP, a ktoś bedzie miał kłówke. to jest indywidualna sprawa. kiedyś miał byc puchar pandy, ooo miało byc kilka egzemplarzy którymi sie mieli wymieniac (poprzez losowanie) zawodnicy. i człowieku powiedz mi dlaczego ten puchar nie wypalił skoro według Ciebie warunki były idealne bo przecież róznicy sprzetowej nie było?? weź wystartuj w tym pucharze opla, przejeździj rok a nie biadol od początku i zniechęcaj chłopaków, bo chcą zrobic coś żeby się coś działo w podupadłych RSMP...
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez opał » sobota, 7 sty 2012, 02:59

róbcie ten puchar, przecierajcie szlaki to nam w rwd będzie potem łatwiej ;) . Z naszego podwórka e30 -osobiście nie mam pojęcia czemu tak mało Nas lata, auta chyba tańsze od Astr , utrzymanie to śmiech a jeździ nas jak na lekarstwo, nawet jak rajd szutrowy. Gdzie tu sens i logika? :)
www.wynajemrajdowek.pl wynajem do sportu, szkoleń, pojeżdżawek, imprezy okolicznościowe np. urodziny,wieczór kawalerski, dostępne 14 aut
opał
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 12 gru 2011, 19:48

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » sobota, 7 sty 2012, 11:09

Jeśli chodzi o wpisowe to i tak zawodnicy przechodzący z RPP do RSMP mają przez pierwszy rok takie wpisowe jak w pucharze czyli na chwilę obecną 1300zł, a jak to będzie w pucharze no właśnie czekamy na odpowiedź
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » sobota, 7 sty 2012, 11:52

Nie ma wpisowego do Pucharu Opla.
Zawodnicy zgłaszający sie do Pucharu Opla wypełniając zgłoszenie zgłaszają sie w klasie odpowiadającej ich pojazdowi wg Regulaminu Ramowego RSMP. Czyli zgłaszając sie Oplem Astrą F, Oplem Kadetem czy też Calibrą zgłaszają się normalnie w klasie HR i maja wpisowe na poziomie 1300. Takie samo też wpisowe opowiązuja dla zawodników przechodzących z Pucharu do RSMP (samochody klas 2, 3, 4 i OPEN nie będa mogły brac udziału w Pucharze).
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » sobota, 7 sty 2012, 15:28

haha chłopie. Ja mam tylko 22 lata i chyba myśle poważniej niż Ty. wybacz. pokaż mi teraz w którym pucharze rajdowym w polsce masz mniejsze różnice sprzętowe?? dwa lata temu w pucharze citroena mi powiesz. owszem, c2r2 były podobne tyle że kosztowały koło 200 kołaO cenie serwisowania nie wspomne (strzelam nie zlinczuj mnie za to jeśli sie pomyliłem)
więc jeżeli ktoś nie ma tych 200 baniek wydac na auto to przełknie to że wydając powiedzmy 1/10 tego na auto pościga sie na poziomie RSMP, a ktoś bedzie miał kłówke. to jest indywidualna sprawa. kiedyś miał byc puchar pandy, ooo miało byc kilka egzemplarzy którymi sie mieli wymieniac (poprzez losowanie) zawodnicy. i człowieku powiedz mi dlaczego ten puchar nie wypalił skoro według Ciebie warunki były idealne bo przecież róznicy sprzetowej nie było?? weź wystartuj w tym pucharze opla, przejeździj rok a nie biadol od początku i zniechęcaj chłopaków, bo chcą zrobic coś żeby się coś działo w podupadłych RSMP...

Masz 22 lata, a nie umiesz czytać ze zrozumieniem wiec czytaj uważnie, bo ja nie napisałem ,ze to ma być puchar, ale jak chceszto ci powiem co to może być , zeby nie byc goloslownym to np. Klasa 9 ( Dawne n2), albo nawet 8 dawne n3, może sam zakup aut będzie trochę droższy ale koszty startów takie same, wiec opcja jest, tak ze spokojnie nie podniecaj sie tak. ,bo jest wiele plusów tego przedsięwzięcia, ale jest tez kilka minusów tego pucharu. Kwestia co komu pasuje. Po za tym co ty porownujesz to do jakiegokolwiek pucharu. Tu nie ma , zedne go porównania z pucharem. Tu jest tylko pewna grupa zawodników, która coś chce stworzyć jakaś klasę, nazywać sie to może jak kto sobie wymyśli. Wiec samo twoje porównanie świadczy , ze pojęcia nie masz jak wyglada prawdziwy puchar, a tym, ze w każdym prawdziwym pucharze, auta MUSZA, być identyczne to nie wspomnę. Wiec sie nie denerwuj i czytaj ze zrozumieniem.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » sobota, 7 sty 2012, 15:35

Kramar napisał(a):Ja zdarzylem przeczytac :lol:

Viper naprawde rozumiem twaja idee dazenia do wyrownania szans ale mimo wszystko uwazam ze Opel Cup ma wlasciwe zalozenia i sprawdzi sie to w praktyce.
Chyba juz wszystkie argumenty zostaly przedstawione.
Niniejszym ze swojej strony temat uwazam za wyczerpany.

Kramar ja absolutnie nie powidzialem, ze to jest złe, tylko, ponieważ jest większa możliwość to można mądrze przy regulaminach pomyśleć i od początku tak sadze,a tu nie widzieć dlaczego są głosy podnoszące, krzyk. Każdy zrobi jak mu pasuje.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » niedziela, 8 sty 2012, 12:19

Jeśli ktoś jest zainteresowany startami w Pucharze Opla, a jeszcze nie zgłosił chęci startu przez stronę stowarzyszenia to proszę o info do mnie na priv.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez radzio » niedziela, 8 sty 2012, 18:48

Projekt wygląda całkiem fajnie. Jako fanatyk opla mam kilka propozycji, które mogłyby fajnie wpłynąć na jakość i cenę ścigania. Na wstępie uważam, że nie powinno się dzielić klasy na podklasy, bo będzie to wprowadzało zamęt. Powinno się natomiast wprowadzić fajne tanie fanty, które będą atrakcyjne dla tych "biedniejszych" i "bogatszych".

256mm hamulca we wszystkich oldschoolowych opla wyglada trochę biednie, a z racji, że kilometrów będzie dużo więcej niż przy rpp mały hamulec może również okazazać się drogi w eksploatacji. Może warto by było rozważyć wyjście poza homologację i zezwolić na hamulce "pucharowe" pochodzące z calibry turbo lub v6. Koszt zacisków to ok 500zł, a ceny tarcz i klocków za zbliżone do 256mm. Sensowność takiej modyfikacji może sprawić iż Ci "bogatsi" posiadający alcona czy innego ap racinga z czasem zamiast zamawiać drogie części eksploatacyjne mogą przejść na tańsze, rozwiązanie pucharowe.

Kolejne kwestia to zawias, też powinien być dowolny, ale można było by stworzyć opcję pucharową, zamawianą u jednego importera, mógł by być to jakiś hpek, protlum, lub nawet gwint oparty na insertach bilsteina sensownie ustawione, w uk robi robotę.

Ostatnia kwestia to opony, również dowolne, lecz z opcją tanich dogadanych z importerem w jenym rozmiarze.

Co do silnika, to c20xe nie jest najgrubszą jednostą do modyfikacji, dlatego powinno się zabronić tylko ITB, stand alone i takie silniki raczej nie powinny mieć ponad 200km.

Ostatnią kwestią nie związaną z samochodem, fajnie by było rozkminić jakąś łatwiejszą ścieżkę uzyskania licencji R. Myślę, że ten ostatnio czynnik zdecydowanie najbardziej by wpłynął na frekwencję
radzio
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2009, 14:23

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » niedziela, 8 sty 2012, 20:09

Postprzez MatiWrc » poniedziałek, 26 maja 2008, 13:38
no i mamy puchar Astry F:

"21 czerwca 2008 r. Główna Komisja Sportu Samochodowego zatwierdziła wniosek zawodników Pucharu PZM dotyczący wprowadzenia do rozgrywek nowej klasy markowej. W komunikacie GKSS czytamy:

Zgodnie z punktem 7.4 Regulaminu Ramowego RSP PZM 2008, począwszy od czwartej eliminacji (11 Rajd Agapit), GKSS postanawia powołać na wniosek zainteresowanych zawodników startujących samochodami Opel Astra
F, klasę markową "Astra".

Przyjmuje się dla zawodników klasy "Astra"; identyczne
kryteria uczestnictwa w zawodach (zgłoszenie, wpisowe, przepisy
techniczne, kolejność startu, klasyfikacja i inne) jak dla zawodników
klasy A-7

Zawodnicy startujący samochodami w klasie "Astra"; będą
klasyfikowani w klasyfikacji generalnej zawodów oraz w swojej klasie,
zarówno w poszczególnych rundach RSP PZM jak i w klasyfikacji rocznej
sezonu.

Zawodnicy klasy "Astra"; na liście startowej do rajdu muszą
być umieszczeni tak jak zawodnicy klasy A-7. Aby przystąpić do nowej klasy należy w drukach zgłoszenia, w rubryce
klasa wpisywać "Astra".

GKSS nie znalazł niestety możliwości regulaminowych do wprowadzenia tzw. Pucharu Opla GSi, do którego zaliczane byłyby wspólnie
Ople Astra i Kadett z klas A7 i N3. Nowa klasa obejmuje zatem tylko Ople Astra F spełniające wymogi klasy A7.


Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , ale była już taka próba połączenia opli. Myślę jest jest tutaj bardzo interesujący fragment na końcu. Może wam się to w czyms przyda.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 sty 2012, 18:02

Viper czytam tak tu od ostatniego mojego postu i miałem coś napisać ale myślę, że sobie podaruję, bo skoro tłumaczenia chłopaków którzy X-lat jeżdżą w Oplach i wiedzą co jest tanie i proste i zdaje egzamin do tego nie przeszkadza innym to nie wiem z której choinki się urwałeś. To samo z tym co Ci pisałem o rożnicach i dodaniu Astry G do klasy. Pokazałeś też że piszesz o czymś o czym do końca nie masz pojęcia. Więc przystopuj.
To co robią jest dobre a nawet bardzo dobre.
Ja osobiście zaczynam się zastanawiać czy nie zreanimować mojego Kadetta i podstawić pod wynajem do Opel Cup (Ja wnioskuję za GSI Cup :) ) bo narazie finanse to nawet starty w 3L blokują :/
Bez ITB i stand alone to dobry pomysł bo na tym można sporo namieszać.
Aha Kajto inaczej nie powie niż nowe to nowe. JEst tak że oni mu dają opony czy taniej czy jak a on ma o nich dobrze mówić. Wiec nie powie kupcie używki bo taniej. Kupcie nowe. A producent na tym zarobi.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Zoe » poniedziałek, 9 sty 2012, 20:29

Jak dla mnie idea świetna!

Z tym, że powinny być brane pod uwagę ople z silnikami 2.0 z puli Calibra, Astra F, G, Kadett.
Zapis w regulaminie powinien zawierać informację o tym, że auta mają startować na oryginalnym zawiasie lub sportowym odpowiedniku typu B6 (żadne HP, Proflexy itp.), hamulce w AF, Calibrze i Kadziu można by regulaminowo zwiększyć tymi z Calibry Turbo, Astra OPC ma duże w serii. Powinna być dozwolona dowolność w używaniu ORYGINALNYCH skrzyń biegów, bez ingerencji w tryby i przełożenie główne (nie oszukujmy się, skrzynie do Opli to żaden wydatek, a możliwość ustawienia auta pod dany rajd i nauka strategii olbrzymia...) + szpera.

Co do opon - 15" lub 16", najlepiej od jednego producenta wybranego na drodze demokratycznego głosowania przez zgłoszonych do serialu uczestników.

O czymś sensownym jeszcze zapomniałem?
Ostatnio edytowano poniedziałek, 9 sty 2012, 20:35 przez Zoe, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Zoe » poniedziałek, 9 sty 2012, 20:31

radzio napisał(a):
Ostatnią kwestią nie związaną z samochodem, fajnie by było rozkminić jakąś łatwiejszą ścieżkę uzyskania licencji R. Myślę, że ten ostatnio czynnik zdecydowanie najbardziej by wpłynął na frekwencję



Skąd jesteś i jak mogę Ci wódki polać? :)
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron