Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 29 lis 2011, 23:37

MSport ma kilkanascie Fiest na stanie, do tego S2000 i akademie wiec Wilson glodowac nie bedzie. Dobrze zyje z prywaciarzy a jak Ford cos dorzuci to bedzie mial na starty dla syna :) Ja mysle ze chodzi tyko o wyciagniecie wiekszej kasy od Forda i stad to cale zamieszanie, tak czy inaczej za bardzo sie MSport rozrósl zeby odpuscic. Paradoksalnie nawet wycofanie Forda z rajdów nie bedzie mialo takich konsekwencji jak w przypadku Subaru czy Suzuki, przynajmniej w 2012.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków


Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 30 lis 2011, 00:14

A ja myśle że zostanie Ford. A te spekulacje/plotki to tylko po to żeby była reklama. 'Nie ważne jak mówią,aby tylko mówili'. Gorzej martwi mnie sprawa z Mini. M-Sport prawie zawsze pozyskiwał sponsorów(tylko w 98.i 03r.były tylko reklamy Forda,a potem w 03 doszedł Castrol a w 98 chyba Valvoline),gorzej z Prodrive. W latach 90tych Sainz przyprowadził Repsola do Subaru a 555 to chyba zalatwiło FHI (właściciel marki Subaru)a prodrive chyba raz znalazł sponsora Rothmans
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » środa, 30 lis 2011, 10:03

Wygląda na to, że Ford zostaje ;) jakoś mnie to nie dziwi. Szkoda tylko Zabi, bo to dobra kasa dla Wilsona była.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 30 lis 2011, 14:06

Dla mnie to jest chore. Ford odrzuca sponsora,bo ten chciał pchać kase przez 5lat,a Ford zostaje na 3lata. Może Abhu Dhabi będzie sponsorem Mini? Wkońcu jak pisze w WRC Mini zostaje tylko szuka dużego sponsora,a Abhu Dhabi takim jest :wink:
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » środa, 30 lis 2011, 14:37

Dokładnie. Nawet z Khalidem w pakiecie to dobry sponsor dla Mini.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez luks » środa, 30 lis 2011, 15:33

odraczanie decyzji Forda to szopka. prędzej uwierzę, że wilson próbował ugotowac jakiś układ na boku.
jestem w stanie zrozumieć decyzje Forda i ich nowe warunki. trzeba przyznać, że Wilson umiejętnie rozwinął i ciągnie swój biznes rajdowy. Z pozycji Forda wygląda to nieco inaczej - pchają kasę od lat w zespół, który ma etykietkę numeru 2 lub nawet 3. W dodatku okazuje się że w tym zespole miejsce kierowcy można sobie kupić. nie bez znaczenia pozostaje fakt, że zamiast walczyć o lokaty z Citroenami, Ford na asfalcie dostawał razy od Mini, więc nie rokują dobrze..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » środa, 30 lis 2011, 15:51

Nie dziwi mnie podejście Forda do tego wszystkiego. Że chcą mieć wpływ na wybór kierowców i działania zespołu bo Wilson miał kiepską politykę do tego. Kasę ciągnął od prywaciarzy ale jakoś chyba do kieszeni swojej lub synowi na starty bez efektów marketingowych.
I jak już to Abu Dabi się wycofało a nie Ford z tej współpracy. Może Ford jeszcze boi się, że jak nic się nie zmieni to po 3 latach będzie mniej strat niż po 5. Z drugiej strony Abu Dabi by ratowało budżet.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 30 lis 2011, 16:09

Jeżeli faktycznie Ford postawił taki warunek Wilsonowi - dobrze. Przynajmniej zostają w WRC. Trzy lata to nie aż tak mało, zwłaszcza, że nikt nie powiedział, że tego już nie przedłużą. Jeśli Ford będzie prowadził inną politykę - też dobrze. Większy wkład w główny zespół, mniej prywaciarzy, ok.
Sądzę, że Fordowi nie podobała się sytuacja i postanowili to zmienić. Szczerze Wam powiem, że gdy pojawił się temat braku kontraktu M - Sportu z Fordem, od razu pomyślałem -
"oho, pewnie chcą cos zmienić. Może zrezygnują z M -Sportu?"
Zrezygnować nie zrezygnowali, no ale dorzucą swoją część do tego projektu, może będzie lepiej. Okaże się.

Z Mini też dziwna sprawa, bo mają ponoć kilku sponsorów na oku (tak, tak, polską prasę też czytam ;)) i nie ma obaw co do ograniczenia programu. Ale z drugiej strony ten temat ciągnie się od jakiegoś czasu i wygląda na to, że sprawa jest poważna i prawdziwa. Czas pokaże co będzie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 30 lis 2011, 16:50

Osobiście w ogóle nie rozumiem projektu Mini w WRC i promowania marki w tej klasie.
Ford myślę że nie odejdzie, jeśli by miał odejść nie wykładali by takiej kasy na stworzenie nowej Fiesty WRC żeby po roku odejść, co prawda Subaru i Suzuki sytuacja była podobna ale w tamtym czasie sporo koncernów Japoński się wycofywało ze sportu (np. Toyota w F1, później też i Honda), tak że myślę że Ford zostanie, jeśli chcieli odejść to mogli to zrobić na początku tego roku.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 30 lis 2011, 17:36

Po tym co robi Citroen a Ford/M-Sport i Mini/Prodrive to widać, że większy wkład producenta i wynikająca z tego pewność "co będzie jutro" daje lepsze efekty. Na początku tego roku mówiło się, że Loeb chce zakończyć starty w WRC i już zaczęli szykować następce w postaci Ogiera. Teraz plany się zmieniły, Loeb został, szybko zdołali sobie zapewnić najlepszego obecnie kierowcę i pewnie nie za zbyt dużą cenę. Natomiast Ford i Mini, pomimo tego, że do następnego sezonu zostało trochę ponad miesiąc to wciąż nie mają pewności z kim będą startować i czy będzie ich stać na cały sezon. Trudno z takim podejściem walczyć o mistrzostwo świata...

A tak w ogóle, niby mowa o F1 http://f1.autoklub.pl/news/czarne-chmur ... ropa,39746 ale w kontekście tego co mówi Ecclestone to dla WRC, które głównie odbywają się w Europie, nie zapowiada się świetlana przyszłość.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » środa, 30 lis 2011, 17:56

Mad Max napisał(a):Osobiście w ogóle nie rozumiem projektu Mini w WRC i promowania marki w tej klasie.

Czemu tak uważasz?
Auto i marka jak każda inna.
To tak jakby Adidas nie miał się reklamować i promować w piłce kopanej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » środa, 30 lis 2011, 18:46

wanderer napisał(a):A tak w ogóle, niby mowa o F1 http://f1.autoklub.pl/news/czarne-chmur ... ropa,39746 ale w kontekście tego co mówi Ecclestone to dla WRC, które głównie odbywają się w Europie, nie zapowiada się świetlana przyszłość.

Akurat dla rajdów to dobrze, że odbywają się tylko w Europie. Arabowie nie kumają rajdów, dzięki czemu mało kto przychodzi u nich na rajdy. Na F1 siadasz na trybunie i siedzisz aż zgłodniejesz.
To całkiem inne światy.
Poza tym Berni jest stuknięty i zabija F1 ;)
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 30 lis 2011, 20:15

MSG Racing napisał(a):
Mad Max napisał(a):Osobiście w ogóle nie rozumiem projektu Mini w WRC i promowania marki w tej klasie.

Czemu tak uważasz?
Auto i marka jak każda inna.
To tak jakby Adidas nie miał się reklamować i promować w piłce kopanej.

Chodziło mi bardziej o wielkość tej firmy - faktem oczywistym jest że do potęg światowych motoryzacji to im trochę daleko - poza tym jak każdy wie zbudowanie rajdówki klasy WRC i później utrzymanie Teamu itp itd kosztuje kosmiczne pieniądze. Co innego jakby np zrobili małą rajdówkę i stworzyli jakoś markową klasę rajdową wtedy bym to zrozumiał. Nie wiem jaki był zamyśl twórców tego programu ale w takim tempie i kierunku jakim to idzie (niepewności, znaki zapytania) to niestety ja temu projektowi za dużych szans nie daję (choć mam nadzieję że się mylę...) - szczególnie że Prodrive nie jest specjalistą od pozyskiwania sponsorów. Co innego VW, tam sytuacja jest prosta i klarowna (jak na razie) widać pełne zaangażowanie firmy.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 30 lis 2011, 20:56

Powoli sytuacja się straasznie komplikuje. Wydaje mi się, że powinno być tak, że wszystkie teamy są w pełni fabryczne, lub każdy korzysta z jakiejś firmy zewnętrznej. Bo o Fordzie, czy Mini powszechnie mówi się, że mają mniejsze szanse, gdyż mniejsze wspracie fabryki, mniejsza kasa, itd.
A Citroen czy Volkswagen więcej kasy, pełne zaangażowanie marki, itd. I robi się taka rozbieżność. A tak to unikałoby się takich sytuacji.

Mad Max - nie zgadzam się kompletnie. Teoretycznie mają wsparcie BMW, które jest olbrzymią marką, więc zamysł jest jak najbardziej dobry. Bardziej czepiłbym się wykonania, bo współpraca Prodrive z BMW zdaje się znacząco rozklejać.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 1 gru 2011, 08:31

Co do Wilsona - nie dziwie sie Fordowi, że chcą mieć większą kontrolę nad jego firmą. Sam na ich miejscu miałbym duzo zarzutów co do jego polityki. W skrócie - ilość nie jakość. Odnosze wrażenie że ważniejsze jest dla niego wystawienie 10-12 aut w rajdzie, aut niekoniecznie dobrze przygotowanych niż np 5-6 ale aut pewnych i dla kierowców, którzy są konkurencyjni. Ilu z kierowców Forda startujących w sezonie 2011 było konkurencyjnych i obiecujących?
Hirvonen - wiadomo bez komentarza, Latvala to samo, Tanak rokujący, Ostberg - zadziwiająco dobry a reszta? Kalid- no jemu mozna wybaczyc wniósł sponsora dla Teamu ale juz taki Wilson Jr, Henning, Novikov, Kuipers, PG Anderssons, Sousa, Prokop Block, Villagra to nic więcej jak najzwyklejsza przeciętna. Odnosze wrażenie że interes osobisty dla Wilsona wiódł priorytet w zespole a nie interes marki Ford. I dobrze że ktos to wyłapał i chce mieć większą kontrolę, może będzie więcej kierowców którzy mogą coś osiągnąc dla marki i poziom zespołu nieco wzrośnie.
Odnosze również wrażenie że Ford zawsze zostaje w tyle w porownaniu do Citroena i to niemal na każdym polu, tak jakby ludzie w Citroenie lepiej sie do wszystkiego przykładali, bardziej im na wszystkim zależało, widać w tym zespole chęć i zaangażowanie a w Fordzie , hmm M-Sporcie przepraszam jakby wszystko wymykało im się spod kontroli. Nie przypominam sobie żeby jeden zespół wystawiał kiedykolwiek tyle aut. Nawet w latach urodzaju 90/2000 zespół fabryczny miał maks 3-4 auta a resztę obsługiwali tunerzy prywatni. W M-Sporcie zdaje się Wilson odpowiada za każdą fiestę więc może mieć za dużo na głowie żeby skupić się na tym co w rozumieniu Forda jest najważniejsze.

A Mini jeżeli przestanie się borykać z problemami finansowymi może zwojować niesamowicie, tylko przydałby się im jeszcze przynajmniej jeden dobry kierowca bo jakos co do Krisa nie jestem do konca przekonany. A reszta typu Araujo, Oliviera czy Campana to tylko tło.

Najgorsze w tym wszystkim jest to że jak widać bez tytularnego sponsora nawet najlepszy Team fabryczny nie jest w stanie utrzymać poziomu na dłuższą metę. O ile pamiętam Citroen przez dłuższy czas nie posiadał żadnego wiekszego sponsora (nie licząc epizodu z Movistarem od Sainza) ale dzięki bogu pozyskał Red Bulla który chyba pakuje dużą kasę - ale zjawił się tam z wiadomych przyczyn - chcieli być na zwycięzkim aucie a Loeb+Citroen to gwarantowali.

Więc dopóki zarówno Ford jak i Mini czyt BMW nie zaczną wspierać na szerszą skalę swoich teamów będzie bieda - zresztą zadnej ameryki nie odkryłem, ale jak czytałem jakie środki poświęca VW na rozwój zespołu i auta i okazuje się że nawet lider Citroen nie dysponuje takimi środkami to co można pomysleć dopiero o Fordzie, któy tyle lat sie ściga czy o świerzaku mini? Wypadają juz na samym starcie bladziutko i może się okazać że albo pójdą na całość i nie będą załować środków albo dadzą sobie zupełnie siana bo porzeczka będzie za wysoko. Z drugiej strony pieniądze to nie wszystko, Toyota w F1 dysponowała fortuną a przez 10 lat nie było praktycznie zadnego większego sukcesu. Więc nie ma reguły na to wszystko.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron